[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510

  • 22 November 2019
  • 307 reacties
  • 15146 Bekeken
[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

We werken continu aan de verbetering van onze diensten, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV-kijken en vast bellen. Daarom rollen we de komende periode een update voor de Amulet 515 en Kamai 510 TV Boxen! De update wordt vanaf week 47 in fases uitgerold en we verwachten hier in week 50 klaar mee te zijn.

 

Voor wie geldt dit?
Deze upgrade geldt voor alle klanten die gebruik maken van de Amulet 515 of Kamai 510 TV Boxen.

Wanneer?
We rollen de update in fases uit vanaf week 47 en verwachten rond week 50 klaar te zijn. Het onderhoud vindt hierbij ‘s nachts plaats tussen 02:00 uur en 06:00 uur.

Wat moet jij doen?
Voor de upgrade hoef je zelf niets te doen. We doen het op afstand, dus je kan lekker blijven slapen. 

Als we klaar zijn
Na de upgrade moet je soms zelf de TV Box nog even resetten als het toch niet werkt. Meer informatie over hoe je de reset uitvoert vind je in dit topic.
In het verleden hebben we van sommige klanten meldingen gezien op de Community gezien dat de televisie uit het niets aan gaat tijdens de update. Dit zou niet moeten gebeuren maar kan geen kwaad en dit wordt soms getriggerd door de update, geen reden tot paniek dus. :wink: 

Wat houdt de update in?
De firmware upgrade bevat performance verbeteringen en geen verbeteringen in de functionaliteiten.

  • Door het aanzetten van retransmissie (het opnieuw verzenden van data over het netwerk bij een eerdere fout) verwachten we een aanzienlijke verbetering van de streamkwaliteit op het WBA Glasvezel netwerk.
  • Deze update bevat ook de langverwachte fix voor het “resolutie issue”  waarbij de TV Box de resolutie onjuist wordt doorgegeven vanuit de TV in plaats van zelf de juiste (hogere) resolutie te kiezen.


Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!
​​​​

[Update 06-02-2020]

Hi all, we hebben vannacht een update uitgevoerd waardoor de problemen voor de Kamai 510 verholpen zouden moeten zijn. Maak je gebruik van een eigen modem of één van onze modems met APAS (alle poorten voor elke dienst) dan moet je de modem nog even een reboot geven om de laatste update binnen te halen.

 

[Update 30-01-2020]

We hebben inmiddels een oplossing voor het stroperige beeld. Hiervoor is een fabrieksreset van de TV Box nodig. Het issue speelt alleen met de Kamai 510 (de TV Box zonder opnamefunctie). Deze kan je zelf een fabrieksreset geven via de volgende manier.
 

De Amulet 515 (de TV Box met opnamefunctie) zou het issue niet moeten ervaren maar we zien wel meldingen van klanten met deze TV Box terug in het dit topic. Deze TV Box kan je niet zelf resetten, maar we kunnen dit eventueel wel op afstand doen. Hierbij worden de opnames dan wel gewist dus wees je hier bewust van. Ook horen we dan graag jouw feedback of de reset heeft geholpen en wat er precies verandert is aan het beeld na de reset. Dit nemen we dan mee in eventuele vervolgstappen.


Bedankt voor al jullie feedback en het helpen testen om het issue boven water te krijgen!

 


307 reacties

Reputatie 1

Dan weten we nu iig waar het probleem zit. Zorgwekkend dat dit vanuit de community moet komen, dat belooft niet veel goeds.

Ik kan zelf alleen geen factory reset doen op mijn Entone geloof ik, heb niet zo'n pinnetje.

T-Mobile graag zo snel mogelijk een update doorvoeren waarbij de media box weer de 1080i/50hz uitzendt.

Reputatie 7
Badge +1

Hier in de Achterhoek zit ik op het WBA glasvezel van KPN, wat begin deze eeuw door toen Reggefiber  in diverse plaatsen is aangelegd.

Van de hier in dit topic vermelde problemen gelukkig met mijn Entone 510 totaal geen last, gisteren een powerflip gedaan en net via het menu een herstart staat inderdaad op 1080P/60Hz getest op diverse zenders o.a NPO en Foxsports enz, tot op heden geen enkel probleem met wat dan ook

Reputatie 1

Hier in de Achterhoek zit ik op het WBA glasvezel van KPN, wat begin deze eeuw door toen Reggefiber  in diverse plaatsen is aangelegd.

Van de hier in dit topic vermelde problemen gelukkig met mijn Entone 510 totaal geen last, gisteren een powerflip gedaan en net via het menu een herstart staat inderdaad op 1080P/60Hz getest op diverse zenders o.a NPO en Foxsports enz, tot op heden geen enkel probleem met wat dan ook

Misschien speelt dit probleem alleen bij T-MOBILE's eigen streams.

Reputatie 1

Na wat getest ben ik er vrij zeker van dat de oplossing voor mij (en waarschijnlijk ook voor @forward en @Rolf M. en nog veel meer mensen) hem inderdaad zit in de 1080i/50hz versus 1080p/60 hz issue.

Oftewel: bij een power flip (het normale opstarten) gaat de box via het paars/roze T-Mobile logo geforceerd over naar 1080p/60HZ. @apis4 heeft al uitgebreid toegelicht waarom dat geen goed idee is, en dat blijkt ook in de praktijk.

Bij een fabriekreset van de mediabox (pinnetje steken in klein gaatje aan de zijkant) verloopt het booten iets anders. De laatste stap van het gelijkstellen van de systeemklok, controle van het netwerk et cetera gaat dan via een splash screen van de Ento zelf. De box wordt dan niet geforceerd in een modus die hij niet aankan, blijft keurig 1080i/50 hz en voila, geen refresh rate problemen meer. Nu ga ik niet voor iedere keer als ik tv wil kijken een factory reset doen. Dus @Sander  als jullie dit, wat dus 99% zeker wel in die update van de box zat, er uit halen maak je heel veel mensen blij.

Excuus voor het verlate antwoord, maar inmiddels klopt bovenstaande ook bij mij. Thanks @Bobtenvoorde !

Het lijkt er bijna zeker van dat dit het probleem is.

Zelfde ervaring hier. Na een fabrieksreset middels het pinnetje in het kleine gaatje aan de zijkant doet de box het gelukkig weer goed. Hij blijft nu inderdaad op 1080i/50. Voetbal op NL1 ziet er weer goed uit. Fijn!

Reputatie 1

Hi all,

 

Ik hoor jullie en ik zit er dicht op. Mijn excuses voor de radiostilte. We zijn er nog niet uit, aangezien het slechts om een kleine groep klanten lijkt het te gaan, allemaal met verschillende hardware en soms ook met verschillende klachten. Voor nu heb ik twee updates:

 

-Aangezien de GOS zenders (101-103) geen stotterend beeld vertonen, lijkt hier het verschil te zitten. De GOS zenders komen ook van een ander platform dan NPO 1-3 (vreemd genoeg). Hierop zullen we focussen

 

-Het probleem speelt alleen bij Live TV. Als je dus met Begin Gemist kijkt (On Demand) heb je dit issue niet! Je kunt dus 10 seconden na de start van de voetbalwedstrijd met de blauwe knop (Begin Gemist) terug naar het begin. Je loopt dan weliswaar ietsje achter op de live versie, maar het beeld zou dan weer superscherp moeten zijn! 

Beste Sander,

Ook na de vervanging tv box (Entone met opnamefunctie) is het probleem met ‘stroperig’ en ‘schokkerig’ beeld niet verholpen. Na initialisatie was het even goed. Weliswaar (automatisch) met 576p. Na het binnenhalen van de laatste update 2.9.27.03 was het beeldprobleem weer terug. Resolutie stond weer op 1080p. De update is dus duidelijk de oorzaak van het probleem. Graag z.s.m. een oplossing. Dit duurt nu al te veel lang. Ik zou anders erg teleurgesteld zijn in T-Mobile en naar goed werkende alternativen moeten zoeken. Dit is niet acceptabel en had ik eigenlijk ook niet van T-Mobile verwacht. Ik was eigenlijk altijd erg tevreden over de diensten en de ondersteuning van T-Mobile. Graag z.s.m. een antwoord.

Ik heb hetzelfde probleem, heb een Entone tv box met HDD. Volgens mij kan ik niet zelf een fabrieksreset uitvoeren. @Sander kunnen jullie dit van afstand doen? Dan kan ik ook weer zonder frustratie voetbal kijken (door het beeld uiteraard ;-))

Reputatie 1

Ik heb hetzelfde probleem, heb een Entone tv box met HDD. Volgens mij kan ik niet zelf een fabrieksreset uitvoeren. @Sander kunnen jullie dit van afstand doen? Dan kan ik ook weer zonder frustratie voetbal kijken (door het beeld uiteraard ;-))

@Sander Een een dergelijke fabrieksreset op afstand zou voor mij eventueel ook een (tijdelijke) oplossing kunnen zijn. De moeite waard om te proberen in ieder geval om ook weer van voetbalwedstrijden te kunnen genieten.

Reputatie 5

Hoi,

Heb al maanden last van blokkerig, haperend beeld en geluid.
Eerder gemeld, nieuwe settopbox gevraagd, andere afstandsbediening met magenta gekregen
Die deed het net zo traag + tv functies deels. Blokkerig, etc. beeld/geluid bleef.

Herstart helpt slechts even

Na deze update nog verder verslechterd, waarbij afstandsbediening met magenta knop ook niet meer is te koppelen. Uur met aardige helpdeskmedewerker aan de lijn gezeten.
Alles gereset => geen verbetering (wel een halve dag kwijt om mijn instellingen weer terug te zetten)
Gevraagd om nieuw settopbox op te sturen => nee, moet monteur voor langskomen
Aanbod gekregen om Gideon langs te sturen, uiteindelijk afgezegd (kost me weer een halve dag en die heb ik nu niet)

Mijn conclusie: Mijn 510b is oud (2016/nog van Vodafone) en functioneert niet goed (traag)
De nieuwe afstandsbediening past niet mijn mijn 510b, omdat koppelen werkt niet zoals op jullie site omschreven. (zie onder; Stylus versus URC)

Inmiddels ben ik het meer dan beu dat dit al zo lang duurt en zo omslachtig wordt behandeld.
Graag z.s.m. een passende oplossing die mij niet nog meer tijd kost

(Andere mogelijkheid: via marktplaats ben ik voor €16 zonder dagen gedoe klaar…
https://www.marktplaats.nl/q/entone+510/
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/afstandsbedieningen/m1488964292-afstandbediening-t-mobile-vodafone.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

 

TV
MEDION® LIFE E14019 40" FULL-HD LED TV i  (MD31463)

SettopBox
Kamai 510b, MFG Date: 160414, partnumber: 99-890000-02 Stylus remote
(dus niet de Kamai 510 Hybrid Media Player with URC remote, partnumber: 99-890000-02U
Zie: https://www.manualslib.com/manual/665336/Entone-Kamai-510.html?page=4#manual)

FokusOn: 3.19.14
Type:Entone-26
Firmware: 2.9.27.0.3-build1-evt-vma-glop-as3

Vervangende Afstandsbediening met magenta knop => niet meer te koppelen na update
Type: URC R126262A99-0001 y193600

STAP 2 => Werkt niet, afstandsbediening verwacht 4 cijfers, niet één
(Voer de ééncijferige code in van het merk van je TV. Als het magenta knopje vijf keer knippert is de code niet correct. Lukt het niet met de eencijferige code, probeer dan de daarop volgende code in de tabel.)

Reputatie 7
Badge +1

Ik had mijn Entone 510b voor de aardigheid ook maar eens op z'n rug gelegd om eens te kijken hoe het ding nu eindelijk is, Mfg datum is in Nederlanse data omgezet 06 oktober 2016,  95-8900000-02

Het logo voor op de box is wel van T-Mobile, helaas zijn deze boxen vrij oud als men ziet hoe snel alles veranderd denk daarbij aan UHD enz, ook zijn de specs vergeleken bij de boxen van o.a. KPN vrij beperkt.

Gelukkig is de koppeling met mijn Panasonic wel goed, en geen last van haperend beeld en geluid

Nog steeds veel last, ook na begin gemist te hebben gestart. Heb het voor de verandering maar eens gefilmd. Kan hem helaas niet uploaden. Ben het wachten ook wel meer dan beu. Ben bang dat er nog maar 1 ding op gaat zitten.. :(

Reputatie 1

Shit, gisteravond iets te vroeg gejuicht. Vanavond helaas weer stroperig beeld. Snell check leert dat de decoder weer naar 1080p/60HZ teruggesprongen is. Moet ik hem nu iedere avond voor het tv kijken resetten voor 1080i/50hz? 

Reputatie 1

Nog steeds veel last, ook na begin gemist te hebben gestart. Heb het voor de verandering maar eens gefilmd. Kan hem helaas niet uploaden. Ben het wachten ook wel meer dan beu. Ben bang dat er nog maar 1 ding op gaat zitten.. :(

Bij mij ook bij Begin gemist zelfde irritante beeld, ondanks dat @Sander stelt dat dit niet het geval is. Wanneer kunnen we daadwerkelijke oplossingen van jullie verwachten @Sander? Dit duurt me echt te lang. Weer een zondag voetbal vol irritatie voetbal zitten kijken. 
 

edit: Hier voorbeeld van beeld bij ‘begin gemist’: 

 

Reputatie 6
Badge

Nog steeds veel last, ook na begin gemist te hebben gestart. Heb het voor de verandering maar eens gefilmd. Kan hem helaas niet uploaden. Ben het wachten ook wel meer dan beu. Ben bang dat er nog maar 1 ding op gaat zitten.. :(

Met een Android telefoon heb je vrijwel automatisch ook een Youtube account, misschien een optie?

 

Nog steeds veel last, ook na begin gemist te hebben gestart. Heb het voor de verandering maar eens gefilmd. Kan hem helaas niet uploaden. Ben het wachten ook wel meer dan beu. Ben bang dat er nog maar 1 ding op gaat zitten.. :(

Bij mij ook bij Begin gemist zelfde irritante beeld, ondanks dat @Sander stelt dat dit niet het geval is. Wanneer kunnen we daadwerkelijke oplossingen van jullie verwachten @Sander? Dit duurt me echt te lang. Weer een zondag voetbal vol irritatie voetbal zitten kijken. 
 

edit: Hier voorbeeld van beeld bij ‘begin gemist’: 

 

Hier in de Achterhoek zit ik op het WBA glasvezel van KPN, wat begin deze eeuw door toen Reggefiber  in diverse plaatsen is aangelegd.

Van de hier in dit topic vermelde problemen gelukkig met mijn Entone 510 totaal geen last, gisteren een powerflip gedaan en net via het menu een herstart staat inderdaad op 1080P/60Hz getest op diverse zenders o.a NPO en Foxsports enz, tot op heden geen enkel probleem met wat dan ook

Misschien speelt dit probleem alleen bij T-MOBILE's eigen streams.


 

Als dit is wat bedoelt wordt met ‘slowmotion’ (zie een heel blokkerig beeld in deze video) dan is dat idd heel triest om naar te kijken. Zo te zien ook niet moeilijk om vast te leggen met een camera …

Hier totaal geen last van (met T-Mobile’s ‘eigen’ streams). Heb gisterenmiddag nog eens wat beelden bekeken vóór en ná een factory reset en merk echt zo goed als geen verschil. Wat er al vaag uitzag, vooral bij de BBC,  was erna op 1080i @ 50hz ook vaag. Voetbal in SD op het Duitse WDR leek misschien heel ietsjes beter ...

[Wel heel irritant dat] alleen al op standby zetten en daarna weer aan al zorgt voor de sprong terug van 1080i @ 50Hz naar 1080p @ 60Hz. (@Nico73 dus ja dat wordt vrijwel iedere keer een reset doen voorlopig)

Dat er op NPO 1-3 GOS geen stotter voorkomt zou ik ook niet durven zeggen, heb er wel eens naar gekeken na een eerder claim/ tip hier en meende het wel gezien te hebben. Wel hoor je verschil in het geluid (misschien geen Dolby spoor bij GOS?). Dat het vaker voorkomt in de drukke avonduren dan de rest van de dag moet toch ook ergens op wijzen …

Het is in ieder geval wel een stuk minder dan het geweest is, op tijden echt bijna onkijkbaar vanwege de irritatiefactor, maar nog niet zoals voorheen. Als er nu een stottering is is die duidelijk nog heviger dan het altijd geweest is.

 

Entone 510b met datum 16-08-2018 (x2)

 

Reputatie 3

Top al die bijdragen weer!

Die reset fixt het stroperige enigszins, maar om de paar minuten een seconde of twee het blokkerige beeld blijft helaas ook gewoon bestaan.

Vet irritant om nu al bijna drie weken geen normale TV te kunnen kijken.

Reputatie 3

Inmiddels ben ik er achter dat in mijn geval een reset van de ontvangers niet (meer) werkt bij mij.

Diverse keren naar fabrieksinstellingen, maar beeld blijft stroperig en “laggy” aanvoelen. Pff...

Reputatie 1

Inmiddels ben ik er achter dat in mijn geval een reset van de ontvangers niet (meer) werkt bij mij.

Diverse keren naar fabrieksinstellingen, maar beeld blijft stroperig en “laggy” aanvoelen. Pff...


Das heel vervelend. Bij mij werkt de fabrieksreset wel (keurig 1080i/50hz zoals de box ook kan trekken) alleen moet ik dat dus iedere keer doen als ik tv wil kijken. Ik betaal iets te veel per maand om elke avond met een pinnetje te pielen om vervolgens een minuut of vijf later eindelijk tv te kunnen kijken. 

Dat gaan we dus ook niet heel erg lang doen, al heb ik na ruim drie weken niet de illusie dat T-Mobile het heel erg vindt dat dit ze een paar klanten kost.

Reputatie 1

T-Mobile reageert gewoon niet meer?

Reputatie 7

Hoi @Fr4nk, ik heb jouw topic gesloten, aangezien we het gesprek hier centraal hebben. Ik voer graag een fabrieksreset uit, je bent dan wel je gemaakte opnames kwijt. Is dat oké?

 

Hoi @Ralf K., Ik voer graag een fabrieksreset uit, je bent dan wel je gemaakte opnames kwijt. Is dat oké?

 

Hoi @HJHome, bedankt voor de uitgebreide uitleg en omschrijving van jouw setup! Dit kan ons helpen het probleem te achterhalen: dank! De TV Box zelf is niets mis mee en kan nog wel eventjes mee! Het merendeel van onze klanten heeft deze TV Box en kan probleemloos TV-kijken. En dat willen we graag voor iedereen zo voor elkaar krijgen. De oorzaak moeten we dan wel scherp hebben. Deze zit in de software - niet de hardware. 

 

Aan iedereen! Hartelijk bedankt voor alle bijdragen en video's! Weet dat we hier in dit topic meekijken en deze feedback ons helpt bij het achterhalen van het probleem. Excuus voor de tip aangaande Begin Gemist. Ik zie nu dat dit niet (bij iedereen?) werkt. De tip die jullie aandragen (schakel bij instellingen naar 50 Hz i.p.v 60) zal ik toevoegen aan mijn bericht wat nu staat gemarkeerd. 

 

Reputatie 3

De tip die jullie aandragen (schakel bij instellingen naar 50 Hz i.p.v 60) zal ik toevoegen aan mijn bericht wat nu staat gemarkeerd. 

 

Op de Entone 510b staat dit nergens in de instellingen. Geldt wellicht alleen voor de HDD-variant?

Reputatie 1

Hoi @Fr4nk, ik heb jouw topic gesloten, aangezien we het gesprek hier centraal hebben. Ik voer graag een fabrieksreset uit, je bent dan wel je gemaakte opnames kwijt. Is dat oké?

 

Hoi @Ralf K., Ik voer graag een fabrieksreset uit, je bent dan wel je gemaakte opnames kwijt. Is dat oké?

 

Hoi @HJHome, bedankt voor de uitgebreide uitleg en omschrijving van jouw setup! Dit kan ons helpen het probleem te achterhalen: dank! De TV Box zelf is niets mis mee en kan nog wel eventjes mee! Het merendeel van onze klanten heeft deze TV Box en kan probleemloos TV-kijken. En dat willen we graag voor iedereen zo voor elkaar krijgen. De oorzaak moeten we dan wel scherp hebben. Deze zit in de software - niet de hardware. 

 

Aan iedereen! Hartelijk bedankt voor alle bijdragen en video's! Weet dat we hier in dit topic meekijken en deze feedback ons helpt bij het achterhalen van het probleem. Excuus voor de tip aangaande Begin Gemist. Ik zie nu dat dit niet (bij iedereen?) werkt. De tip die jullie aandragen (schakel bij instellingen naar 50 Hz i.p.v 60) zal ik toevoegen aan mijn bericht wat nu staat gemarkeerd. 

 

@Sander Graag fabrieksreset uitvoeren. Mijn opnames was ik toch al kwijt door de vervanging van de tv box. 

Reputatie 1

@Sander 

Mijn Tv Media-boxen a.u.b. ook graag een fabrieksreset geven zodat deze weer op 1080i/50hz draait.

Reputatie 1

@forward en @sander

en vergeet het meest belangrijke niet: hoe structureel is zo'n fabrieksreset op afstand? want ik moet het nu elke avond zelf doen omdat de box zichzelf terug zet naar 1080p/60HZ. Het lijkt me dat dit gedrag uit de firmware zelf gehaald moet worden, want ik gok niet dat jullie dit iedere avond voor ons gaan doen?

Reputatie 7

@forward en @Ralf K.: reset uitgevoerd! Ik weet niet welk effect deze reset heeft noch voor hoelang dit zal duren. Bij één klant bleek dit effectief, dus ik hoor graag jullie bevindingen. Alles wat een mogelijke impact heeft op de beeldkwaliteit hoor ik graag. 

@Sander

Geen probleem. Graag een reset uitvoeren. 

Reageer