Beantwoord

interactieve tv naar t-mobile tv


Sinds enkele jaren heb ik T-mobile Thuis. T-mobile is begonnen met T-mobile TV, een nieuwe opzet van televisie.

Wanneer wordt in Groningen stad deze nieuwe T-mobile dienst aangeboden in plaats van Interactieve TV?

icon

Beste antwoord door Brian 2 July 2021, 15:32

Bekijk origineel

140 reacties

Reputatie 3

@Cal, @Jason  

Vandaag mail gehad dat mijn vervangende apparatuur onderweg is (de tv ontvanger). Ik heb nu een tv ontvanger met opname functie. MAAR ik heb ook nog een draytek router. Om naar het nieuwe platform omgezet te kunnen worden moet die toch eerst vervangen worden zodat ik cloud opname kan gebruiken? 

Ik ga mijn tv ontvanger met opname functie nog niet vervangen door eentje zonder als mijn modem niet ook vervangen wordt.

Zouden jullie ervoor kunnen zorgen dat ik ook een nieuw modem opgestuurd krijg?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @johnfeijen, helemaal begrijpelijk dat je deze vraag stelt en normaliter had ik ook meteen gezegd: we vervangen de Zyxel. Echter, sinds enkele dagen is het nu ook mogelijk om T-Mobile TV te draaien als platform op de Draytek. Indien je toch nog liever eerst overgaat op de Zyxel, wil ik je natuurlijk zeker die optie bieden, maar in principe maakt het nu niet meer uit. We hebben eraan gesleuteld en ook de Draytek is beschikbaar voor het nieuwe platform.

Reputatie 3

Hoi @Jason ,

Dan is het inderdaad niet meer nodig om het modem te vervangen. Ik gebruik toch eigen apparatuur. Zodra de vervangende tv-box binnen is zal ik ook de draytek weer even aansluiten zodat alles dan kan worden omgezet. Ik zal hier weer berichtje plaatsen als alles is aangesloten.

Ik heb nu het opnemen pakket met 5 euro korting en de tweede tv box gratis. Zou je dan straks ook de compensatie hiervoor in orde kunnen maken?  

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @johnfeijen, helemaal top, zodra alles aangesloten is, zal ik de omzetting in gang zetten.

De compensatie maak ik meteen in orde voor je zodat je één jaar à € 5,00 per maand vergoed krijgt in één keer. Deze compensatie zal dan op een volgende factuur in mindering worden gebracht op de maandkosten!

Reputatie 3

Hoi @Jason, alles is aangesloten en de oude apparatuur is vandaag teruggestuurd. Kan je de omzetting in gang zetten?

Compensatie inmiddels bevestiging van gehad, top en dank!

Goedemiddag,

 

Zou ik ook versneld overgezet kunnen worden naar het nieuwe t-mobile tv? Ik heb een entone amulet 515b tv kastje met harddiskrecorder en een zyxel t-50 modem. 

Alvast bedankt voor uw reactie 

Reputatie 7
Badge +16

@johnfeijen Helemaal top, dankjewel voor het aansluiten van de apparatuur en het informeren hierover! Ik heb de versnelde migratie aangevraagd. Je zult aan het eind van de procedure een SMS en e-mail ontvangen ter informatie en vlak vóór de migratie, nog eens een SMS met uitleg.

 

@Minimarsje Om de migratie naar TMTV in werking te brengen, dien je enkel Aria 610x TV Boxen te hebben. Omdat je nu geen van die apparaten thuis hebt staan, zullen we de Amulet (harddiskrecorder) eerst vervangen voordat de overstap gerealiseerd kan worden. Uiteraard is dit geen enkel probleem, maar houd er dan wel rekening mee dat je ten tijde van het migratieproces - zo'n twee weken - geen gebruik kunt maken van de opnamefunctie.

Ga je hiermee akkoord? Zo ja, dan ruil ik de Amulet om voor de vervangende apparatuur. Zodra de vervangende apparatuur aangesloten is, kan ik de migratie in gang zetten. Stuur alsjeblieft de huidige apparaten terug naar ons retour adres - hier ontvang je nog een e-mail over met uitleg indien je akkoord gaat. 

@Jason  bedankt voor de snelle reactie. Helemaal akkoord, ik wil graag de amulet omruilen voor de nieuwe tv box.

 

Reputatie 7
Badge +16

@Minimarsje Graag gedaan! De Amulet wordt omgeruild, ik verwacht dat je de Aria 610x eind van de week geleverd krijgt. Je zult hier nog een e-mail over krijgen met retour informatie en zodra het pakketje onze distributie verlaat, een e-mail van PostNL met de track&trace-code. Zo kun je de box te allen tijde in de gaten houden. Zodra deze aangesloten is, kun je een berichtje plaatsen in dit topic, dan zet ik de overgang in werking! 😄

@Jason  ik heb de nieuwe box al ontvangen en meteen aangesloten. Dus de migratie kan beginnen! 

Reputatie 7
Badge +16

@Minimarsje Helemaal super, thanks dat je het laat weten. Ik heb de versnelde migratie aangevraagd, maar moet er wel bij opmerken dat er vanwege het EK in de aankomende weken geen migraties zullen plaatsvinden. Dit betekent dat je op een lijst wordt geplaatst en na het EK direct zal worden gemigreerd. Sorry voor het ongemak!

Veel plezier met het EK vanaf vanavond en een prachtig weekend toegewenst!

Reputatie 3

@Jason , geldt dit ook voor mijn migratie die je hebt aangevraagd?

Sorry maar ik vind dit erg raar, wat heb ik met dat EK te maken? Ik zou max twee weken zonder opname functie zitten maar dat wordt nu dus een vrij lange periode. Hoe gaan we dit oplossen?

Reputatie 6

Hoi @johnfeijen, de informatie dat er tijdens het EK niet gemigreerd wordt is vrij recent en was nog niet bekend toen Jason jouw migratie in gang ging zetten. Excuses dat dit op deze manier bij jou terecht is gekomen. Het gaat niet alleen over jouw specifieke omzetting. Er is besloten om geen omzettingen tijdens het EK te doen, bij een verandering zou er in de praktijk iets mis kunnen gaan, dit willen we tijdens een uiterst veel bekeken sportevenement als dit heel graag voorkomen.

Reputatie 3

@Ginny ,

Maar ik ben helemaal geen sportfan, dus daar ben ik nu de dupe van. Jullie hadden beter mensen de optie kunnen geven de migratie uit te stellen tot na het ek.

Heel teleurstellend dit. Normaal neem ik altijd andere programma's op die ik dan kan kijken omdat er alleen voetbal op tv is. Dat kan ik nu dus ook niet doen want ik heb mijn harddisk recorder net teruggestuurd. Hoe gaan jullie dit nu oplossen cq compenseren?

Reputatie 1

Ooit heb ik helaas zonder succes t-mobile tv getest op een entone. Die is destijds gesneuveld en heb daar een nieuwe tv box voor ontvangen. Ben daarna nooit gemigreerd naar t-mobile tv. Is dit alsnog mogelijk?

Reputatie 7

@johnfeijen Excuses, er was wat sprake van verwarring aan onze kant. De geplande migraties zijn uitgesteld tot na het EK maar specifieke aanvragen lopen wel door. Inmiddels ben je al omgezet, hopelijk bevalt het. Ik zie dat er ook nog een vraag open staat wat betreft de Nederlandstalige voice-over bij bepaalde Discovery programma’s. Dit hebben we uitgezocht en dit komt vanuit de content aanbieder die de stream aanlevert en zit dus “ingebakken”. Dit valt daarom niet aan te passen. Waarom ze daar voor gekozen hebben durf ik alleen niet te zeggen. :wink:

Reputatie 7

Hi @ronaldvanholten Ik heb het even nagekeken en zo te zien maak je al wel gebruik van het nieuwe platform maar ik zie op je My T-Mobile Thuis inderdaad nog Interactieve TV staan. Maar als ik wat verder klik zie ik dan wel weer Cloud Opnemen staan dat alleen beschikbaar is op het nieuwe platform. Ik laat het aan onze kant even controleren door een collega van het TV Team, ik vermoed dat je mogelijk nog op een testversie zit ​​​​​​.​:wink: Als dit zo is dan laat ik het aanpassen en ik kom er volgende week nog even op terug!

Reputatie 1

Hi @ronaldvanholten Ik heb het even nagekeken en zo te zien maak je al wel gebruik van het nieuwe platform maar ik zie op je My T-Mobile Thuis inderdaad nog Interactieve TV staan. Maar als ik wat verder klik zie ik dan wel weer Cloud Opnemen staan dat alleen beschikbaar is op het nieuwe platform. Ik laat het aan onze kant even controleren door een collega van het TV Team, ik vermoed dat je mogelijk nog op een testversie zit ​​​​​​.​:wink: Als dit zo is dan laat ik het aanpassen en ik kom er volgende week nog even op terug!

Beste Brian,

 

Cloud opnemen komt mij niet bekend voor. Heb namelijk nooit een harddisrecorder gehad. Vermoed dus dat het niet op de juiste wijze in het systeem staat.

Ik zit in ieder geval niet op de testversie, maar echt nog op de oude interactieve tv. De indeling van het menu is namelijk hetzelfde.

 

ik hoor graag van jullie

 

met vriendelijke groet,

Ronald van Holten

Reputatie 7

Hi Ronald, er bleek inderdaad nog iets verkeerd te staan in ons systeem. Zou je TV Box eens een reset willen geven via deze stappen? Het kan zijn dat je gevraagd wordt voor je TV klantnummer en pincode, deze kan je vinden op My T-Mobile Thuis. Daarna zou alles goed moeten werken op het nieuwe T-Mobile TV platform! :slight_smile:

Reputatie 1

Hi Ronald, er bleek inderdaad nog iets verkeerd te staan in ons systeem. Zou je TV Box eens een reset willen geven via deze stappen? Het kan zijn dat je gevraagd wordt voor je TV klantnummer en pincode, deze kan je vinden op My T-Mobile Thuis. Daarna zou alles goed moeten werken op het nieuwe T-Mobile TV platform! :slight_smile:

Hoi Brian,

Alle stappen zijn doorlopen en heb een werkend nieuw tv platform.

Hartelijk dank!!!!!

@Jason enig idee wanneer de migratie gaat plaatsvinden? EK is voorbij maar tot nu toe is er volgens mij nog niks veranderd. Ik kan het opnemen in de cloud nog niet als optie zien als ik inlog. Alvast bedankt voor je reactie 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Minimarsje, dat is een goede vraag: ik meen me te heugen dat de aanvragen nu op volgorde van binnenkomst in behandeling worden genomen, maar daar zou die van jou dan zeker vooraan in de rij moeten staan. We hebben de versnelde aanvraag ruim een maand geleden gedaan. Ik check het meteen met de developers en zal verzoeken jouw aanvraag zo snel mogelijk door te laten voeren - sorry voor de langere wachttijd!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Minimarsje, we hebben een spoedmigratie ingezet omdat jouw aanvraag bleef hangen. Excuses hiervoor! 

Ik zie dat T-Mobile TV inmiddels geactiveerd is. Is het gelukt om Cloud Opnemen toe te voegen via My T-Mobile Thuis (link is klikbaar)? 

Reputatie 7
Badge +1

@Jason Is er al enige zicht op welke termijn klanten met de Draytek en Entone 510 woren overgezet naar het nieuwe platform, dit in de batch vorm.

Dan kan ik me er geestelijk op voorbereiden, T-Mobile hoeft er wat mij betreft totaal geen haast mee te maken, het platform dat ik nu heb werkt perfect, als ik alle problemen met het nieuwe platform lees zeg ik liever niet laat mij op het oude.

Hi @Jason,

Ja de migratie is helemaal gelukt. En opnemen in de cloud is geactiveerd. Bedankt voor je hulp!

Reageer