[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510

  • 22 November 2019
  • 307 reacties
  • 15140 Bekeken
[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

We werken continu aan de verbetering van onze diensten, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV-kijken en vast bellen. Daarom rollen we de komende periode een update voor de Amulet 515 en Kamai 510 TV Boxen! De update wordt vanaf week 47 in fases uitgerold en we verwachten hier in week 50 klaar mee te zijn.

 

Voor wie geldt dit?
Deze upgrade geldt voor alle klanten die gebruik maken van de Amulet 515 of Kamai 510 TV Boxen.

Wanneer?
We rollen de update in fases uit vanaf week 47 en verwachten rond week 50 klaar te zijn. Het onderhoud vindt hierbij ‘s nachts plaats tussen 02:00 uur en 06:00 uur.

Wat moet jij doen?
Voor de upgrade hoef je zelf niets te doen. We doen het op afstand, dus je kan lekker blijven slapen. 

Als we klaar zijn
Na de upgrade moet je soms zelf de TV Box nog even resetten als het toch niet werkt. Meer informatie over hoe je de reset uitvoert vind je in dit topic.
In het verleden hebben we van sommige klanten meldingen gezien op de Community gezien dat de televisie uit het niets aan gaat tijdens de update. Dit zou niet moeten gebeuren maar kan geen kwaad en dit wordt soms getriggerd door de update, geen reden tot paniek dus. :wink: 

Wat houdt de update in?
De firmware upgrade bevat performance verbeteringen en geen verbeteringen in de functionaliteiten.

  • Door het aanzetten van retransmissie (het opnieuw verzenden van data over het netwerk bij een eerdere fout) verwachten we een aanzienlijke verbetering van de streamkwaliteit op het WBA Glasvezel netwerk.
  • Deze update bevat ook de langverwachte fix voor het “resolutie issue”  waarbij de TV Box de resolutie onjuist wordt doorgegeven vanuit de TV in plaats van zelf de juiste (hogere) resolutie te kiezen.


Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!
​​​​

[Update 06-02-2020]

Hi all, we hebben vannacht een update uitgevoerd waardoor de problemen voor de Kamai 510 verholpen zouden moeten zijn. Maak je gebruik van een eigen modem of één van onze modems met APAS (alle poorten voor elke dienst) dan moet je de modem nog even een reboot geven om de laatste update binnen te halen.

 

[Update 30-01-2020]

We hebben inmiddels een oplossing voor het stroperige beeld. Hiervoor is een fabrieksreset van de TV Box nodig. Het issue speelt alleen met de Kamai 510 (de TV Box zonder opnamefunctie). Deze kan je zelf een fabrieksreset geven via de volgende manier.
 

De Amulet 515 (de TV Box met opnamefunctie) zou het issue niet moeten ervaren maar we zien wel meldingen van klanten met deze TV Box terug in het dit topic. Deze TV Box kan je niet zelf resetten, maar we kunnen dit eventueel wel op afstand doen. Hierbij worden de opnames dan wel gewist dus wees je hier bewust van. Ook horen we dan graag jouw feedback of de reset heeft geholpen en wat er precies verandert is aan het beeld na de reset. Dit nemen we dan mee in eventuele vervolgstappen.


Bedankt voor al jullie feedback en het helpen testen om het issue boven water te krijgen!

 


307 reacties

Met deze update ga je van versie 2.9.25-build6 naar 2.9.27.0.3-build1.

Reputatie 4

En de Aria TV box dan?

De aria beschikt al over retransmissie.

Reputatie 2

Wij hebben een update gehad van onze Kamai maar voetbal kijken is een drama geworden. Lijkt wel of snel beeld (sport) in eens een veel lagere frame rate heeft gekregen. Heeft niet te maken met een tv instelling want dat was altijd goed, is sinds de update van gisteren.

kan t mobile dit laten aanpassen met een nieuwe update? Anders ga ik liever terug naar de oude firmware. Linear tv kijken is vooral leuk voor live sport maar zo is het vooral een ergernis. 

Reputatie 3

Wij hebben een update gehad van onze Kamai maar voetbal kijken is een drama geworden. Lijkt wel of snel beeld (sport) in eens een veel lagere frame rate heeft gekregen. Heeft niet te maken met een tv instelling want dat was altijd goed, is sinds de update van gisteren.

kan t mobile dit laten aanpassen met een nieuwe update? Anders ga ik liever terug naar de oude firmware. Linear tv kijken is vooral leuk voor live sport maar zo is het vooral een ergernis. 

Hier hetzelfde probleem… alleen met een Entone ontvanger. Wat een enorm drama. Met voetbal viel het inderdaad het meest op!

Normale beelden heb ik er ook last van op beide ontvangers in huis. De update in de nacht van 26 op 27 november is echt een gedrocht...

Reputatie 2

 

Hier hetzelfde probleem… alleen met een Entone ontvanger. Wat een enorm drama. Met voetbal viel het inderdaad het meest op!

Normale beelden heb ik er ook last van op beide ontvangers in huis. De update in de nacht van 26 op 27 november is echt een gedrocht…

 

 

Ja inderdaad wij hebben 2 Vodafone branded Entone ontvangers. Als het zo blijft stap ik over naar Ziggo, is echt geen doen. 

 

Reputatie 1

Wij hebben een update gehad van onze Kamai maar voetbal kijken is een drama geworden. Lijkt wel of snel beeld (sport) in eens een veel lagere frame rate heeft gekregen. Heeft niet te maken met een tv instelling want dat was altijd goed, is sinds de update van gisteren.

kan t mobile dit laten aanpassen met een nieuwe update? Anders ga ik liever terug naar de oude firmware. Linear tv kijken is vooral leuk voor live sport maar zo is het vooral een ergernis. 

Hier hetzelfde probleem… alleen met een Entone ontvanger. Wat een enorm drama. Met voetbal viel het inderdaad het meest op!

Normale beelden heb ik er ook last van op beide ontvangers in huis. De update in de nacht van 26 op 27 november is echt een gedrocht...

 

Hier ook dit probleem na deze firmware update met Entone ontvanger.

Erg vervelend. Graag snelle oplossing en reactie van T-Mobile.

 

 

Reputatie 7

Dag allen,

 

Bedankt voor de meldingen. Ik heb dit topic en het topic over haperend beeld gezien en ga hier achteraan. Zodra ik meer weet, kom ik er hier op terug. 

Reputatie 7

Dag allen, 

 

We hebben gecontroleerd en op alle fronten is de upgrade van de TV Boxen 100% geslaagd. Het kan natuurlijk zijn dat enkelen toevallig nu problemen ervaren met het TV beeld. Dit staat echter los van de upgrade. Het is dus belangrijk om deze stappen (of hulpvideo) te doorlopen om weer haarscherp beeld te verkrijgen: stappenplan TV

 

Belangrijk hierbij is dat je een rechtstreekse verbinding hebt tussen modem en TV Box, zonder adapters, switches of koppelstukjes. 

Reputatie 2

Dag allen, 

 

We hebben gecontroleerd en op alle fronten is de upgrade van de TV Boxen 100% geslaagd. Het kan natuurlijk zijn dat enkelen toevallig nu problemen ervaren met het TV beeld. Dit staat echter los van de upgrade. Het is dus belangrijk om deze stappen (of hulpvideo) te doorlopen om weer haarscherp beeld te verkrijgen: stappenplan TV

 

Belangrijk hierbij is dat je een rechtstreekse verbinding hebt tussen modem en TV Box, zonder adapters, switches of koppelstukjes. 


sorry daar geloof ik niets van. Prima dat de update geslaagd is maar deze (oudere) kastjes lijken het niet aan te kunnen. iedereen die dit probleem ervaart gebruikt allemaal dit kastje.

als jullie op deze manier allemaal willen wegjagen naar een concurrent prima maar dit is geen optie om zo tv te kijken. Ik ben zo weg incl mijn compete alles in 1 en mobiele abo. 
minachting van de duur betalende klant deze reactie van t mobile. 

Reputatie 3

Sorry hoor Sander, maar dit antwoord slaat natuurlijk helemaal nergens op…. waarom moeten we ineens een stappenplan uitvoeren NA een update vanuit jullie? Er is overigens helemaal niets mis met de scherpte van het beeld, maar de bewegingen… het is alsof ik naar een 20Hz scherm zit te koekeloeren.

Aan mijn (onze) situatie is namelijk helemaal NIETS veranderd en sinds de update ervaren meerdere klanten hetzelfde probleem, ra ra?!

Het probleem lijkt mij vrij duidelijk; de Entones happeren/kunnen het huidige beeld niet meer vloeiend weergeven. Ik heb het op beide ontvangers en nee ik heb niets veranderd en ook niets aan de instellingen van de verbonden TVs veranderd.

Ik eis een oplossing en niet een nietszeggend antwoord. Dit is overduidelijk een probleem na de update. Ga anders zelf met de ontvangers testen met de update van die bewuste nacht… of lever ons een ontvanger die de nieuwe update WEL aan kan.

Reputatie 3

Nou… ik heb het stappenplan uitgevoerd hoor. Alles netjes 10 seconden van de stroom en raad eens: het probleem is nog.

Reputatie 2

En toevallig het probleem bij allebei de tv’s… maar volgens t mobile ligt het aan de tv 

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde probleem en ook dezelfde, oude, tvboxen. Zie ook het topic wat ik direct na de update al opende, nu 6 dagen geleden.

 

Het generieke, kluitje in het riet antwoord (hoezo ik neem de klant serieus) was in mijn situatie sowieso al onzin, omdat bij mij de boxen altijd al van stroom afgaan. 

Reputatie 7

Ik ben niet helder genoeg geweest in mijn communicatie, excuus! Er spelen hier twee verschillende zaken. 

 

@Bobtenvoorde, bij jou geldt het issue zoals mijn collega Jason heeft besproken. Dit is een lokaal probleem. Update van mijn kant: de aanpassingen tot dusver hebben het nog niet kunnen oplossen, maar we gaan nu met een grootschalige actie het probleem verhelpen. Dit staat gepland voor 6-12. 

 

Voor de anderen: er is geen impact geconstateerd door het onderhoud van week 47. Heb jij toch last van haperend beeld of blokbeeld, dan moeten we eerst andere zaken uitsluiten. Daar is deze video voor. Helpt dat niet, laat het ons dan weten, dan gaan we aan de slag om de oorzaak te vinden en verhelpen!

Reputatie 3

Helder, maar… het lijkt op hetzelfde probleem als dat Bobtenvoorde beschrijft. Dat is een erkend probleem lees ik. Zoals ik lees heeft de rest (dus wij) geen last van dit probleem? Terwijl het wél hetzelfde probleem is.

Ik ben nu even het spoor bijster:

  • Is het probleem van ons allen erkend?
  • Lost de update van 6-12 het op?

 

Reputatie 7
Badge +1

Hier in de Achterhoek (postcode gebied 7021) de upgrade inmiddels binnen gehaald, mijn ervaring tot heden is dat zeker bij de HD zenders de streams wat verbeterd zijn t.o.v. vorige versie.

Heb gelukkig geen last van dat beeld bevriest, of vertraagde frames bij snelle beeldwisseling zoals bij voetbal afstand tussen Entone 510 en de router (Draytek) is hooguit 5mtr en is rechtstreeks verbonden.

Het resolutie probleem zit ook nog in de nieuwe versie…

Waarom zit er geen optie in het menu om een resolutie af te dwingen? Nu gaat het blijkbaar fout tijdens de HDMI onderhandeling waardoor de verkeerde resolutie gekozen wordt.

 

Sluit ik dezelfde recorder aan op een andere TV dan gaat het wel goed, het lijkt dus echt te zitten in de onderhandeling met bepaalde tv’s. 
 

TV: Samsung UE46D7000

Reputatie 2

Ik ben niet helder genoeg geweest in mijn communicatie, excuus! Er spelen hier twee verschillende zaken. 

 

@Bobtenvoorde, bij jou geldt het issue zoals mijn collega Jason heeft besproken. Dit is een lokaal probleem. Update van mijn kant: de aanpassingen tot dusver hebben het nog niet kunnen oplossen, maar we gaan nu met een grootschalige actie het probleem verhelpen. Dit staat gepland voor 6-12. 

 

Voor de anderen: er is geen impact geconstateerd door het onderhoud van week 47. Heb jij toch last van haperend beeld of blokbeeld, dan moeten we eerst andere zaken uitsluiten. Daar is deze video voor. Helpt dat niet, laat het ons dan weten, dan gaan we aan de slag om de oorzaak te vinden en verhelpen!


Beste @Sander , ik heb de stappen allemaal doorlopen en, zoals verwacht, biedt dit geen enkele verbetering. graag voor de oude Vodafone thuis kastjes de update ongedaan maken of nieuwe kastjes uitleveren. Ik betaal n.b. extra dit seizoen voor Fox Eredivisie maar voetbal kijken is na deze update een ramp. 
hoe lang laat een oplossing op zich wachten of laten jullie mensen barsten die al klant waren in het Vodafone tijdperk?

Reputatie 1

Stappenplan zoals aangegeven uitgevoerd. Geen oplossing. Nog steeds haperend beeld. Entone ontvanger in Nijmegen. En inderdaad bij voetbalbeeld het meest opvallend. Oude opnames van voor de update prima. Dus aansluiting is in orde.

Reputatie 1

Ik werd gewezen op dit topic. Ik heb ook slow motion beeld gekregen na de laatste update. Vooral goed zichtbaar bij bewegend beeld zoals voetbal. Ik heb een Entone TV-box. Getest op twee tv's, beide hetzelfde probleem. Graag snel met een oplossing komen want dit is echt onacceptabel.

Reputatie 2

Hier ook een drama na de update. Niet te doen, hapert constant op de normale zenders en voetbal kijken is inderdaad niet te doen. Heb de Vodafone boxen nog, die zijn wel eens aan vervanging toe lijkt me!

Ik heb de problemen ook. Wat bij mij je helpt is een harde reset uit te voeren. Dan kan ik een paar uur ongestuurd kijken. Daarna nemen de problemen weer toe. Met name voetbal en NPO is helemaal niet naar te kijken, hogere bitstream denk ik

Reputatie 6
Badge

Op het ODF netwerk had NPO al een hoge bitrate (zelfde als Ziggo), daar zal het echt niet aan liggen. Studio Voetbal nu is een stotterfestijn, helemaal qua geluid (RTL5 gewoon prima nu bijvoorbeeld). Valt me wel op dat het met dit soort programma's/scènes het meest voorkomt (talkshow-achtige dingen en het journaal). Eerder vanmiddag Op zoek naar Rembrandt oid, sommige scenes prima en wanneer er iemand solo een praatje ging houden kwamen de stotteringen weer …

 

Hier staat meer info aangezien het om twee apart staande issues lijkt te gaan: https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/beeld-haperend-dordrecht-regio-317037#post1528131

26 November zou er een hardware upgrade plaatsgevonden hebben maar dat heeft zo te lezen niet het gewenste effect gehad te hebben en vindt 6 December een nieuwe onderhoudsbeurt plaats.

Heb dan ook geen last van een tragere box of onkijkbaar voetbal na de firmware upgrade maar wel van de stotteringen die al vlak voor de update begonnen. Twee volledige resets en een stroomstoring later is er na een week niks veranderd of verbeterd iig dus nu maar de zesde afwachten.

Reputatie 1

Wij hebben thuis het probleem verder geanalyseerd. Het komt vooral voor bij zenders npo 1,2,3 en met name vanaf zo'n 1700, op elke dag in de week.

Nu is er sinds mei dit jaar een nieuwe modem in omloop, de Zyxel. Is het mogelijk de bestaande Draytek om te wisselen en te kijken hoe de Zyxel met de tv data omgaat?

Reageer