[Info] Onderhoud TV in de nacht van 16 op 17 augustus 2021

[Info] Onderhoud TV in de nacht van 16 op 17 augustus 2021
Reputatie 7
Badge +8

In de nacht van 16 op 17 augustus van 01:00-06:00 vindt er onderhoud plaats op het TV-platform. Na het onderhoud werkt alles weer naar behoren! Tijdens het onderhoud is het niet mogelijk om gebruik te maken van de TV Box en van TV Anywhere. 

 

Let op: De TV Box kan aanspringen of een lampje laten branden. Wil je de update pas ’s ochtends? Haal dan voor je gaat slapen de stekker eruit en start de TV Box ’s ochtends op. Je krijgt de update dan alsnog. 

 

Wat moet jij doen?

Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand, dus je kunt lekker blijven slapen.

 

Als we klaar zijn

In de ochtend tussen 06:00 en 12:00 wordt de TV Box automatisch gereset. Mocht het voor jou na de automatische reset nog niet werken? Dan moet je soms zelf de TV Box nog even resetten. 

Dit doe je door de TV Box tien seconden van de stroom te halen. Koppel hierbij eerst de internetkabel (UTP) los van de TV Box, haal het van de stroom en sluit, nadat de TV Box opnieuw opgestart is, de internetkabel weer aan.

Werkt dit niet? Haal dan ook het modem (en eventueel de Media Converter) voor tien seconden van de stroom. Wacht tot hij weer is opgestart en klaar! TV Anywhere is na het onderhoud in de ochtend wel gelijk weer beschikbaar!

 

Verandert er nog iets?

Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. We werken continu aan de verbetering van ons netwerk, zodat jij altijd optimaal tv kan kijken. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken:wink:


21 reacties

Reputatie 7

[Moderator edit] @RBeumers @hoekie1971 @Gertjan58 @jvdh217 Bedankt voor jullie feedback. Ik heb jullie reacties verplaatst naar een al lopend topic over de ervaringen met T-Mobile TV.  Ik ga daar graag verder met jullie in gesprek.

Als jullie toch een update uitvoeren haal dan direct het tijd vak er tussen uit de klanten moeten zelf kunnen kiezen aan of uit.

Als ik nu te lang op 1 zender staat krijg ik het bericht dat ik op ok moeten drukken anders schakelt de tv zich uit.

Irritant.

Wij zijn met vakantie en komen eind augustus pas terug. Blijft het lampje dan al die tijd aan als deze blijft branden na de update?

Reputatie 7

Hoi @J.S.H

 

We ontvingen juist de wens van klanten om een soort van sleeptimer in te bouwen. Net zoals Netflix dat doet door te vragen of je nog kijkt. Wellicht dat het helpt om eens per 4 uur het volume iets harder of zachter te zetten, zodat de timer weer opnieuw begint. :grinning:

 

Hoi @Johndu65,

 

Dat de TV Box aangaat, gebeurt slechts bij een procentueel kleine groep klanten. En zelfs als de TV Box aan springt, dan kan het nog steeds geen kwaad. Ik kan jullie dus 100% geruststellen!

Wat wordt er aangepast dan?

Nergens staat of de modem al dan niet aan moet blijven…..

Reputatie 7
Badge +1

Sowieso moet het modem aan blijven staan volgens mij, anders kan men de tv box toch niet bereiken, of het iedere keer aan en uitzetten van het modem goed is durf ik te betwijfelen, al mijn routers die ik afgelopen jaren heb gehad zijn in hun hele leven gemiddeld nog geen uur uit geweest.

Reputatie 7

Hi @MarcelvV, goede vraag van je! De back-end waar het TV platform op draait krijgt een upgrade (vandaar dat TV Anywhere dit keer ook even niet beschikbaar was). Als klant zal je niet direct iets merken, de update is voornamelijk voor de werking van het platform zelf. Weet jij zo voldoende? 💪

Hi @Hans Ravensbergen, terechte opmerking van je! Super dat @BeMu jou al bijspringt. Het klopt inderdaad dat het modem hiervoor aan dient te staan. 

Reputatie 1

We ontvingen juist de wens van klanten om een soort van sleeptimer in te bouwen. Net zoals Netflix dat doet door te vragen of je nog kijkt. Wellicht dat het helpt om eens per 4 uur het volume iets harder of zachter te zetten, zodat de timer weer opnieuw begint. :grinning:

En tijdens de beta-test had ik al aangegeven dat dit een optie zou moeten zijn. Nu wordt je geforceerd om een timer in te stellen op max 4 uur en wanneer je niets doet gaat de box uit.

In mijn optiek een onzinnig iets, aangezien de box niet het meest energie slurpende apparaat is bij het kijken naar televisie. En ja, het komt bij mij vaak voor dat mijn tv langer aanstaat dan 4 uur en ik de knoppen niet aanraak. 

Dus leuk een timer, maar ik mis de optie “Uit”. Wanneer mensen toch een timer iets willen hebben, raad ik ze aan deze op hun tv zelf in te stellen.

 

Goedemorgen, klopt deze firmware versie? Dit is een screenshot van afgelopen zaterdag maar vanmorgen is het nog exact dezelfde. 

Goedemorgen, klopt deze firmware versie? Dit is een screenshot van afgelopen zaterdag maar vanmorgen is het nog exact dezelfde. 

@Janneman1965 het onderhoud had te maken met systemen die T-Mobile gebruikt, aan de “achterkant” zegmaar. Aan de “voorkant” is er qua software niks veranderd waar jij of ik wat aan zien. Hoogstens mindere vertraging of verbetering aan kwaliteit van streams (zenders). 

Reputatie 2

Heeft dit ook te maken met de nieuwe TV platform?

Reputatie 7
Badge +8

@Markie13 Niet per se alleen het nieuwe TV platform. Het hele TV platform en ook TV Anywhere heeft ook onderhoud gehad.

Reputatie 2

Zijn wij dan ook over gegaan op het nieuwe tv platform? 

Reputatie 2

Met als resultaat dat nu hier de Entone TV Box (oud model vodafone) een zwart beeld geeft.

Reputatie 7
Badge +8

@Markie13 Nee, dit is een aparte migratie. Zo te zien heb je ook niet de juiste TV Boxen in huis om overgezet te kunnen worden. Mocht je vervroegd overgezet willen worden, dan kan ik jouw TV Boxen omwisselen voor twee Aria TV Boxen. Deze zijn zonder harddisk recorder. De volgende migratie vindt plaats op 7 september. Als je wil, kan ik de aanvraag voor je doen om overgezet te worden en nieuwe TV Boxen toesturen. Zorg er dan wel voor die tijd voor dat je de nieuwe TV Boxen hebt aangesloten en de huidige TV Boxen niet aangesloten staan tijdens de migratie. Meer info zal je een week van tevoren ontvangen per e-mail. Laat je het mij weten of je overgezet wil worden en nieuwe TV Boxen wil ontvangen? Je raakt wel al je opnames kwijt die je hebt op de TV Box met harddisk recorder, maar je kan na de migratie Cloud Opnemen activeren in My T-Mobile Thuis voor €5 per maand. Dit staat gelijk aan de kosten voor het hebben van een TV Box met harddisk recorder, dus je betaalt niks extra.:wink:

 

@Stream4you Dat klinkt niet goed! Zou je een reset willen uitvoeren volgens de stappen in de openingspost? Mocht dit ook niet werken, zou je jouw profiel willen aanvullen met gegevens? Dan kunnen we in het vervolg ook gelijk jouw verbinding checken!:blush:  

Reputatie 2

@Markie13:wink: Nee, dit is een aparte migratie. Zo te zien heb je ook niet de juiste TV Boxen in huis om overgezet te kunnen worden. Mocht je vervroegd overgezet willen worden, dan kan ik jouw TV Boxen omwisselen voor twee Aria TV Boxen. Deze zijn zonder harddisk recorder. De volgende migratie vindt plaats op 7 september. Als je wil, kan ik de aanvraag voor je doen om overgezet te worden en nieuwe TV Boxen toesturen. Zorg er dan wel voor die tijd voor dat je de nieuwe TV Boxen hebt aangesloten en de huidige TV Boxen niet aangesloten staan tijdens de migratie. Meer info zal je een week van tevoren ontvangen per e-mail. Laat je het mij weten of je overgezet wil worden en nieuwe TV Boxen wil ontvangen? Je raakt wel al je opnames kwijt die je hebt op de TV Box met harddisk recorder, maar je kan na de migratie Cloud Opnemen activeren in My T-Mobile Thuis voor €5 per maand. Dit staat gelijk aan de kosten voor het hebben van een TV Box met harddisk recorder, dus je betaalt niks extra.

Dat zou ik graag willen. Dat ik nu mijn opnames kwijtraakt maak niet zo veel uit.

 

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +8

@Markie13 Helemaal goed! De nieuwe TV Boxen komen zo snel mogelijk jouw kant op en de TV migratie is voor je aangevraagd. Je ontvangt binnenkort meer info!:grinning:

Reputatie 2

@Markie13 Helemaal goed! De nieuwe TV Boxen komen zo snel mogelijk jouw kant op en de TV migratie is voor je aangevraagd. Je ontvangt binnenkort meer info!:grinning:


Helemaal top.

 

Dank je wel.

 

Groet

Mark

Na deze update ervaren wij weer problemen welke net waren opgelost

Overschakelen van ene kanaal naar andere kanaal duurt wederom weer meer dan 2 seconden, nu 3 tot 4 seconden zwart beeld.

Programmas in de cloud spelen schokkerig af, herhaald beeldpassages terwijl geluid doorspeeld.

Sommige opgenomen programmas kan je niet afspelen

Waar betaal ik nu eigenlijk voor?

Kom op tmobile dit kan beter..... Wij zijn nog maar net klant en wederom kunnen wij weer niet zonder problemen gebruik maken van tmobile thuis. 

Maar weer 5 of 10 euro van het maandbedrag af trekken totdat de problemen wel zijn opgelost? 

Of is dat een utopie, gebruik maken zonder enig probleem....... 

Reputatie 7
Badge +1

@dropjoker Natuurlijk kan T-Mobile dat beter, dat bewijst het oude tv platform dit werkte over het algemeen goed, zeker als je alleen gebruik maakte van de Entone 510, natuurlijk waren er toen ook problemen maar op geen stukken na zoveel als op het nieuwe platform.

Waar ik zelf van overtuigd bent is dat het nieuwe platform de ontwikkelaars en technische mensen bij T-Mobile volkomen boven het hoofd gegroeid is en men de grootste moeite heeft om het werkend te houden,

Reageer