[Info] Onderhoud TV in de nacht van 20 op 21 september

  • 31 August 2021
  • 38 reacties
  • 8457 Bekeken
[Info] Onderhoud TV in de nacht van 20 op 21 september
Reputatie 7
Badge +4

We werken continu aan de verbetering van onze TV diensten, zodat jij hier optimaal van kan genieten. Daarom voeren wij in de nacht van 20 op 21 september onderhoud uit op jouw tv-aansluiting.

We werken continu aan de verbetering van onze TV diensten, zodat jij hier optimaal van kan genieten. Daarom voeren wij in de nacht van 20 op 21 september onderhoud uit op jouw tv-aansluiting. Het onderhoud vindt 's nachts plaats tussen 01:00 en 06:00. In deze periode kan je maximaal een kwartier niet TV kijken of TV Anywhere gebruiken. De volgende ochtend start de TV Box uit zichzelf opnieuw op om alle instellingen op te halen.

Let op: De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Staat de tv in je slaapkamer? Leg iets over de TV Box en schakel de tv helemaal uit voor je gaat slapen, dan word je niet wakker van de update.

 

Internet ook?
Je hoeft je geen zorgen te maken over de internetverbinding, deze zal onafgebroken beschikbaar zijn.

 

Wat moet jij doen?
Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen.

Mocht het zo zijn dat jouw TV Box onverhoopt geen beeld geeft na het onderhoud, dan werkt een herstart van het modem én de TV Box. Kijk op onze handige Wiki hoe je het beste kunt herstarten: Reset uitvoeren op het modem.

 

Verandert er nog iets?
Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken.

 

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust in dit topic!


This topic has been closed for comments

38 reacties

Mijn kast staat altijd 's nachts uit. (helemaal stroomloos dmv een tijdschakelaar)
Ik neem aan dat hij dan smorgens als hij aangaat, de update uit zichzelf ophaalt ?

Mijn kast staat altijd 's nachts uit. (helemaal stroomloos dmv een tijdschakelaar)
Ik neem aan dat hij dan smorgens als hij aangaat, de update uit zichzelf ophaalt ?

De mijne ook..

Reputatie 7

Ja hoor, geen probleem! Als de TV Box 's nachts uitstaat, dan zal deze de update gewoon in de ochtend draaien bij het opstarten. 👍

Reputatie 2

“Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken”

Het zal mij verbazen, want ik ben al ruim 8 maanden met jullie in de slag om mijn aansluiting te laten werken zoals mag worden verwacht.

Dus denk ik niet dat jullie aangekondigde “onderhoud” voor mij ook maar enig verschil zal maken want de afgelopen 8 maanden heeft T-Mobile geen kans gezien om mijn problemen ook maar enigszins op te lossen. Ik heb nog 2 maanden tot ik het eerste jaar contract kan beëindigen. Jammer, want als het werkt dan is alles goed, alleen treden er hinderlijke stilstaande beelden met uitvallend geluid op die niet te verklaren en op te lossen zijn. Tevens werkt afkijken vanuit de Cloud opgenomen film en programma's niet goed en zijn de films of programma's niet om aan te zien of in het geheel niet af te kijken omdat de tijdbalk gelijk op het einde staat en zich niet laat terugspoelen. Tot op heden totaal niet tevreden over hoe T-Mobile denkt de problemen op te lossen.

 

Reputatie 7
Badge +1

@medusaro Het punt is dat er altijd 2 groepen klanten bij een provider zijn de grootste is de groep die het al gauw goed vind en wat beeld kwaliteit betreft alles accepteert zelfde geldt voor het internet als het werkt is het goed..

Daarnaast heb je een kleinere groep welke kritisch is en een perfect beeld wil, vaak heeft deze groep ook een tv welke perfect beeld vereist, het internet moet zo snel als mogelijk zijn.

De provider zal zich in eerste instantie op de eerste groep richten en er rekening mee houden dat van de 2e groep een aanzienlijk aantal uit ontevredenheid zal overstappen.

Reputatie 3

Sinds 8 weken heb ik een T-Mobile abonnement en ik signaleer dezelfde problemen als @medusaro. Na de vorige update hoopte ik dat er het e.e.a. zou verbeteren. Helaas is het tegendeel het geval

Reputatie 6

Hoi @medusaro, ik begrijp heel goed dat dit een nare situatie is, maar ik wil je vragen om conform de huisregels het te houden bij één topic. Dankjewel!

Hoi @dejon049, ik baal ervan dat jij deze problemen ook ervaart, ik wil je vragen om dit conform de huisregels te delen in een topic met dit onderwerp of zelf een topic hierover te openen. Dankjewel!

Reputatie 2

Hallo Ginny, 

Ik reageer op een persoonlijke mail die ik mocht ontvangen van T-Mobile dat ze in de nacht van 6 op 7 september “Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken”. Ik reageer op deze mail omdat mijn systeem niet stabiel werkt en dat er al 8 maanden nog geen oplossing is gekomen. sorry dat ik heb gereageerd, want ik heb inderdaad al een eigen topic, maar door de reactie op de persoonlijke mail kwam ik in deze topic terecht.

Reputatie 3

Dag Ginny, 

 

Voor mij geldt hetzelfde als voor @medusaro (dank dat je mijn bericht aan je topic hebt toegevoegd). Inmiddels heb ik i.v.m. serverproblemen via Messenger een chatbericht aan T-Mobile gestuurd. Dat is de reden dat ik nu pas reageer. Zo val ik van het ene probleem in het andere. Dat wordt dus een nieuwe topic! 

Sinds de update kan ik geen cloud opnames bekijken, of gemiste programma's vanuit de gids terugkijken. Ik zie de eerste vier a vijf seconden, terwijl de tijd indicatie aangeeft dat ik de laatste seconden aan het bekijken ben.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Paul_U,

Goed dat je ons op de hoogte brengt! Aangezien de verbinding verder goed lijkt te werken, raad ik je graag aan om een fabrieks reset van de TV Box uit te voeren. De instructies hiervoor vind je hier: fabrieks reset TV Box. Graag hoor ik of je hierna weer van de mooiste films kan genieten. :relaxed:

Helaas, geen verschil. Voor de zekerheid ook nog een reset zonder netwerk kabel gegaan, maar het probleem is nog identiek. Ook met opnames van vandaag. Het "trucje" om op cijfer 1 te drukken nadat je in de opname voor afspreken vanaf het begin hebt gekozen, wat ik in een ander topic las, zorgt er inderdaad wel voor dat je bij minuut 1 van de opname begint, maar ideaal is dat zeker niet.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Paul_U, bedankt voor je terugkoppeling en sorry dat het nog niet hersteld is. We zijn momenteel aan het onderzoeken waarom dit gebeurt en hoe we het kunnen bypassen. Zodra er een update is, laten we het meteen weten in dit topic!

Reputatie 2

Ik ben ook benieuwd of ik al over ben op het nieuwe tv platform. Ik heb hierover een bericht gehad, maar Ik citeer een stukje uit de mail die ontvangen heb.

Je krijgt T-Mobile TV!
Op 07-09-2021 tussen 9 en 17 uur is het zover. Op deze dag kun je even geen tv-kijken. We sturen je een dag van tevoren een herinnering per sms. Zodra alles is geïnstalleerd, kun je gewoon inloggen met je tv-inloggegevens.

 

Ik heb alleen geen SMS gehad en ook geen bericht dat dit succesvol is afgerond.

Ik zie graag hier een reactie op?

 

Groet

Mark

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Markie13, je bent inderdaad overgezet naar T-Mobile TV en kunt sinds 7 september via My T-Mobile Thuis ook Cloud Opnemen als extra functie selecteren. Houd er dan wel rekening mee dat je per maand € 5 betaalt voor een Cloud-abonnement; dit bedrag blijft € 5 ongeacht het aantal TV Boxen thuis. Al heb je vier boxen, dan blijft het op dat maandbedrag, relaxed toch?! 😄

Reputatie 2

Hoi @Markie13, je bent inderdaad overgezet naar T-Mobile TV en kunt sinds 7 september via My T-Mobile Thuis ook Cloud Opnemen als extra functie selecteren. Houd er dan wel rekening mee dat je per maand € 5 betaalt voor een Cloud-abonnement; dit bedrag blijft € 5 ongeacht het aantal TV Boxen thuis. Al heb je vier boxen, dan blijft het op dat maandbedrag, relaxed toch?! 😄


Dank je voor je antwoord, maar blijkbaar ben ik niet over. (of wel maar niet duidelijk ivm VLAN’s).

Ik krijg mijn tv boxjes alleen aan het werk via VLAN 640 t’m het inlog scherm. Hierna probleem nr. 2. Inloggen niet toegestaan met mijn huidige credentials.

Ik vind het niet erg om met VLAN’s aan de slag te gaan, maar dit moet wel duidelijk zijn.

 

Dus op 1Gb glasvezel met nieuwe TV platform is dus nog steeds:

Internet = VLAN 300?

IP-tv = VLAN 640?

 

Alvast bedankt

Groet

Mark

Reputatie 7
Badge +16

@Markie13 Aah excuses, dan maakte ik een voorbarige conclusie. Maak jij gebruik van een eigen modem en heb je toevallig Glasvezel? Zo ja, dan kun je via het speciale topic van Brian de instellingen aanpassen zodat het wel werkt:

 

Bij Glasvezel kun je de configuratie voor de TV VLAN weglaten (geen 640), bij DSL is dit n og steeds 640.

Voor mensen die nog gebruik maken van de AV-aansluiting op de Amino TV-box: deze update sloopt de AV functionaliteit.

En weer bedankt voor het veel te vaak uitrollen van updates en te weinig testen of alles werkt alvorens de uitrol te doen.

 

 

Reputatie 2

@Markie13 Aah excuses, dan maakte ik een voorbarige conclusie. Maak jij gebruik van een eigen modem en heb je toevallig Glasvezel? Zo ja, dan kun je via het speciale topic van Brian de instellingen aanpassen zodat het wel werkt:

 

Bij Glasvezel kun je de configuratie voor de TV VLAN weglaten (geen 640), bij DSL is dit n og steeds 640.

Hi Jason.

 

Ik gebruik mijn eigen netwerk van Ubiquiti.


Wellicht dat ik het hier nog kan droppen. Mijn Amino boxen laden in met de verkeerde Firmware zie hier Verkeerde firmware . Dus met deze 14.8.69_build9_etv_va__glop_as3 firmware (oude platform). Dit zou een fout in de setting kunnen zijn die waarschijnlijk bij jullie verandert kan worden, zie link. Wellicht moet ik met de service desk bellen om de recht te krijgen of kan ik dit nog doen hier?

 

Alvast bedankt

 
 

 

 

Reputatie 7

Hi @Markie13, top dat je dit hier aangeeft! Ik wilde je hier meteen mee verder helpen, maar ik zie dat één van mijn collega's van de klantenservice mij al voor is geweest. Er staat een verzoek ingediend voor de technische dienst om dit voor je op te lossen. Weet dat het enkele dagen kan duren voordat een onderzoek succesvol is afgerond. Ik hoop heel erg dat jij snel van dit probleem af bent. Mocht jij ook nog andere vragen hebben, stel die dan gerust. Dan helpt de Community je daar graag bij! 😁

Let op: De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Staat de tv in je slaapkamer? Leg iets over de TV Box en schakel de tv helemaal uit voor je gaat slapen, dan word je niet wakker van de update.


Is dat nu wel zo'n verstandig advies, dat van “Leg iets over de TV Box”. Ik heb altijd geleerd dat je nooit iets op of over een apparaat mag/moet leggen, omdat het dan zijn warmte niet (voldoende) kwijt kan. Met als gevolg mogelijke schade aan het apparaat (kapot) en/of zelfs brand tot gevolg. Is het niet beter te adviseren “de stekker van de TV Box uit het stopcontact te trekken”? Dat lijkt mij namelijk vele malen veiliger.    

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Totaalmesjogge, daar snijd je een belangrijk punt aan, thanks voor het ter discussie stellen! In principe kan het geen kwaad om het lampje af te dekken, maar om er 100 procent zeker van te zijn dat het niet voor gevaar zorgt, kun je wellicht het beste het lampje bedekken met een sticker - welke daarna weer verwijderbaar is.

Reputatie 2

Gewoon een stukje zwarte tape erop en klaar.

Is het ook mogelijk om de TVbox via een andere default gateway te laten lopen? Of de IP instellingen statisch te maken? Als ik nu middels DHCPeen andere default gateway opgeef dan de router, dan werkt de TV niet meer. Nu kan ik ook de rest van het huis niet door een firewall laten lopen.

Reputatie 2

@Lisa 

Is er al wat bekent omtrent mijn probleem?

 

Groet

Mark