Beantwoord

IPTV + Internet over 1 UTP Kabel


Reputatie 2
  • is een King Poster
  • 48 reacties
Wij zijn recent klant geworden van T-Mobile.
We hebben een woning waar vanaf de meterkast 1 UTP kabel naar de woonkamer loopt.
In de woonkamer willen we de TV en meerdere Netwerkapparaten kunnen aansluiten.

Ik heb de forums gelezen en daar wat configuraties en instellingen gevonden.
Helaas krijg ik de IPTV niet aan de gang.

Kan iemand me hierbij aub helpen.

Dit zijn de instellingen van de switch in de meterkast.
Poort 4 IPTV Modem --> Poort 1 Switch
Poort 1 Internet Modem --> Poort 7 Switch
Poort 8 Trunk naar Woonkamer Poort 1







Dit zijn de instellingen van de switch in de woonkamer.
Poort 1 Trunk vanaf meterkast Poort 8
Poort 2 IPTV Switch --> Entone amulet 515b TV box
Poort 4 Internet Switch --> Playstation
Poort 5 Internet Switch --> NAS HDD







Als iemand me hier iets mee verder kan helpen..

GRAAG
icon

Beste antwoord door tmoesel 2 June 2019, 11:56

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 6
Dit zijn de instellingen van de switch in de meterkast.
Poort 4 IPTV Modem --> Poort 1 Switch

De PVID van deze poort moet op 640 staan.


Poort 1 Internet Modem --> Poort 7 Switch

De PVID van deze poort moet op 300 staan.
Reputatie 2
Thnx, vanochtend was het me ook inmiddels opgevallen, het enige wat me nu nog niet lukt is mijn nas aan te sluiten.
Als ik de nas op het modem aansluit kom ik er met geen mogelijkheid op.
Nas is nog leeg en staat op dhcp, synology assistant vindt hem wel maar ik kom er niet op.

Als ik de nas op een internetpoort op de switch aansluit kom ik er enkel bij met een apparaat die bekabeld op de switch aangesloten zit
Reputatie 2

HELPPPPPPP

Reputatie 2

Vandaag heeft T mobile ons overgezet naar het nieuwe tmobile tv.

Echter nu werkt mijn Trunk niet meer naar mijn TP-Link TL-SG108E

Kan iemand mij hierbij helpen… want t-mobile zegt alleen bij ons staat alles goed.

Reputatie 2

 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

 

Reputatie 2

Kan iemand met helpen waar ik moet zoeken????

Reputatie 2

Ineens werkt alles weer, na de zoveelste herstart van alle apparaten.
(Beide TP links switches, Media Converter, Modem en TV Box)

Reputatie 7
Badge +15

@ReMa3

Je hebt die trunk tussen 2 switches niet meer nodig omdat de tv nu ook op een internet poort werkt.

1 switch heb je niet meer nodig dus die internetkabel kan je in de router pluggen, de switch in de woonkamer een fabrieksreset geven en alles daarop aansluiten.

Router aansluiten op de internetkabel in de woonkamer en internetkabel in de meterkast op de mediaconverter kan ook.

Reputatie 2

@ReMa3

Je hebt die trunk tussen 2 switches niet meer nodig omdat de tv nu ook op een internet poort werkt.

1 switch heb je niet meer nodig dus die internetkabel kan je in de router pluggen, de switch in de woonkamer een fabrieksreset geven en alles daarop aansluiten.

Router aansluiten op de internetkabel in de woonkamer en internetkabel in de meterkast op de mediaconverter kan ook.

 

Is dit echt?? Want de klantenservice kon mij dit niet aangeven.

Ik zal de tv box dan eens op een internet poort op de switch in de woonkamer aansluiten om te kijken of het werkt voordat ik de switch reset.

Hebben de iptv poorten en internet poorten op het modem dan geen verschil meer?

Reputatie 7
Badge +15

@ReMa3

De tv op een internet poort testen kan je zeker doen.

Met het nieuwe T-Mobie TV vervalt VLAN 640 voor IPTV dus zowel internet als tv gaat over VLAN 300 (internet).

Ik weet niet of je modem ook een update heeft gekregen maar als je nog een Draytek of Huawei hebt dan mag je wel een Zyxel krijgen zodat je via elke poort kunt internetten of tv kijken.

Reputatie 2

@ReMa3

De tv op een internet poort testen kan je zeker doen.

Met het nieuwe T-Mobie TV vervalt VLAN 640 voor IPTV dus zowel internet als tv gaat over VLAN 300 (internet).

Ik weet niet of je modem ook een update heeft gekregen maar als je nog een Draytek of Huawei hebt dan mag je wel een Zyxel krijgen zodat je via elke poort kunt internetten of tv kijken.

Er komt als het goed is een Zyxel aan.

Dan zou ik dus de kabel vanuit de media Converter naar het modem moeten doen, de kabel van het modem naar de switch in de woonkamer en dan werkt alles als ik alle poorten op hetzelfde VLAN 300 heb zitten.

Reputatie 7
Badge +15

@ReMa3 

Je hoeft niks op de switch in te stellen, alles zou moeten werken na het aansluiten.

Reputatie 2

@ReMa3

Je hoeft niks op de switch in te stellen, alles zou moeten werken na het aansluiten.

Heb het net getest..

De tv box werkt inderdaad nu ook op een internet vlan 300 poortje.

Als ik de modem ga vervangen is het zeker een idee om 1 van de switches er tussenuit te halen.

Reageer