Beantwoord

IPTV blokkade op T54 Zyxel


Beste @Sven-TMT ,

In deze topic (

) heeft u het probleem*, exact hetzelfde wat ik dus ook heb, opgelost met een fix.
Wat die fix precies inhoudt is mij niet bekend.

Wilt u voor mij aub de fix ook uitvoeren?

*Tot een paar dagen geleden kon ik gewoon IPTV benaderen.
Ik heb laatst een WiFi versterker van jullie geïnstalleerd en of dat daarmee te maken heeft weet ik niet, maar sindsdien werkt mijn IPTV niet meer.
Al het overige werkt wel goed.

icon

Beste antwoord door Sven-Odido 17 March 2023, 11:03

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Frosti 

Als het eerder wel goed werkte dan is het mogelijk een ander probleem. Het tv kastje heb je nu aangesloten op de extender? Werkt hij wel als je hem aansluit op de router?

Hallo @Frosti 

Als het eerder wel goed werkte dan is het mogelijk een ander probleem. Het tv kastje heb je nu aangesloten op de extender? Werkt hij wel als je hem aansluit op de router?

Ik heb geen kastje, maar een app op mijn smart TV.
Maar dezelfde app op mijn smartphone werkt sindsdien ook niet meer.
De app op de smart TV werkt wel als ik het afspeel via mijn hotspot.

Er is niets aangesloten op de extender, zover ik weet.
Althans niet bekabeld, maar volgens mij vangt mijn TV WiFi ook niet het signaal van de extender op, maar van de modem zelf.
De modem (router) staat op een kleine 2 meter afstand van de TV namelijk.

Kan ik aub reactie krijgen van een moderator?
Ik kom zo niet verder….please?

Reputatie 7
Badge +14

De Fix is bij alle klanten uitgevoerd.  Zie de laatste posts in het topic wat jij zelf in kopieerde. 

Er worden nog tips door moderators gegeven. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Frosti, over wat voor IPTV gaat het? Ik zie namelijk dat je geen TV Abonnement bij ons hebt. 

@Tommie , Hi.

Dat klopt, ik heb geen abonnement bij jullie. Ik stream alleen via een box.

Ik heb alleen een internet abonnement.

 

Vanmiddag kreeg ik weer signaal door en  zojuist, tijdens het kijken naar voetbal is het streamen weer gestopt.

 

Dit gebeurt alleen als ik internetverbinding heb via jullie modem.

Als ik een verbinding tot stand breng via mijn hotspot dan gaat het prima.

Reputatie 7
Badge +16

@Sven-TMT Volgens mij is de nieuwe firmware nog niet volledig toegepast op elke T54 met de fix. Zou je bij deze aansluiting de fix willen toepassen, alsjeblieft? 😄 Thanks alvast!

Reputatie 7
Badge +4

@Sven-TMT Volgens mij is de nieuwe firmware nog niet volledig toegepast op elke T54 met de fix. Zou je bij deze aansluiting de fix willen toepassen, alsjeblieft? 😄 Thanks alvast!

De fix is bij alle modems toegepast, ook bij deze 😄. 

@Frosti Als het is sinds de installatie van de Wifi versteker. Kan deze eens loskoppelen, modem factory resetten en dan nog eens testen. Om uit te sluiten dat het probleem daarin zit. 

@Sven-TMT 

Het ontkoppelen van de wifi versterker alleen heeft niks geholpen.

Dus heb daarna je advies opgevolgd en de modem teruggezet naar  de fabrieksinstellingen.

 

Op dit moment doet-ie het weer als een zonnetje.

Hoewel dit gisteren ook het geval was.....tot in de avond het streamen weer weg was gevallen.

 

Maar ik  en nu bang om de wifi versterkers weer aan te sluiten.

 

Want wat is nou de oorzaak van dit probleem?

hallo, bij mij is de fix voor de IPTV handmatig uitgevoerd toen ik er om vroeg een paar weken terug en toen deed mijn iptv het weer zoals normaal. echter kreeg ik paar dagen geleden zwart beeld tijdens het opstarten van de app. ik krijg de app niet naar de kanalen. kan dit aan jullie liggen en hebben jullie tips. ik heb de app al een keer opnieuw geïnstalleerd

Reputatie 7
Badge +4

@Sven-TMT

Het ontkoppelen van de wifi versterker alleen heeft niks geholpen.

Dus heb daarna je advies opgevolgd en de modem teruggezet naar  de fabrieksinstellingen.

 

Op dit moment doet-ie het weer als een zonnetje.

Hoewel dit gisteren ook het geval was.....tot in de avond het streamen weer weg was gevallen.

 

Maar ik  en nu bang om de wifi versterkers weer aan te sluiten.

 

Want wat is nou de oorzaak van dit probleem?

Hoe gaat het tot nu toe? Werkt het nog steeds?

@Sven-TMT hallo,

 

Een paar weken terug heb ik de fix handmatig ontvangen alleen sinds deze week ervaar ik weer problemen met mijn iptv. als ik mijn iptv open krijg ik namelijk direct zwart beeld. Weten jullie hoe dit komt en of het door een storing komt

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Spow78 

Kun je de stappen in dit topic eens doornemen?

https://community.t-mobile.nl/televisie-536/ik-heb-geen-zwart-beeld-348803

Als het om de app gaat kan je deze dan eens verwijderen en opnieuw installeren?

@Sven-TMT

Het ontkoppelen van de wifi versterker alleen heeft niks geholpen.

Dus heb daarna je advies opgevolgd en de modem teruggezet naar  de fabrieksinstellingen.

 

Op dit moment doet-ie het weer als een zonnetje.

Hoewel dit gisteren ook het geval was.....tot in de avond het streamen weer weg was gevallen.

 

Maar ik  en nu bang om de wifi versterkers weer aan te sluiten.

 

Want wat is nou de oorzaak van dit probleem?

Hoe gaat het tot nu toe? Werkt het nog steeds?

Ja, dank je wel @Sven-TMT .
Ik heb wat moed bij elkaar geraapt en heb toen beide WiFi punten ook aangesloten en het bleef gelukkig werken.
Wat mij dan wel bevreemd is waarom het tot een fabrieksreset moet komen om het probleem te verhelpen. Maar...ondanks alles, ik ben nu weer zeer tevreden.

 

Hallo @Spow78 

Kun je de stappen in dit topic eens doornemen?

https://community.t-mobile.nl/televisie-536/ik-heb-geen-zwart-beeld-348803

Als het om de app gaat kan je deze dan eens verwijderen en opnieuw installeren?

hey @Waqqas 

De app verwijderen en opnieuw downloaden heeft niet geholpen, het topic wat je hebt gedeeld ook niet. 

De app opent, daarna laadt de app, en daarna pas komt zwart beeld. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Spow78, ik zie dat je niet in bezit bent van een TV Abonnement bij ons. Over wat voor IPTV gaat het? 

Zou ik ook een graag een fix mogen want bij mij doet het ook niet.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Parfumurie 

Een fix zou niet meer nodig moeten zijn, gaat het om IPTV van Odido of van een externe aanbieder?

Indien van een externe aanbieder neem dan eens contact op met de aanbieder.

Hallo @Waqqas het lukt mij niet ik kan mijn android iptv box niet verbinden via wifi zelfde probleem wat Joker heeft. Wanneer ik het op een andere modem zet op andere provider lukt het wel of wanneer ik het wifi open netwerk maakt zonder beveiliging dan lukt het wel alleen dan maakt iedereen gebruik van mijn internet. Handmatig fix heeft het nodig dus het is niet gefixt.

Reputatie 7
Badge +15

@Parfumurie 

Welke modem/router heb je?

Als je inlogt op de modem/router interface en in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen gaat en bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiest werkt het dan?

@Waqqas t54 ik zou het ook kunnen fixen als ik bij gast een wachtwoord kan maken is grijs button balk kan niks schrijven. Nee ook niet maar ga het nog een keer proberen.

Reputatie 7
Badge +15

@Parfumurie 

Met WiFi open zetten zonder beveiligen bedoel je dan firewall uitzetten? Je kan hem dan ook eens op laag zetten en dan proberen.

@Waqqas lukt niet laat ik zeggen wat ik doe. Ik probeer mijn h96 max te verbinden via wifi. Verbinden lukt niet wanneer ik wpa2 of wpa3 doe lukt het niet wanneer ik geen beveiliging erop doe dan doet het wel alleen dan heb ik een open network zonder beveiliging waarbij iedereen op mijn netwerk kan komen. 

@Parfumurie

Met WiFi open zetten zonder beveiligen bedoel je dan firewall uitzetten? Je kan hem dan ook eens op laag zetten en dan proberen.

 lukt niet laat ik zeggen wat ik doe. Ik probeer mijn h96 max te verbinden via wifi. Verbinden lukt niet wanneer ik wpa2 of wpa3 doe lukt het niet wanneer ik geen beveiliging erop doe dan doet het wel alleen dan heb ik een open network zonder beveiliging waarbij iedereen op mijn netwerk kan komen. 

 

Ik heb geprobeerd op een andere modem Experia box v10 daar lukt het wel geen probleem. Heb een andere android box naam weet ik niet dat is ook niet gelukt. Het is beveiliging ergens zelf denk ik dat dit normaal via handmatig door helpdesk misschien wel kan doen mac adress lukt ook niet.

 

Ik zie dat ik 3 weken heb voor overstappen dan ga ik weg met plezier.

Reageer