[Info] Onderhoud TV in de nacht van 20 op 21 september

  • 31 August 2021
  • 38 reacties
  • 8457 Bekeken
[Info] Onderhoud TV in de nacht van 20 op 21 september
Reputatie 7
Badge +4

We werken continu aan de verbetering van onze TV diensten, zodat jij hier optimaal van kan genieten. Daarom voeren wij in de nacht van 20 op 21 september onderhoud uit op jouw tv-aansluiting.

We werken continu aan de verbetering van onze TV diensten, zodat jij hier optimaal van kan genieten. Daarom voeren wij in de nacht van 20 op 21 september onderhoud uit op jouw tv-aansluiting. Het onderhoud vindt 's nachts plaats tussen 01:00 en 06:00. In deze periode kan je maximaal een kwartier niet TV kijken of TV Anywhere gebruiken. De volgende ochtend start de TV Box uit zichzelf opnieuw op om alle instellingen op te halen.

Let op: De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Staat de tv in je slaapkamer? Leg iets over de TV Box en schakel de tv helemaal uit voor je gaat slapen, dan word je niet wakker van de update.

 

Internet ook?
Je hoeft je geen zorgen te maken over de internetverbinding, deze zal onafgebroken beschikbaar zijn.

 

Wat moet jij doen?
Voor het onderhoud hoef je niets te doen. We doen het op afstand dus je kunt lekker blijven slapen.

Mocht het zo zijn dat jouw TV Box onverhoopt geen beeld geeft na het onderhoud, dan werkt een herstart van het modem én de TV Box. Kijk op onze handige Wiki hoe je het beste kunt herstarten: Reset uitvoeren op het modem.

 

Verandert er nog iets?
Het onderhoud is er om alles goed en up-to-date te houden. Zichtbaar verandert er weinig, we zorgen er gewoon voor dat onze systemen stabiel blijven werken.

 

Alvast bedankt voor het begrip. Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust in dit topic!


This topic has been closed for comments

38 reacties

Reputatie 2

Gewoon een stukje zwarte tape erop en klaar.

Hoi @CBP78nl, de verbindingsproblemen zijn zeer zeker hersteld. De monteur heeft het op locatie kunnen oplossen! Mocht jij nog niet online gekomen zijn, dan kun je het beste het modem en de Media Converter herstarten: 

 

Hallo Jason,

Het is gelukt. Overal de stekkers uit het stopcontact gehaald en even gewacht. Na een paar minuten de stekkers weer in het stopcontact gedaan. Media Converter, modem, ethernet switch en TV Box laten opstarten. En alles werkt weer.

Bedankt voor de info. 

Met vriendelijke groet, 

CBP78nl

 

Reputatie 3

Dag Ginny, 

 

Voor mij geldt hetzelfde als voor @medusaro (dank dat je mijn bericht aan je topic hebt toegevoegd). Inmiddels heb ik i.v.m. serverproblemen via Messenger een chatbericht aan T-Mobile gestuurd. Dat is de reden dat ik nu pas reageer. Zo val ik van het ene probleem in het andere. Dat wordt dus een nieuwe topic! 

Reputatie 2

Goede middag,

 

Alles werkt ook naar behoren nu en weer gemigreerd naar mijn Ubiquiti netwerk.

Thanks

 

Groet

Mark

Reputatie 7
Badge +16

Geweldig @Markie13, thanks voor het delen van deze mooie update! 

Mocht je ooit nog eens hulp kunnen gebruiken, licht de Community dan zeker nog eens in. Zo kunnen we de deskundigheid van alle users gebruiken om elkaar te helpen! 

Sinds de update kan ik geen cloud opnames bekijken, of gemiste programma's vanuit de gids terugkijken. Ik zie de eerste vier a vijf seconden, terwijl de tijd indicatie aangeeft dat ik de laatste seconden aan het bekijken ben.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Paul_U,

Goed dat je ons op de hoogte brengt! Aangezien de verbinding verder goed lijkt te werken, raad ik je graag aan om een fabrieks reset van de TV Box uit te voeren. De instructies hiervoor vind je hier: fabrieks reset TV Box. Graag hoor ik of je hierna weer van de mooiste films kan genieten. :relaxed:

Helaas, geen verschil. Voor de zekerheid ook nog een reset zonder netwerk kabel gegaan, maar het probleem is nog identiek. Ook met opnames van vandaag. Het "trucje" om op cijfer 1 te drukken nadat je in de opname voor afspreken vanaf het begin hebt gekozen, wat ik in een ander topic las, zorgt er inderdaad wel voor dat je bij minuut 1 van de opname begint, maar ideaal is dat zeker niet.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Paul_U, bedankt voor je terugkoppeling en sorry dat het nog niet hersteld is. We zijn momenteel aan het onderzoeken waarom dit gebeurt en hoe we het kunnen bypassen. Zodra er een update is, laten we het meteen weten in dit topic!

Reputatie 2

Ik ben ook benieuwd of ik al over ben op het nieuwe tv platform. Ik heb hierover een bericht gehad, maar Ik citeer een stukje uit de mail die ontvangen heb.

Je krijgt T-Mobile TV!
Op 07-09-2021 tussen 9 en 17 uur is het zover. Op deze dag kun je even geen tv-kijken. We sturen je een dag van tevoren een herinnering per sms. Zodra alles is geïnstalleerd, kun je gewoon inloggen met je tv-inloggegevens.

 

Ik heb alleen geen SMS gehad en ook geen bericht dat dit succesvol is afgerond.

Ik zie graag hier een reactie op?

 

Groet

Mark

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Markie13, je bent inderdaad overgezet naar T-Mobile TV en kunt sinds 7 september via My T-Mobile Thuis ook Cloud Opnemen als extra functie selecteren. Houd er dan wel rekening mee dat je per maand € 5 betaalt voor een Cloud-abonnement; dit bedrag blijft € 5 ongeacht het aantal TV Boxen thuis. Al heb je vier boxen, dan blijft het op dat maandbedrag, relaxed toch?! 😄

Reputatie 2

Hoi @Markie13, je bent inderdaad overgezet naar T-Mobile TV en kunt sinds 7 september via My T-Mobile Thuis ook Cloud Opnemen als extra functie selecteren. Houd er dan wel rekening mee dat je per maand € 5 betaalt voor een Cloud-abonnement; dit bedrag blijft € 5 ongeacht het aantal TV Boxen thuis. Al heb je vier boxen, dan blijft het op dat maandbedrag, relaxed toch?! 😄


Dank je voor je antwoord, maar blijkbaar ben ik niet over. (of wel maar niet duidelijk ivm VLAN’s).

Ik krijg mijn tv boxjes alleen aan het werk via VLAN 640 t’m het inlog scherm. Hierna probleem nr. 2. Inloggen niet toegestaan met mijn huidige credentials.

Ik vind het niet erg om met VLAN’s aan de slag te gaan, maar dit moet wel duidelijk zijn.

 

Dus op 1Gb glasvezel met nieuwe TV platform is dus nog steeds:

Internet = VLAN 300?

IP-tv = VLAN 640?

 

Alvast bedankt

Groet

Mark

Reputatie 2

Ik weet niet wat jullie gedaan hebben met die update maar de beeldkwaliteit is enorm verslechterd. Traag beeld. Al eens eerder gehad en toen moest de tv box worden omgezet van 60 naar 50hz om dit te verbeteren. Helaas nu het slechte beeld weer terug bij af. Box al gereset en gecontroleerd op 50hz maar vooral sport kijken is geen doen. Bedankt voor de update…

Reputatie 7
Badge +16

@Markie13 Aah excuses, dan maakte ik een voorbarige conclusie. Maak jij gebruik van een eigen modem en heb je toevallig Glasvezel? Zo ja, dan kun je via het speciale topic van Brian de instellingen aanpassen zodat het wel werkt:

 

Bij Glasvezel kun je de configuratie voor de TV VLAN weglaten (geen 640), bij DSL is dit n og steeds 640.

Voor mensen die nog gebruik maken van de AV-aansluiting op de Amino TV-box: deze update sloopt de AV functionaliteit.

En weer bedankt voor het veel te vaak uitrollen van updates en te weinig testen of alles werkt alvorens de uitrol te doen.

 

 

Reputatie 2

@Markie13 Aah excuses, dan maakte ik een voorbarige conclusie. Maak jij gebruik van een eigen modem en heb je toevallig Glasvezel? Zo ja, dan kun je via het speciale topic van Brian de instellingen aanpassen zodat het wel werkt:

 

Bij Glasvezel kun je de configuratie voor de TV VLAN weglaten (geen 640), bij DSL is dit n og steeds 640.

Hi Jason.

 

Ik gebruik mijn eigen netwerk van Ubiquiti.


Wellicht dat ik het hier nog kan droppen. Mijn Amino boxen laden in met de verkeerde Firmware zie hier Verkeerde firmware . Dus met deze 14.8.69_build9_etv_va__glop_as3 firmware (oude platform). Dit zou een fout in de setting kunnen zijn die waarschijnlijk bij jullie verandert kan worden, zie link. Wellicht moet ik met de service desk bellen om de recht te krijgen of kan ik dit nog doen hier?

 

Alvast bedankt

 
 

 

 

Reputatie 7

Hi @Markie13, top dat je dit hier aangeeft! Ik wilde je hier meteen mee verder helpen, maar ik zie dat één van mijn collega's van de klantenservice mij al voor is geweest. Er staat een verzoek ingediend voor de technische dienst om dit voor je op te lossen. Weet dat het enkele dagen kan duren voordat een onderzoek succesvol is afgerond. Ik hoop heel erg dat jij snel van dit probleem af bent. Mocht jij ook nog andere vragen hebben, stel die dan gerust. Dan helpt de Community je daar graag bij! 😁

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @R84, ik vermoed dat de problemen ontstaan zijn omdat de update wellicht nog niet helemaal geïnitialiseerd is, of omdat er ergens een obstructie ontstaan is vanuit de binnenkomende verbinding. Zou je het modem én de TV Box beide willen herstarten alsjeblieft? Dit kun je doen door deze 20 seconden stroomloos te houden, ik zie namelijk een paar haperingen aan de verbindingskant en die zijn vaak te herstellen met een herstart. 

Wil je me laten weten zodra alles opnieuw opgestart is? Dan check ik meteen hoe de verbinding eruitziet! 

Geweldig @Markie13, thanks voor het delen van deze mooie update! 

Mocht je ooit nog eens hulp kunnen gebruiken, licht de Community dan zeker nog eens in. Zo kunnen we de deskundigheid van alle users gebruiken om elkaar te helpen! 

Ik heb exact hetzelfde probleem. Misschien handig als ze bij de oplossing voor Markie13 kijken en een algemene handleiding schrijven, want zit nu al 2 maanden zonder werkende TV en alles blijft mis gaan.

Reputatie 2

Hoi @R84, ik vermoed dat de problemen ontstaan zijn omdat de update wellicht nog niet helemaal geïnitialiseerd is, of omdat er ergens een obstructie ontstaan is vanuit de binnenkomende verbinding. Zou je het modem én de TV Box beide willen herstarten alsjeblieft? Dit kun je doen door deze 20 seconden stroomloos te houden, ik zie namelijk een paar haperingen aan de verbindingskant en die zijn vaak te herstellen met een herstart. 

Wil je me laten weten zodra alles opnieuw opgestart is? Dan check ik meteen hoe de verbinding eruitziet! 

Hi Jason, ik heb alles uit en aangezet. Kan je checken of het nu klopt aan jullie kant?

vanavond ga ik het even testen met voetbal kijken :)

dank! Roel

Dankzij de update tv kastje afgelopen nacht liet dit kastje alleen maar de tekst error zien.

Dus power reset? Gegeven , en is de software aan het updaten gegaan.

Helaas hierna alle opnamen kwijt van de ingebouwde harde schijf.

En als ik overschakel naar een andere zender is het geluid zeker 5 seconden helemaal niet aanwezig.

Plus dat de bitstream zichtbaar veel minder is dan het al was, daar heb je dan een mooie oled tv voor gekocht.

Kortom ook ik ben niet blij met jullie nieuwe interface, en ga op zoek naar een andere provider als dit niet verbeterd wordt.

Hoe kan je nou iemand zo een update laten ondergaan, en de kwaliteit zoveel minder laten worden.

Ik zal nogmaals alles gaan resetten, maar verwacht geen verbeteringen. 

Jammer al sinds 2015 dit abb. Vanaf de Vodafone tv tijd, en nu na 6 jaar op zijn slechts.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @R84, bedankt voor je update! Ik zie bij zowel het modem, als bij de TV Box de correcte, meest recente firmware builds staan dus dat staat helemaal goed. Hoe is het avondje Champions League je bevallen? Is de beeldkwaliteit beter dan voorheen? Kun je mij in een privébericht laten weten hoe het gegaan is, dan pak ik dit morgen voor je op. Thanks!

 

Hoi @Miloclempy, ik snap je sentiment helemaal en het is natuurlijk niet prettig wanneer je een opeenstapeling van issues hebt. Zou je alle stappen in onze Wiki willen doornemen, alsjeblieft: 

Mocht het ook daarna nog niet gelukt zijn, maak dan een eigen topic aan dan kunnen we het los houden van deze specifieke updates.

Dit topic gaat nu opt slot.

Let op: De TV Box kan ‘s nachts aanspringen of een lampje laten branden. Staat de tv in je slaapkamer? Leg iets over de TV Box en schakel de tv helemaal uit voor je gaat slapen, dan word je niet wakker van de update.


Is dat nu wel zo'n verstandig advies, dat van “Leg iets over de TV Box”. Ik heb altijd geleerd dat je nooit iets op of over een apparaat mag/moet leggen, omdat het dan zijn warmte niet (voldoende) kwijt kan. Met als gevolg mogelijke schade aan het apparaat (kapot) en/of zelfs brand tot gevolg. Is het niet beter te adviseren “de stekker van de TV Box uit het stopcontact te trekken”? Dat lijkt mij namelijk vele malen veiliger.    

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Totaalmesjogge, daar snijd je een belangrijk punt aan, thanks voor het ter discussie stellen! In principe kan het geen kwaad om het lampje af te dekken, maar om er 100 procent zeker van te zijn dat het niet voor gevaar zorgt, kun je wellicht het beste het lampje bedekken met een sticker - welke daarna weer verwijderbaar is.

Is het ook mogelijk om de TVbox via een andere default gateway te laten lopen? Of de IP instellingen statisch te maken? Als ik nu middels DHCPeen andere default gateway opgeef dan de router, dan werkt de TV niet meer. Nu kan ik ook de rest van het huis niet door een firewall laten lopen.