[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510

  • 22 November 2019
  • 307 reacties
  • 14425 Bekeken
[Info] Upgrade firmware Amulet 515 en Kamai 510
Reputatie 7
Badge +8
  • T-Mobile Moderator
  • 6196 reacties

We werken continu aan de verbetering van onze diensten, zodat jij altijd optimaal kunt internetten, TV-kijken en vast bellen. Daarom rollen we de komende periode een update voor de Amulet 515 en Kamai 510 TV Boxen! De update wordt vanaf week 47 in fases uitgerold en we verwachten hier in week 50 klaar mee te zijn.

 

Voor wie geldt dit?
Deze upgrade geldt voor alle klanten die gebruik maken van de Amulet 515 of Kamai 510 TV Boxen.

Wanneer?
We rollen de update in fases uit vanaf week 47 en verwachten rond week 50 klaar te zijn. Het onderhoud vindt hierbij ‘s nachts plaats tussen 02:00 uur en 06:00 uur.

Wat moet jij doen?
Voor de upgrade hoef je zelf niets te doen. We doen het op afstand, dus je kan lekker blijven slapen. 

Als we klaar zijn
Na de upgrade moet je soms zelf de TV Box nog even resetten als het toch niet werkt. Meer informatie over hoe je de reset uitvoert vind je in dit topic.
In het verleden hebben we van sommige klanten meldingen gezien op de Community gezien dat de televisie uit het niets aan gaat tijdens de update. Dit zou niet moeten gebeuren maar kan geen kwaad en dit wordt soms getriggerd door de update, geen reden tot paniek dus. :wink: 

Wat houdt de update in?
De firmware upgrade bevat performance verbeteringen en geen verbeteringen in de functionaliteiten.

  • Door het aanzetten van retransmissie (het opnieuw verzenden van data over het netwerk bij een eerdere fout) verwachten we een aanzienlijke verbetering van de streamkwaliteit op het WBA Glasvezel netwerk.
  • Deze update bevat ook de langverwachte fix voor het “resolutie issue”  waarbij de TV Box de resolutie onjuist wordt doorgegeven vanuit de TV in plaats van zelf de juiste (hogere) resolutie te kiezen.


Heb je vragen over het onderhoud? Reageer dan gerust op dit bericht!
​​​​

[Update 06-02-2020]

Hi all, we hebben vannacht een update uitgevoerd waardoor de problemen voor de Kamai 510 verholpen zouden moeten zijn. Maak je gebruik van een eigen modem of één van onze modems met APAS (alle poorten voor elke dienst) dan moet je de modem nog even een reboot geven om de laatste update binnen te halen.

 

[Update 30-01-2020]

We hebben inmiddels een oplossing voor het stroperige beeld. Hiervoor is een fabrieksreset van de TV Box nodig. Het issue speelt alleen met de Kamai 510 (de TV Box zonder opnamefunctie). Deze kan je zelf een fabrieksreset geven via de volgende manier.
 

De Amulet 515 (de TV Box met opnamefunctie) zou het issue niet moeten ervaren maar we zien wel meldingen van klanten met deze TV Box terug in het dit topic. Deze TV Box kan je niet zelf resetten, maar we kunnen dit eventueel wel op afstand doen. Hierbij worden de opnames dan wel gewist dus wees je hier bewust van. Ook horen we dan graag jouw feedback of de reset heeft geholpen en wat er precies verandert is aan het beeld na de reset. Dit nemen we dan mee in eventuele vervolgstappen.


Bedankt voor al jullie feedback en het helpen testen om het issue boven water te krijgen!

 


307 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @BjOrK1972, bedankt voor de toelichting! Zo kunnen we tot de juiste oplossing komen. Ik ga je een PM sturen met wat vragen die de technische dienst nodig heeft om het op te lossen. Geen zorgen, we komen er samen uit! :smile:

Reputatie 1

Hoi @Jason, bedankt voor de snelle reactie. Wat jij aangeeft qua aansluitingen klopt niet helemaal en daarom hieronder het netwerk zoals het in ons huis aanwezig is. Hopelijk kom je hier verder mee. Vreemd aan het verhaal is dat de problemen zijn ontstaan na een eerder update van de Amulet tv-box. Wij zijn van Ziggo overgestapt naar T-Mobile en in het begin was er niets aan de hand. Het netwerk is nagenoeg hetzelfde gebleven op twee aansluitingen op de Netgear switch in de meterkast na. Het lijkt mij sterk dat dit invloed heeft op de Amulet TV-box. Signaalsterkte is eerder gecontroleerd en dat bleek ruim voldoende.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @BjOrK1972, goed dat je het aangeeft en super dat je er gelijk een foto bij plaatst! Het zou, op een individueel geval na, volledig opgelost moeten zijn. Wat ik wil doen is een aantal zaken uitsluiten zodat we de juiste oplossing vinden samen. Het valt me op dat je een Ubiquiti tussen modem en apparatuur hebt aangesloten in poort 1, klopt dat? Wat heb je verder nog meer aangesloten, naast de TV Box? Zou je alles willen ontkoppelen en kijken of het blokkerige beeld dan hersteld is? We komen er uit samen, dat weet ik zeker. Je TV Box is ook al een keer vervangen, maar dit heeft dus geen vruchten afgeworpen jammer genoeg. 

Reputatie 1

Het is al weer wat dagen stil qua meldingen en denk dan dat het bij veel mensen verholpen is. Dat zou goed nieuws zijn. In Alkmaar is het op veel kanalen nog steeds zoals op de afbeelding te zien is. Is T-mobile nog bezig met een vervolg update of blijft het bij de laatste?

 

Reputatie 6
Badge +2

@jk90 ,

Heb nog 1 keer blokjes gehad,daarna alleen maar goed beeld.

@soepkip67, Nou vanavond weer mijn eerste blokjes in beeld en haperingen. Helaas dus niet opgelost bij mij met de nieuwe box. Toch gek, want de eerste dagen leek het er wel op. Bij jou nog steeds perfect beeld?

 

@Brian, Wat kan er nog gedaan worden op dit moment? Ik twijfel namelijk over te stappen naar een andere aanbieder, omdat er gewoon geen oplossing lijkt te werken. Zie jij iets in mijn verbindingen? 

Reputatie 6
Badge +2

@jk90 ,

Fijn dat het nu opgelost is. Veel kijk en luister plezier. 😉

@soepkip67 

Hier ook met de nieuwe box voor de 2e avond geen blokken in beeld op haperend beeld/geluid!

Bij ons beide lag het probleem dus aan de tv box. 
 

@Brian Misschien handig voor andere mensen die hier last van hebben? Dat het vervangen van de tv box oplossing biedt / kan bieden. 

Reputatie 6
Badge +2

@jk90 ,

Het  duurde bij mij 4 werkdagen. 

Heb tot nu toe nog steeds strak beeld. Dus ga er van uit dat het nu opgelost is. 

En anders even een belletje naar de klantenservice of zij kunnen zien wanneer de box afgeleverd wordt. Nog even geduld dus😏

@soepkip67 ,

Hoelang duurde het bij jou voordat de nieuwe box in huis was? Ik heb vorige week al een mail gehad met ‘uw nieuwe apparaat is onderweg’. Wordt momenteel echt weer gek van de storingen ‘s avonds. Gister was het weel heel erg bij o.a. RTL4. Bij jou nog steeds goed beeld? 

Reputatie 6
Badge +2

@jk90 ,

Tot nu toe inderdaad geen storingen meer ervaren. Was inderdaad iedere dag vooral 's avonds.

Dus nog even geduld en wachten op de vervangende box. 

Hier nog steeds last van haperend en blokkerig beeld, eigenlijk dus alleen in de avond.

 

Vandaag is een monteur geweest, die gaf ook aan, gezien het (bijna) alleen ‘s avonds is, het niet aan kabels kan liggen. Die waren ook prima. Krijg nu wel een andere box, maar of dit gaat werken?? Het is nu na 3 maanden toch een keer klaar en een oplossing moet nu toch wel gevonden kunnen worden?

 

@Brian Kan jij mij nog verder helpen? Of is het wachten tot de nieuwe box er is en dat testen? 

 

Beste @jk90 ,

Heb sinds gister een andere tvbox ontvangen. Het lijkt er serieus op dat de problemen verholpen zijn. Gisteravond namelijk geen enkele storing ondervonden.

Dus inderdaad even wachten op de andere tv box.

Oh @soepkip67, dat klinkt wel goed! Ben benieuwd. Ga wachten tot de nieuwe tv box er is! 

Deze avond ook zonder problemen aan het kijken? Had jij het voorheen ook elke avond? (ene avond erger dan de andere?)

Reputatie 6
Badge +2

Hier nog steeds last van haperend en blokkerig beeld, eigenlijk dus alleen in de avond.

 

Vandaag is een monteur geweest, die gaf ook aan, gezien het (bijna) alleen ‘s avonds is, het niet aan kabels kan liggen. Die waren ook prima. Krijg nu wel een andere box, maar of dit gaat werken?? Het is nu na 3 maanden toch een keer klaar en een oplossing moet nu toch wel gevonden kunnen worden?

 

@Brian Kan jij mij nog verder helpen? Of is het wachten tot de nieuwe box er is en dat testen? 

 

Beste @jk90 ,

Heb sinds gister een andere tvbox ontvangen. Het lijkt er serieus op dat de problemen verholpen zijn. Gisteravond namelijk geen enkele storing ondervonden.

Dus inderdaad even wachten op de andere tv box.

Reputatie 1

Bij mij, in de Bilt,  lijken de problemen vooralsnog voorbij. Eindelijk!:ok_hand:

Reputatie 1

Hier nog steeds last van haperend en blokkerig beeld, eigenlijk dus alleen in de avond.

 

Vandaag is een monteur geweest, die gaf ook aan, gezien het (bijna) alleen ‘s avonds is, het niet aan kabels kan liggen. Die waren ook prima. Krijg nu wel een andere box, maar of dit gaat werken?? Het is nu na 3 maanden toch een keer klaar en een oplossing moet nu toch wel gevonden kunnen worden?

 

@Brian Kan jij mij nog verder helpen? Of is het wachten tot de nieuwe box er is en dat testen? 

Ook hier in Alkmaar nog steeds problemen op verschillende zenders. Volgens mij is de Amulet 515b wel voorzien van een andere firmware update maar verbetering is nog niet zichtbaar. Wat ook opvalt is de info die ik op de tv zie als ik de hdmi info van de ingang van de tv box oproep: 1920x1080 / 60p. Zou dit na de update geen 50p moeten zijn? @Brian 

Hier nog steeds last van haperend en blokkerig beeld, eigenlijk dus alleen in de avond.

 

Vandaag is een monteur geweest, die gaf ook aan, gezien het (bijna) alleen ‘s avonds is, het niet aan kabels kan liggen. Die waren ook prima. Krijg nu wel een andere box, maar of dit gaat werken?? Het is nu na 3 maanden toch een keer klaar en een oplossing moet nu toch wel gevonden kunnen worden?

 

@Brian Kan jij mij nog verder helpen? Of is het wachten tot de nieuwe box er is en dat testen? 

Reputatie 6
Badge +2

In het begin zeg maar toen het nog van Vodafone thuis was kwamen de tv streams van Glashart media een bijkomend voordeel was dat men eventueel meerdere tv's kon aansluiten via de coaxstekker op het Genixis glasvezelmodem, dit gebeurde via het DVB-C protocol.

Als tv box kreeg men de Amino 140, er waren toen meer providers die de zelfde propsitie gebruikten en men kon zo de Amino van de ene naar de andere provider meenemen, en persoonlijk vond ik de streams via iptv van Glashart zeker zo goed en misschien zelfs veel beter dan nu op wba (KPN).

 

Reputatie 4
Badge +2

@Brian

Beste Brian, nog een vraag:

Als ik de Entone Amulet 515B herstart om de resolutie te controleren dat vermeld deze 720p terwijl de standaard van de zenders in Nederland 1080i (FUll HD) zou moeten zijn. Mijn TV kan Full HD aan, sterker nog als ik deze via de TV controleer staat deze netjes op 1920x1080.  

Mis ik nu wat of heeft de aanpassing van jullie ertoe geleid dat de resolutie weer op de oude 720p staat? 


De opstart interface van de Entone heeft gewoon een resolutie van 720p, de beeldresolutie van de tv uitzending staat er verder los van .

 

Hi @tjhlammers, tijdens een update hebben we de settings van de TV Boxen aangepast. De processor van de Entone 510 bleek deze settings niet aan te kunnen waardoor het beeld stroperig weer werd gegeven. 

Maw : end of life en niet meer van deze tijd als hij geen 1080p aankan. 


Is volgens mij ook gewoon een onjuiste conclusie aangezien de box het hier verder prima deed (beiden zelfs). Enige wat er niet aan klopte is dat ze er 1080p/60Hz van gemaakt hadden ipv 50Hz. Die oude Amino kon zelfs makkelijk 1080p uitsturen in de begindagen nog van Vodafone glasvezel toen je het zelf nog kon instellen.

Reputatie 7
Badge +8

@pwenas De 1080p resolutie was niet de oorzaak. 😉 Het klopt wel dat de 510 al wat ouder is, vandaar dat we deze ook aan het uitfaseren zijn.

 

@tjhlammers Ik heb het ge-dubbelcheckt bij onze technisch specialisten maar de TV Box zou met de laatste update de jusite resolutie moeten pakken. Het klinkt ondertussen als een “broken record” maar zou je eens een reset van de TV Box willen proberen op de volgende manier? De TV Box neemt de resolutie over die hij van de TV doorkrijgt, met een reset stelt hij deze opnieuw in.

@Brian 

Beste Brian, nog een vraag:

Als ik de Entone Amulet 515B herstart om de resolutie te controleren dat vermeld deze 720p terwijl de standaard van de zenders in Nederland 1080i (FUll HD) zou moeten zijn. Mijn TV kan Full HD aan, sterker nog als ik deze via de TV controleer staat deze netjes op 1920x1080.  

Mis ik nu wat of heeft de aanpassing van jullie ertoe geleid dat de resolutie weer op de oude 720p staat? 

Reputatie 3

Hi @tjhlammers, tijdens een update hebben we de settings van de TV Boxen aangepast. De processor van de Entone 510 bleek deze settings niet aan te kunnen waardoor het beeld stroperig weer werd gegeven. 

Maw : end of life en niet meer van deze tijd als hij geen 1080p aankan. 

Reputatie 7
Badge +8

@soepkip67 Je bent bij Jason in goede handen! :wink: Hoe is het gegaan met het monteursbezoek gisteren? Als ik nog wat voor je kan betekenen laat het dan zeker weten!

Reputatie 7
Badge +8

Hi @tjhlammers, tijdens een update hebben we de settings van de TV Boxen aangepast. De processor van de Entone 510 bleek deze settings niet aan te kunnen waardoor het beeld stroperig weer werd gegeven. We hebben vervolgens een rollback gedaan maar de settings bleken in het geheugen van de TV Box te blijven staan. Vandaar de fabrieksreset om te testen of dit het probleem zou verhelpen en te verifiëren dit dat inderdaad de situatie was. Daarna hebben op 6 februari een nieuwe update uitgerold om het probleem voor iedereen te verhelpen. Nogmaals excuses voor het ongemak en dank allemaal voor de informatie en het meehelpen en testen, dat heeft ons enorm geholpen!

Reputatie 6
Badge +2

Hier bij ook een update van mijn kant:

Heb een Entone Amulet 515 (box met recorder) er is vanuit T-Mobile een factory reset gedaan.Dit is voor het weekend gedaan.

Heeft niet het beoogde resultaat opgeleverd, wel is het iets beter geworden maar de storing is dus nog niet verholpen.


Zal weer even een update geven:

Er wordt nog volop aan gewerkt, heb gisteren weer een bezoekje gehad van een monteur. Dus er wordt erg hard aan gewerkt om dit probleem te verhelpen. Ook wil ik @Brian  en vooral @Jason bedanken voor hun inzet. Heb nu vooral veel contact met @Jason , dit is erg prettig, er is duidelijke communicatie en krijg regelmatig duidelijke informatie. Dus verwacht zeker dat het opgelost gaat worden.

@Brian 

Sinds vorige week donderdag geen problemen meer gehad. Lijkt erop dat probleem verholpen is. 

VRAAG: wat is gedaan wat probleem opgelost heeft? Ik ben heel benieuwd.

 

Verder: tnx aan een ieder die bijgedragen heeft aan oplossing van het probleem.

Reageer