Beantwoord

IR extender/verlenger voor Amino Aria 7X

  • 29 July 2021
  • 6 reacties
  • 1516 Bekeken

  • is net lid geworden
  • 0 reacties

Heeft iemand ervaring met een IR extender/verlenger voor de Amino Aria 7X. Zag dat deze een 3.5mm jack input heeft, maar nergens kan in vinden of dit voor audio of wel voor IR is.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 29 July 2021, 15:55

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @TME, van harte welkom op de Community!

Een IR-extender voor de 7x heb ik geen ervaring mee als ik heel eerlijk ben, wel met de Entone Kamai en Amulet, maar goed daar heb je nu niets aan. Ik meen me te herinneren dat collega @Boris recent een mooie uitkomst hiervoor gevonden heeft. Hopelijk kan hij je verder helpen en indien dit niet het geval is, vergis ik me: ik zal verder speuren naar de juiste persoon voor jouw vraag. We stoppen niet voordat we het gevonden hebben! 😉

Hallo, wij hebben sinds deze week ook het T-Mobile thuis pakket met de Animo Aria 7x mediabox. Ook hier het probleem dat de afstandsbediening alleen werkt als de kastdeur openstaat. Dit is ontzettend lelijk, onpraktisch en niet meer van deze tijd dat dit nog nodig is.

Op advies van de monteur een IR receiver/verlenger (OKS-67197) aangeschaft maar deze werkt niet.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Anders ben ik genoodzaakt om alles te annuleren en terug te gaan naar Ziggo. 

Alvast dank,

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb een Amino Aria 7x mediabox. Hierbij heb ik de (OKS-67197) besteld zodat ik de mediabox in de kast kan plaatsen.

Deze Infrarood ontvanger werkt inderdaad niet op de mediabox.

Ik kwam deze website tegen, waarbij ze de rode en witte draad hebben omgedraaid, waarna het wel zou moeten werken. Dit heb ik ook geprobeerd, maar helaas werkt de ontvanger nog steeds niet.

 

Heeft iemand anders een werkende ontvanger of een oplossing hiervoor?

Reputatie 7

Hi @Pedro1977, allereerst excuses voor de late reactie! Ik heb meteen uitgezocht hoe het kan dat jij nooit een antwoord hebt ontvangen. Dit komt omdat deze vraag per ongeluk is gearchiveerd toen het hele Community platform werd aangepast. Ik hoor dan ook heel graag van je of dit issue nog bij je speelt?

Wat balen dat het aanschaffen van een verlenger niet gelijk zijn vruchten heeft afgeworpen! Ik wil heel graag met je meedenken met wat je nog meer zou kunnen proberen. Mijn advies zou zijn om contact op te nemen met de klantenservice van deze receiver/verlenger om te kijken of deze goed staat ingesteld, mocht je dat niet al gedaan hebben. Ik hoop enorm dat het dan toch lukt om dit voor elkaar te krijgen. Jammer genoeg kan ik dit namelijk niet voor je veranderen. Laat je het aan mij weten of dit toch is gelukt? Fingers crossed! 🤞

Hi @Carlozzz, dankjewel dat jij ook in dit topic aangeeft ditzelfde issue te ervaren! Tof om te lezen dat je zelf ook onderzoek hebt gedaan, maar balen dat dit niet de oplossing bleek te zijn. Als ik hier een oplossing voor had, dan had ik deze met liefde gedeeld. Maar jammer genoeg is dit niet iets dat ik kan verhelpen en is dit een gegeven. Ik hoop dan ook dat er toch iemand is die hier een oplossing voor heeft. Daarnaast zou ik ook aan jou willen meegeven om eventueel contact op te nemen met de klantenservice van deze receiver. Hopelijk is dit wellicht met een instelling te verhelpen! 💪

 

Ik weet dat dit topic al als 'beantwoord' staat, maar een concreet type IR extender die werkt op de Amino Aria 7X wordt niet genoemd.

Ik heb recentelijk deze extender gekocht voor nog geen 10 euro en kan bevestigen dat deze werkt op deze box: 

Cable Matters infrarood verlengkabel voor afstandsbediening, IR-repeaterkabel - 3 m https://amzn.eu/d/biAhFrF

Reputatie 7

Hi @correctomundo, wat tof dat je deze bevinding hier deelt! 😁 Thanks voor het delen en fijn om te lezen dat de extender die jij hebt gekocht werkt op de TV Box. Hier help je ongetwijfeld meerdere klanten mee, topper. 

Reageer