Beantwoord

Kan ineens BBC Entertainment niet meer opnemen

  • 25 November 2021
  • 6 reacties
  • 122 Bekeken

Reputatie 2

Sinds een paar weken kan ik niets meer opnemen van BBC Entertainment. Het maakt niet uit of ik dit probeer vooruit via de Gids, of het actuele programma door middel van het indrukken van de rode opnameknop op de afstandsbediening. Het opnemen van andere kanalen lukt wel. Het gewenste programma wordt wel in de lijst van opnames opgenomen, maar bij het afspelen is er slechts een zwart scherm, met links onder in beeld de gebruikelijke beknopte textinformatie.

Een enkele keer heb ik dit ook gehad met andere BBC zenders, maar toen heb ik er niet bij stilgestaan. Dit probleem met BBC Entertainment is nu standaard geworden en reproduceerbaar. Het lukt helemaal niet om dit kanaal op te nemen. Tot een paar weken geleden wel.

Het opnieuw opstarten van Zyxel router en het van de stroom afhalen van de box etc, zoals op de website aanbevolen, heeft niets veranderd aan het probleem.

icon

Beste antwoord door Boris 26 November 2021, 11:06

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7

Hi @MartinSh2,

Goed dat je het bij ons aankaart! Ik denk graag met je mee. Ik begrijp dat je nog gebruikt maakt van het “oude” TV-platform en dat het opnemen nog gaat via de ouderwetse manier, namelijk via de harddisk. Geen zorgen; ik ga er graag voor zorgen dat die Entone TV Box het zo weer doet. Ik denk namelijk dat een fabrieksreset het probleem doet oplossen. We kunnen deze alleen vanaf onze kant doen. De TV Box wordt dan teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Eventuele opnames die er dus al op staan, worden dan wel verwijderd. Wil je me laten weten of ik dit voor je kan doen? Ik hoor het graag! 

Reputatie 2

Goede morgen,

Dank voor dit antwoord. Of er daadwerkelijk een harde schijf in de box zit, weet ik niet. Je hoort hem niet draaien. De box heb ik nieuw van T-Mobile in 2019 ontvangen tbv onze nieuwe glasvezelaansluiting toen we hier kwamen wonen. In ons oude huis hadden we Ziggo en opnames kon ik moeiteloos van de harde schijf in de box kopieren naar de pc, via ethernet en ftp. Ik zou het vervelend vinden wanneer onze opnames, vooral die voor onze kleinkinderen, allemaal verdwijnen omdat één zender uit de honderd het niet goed doet. Is er geen mogelijkheid de bestaande opnames te backuppen eerst?

Hier hetzelfde probleem met opnames van bbc entertainment. Andere opnames werken wel goed, alleen deze zender niet. 

Reputatie 2

De geboden oplossing - een reset van de box op afstand, waarbij alle opnames verloren zouden gaan - vind ik ongepast. Dan ben ik alle opnames voor mijn kleinkinderen, van andere zenders, ook kwijt. Ik weet er geen raad mee.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @MartinSh2, bedankt voor je terugkoppeling!

We slaan voor nu het stapje met de factory reset dan over. Wat ik wel nog graag wil uitproberen, is een herstart zonder internetkabel van modem en TV Box. 

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen!

Indien ook dit nog niet het gewenste resultaat brengt, kunnen we het beste overgaan op de factory reset. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit voor jou een obstakel is met alle opnames, houd er echter alsjeblieft wel rekening mee dat we zonder deze stap geen verdere pogingen kunnen ondernemen. Mocht het zo zijn dat wij een vervangende box opsturen en je weer tegen hetzelfde issue aanloopt, zijn er dagen voorbij eer we kunnen duiden waar het aan ligt. Ook met een vervangende box kun je namelijk de opnames niet behouden. Bedankt voor je begrip!

Reputatie 2

Dank voor de instructies. Ik heb alles gedaan zoals aangegeven. Dit had ik volgens mij ook een maand geleden geprobeerd. Ook nu maakt het voor BBC Entertainment niet uit. Je kunt wel opnemen en je krijgt een bevestiging te zien dat de opname is gestart, maar bij afspelen heb je een zwart scherm.

Liever dan alle vertrouwde opnames verliezen, kies ik er - voor nu - voor de situatie zo te laten. Het is jammer dat T-Mobile dit niet kan oplossen. De vele BBC zenders waren juist de reden om voor T-Mobile te kiezen, en de hard disk optie was bedoeld om daarvan opnames te kunnen maken. Mocht het probleem niet beperkt blijven tot BBC Entertainment, dan wordt het wellicht een ander verhaal.