Beantwoord

interactieve tv naar t-mobile tv


Sinds enkele jaren heb ik T-mobile Thuis. T-mobile is begonnen met T-mobile TV, een nieuwe opzet van televisie.

Wanneer wordt in Groningen stad deze nieuwe T-mobile dienst aangeboden in plaats van Interactieve TV?

icon

Beste antwoord door Brian 2 July 2021, 15:32

Bekijk origineel

140 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Leuk om te horen dat je een eigen set-up hebt @Patrickvr1980! In principe komt de monteur langs om de Media Converter en ons Zyxel modem te installeren. Tof dat dit je zelf al is gelukt, hierdoor hoeft de monteur alleen de aansluiting te controleren.

Aangezien de ‘in service’ melding van een dergelijke modemwissel verbonden is aan de komst van de monteur, kan ik de overgang naar het nieuwe platform nog niet aanvragen omdat hiervoor het Zyxel modem aangemeld dient te zijn. Hoewel het in jouw geval onhandig is dat ik hierdoor niet eerder de overgang kan regelen, bespaart het aanmelden van het modem door de komst van de monteur ons doorgaans wel heel veel tijd.

Zou je kunnen proberen om de TV Box direct op het Zyxel modem aan te melden? Als dit inderdaad de oplossing is kan je vervolgens de TV Box gewoon op jouw set-up aansluiten aangezien de TV Box de aanmelding zal onthouden. Zodra je over bent gezet op het nieuwe platform zal het inderdaad makkelijker te regelen zijn om het TV signaal door te geven via jouw eigen set-up.

Hopelijk heb ik hiermee alles kunnen verhelderen!

Reputatie 1

Goedenavond @Cal ,

Dank voor je uitgebreide reactie.

Net het Zyxel modem aangesloten op de mediaconverter en hierop de tweede tv box aangesloten.

Melding blijft hetzelfde.

Ik wacht de monteur wel even af dinsdag, hopelijk weet jij nog een truc.

De andere tv box doet het helemaal goed dus kan ik nog wel een paar dagen afwachten.

Ik laat jullie weten wanneer de monteur weg is.

Fijne avond.

Hoi @Roderick85om de migratie naar TMTV in werking te brengen, dien je een Zyxel of Huawei modem te hebben én enkel Aria 610x TV Boxen. Omdat je nu nog gebruikmaakt van een Amulet 515 (harddiskrecorder), zullen we die eerst vervangen voordat de overstap gerealiseerd kan worden. Uiteraard is dit geen enkel probleem, maar houd er dan wel rekening mee dat je ten tijde van het migratieproces - zo'n twee weken - geen gebruik kunt maken van de opnamefunctie. 

De box die je nu hebt kost € 5,00 per maand omdat je € 5,00 per maand korting krijgt op de standaardprijs van € 10,00. De Aria 610 kost standaard € 5,00 per maand, maar daar gaat weer € 5,00 van af omdat het je enige TV Box hebt. Je zult voor Cloud Opnemen straks precies hetzelfde betalen als je nu voor de harddiskrecorder doet: € 5,00 per maand. Prijstechnisch kom je op precies hetzelfde uit, maar dan met T-Mobile TV en Cloud Opnemen.

Zodra de Aria (vervangende) box straks aangesloten is, wil ik je vragen om een berichtje achter te laten in dit topic, dan kan ik de overgang naar TMT voor je in gang zetten! 😉

 

Houd er wel nog rekening mee dat wij de apparatuur graag geretourneerd zien op het retour adres - hierover ontvang je dadelijk een e-mail met uitleg en retournummer.

Voor het gemak plaats ik de retour uitleg hieronder zodat meelezers ook meteen zien hoe dit in zijn werking gaat (je kunt de inhoud uitklappen):

 

Beste @Jason, kan het kloppen dat ik nog geen e-mail en nieuwe TV box heb ontvangen?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Roderick85, ook bij jou is sprake geweest van een verzendprobleem - gelukkig is dit inmiddels hersteld, sorry voor de extra wachttijd! 

De box zal uiterlijk vrijdag of zaterdag geleverd worden. Zodra de box aangesloten is, kan ik de overgang voor je aanvragen en in gang zetten. Nogmaals sorry voor het ongemak!

Hi @Jason, dank voor je snelle reactie.
Zoiets kan natuurlijk gebeuren ;)

Zodra ik de box heb ontvangen en aangesloten, laat ik het hier weten.

Fijne dag!

Reputatie 7
Badge +16

Helemaal super! @Roderick85 Thanks, geniet van een mooie dag! 🌞

Reputatie 1

Goedemiddag @Jason ,

Monteur is weg en heeft alles gecontroleerd. Er is nog een probleem met één van de twee tv boxen. Die blijft aangeven ‘Registratie mislukt of niet toegestaan. De monteur maakt daar een ticket voor aan.

Als het goed is ben ik verder klaar om overgezet te worden naar het nieuwe platform.

Nogmaals dank voor de service.

Fijne dag.

Reputatie 1

Hoi @BeLu, helemaal super, bedankt voor je update! Ik heb de versnelde procedure aangevraagd. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust. 

Hoi @Jason, vandaag ben ik overgezet naar TMTV en volgens mij werkt alles.

Ik heb meteen mijn abonnement aangepast en Cloud Opnemen toegevoegd.
Hierbij wilde ik nog een wijziging aan mijn abonnement uitvoeren nl. het opzeggen van mijn tweede vaste telefoonlijn, maar dat lukte niet: ik kan alleen Vast Bellen helemaal uitzetten maar dan ben ik ook mijn eerste telefoonlijn kwijt en dat is niet de bedoeling.
Kun jij aangeven hoe ik de tweede vaste telefoonlijn met het telefoonnummer dat eindigt op ***0211 kan opzeggen?

Alvast bedankt voor je reactie!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @BeLu, fijn dat alles werkt, dat is goed om te horen! 

Je kunt de tweede telefoonlijn (nog) niet via My T-Mobile Thuis uitschakelen, dat kan nu alleen nog op afstand door een T-Mobile medewerker worden gedaan. Ik heb de tweede vaste lijn met ingang van 10 juni 2021 stopgezet - met inachtneming van één maand opzegtermijn.

 

Hoi @Patrickvr1980, wat jammer dat niet alles meteen werkt zoals het hoort - sorry daarvoor. Gelukkig kan de technische dienst het spoedig herstellen! Ik zet de overgang meteen in gang. Je ontvangt binnen enkele dagen een e-mail met uitleg en vlak vóór de overgang een SMS en e-mail! Veel kijkplezier straks! 

Reputatie 1

Top @Jason ,

Jij, en je collega's, bedankt voor de hulp!

Fijne avond vast.

Reputatie 1

Hoi @BeLu, fijn dat alles werkt, dat is goed om te horen! 

Je kunt de tweede telefoonlijn (nog) niet via My T-Mobile Thuis uitschakelen, dat kan nu alleen nog op afstand door een T-Mobile medewerker worden gedaan. Ik heb de tweede vaste lijn met ingang van 10 juni 2021 stopgezet - met inachtneming van één maand opzegtermijn.

Hoi @Jason, bedankt voor je snelle reactie!

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan, ook namens mijn collega's! @BeLu en @Patrickvr1980

Mochten we nog iets voor jullie kunnen doen, neem dan zeker weer contact op! 😄

Beste @Cal, ik heb de Aria 610x TV Box inmiddels aangesloten. Zou je de overgang naar het nieuwe platform in gang willen zetten?

Alvast bedankt!

Reputatie 2

Hoi @Jason. Kan je ons ook versneld laten overzetten ?

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @peterdevos01 ,

Zie dat je hier ook je vraag stelt. Je hebt eerder ook al dit topic: Overstappen naar opnemen cloud geopend. Wil jet het voortaan bij één topic houden? Dit is voor de moderators ook makkelijker. Het helpt echt niet om meerdere topics te openen het wordt er alleen onoverzichtelijker van.

Reputatie 2

Hallo @peterdevos01 ,

Zie dat je hier ook je vraag stelt. Je hebt eerder ook al dit topic: Overstappen naar opnemen cloud geopend. Wil jet het voortaan bij één topic houden? Dit is voor de moderators ook makkelijker. Het helpt echt niet om meerdere topics te openen het wordt er alleen onoverzichtelijker van.

@soepkip67 Helemaal duidelijk. Ik ga deze verwijderen. Als ik weet hoe ik dat moet doen.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @peterdevos01 ,

Het belangrijkste is dat je het begrijpt om het bij 1 topic te houden. Met jouw reactie laat je dat ook merken. 😏 Het verwijderen kan nu niet meer. Dat kunnen alleen moderatoren. Hopen dat je snel over gezet wordt. Bij mij ook nog niet zo lang geleden gedaan, ben er tevreden over. 

Reputatie 7
Badge +4

Dat is zojuist geregeld @Roderick85! Houdt er graag rekening mee dat de overzetting maximaal 2 weken in beslag kan nemen. Persoonlijk vermoed ik dat je eind komende week overgezet wordt. Ik weet zeker dat het je zal bevallen. :relaxed:

@peterdevos01 ik spreek je in het andere topic! :wink:

Zit hier nu onderhand nu ook met dikke koppijn, met de omzetten naar het nieuwe tv platform.

Spullen besteld, duurt paar dagen, monteur afgesproken, netjes aan gesloten

melding gemaakt dat het is omgezet….. en nu komt het…

omzetten duurt 2 weken… uuuhh, wat ??  waarom zo lang, waarom is dat niet bekend?

staat de server in timboektoe???, dus kan niet van de nieuwe settings gebruik maken.

De oude Hdisk recorder dan maar weer gebruiken

na 2 weken...zie dat het nieuwe menu actief is.  hehe

Oh nee...cloud kan niet geactiveerd worden

De ‘oude spullen’ moeten eerst terug zijn, en afgeboekt worden

dus die opsturen, en wachten...en wachten...en nog steeds wachten...op de afboeking

en zo gaan weer ongeveer 3 weken voorbij, want de postduif die het bericht moet doorgeven is ‘verdwaald’???

dus… bedankt..voor de niet geleverde service, en voor de ontnomen tv genot 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Cfn-3001, de migratie naar het platform duurt inderdaad ongeveer twee weken, dat is ook meteen de reden dat wij dit altijd communiceren op de Community wanneer we dit in gang zetten. Hoe heb jij het aangevraagd? Dan vraag ik na bij die afdeling waarom dit niet specifiek aangekaart wordt, want dat is natuurlijk niet de service die wij voor ogen hebben, sorry!

Hi Jason…

Heb toen de ‘omzetting’ aangevraagd...telefonisch

Men zou de spullen opsturen...toen monteur afgesproken, voor de omschakeling.

Die had meteen door, dat het oude platform nog actief was.

Dit doorgegeven..aangemeld dat het omgezet kon worden, ja...en toen kwam pas de 2 weken ter spraken. de ‘oude’ box toen weer aangesloten, om zo nog wat kunnen opnemen..

Toen omgezet was..gevraagd of cloud aan kon...toen weer verhaaltje...eerst moet óude’boc retour, dan kan cloud pas aan...dus ook weer zo’n ‘achteraf’ verhaaltje

 

Iets anders… mogelijk dat dit tzt nog komt, maar ben ook pas hiermee begonnen, met cloud

Mis wat opties, die ik op de interactive-tv wel had zitten

  1. melding..start opname..einde opname  nu zie/krijg je niets..dus is soms raden of opname loopt
  1. opname bekijken, keuze uit verder afspelen, of opnieuw afspelen. Dit vooral omdat men hier bepaalde series volgt, en niet iedereen tegelijk tijd heeft om te kijken.
Reputatie 3

Hallo @Jason,

Ook wij zijn al lang klant bij jullie en zouden heel graag gebruik gaan maken van T-Mobile TV. Wij beschikken echter nog over de Draytek router en een Entone TV Box met opname functie. Onze tweede tv box is een Aria 610.Is het mogelijk dat jij vervanging van deze apparatuur voor ons in gang zet? Zou heel fijn zijn. We horen het graag.

@johnfeijen

Ik heb (ook) lang moeten wachten op de omzetting

ze werken per regio..postcode, was eind 2020 al bezig om te kijken wanneer het bij mij kon

via de service desk de omzetting aangevraagd, en nieuwe router(zyxell) en tv-kastje gekregen, en monteur alles laten verwisselen (gratis).  Hou dan ook rekening met de 2 weken die nodig zijn voor de omzetting.  Heb zelf in tussentijd de ‘oude’ recorder nog gebruikt, om iets te kunnen opnemen

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Cfn-3001,

Sorry dat dit in het begin niet duidelijk was, ik zal het zeker meenemen als verbeterpunt. Ook vind ik de punten die je verder aanhaalt goede punten! In principe zou dat laatste geen probleem moeten zijn als je van meerdere kijkprofielen gebruik maakt. Hopelijk lukt het je hiermee.

Hoi @johnfeijen,

Dat ga ik voor je in orde maken! De nieuwe TV Box is onderweg. Zodra je de nieuwe TV Box hebt aangesloten, kan ik ook de overzetting naar het nieuwe platform in gang zetten. Ik zal zelf ook een oogje op jouw profiel houden, maar stuur gerust ook een berichtje zodra het je is gelukt. :relaxed:

Reputatie 3

 

Hoi @johnfeijen,

Dat ga ik voor je in orde maken! De nieuwe TV Box is onderweg. Zodra je de nieuwe TV Box hebt aangesloten, kan ik ook de overzetting naar het nieuwe platform in gang zetten. Ik zal zelf ook een oogje op jouw profiel houden, maar stuur gerust ook een berichtje zodra het je is gelukt. :relaxed:

 

Hoi @Cal ,

 

Dank voor het opsturen van de TV Box. Ik heb echter ook een Draytek modem dus die zal eerst vervangen moeten worden…

 

Reageer