[Info] Verbeteringen T-Mobile TV én introductie Dagpassen april

  • 19 April 2021
  • 53 reacties
  • 2054 Bekeken
[Info] Verbeteringen T-Mobile TV én introductie Dagpassen april
Reputatie 5
Badge +3
  • T-Mobile Moderator
  • 282 reacties

Hi all, vanaf vandaag (20-04-2021) staan er weer wat verbeteringen én een nieuwe functie online voor T-Mobile TV. Wil jij weten of jij de nieuwste software update al binnen hebt? Check dan gelijk in de instellingen op de TV Box of de TV-menu versie eindigt op: 7376! 

 

Verbeteringen TV-menu

  • Cloud Opnemen: je kunt nu ‘lege’ serie opnames verwijderen bij geplande opnames. Deze waren eerder niet zichtbaar in het TV-menu. Daarnaast is het maximum aantal serie opnames dat ingepland kan worden, verhoogd naar 100 (was 50).
  • Radio: Tijdens het luisteren naar de radio, zal voortaan een ‘screensaver’  getoond worden. Dit voorkomt het eventueel inbranden van logo’s bij oudere TV-schermen.
  • Resolutie: Het aanpassen van de resolutie van de TV Box is nu overzichtelijker geworden door nu eerst een lijst te tonen met beschikbare resoluties.

 

 

Nieuw: Dagpassen in À la Carte aanbod

Wil jij ook graag premium content bekijken, maar wil je er niet voor langere tijd aan vast zitten? Goed nieuws, vanaf nu is het mogelijk om een dagpas te bestellen via de TV Box. Met een dagpas heb jij de premium content voor 24 uur ter beschikking én dat voor maar € 6,00!

 

Een dagpas bestellen is mogelijk voor: 

  • ESPN Compleet (ESPN 2t/m 6)
  • Meiden van Holland Hard
  • Penthouse Gold

*Aanbod wordt mogelijk binnenkort verder uitgebreid!

 

Op de TV Box zullen dagpassen te herkennen zijn aan dit speciale icoon en de toevoeging van het woord ‘Dagpas’ aan de zendernaam in het À la Carte overzicht

 

 

 

Hoe werkt het:

  1. Een dagpas is eenvoudig te bestellen via het menu op de TV Box
  2. Het bestellen van de dagpas wordt pas bevestigd na het invoeren van de TV-pincode
  3. Premium content is direct beschikbaar voor 24 uur lang 
  4. Facturatie van de dagpas komt achteraf op de maandelijkse factuur

Met de dagpas van ESPN Compleet kan je dit ook bekijken op TV Anywhere, dit geldt niet voor de Adult content door de rechten die hierop zitten.

 

FAQ Dagpassen

Hoe kan ik een dagpas bestellen?

Ga in het TV-menu naar ‘Account’ > ‘A la Carte’. Je kunt hier kiezen tussen de maandelijkse abonnementen en dagpassen. Selecteer de dagpas naar keuze en bevestig de aankoop met je TV-pincode. De zender zal per direct beschikbaar zijn en zal precies 24 uur te bekijken zijn.

 

Kan ik een dagpas annuleren?

Nee. Een dagpas wordt direct geleverd en kan niet geannuleerd worden.

 

Hoe betaal ik voor een dagpas?

Wanneer je een dagpas hebt aangeschaft, zal deze automatisch verrekend worden op de volgende maandelijkse factuur.

 

De zender in niet direct zichtbaar. Wat kan ik doen?

Het kan een paar minuten duren voordat de dagpas zichtbaar wordt in de TV-gids. Je kunt eventueel de TV Box of app opnieuw starten. Als de zender dan nog niet zichtbaar is, kan het zijn dat je de zender nog moet toevoegen aan je Favorieten-lijst.

 

Waarom kan ik een Adult zender niet bekijken via TV Anywhere of Apple TV?

Dit heeft met contentrechten te maken. Momenteel hebben we geen rechten om Adult zenders aan te bieden via TV Anywhere. Daarnaast staat Apple géén Adult content toe via de Apple Appstore en kunnen wij deze zenders niet aanbieden via Apple TV.

 

Waarom is een Adult zender altijd vergrendeld met het kinderslot?

Het TV-platform is zodanig ingericht dat alle Adult/Erotiek content altijd afgeschermd is via het kinderslot. Het is daarom niet mogelijk om het kinderslot permanent op te heffen. Wel kan je de tijd dat het kinderslot ontgrendeld is, verlengen. Ga hiervoor in het TV-menu naar ACCOUNT > Instellingen > TV Box.

 

Ik zie nog geen Dagpassen in het À la Carte menu?

Dit kan twee oorzaken hebben:

  • De TV Box is nog niet bijgewerkt met de laatste software. Tip: herstart de TV Box.
  • Je hebt nog geen T-Mobile TV. Op Interactieve TV is het niet mogelijk om een dagpas te bestellen.

 

 

Firmware versies na update

TV-menu versie: eindigt op 7376

Firmware versie Aria 610:     14.8.86.0.4_build2-etv-vas--tvxagv

Firmware versie Aria 7x:       20.2.86.0.4_build2-etv-vas—tvxagv

 


53 reacties

Reputatie 2
Badge

Hallo @Demi,

Fijn dat er regelmatig firmware updates komen met verbeteringen!

Ik heb 2 opmerkingen over je bericht: 

  • kan het zijn dat bij de FW versies de Aria 610 en Aria 7x omgewisseld zijn? Ik heb tenminste 2 Aria’s 610 met FW versie 14.8.86.0.4_build2-etv-vas--tvxagv
  • De radiozenders laten nu inderdaad een screensaver zien. Heel mooi! Echter, onderdeel van de screensaver is het zenderlogo en dat blijft in de screensaver op dezelfde plaats staan. Inbranden is dus nog steeds mogelijk, lijkt me.

Hoi @Lisa 

Het overzetten naar het nieuwe platform is afgelopen dinsdag succesvol gegaan. Ik heb er nog niet uitgebreid gebruik van gemaakt maar de eerste indruk is goed. Het werkt wel vlot en ziet er overzichtelijk uit.

Bedankt voor je inzet!

Reputatie 5
Badge +2

Hi @jk90, ik had heel graag gelezen dat jij wel van de nieuwe update kon genieten. Ik heb gelijk jouw gegevens doorgezet naar onze technische dienst, zodat dit zo snel mogelijk opgepakt kan worden. Excuses voor het ongemak. Ik houd je op de hoogte! 

Hi @burekap, super dat jij dit ook gelijk aangeeft! Ik heb jouw profiel gecheckt en ik zag dat jij gisteren aan de buurt was waardoor ook bij jou de update automatisch doorgevoerd zou moeten zijn. Heb jij nog steeds niet de nieuwe versie beschikbaar? Dan ga ik ook jouw gegevens gelijk doorzetten. Ik hoor het heel graag van je! 

Hi @TMTV, dit klopt als een bus! Wij hebben inderdaad de updates gefaseerd uitgerold.

@Gert-Jan TM Helaas heb ik niet de mogelijkheid om je een PB te sturen via je profiel?!

 

Inmiddels PB contact geweest, ik zien dat je nog op het oude platform zit. @mods, kunnen jullie kijken of @niborbroekhuis (indien gewenst) te migreren is? Ik had eigenlijk ook al aan de huidige firmware moeten kunnen zien dat je nog niet gemigreerd bent :rolling_eyes:

Hi @ArjenW, goede vraag! Als jij de TV Box de komende twee weken op standby kan laten staan, dan zou dat top zijn. Zodra alles is overgezet dan krijg jij uiteraard een seintje, zodat jij de TV Box weer helemaal uit kan zetten. Weet jij zo voldoende? 

Yes. De box blijft aan staan en ik zie vanzelf wanneer er is geupdate en vul ik opnieuw het klantnr ed in.

Reputatie 1

@Lisa Ik ben volmondig akkoord, dus wat mij betreft kan het in gang gezet worden !

Reputatie 5
Badge +2

Hi @peterdevos01, helemaal super! Ik ben gelijk in jouw profiel gedoken om dit voor jou in orde te maken. Ik zie dat mijn collega mij al voor is geweest en dat de Aria 610 TV Box is aangevraagd. Ik zie dat @Cal in dit topic heeft aangegeven dit ook voor jou in de gaten te houden, zodat jij - zodra de nieuwe TV Box up and running is - overgezet kan worden naar T-Mobile TV. Ik raad je daarom aan om de communicatie in dat topic te laten verlopen. Ik hoop heel erg dat het nieuwe platform jou gaat bevallen! 🌼

Reputatie 1

@Lisa Dank je wel voor de snelle aktie / reaktie !

Reputatie 5
Badge +2

Hi @ArjenW, super om te horen dat het overzetten succesvol is gegaan en de eerste indruk goed lijkt! Ik hoop dat jij er veel plezier van gaat beleven. Heel graag gedaan en maak er een super fijne dag van vandaag! 🌼

Reputatie 3

Ben een weekje geleden over gezet naar het nieuwe platform. Complimenten. Erg blij mee. Werkt zoals gehoopt. 

Wat is de beste beeldinstelling? 1080 en dan een hele hoop mogelijkheden. Het staat nu op 1080p50. Beeld zier er denk ik prima uit. De TV is een Samsung Frame.

 

Nogmaals dank.

Reputatie 2

Hi all, vanaf vandaag (20-04-2021) staan er weer wat verbeteringen én een nieuwe functie online voor T-Mobile TV. Wil jij weten of jij de nieuwste software update al binnen hebt? Check dan gelijk in de instellingen op de TV Box of de TV-menu versie eindigt op: 7376! 

 

Het is weer gelukt. een update die weer meer verslechterd dan verbeterd
ik had een paar programmas opgenomen tv kastje met hd  en ja hoor update niet meer bij de opnames kunnen komen.. nog steeds niets geleerd van de vorige update? ik kan nog steeds niet via chrome tv anyware kijken dat is nu al +8 maanden. en nu dit weer
Ga toch eens testen!!
2 de interfase is Aleen

maar trager geworden

 

Reputatie 6
Badge +2

Naar mijn bescheiden mening speelt er in de kwestie van de vele problemen welke T-Mobile heeft met het tv platform ook andere zaken een rol, toen T-Mobile enkele jaren geleden Vodafone thuis overnam had T-M totaal geen enkele ervaring met tv en vast internet.

In de eerste fase bleef alles zoals het was alleen gaf het kastje het T-M logo aan, dat was het feitelijk was het simpelweg het meest primaire vorm van tv kijken, een tuner om zenders te wisselen of opnemen op een harde schijf dat was het, maar werkte perfect en ook heel belangrijk perfecte streams.

Later kwamen er op het bestaande platform enkele uitbreidingen welke in een later stadium gevolgd zijn door het nieuwe platform, en juist daar heeft T-Mobile zich er op verkeken dat er heel veel bij komt kijken om zoiets uit te rollen, elke minimale bug in de software heeft weer gevolgen en zo volgt zich dat op.

Zelfs de grote partijen als KPN en Ziggo hebben de grootste moeite om hun tv platform goed in de lucht te houden

Reputatie 6
Badge +2

Hey @paulklaverstijn,

Wat leuk om te horen dat ons nieuwe platform zo goed bevalt! De beste resolutie is redelijk afhankelijk van het type beeldscherm wat je hebt. Op glasvezel zenden wij veel uit in 1080p. Vanwege de beperktere bandbreedte zenden wij op de oude telefoonkabel meer uit in 1080i.

Als je de resolutie vervolgens alsnog op 'p' zet, zorgt dit er eigenlijk voor dat het beeldscherm onze uitzendingen om moet zetten. Het ene beeldscherm gaat dit wat makkelijker af dan het andere beeldscherm, en daarom kan ik je vooral adviseren om zowel interlaced als  progressive goed uit te testen. Veel kijkplezier nog gewenst. 😁

Hi @escho,

Sorry voor de aanhoudende problemen die je ervaart! Wanneer heb je voor het laatst geprobeerd om te streamen via de Chromecast? Weet je toevallig of je dit probleem ook met andere Chromecasts en mobieltjes ervaart?

Reputatie 5
Badge +3

Hi @wmuys , ik heb het direct nagevraagd over de firmware versies. Je hebt helemaal gelijk! Ik heb dit dan ook direct aangepast. Scherp! Wat betreft de screensaver, wordt dit verder besproken met het TV Team. Dank voor de input!

Hi @Demi 


De update is bij ons geslaagd, zo zien wij de juiste versie staan en de radio screensaver is veranderd. Alleen is het onmogelijk om in het a la carte menu de dagpassen terug te vinden, klopt dit? 

Reputatie 1

Hi @Demi Ik zie ook de vernieuwingen staan. 

TV menu versie klopt, zo ook de firmware versie.

Echter het “OVER” menu vertelt me nu ook dat ik een Entone 85 box heb. Ik heb echter echt een Aria 7x.

Gaat dit wel goed?

Reputatie 5
Badge +3

@Geene136 Top dat bij jou de update ook gelukt is! Je kan de dagpassen herkennen aan het icoontje onder het kopje Nieuw: Dagpassen in À la Carte aanbod in mijn post. Er staan achter de zendernamen, waarvoor dagpassen beschikbaar zijn, ‘Dagpas’ in het À la Carte overzicht. Voor nu zijn dagpassen alleen nog beschikbaar voor bovenstaande drie premium zenders.

 

@AdriO Maak je geen zorgen, het modeltype van de TV Box ‘Aria 7X’ is ‘Entone-85’. Alles staat helemaal goed! :smile:

Reputatie 1

Dank je @Demi 

Ga ik toch nog even een aanvulling doen mijn topic: 

Jammer genoeg zijn de problemen verergerd….. 

Deze firmware heb ik nog niet heb de box 5x van stroom gehad en opnieuw aan gezet blijft bij de oude.

 

Reputatie 5
Badge +3

@AdriO Yes, ik zie dat mijn collega zojuist via dat topic op jou heeft geantwoord. Hij zal het verder met jou oppakken!

 

@burekap Dat is gek, met een reset zou je de nieuwe firmware moeten triggeren. Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Zou je willen checken wanneer je deze stappen hebt gevolgd of je nu wel de nieuwe versie hebt? 

Nee heb nog steeds na er wat boven staat heb ik nog steeds de 7255v Firmware.

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @burekap ,

Volgens mij bedoel je in dit geval de software-versie. Vaak wil een fabrieksreset van de TV Box ervoor zorgen dat de juiste update wordt gevonden. We hebben voor de uitleg een speciaal topic (link is klikbaar). 

Hier ook nog geen update. Fabrieksreset gedaan en ook alles van de stroom gehad etc. 

Reputatie 5
Badge +2

Hi @jk90, dankjewel voor de moeite! Goed dat je dit gelijk aangeeft en gek dat de fabrieksreset niet heeft geholpen. Maar geen zorgen, want ik heb goed nieuws: vandaag wordt deze update automatisch bij jou uitgevoerd. Ik wens jou dan ook alvast veel kijkplezier! 🎉

Hi @jk90, dankjewel voor de moeite! Goed dat je dit gelijk aangeeft en gek dat de fabrieksreset niet heeft geholpen. Maar geen zorgen, want ik heb goed nieuws: vandaag wordt deze update automatisch bij jou uitgevoerd. Ik wens jou dan ook alvast veel kijkplezier! 🎉

Helaas de update gister nog niet binnen gekregen @Lisa 

Reageer