iPad cast alleen NPO 1,2,3 naar tv sinds een paar dagen

  • 3 September 2021
  • 15 reacties
  • 138 Bekeken

Wij kijken altijd tv via tv anywhere. Deze casten wij van de iPad naar de tv via een Chromecast. 
sinds een paar dagen kunnen wij alleen nog maar NPO 1,2 en 3 op de tv kijken, de andere zenders niet. Terwijl wij dit altijd konden…

Net contact gehad met de klantenservice en die zegt dat er een paar dagen geleden een update is geweest en dat dit er misschien mee te maken kan hebben. Kunnen jullie mij verder helpen?

Met z’n vijven iedere avond op een kleine iPad tv kijken zijn wij een beetje zat aan het worden….dus hopelijk hebben jullie de oplossing! Alvast bedankt!  


15 reacties

Reputatie 6
Badge +2

@Franka Robert zou je eens kunnen kijken of het helpt om de Chromecast uit de TV en van de stroom te halen. En dan weer aansluiten? Het kan zijn dat de andere zenders dan weer gewoon afspelen. Als dit niet helpt, ervaren jullie dit probleem op elke moment van de dag?

In onze tv zit een ingebouwde Chromecast. Bij een andere tv hebben wij wel een losse Chromecast, deze hebben wij eruit gehaald en na een tijdje weer terug geplaatst maar het mocht helaas niet baten, alleen NPO 1,2 en 3 streamt hij. 
Dit probleem is op ieder moment van de dag…zijn er nog andere opties? 
 

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Franka Robert, we gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk weer werkend te krijgen! Om te achterhalen waar het probleem zich precies bevindt, heb ik een aantal vragen voor je. Zou je het apparaat vanwaar je TV Anywhere cast eens opnieuw willen opstarten en kijken of het casten van de andere zenders daarna wel lukt? Lukt het casten wel via een ander apparaat, bijvoorbeeld een telefoon? Kun je via de TV Box wel alle zenders bekijken of zie je daar ook enkel NPO 1, 2 en 3? Alvast bedankt voor je genomen moeite!

Fijn dat je mij wilt helpen! 
Het opnieuw opstarten heeft niets opgeleverd. Via een telefoon casten lukt ook niet, alleen NPO 1,2 en 3.

Via de tv box ( die wij niet gebruiken maar nu hebben geactiveerd) lukt het wel om alle zenders te zien. Hoe nu verder? 
 

Reputatie 5
Badge +2

Hi @Franka Robert ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Het geeft ons in ieder geval een stuk meer duidelijkheid. Om de puntjes op de i te zetten en de oplossing boven water te halen, wil ik nog iets uitsluiten. Ik begrijp dat je via TV Anywhere cast. Als je TV Anywhere bekijkt, zonder dat je deze cast naar de Chromecast. Ervaar je via het kijken via de telefoon ook problemen met de zenders? Ik hoor het graag van je! 

Nee via de telefoon of IPad kan ik alle zenders bekijken, net als voorheen! Alleen via het casten na de tv dus alleen NPO 1,2 en 3

Reputatie 5
Badge +2

Hi @Franka Robert ,

Dank je wel voor je duidelijke en mag ik zeggen, snelle terugkoppeling! Ik denk dat we wel kunnen stellen dat we hierbij echt moeten denken aan de Chromecast en de wisselwerking die deze heeft. Ik begrijp dat deze ingebouwd is, maar kan er eventueel een fabrieksreset worden uitgevoerd op de Chomecast? Nu ben ik zelf niet zodanig bekend met de Chromecast, maar via de Google Home app (link is klikbaar) kan er een reset worden uitgevoerd. Ik hoor graag of dit heeft geholpen! 

Ik ga het vanavond even aan mijn man vragen die is hier handiger in dan mij 😉

wij hebben meerdere tv’s in huis en daar hebben wij losse Chromecasten bij, hoe moeten wij daarmee handelen? 

Bij de ingebouwde Chromecast lukt het niet om deze te resetten. Bij de tv’s met een losse Chromecast is het wel gelukt maar heeft het helaas geen effect gehad. Hoe nu verder? Want wij beginnen het nu echt te missen…..

Reputatie 5
Badge +2

Dan ga ik dit graag voor je aankaarten bij onze technische specialisten @Franka Robert ! Om dit te doen heb ik nog enkele gegevens nodig, daarna zet ik het direct door: 

  • Welke versie en type Chromecast wordt er gebruikt? Denk aan firmware versie en model
  • Naar welk type en merk TV wordt er gecast? 
  • Welke versie van TV Anywhere wordt er gebruikt? 
  • Vanaf welk Android type wordt er gecast?
  • Is het mogelijk om een voorbeeld programma te noemen waarbij het casten niet werkt? Tijd, datum, zender en programma
  • Ook wil ik je vragen de DRM app te downloaden (link is klikbaar) op de telefoon/tablet en het resultaat met ons te delen. Hierdoor kunnen onze technische mensen of er eventueel een blokkade is op de telefoon/tablet. 

Alvast heel erg bedankt voor de genomen moeite. We kunnen met deze gegevens een onderzoek beginnen en je zo goed mogelijk helpen. Ik hoor dan ook graag van je! 

Sorry voor mijn late reactie maar ik moest op mijn man wachten. Inmiddels doen veel zenders het weer via het casten behalve RTL4 en RTL 7. 
Willen jullie evengoed alle gegevens hebben? 

Wij hebben een Google Chromecast en de tv’s zijn van Sony 

Reputatie 5
Badge +2

Hi @Franka Robert,

Dank je wel voor je antwoord en wat fijn dat de rest het alweer doet. Ook wil ik graag ervoor zorgen dat jij RTL 4 en RTL 7 ook kan bekijken via de Chromecast. Om dit te kunnen doen, ga ik aan de hand van bovenstaande vragen het issue bij de technische specialisten neerleggen. Ik hoor graag nog het antwoord van je.

Super, alvast bedankt! Hopelijk hebben hun een antwoord en kunnen wij snel weer alle zenders bekijken.

Reputatie 5
Badge +2

Hi @Franka Robert,

Excuus voor de miscommunicatie, want deze lijkt te zijn ontstaan! 😊 Het gaat hierbij om de volgende vragen, alleen dan kan onze technische dienst iets voor ons betekenen: 

  • Welke versie en type Chromecast wordt er gebruikt? Denk aan firmware versie en model
  • Naar welk type en merk TV wordt er gecast? 
  • Welke versie van TV Anywhere wordt er gebruikt? 
  • Vanaf welk Android type wordt er gecast?
  • Is het mogelijk om een voorbeeld programma te noemen waarbij het casten niet werkt? Tijd, datum, zender en programma
  • Ook wil ik je vragen de DRM app te downloaden (link is klikbaar) op de telefoon/tablet en het resultaat met ons te delen. Hierdoor kunnen onze technische mensen of er eventueel een blokkade is op de telefoon/tablet.

Zou je de uitkomsten van de volgende punten nog met mij willen delen? Dan ren ik, zoals beloofd, direct naar onze technische specialisten. Ik wacht je bericht af.

Reageer