Beantwoord

JBL soundbar icm TV Box

  • 2 September 2022
  • 13 reacties
  • 354 Bekeken

Reputatie 2

Afgelopen Augustus overgestapt van KPN naar T-mobile thuis, niet zo heel spannend allemaal zou je denken. 
Mijn Samsung tv is met een HDMI kabel aangesloten op een JBL 2.0 soundbar, dit op ARC aansluiting. 
Bij de KPN box werkte alles prima, nu komt er geen enkel geluid uit de Soundbar, wel via de TV speaker als ik de Soundbar uitschakel. 
De instelling in de tvbox staan precies zoals het hier in het forum wordt omschreven, helaas zonder succes.

Heeft iemand de gouden tip voor me? 

icon

Beste antwoord door Lisa 3 September 2022, 13:16

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6

@TAVL heb jij misschien nog tips voor @Quarkvvk4, als aanvulling op het mooie topic dat je reeds hebt geschreven?

Reputatie 7
Badge +4

Beschikt zowel TV als soundbar over arc? En zijn ze ook op die HDMI ARC poort aangesloten? Wat zijn de typenummers van de apparatuur en wat voor type hdmi kabel gebruik je? Dit is van invloed.

Reputatie 7

Hi @Quarkvvk4,

Kan je mij vertellen of de TV Box ook direct is aangesloten op televisie of op de soundbar? In het verleden mocht dit nog wel eens het verschil bieden en kan ik niet direct opmaken vanuit je verhaal. Ik hoor het graag van je!

Reputatie 2

Hi @Boris 

 

Tv box is direct aangesloten op de televisie. 
De Soundbar is ook direct aangesloten op de televisie.

 

mvgr Mark

Reputatie 2

@TAVL  allemaal up to date! 

Reputatie 7

Hi @Quarkvvk4, welkom op de T-Mobile voor thuis Community! Super leuk dat je onlangs bent overgestapt. Heel goed dat je aan de bel trekt, want ik wil dat je heel snel weer van jouw Soundbar kunt genieten. Graag verwijs ik je naar het onderstaande artikel waarin wij uitgebreid alle ins en outs over externe audio-apparatuur hebben belicht: 

Heb jij de gouden tip in dit artikel gevonden? Ik hoor graag of het hierna is gelukt! ☘

Reputatie 2

Beste Lisa,

Bedankt voor je reactie.

 

Allemaal duidelijke info maar alles is juist aangesloten, dat is niet het probleem. 
HDMI van de KPN box in de T-mobile Box gestoken en het geluid is weg, dat is het probleem.

TV output staat netjes op HDMI maar geluid is weg, zodra ik de stroom van de Soundbar afhaal komt het geluid over de speakers van de tv dus het geluid is ook niet gemute. 

Reputatie 7
Badge +6

@Quarkvvk4 Hoe heb je de tv-box ingesteld? Als je naar Account > Instellingen gaat, zou je eens kunnen switchen tussen stereo en surround? Vergeet niet onderaan op Opslaan te drukken.

Reputatie 2

@TAVL beide apparaten beschikken over ARC en zijn zo ook aangesloten. Het gaat om een Samsung 43tu7100 tv en een JBl 2.0 Soundbar. HDMI kabel is 1.4. 
 

Voorheen werkte deze opstelling prima maar sinds tv box t-mobile ineens niet meer. 

Reputatie 7
Badge +6

@Quarkvvk4 Klopt het dat de soundbar en de tv ook een optische in-/uitgang hebben? Zo ja, dan zou je in plaats van de HDMI-kabel een optische kabel kunnen proberen. Dat verklaart natuurlijk niet waarom het eerst wel werkte en nu niet meer, maar het kan wel een oplossing zijn om weer van goed geluid te kunnen genieten.

Reputatie 2

@TMTV  klopt, deze heb ik inmiddels ook al zo aangesloten. Wel jammer want nu moet ik mijn Soundbar alsnog los bedienen. 

Reputatie 7
Badge +4

En te checken if alle devices een actuele firmware hebben. 

Reputatie 2

Excuus @TMTV , mail over het hoofd gezien.

in beide gevallen werkt het niet helaas. 

Reageer