Beantwoord

instellen dovenodertiteling bij de tv mobile app


Reputatie 1
  • is een Master Poster
  • 20 reacties

hoe doe ik dat?

icon

Beste antwoord door jduy 14 March 2023, 08:09

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Ik heb het nogmaals getest. Ook op RTL-zenders werkt de ondertiteling in principe, alleen niet alle programma's worden ondertiteld.

Reputatie 1

Tommie van Odido schreef:

Hi @jduy, goed dat je hier een topic over begint. Dovenondertiteling is per zender of programma verschillend of ze dit hebben ja of nee. Niet alle programma's of zenders ondersteunen deze functie.

 

Sorry  voor de late reactie.

Dank lullie wel.

Zoals altijd; Prima geholpen!

Reputatie 7
Badge +1

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2006-438.html

In dit besluit staat vermeld waaraan de Nederlandse e.a. zenders moeten voldoen m.b.t ondertiteling van Nederlandstalige programma's.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @jduy, goed dat je hier een topic over begint. Dovenondertiteling is per zender of programma verschillend of ze dit hebben ja of nee. Niet alle programma's of zenders ondersteunen deze functie.

Reputatie 1

Dank voor het meedenken.

Zou dit doorgegeven kunnen worden naar de juiste ingangen?

Ik zie daar geen kans voor, ben niet zo goed ingevoerd in eea.

M.n. LG Topic.

Dank daarvoor bij voorbaat.

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Het lijkt inderdaad een breder probleem te zijn. Zowel via de webversie, de iPhone-app als de Apple TV geen dovenondertiteling op RTL-zenders. Wellicht dan een moderator dit doorgeven aan het TV Team zodat ernaar gekeken kan worden.

Reputatie 7
Badge +1

@TMTV Ik heb het gelukkig maar zelden nodig, ook even getest op de Panasonic tv op de slaapkamer i.c.m. de Amino 610 ook daar alleen werkt het alleen op de NPO zenders.

Reputatie 7
Badge +6

@jduy Als je de ondertiteling niet altijd gebruikt, is dat inderdaad de beste optie.

@BeMu Voor andere zenders die dat voorheen via Teletekst deden, zou de dovenondertiteling op die manier nog steeds beschikbaar moeten zijn. Ik zou het even melden in het LG-topic. Misschien hebben meer mensen hier last van en kan dit opgelost worden in een volgende versie.

Reputatie 1

Dank voor jullie reactie.

Ik moet ieder andere zender inderdaad opnieuw instellen met de blauwe knop.

Als het gesproken woord slecht te verstaan is schakelen we de dovenondertiteling in.

Niet standaard dus , de ondertiteling beslaat namelijk veel beeldruimte.

Vandaar slechts sporadisch..

Reputatie 7
Badge +1

Valt me wel op dat het alleen werkt bij de NPO zenders, althans bij de app voor een LG tv, of dat ook geldt voor andere merken durf ik niet te zeggen.

Bij de LG app moet je de rode knop gebruiken, en bij elke zenderwisseling opnieuw activeren.

Reputatie 7
Badge +6

@jduy Ik heb zelf geen Philips-tv, maar klopt het dat je nu na het wisselen van zender deze handeling opnieuw moet doen? Zo ja, dan kun je ook in het menu naar Account > Instellingen gaan. Daar is een optie om dovenondertiteling standaard aan te zetten.

Reputatie 1

ik heb ondekt  dat je met het  blauwe knopje van mijn ab(philps) deze doven-

functiein kunt instellen. Dank je!

Is wel omslachtig, en heel  wat geknip.

Met de tv box was het eenvoudig en sneller.

Reputatie 1

ik heb ondekt  dat je met het  blauwe knopje van mijn ab(philps) deze doven-

functiein kunt instellen. Dank je!

Reputatie 7
Badge +14

Dat is toch normaal een teletekst voorziening? Dat wordt niet ondersteund door t-mobile tv.

Reageer