Beantwoord

Kan T-Mobile geen beter TV signaal leveren


In 2018 ben ik overgestapt van Telfort naar T-Mobile. Vanaf  dat moment heb ik haperend tv beeld. Diverse monteurs (o.a. van Guidion) over de vloer gehad en niemand wist een oplossing. Omdat mijn dochter die aan de andere kant van de stad woont met dezelfde problemen kampt ben ik bang dat T-Mobile dit probleem niet weet op te lossen.3 Weken geleden drie dagen achtereen storing (Dordrecht) . En hoewel de technische dienst meldde dat de problemen waren opgelost is dat niet het geval wat het TV signaal betreft. Internet 1000Mb en telefoon zijn okay.Overweeg (met tegenzin) om over te stappen want T-Mobile heeft ruimschoots de tijd gehad e.e.a op te lossen.

icon

Beste antwoord door Jason 6 May 2021, 13:01

Bekijk origineel

42 reacties

Inmiddels heb ik een uitstekend beeld, T-Mobil kan het dus wel.

Nu een week geen enkele storing van mijn TV signaal. Heb niet het idee dat beeld beter is geworden, eerder iets minder maar dat neem ik maar op de koop toe. Heeft lang geduurd maar eindelijk kan ik ongestoord kijken. Bedankt een ieder die hieraan heeft meegewerkt.

Reputatie 3

Dat is niet wat ik zeg maar wel jammer om te horen dat je het zo ervaart. Uiteraard gaan we altijd voor de best mogelijke oplossing en ik hoop dat we je in de toekomst alsnog tevreden kunnen stellen! 

@Brian leuk om na een maand te horen dat er bewust gekozen word om een lagere kwaliteit aan te bieden.

@Brian: Je zegt letterlijk: Het gebruiken van een lagere bitrate ten overstaan van het oude platform is wel een bewuste keuze.
Kunnen we het er over eens zijn dat een lagere bitrate gelijk staat aan lagere kwaliteit? Dat is namelijk vrij evident, tenzij er gebruik word gemaakt van andere en betere codecs, wat in dit geval niet het geval is.

Reputatie 7
Badge +8

Dat is niet wat ik zeg maar wel jammer om te horen dat je het zo ervaart. Uiteraard gaan we altijd voor de best mogelijke oplossing en ik hoop dat we je in de toekomst alsnog tevreden kunnen stellen! 

@Brian leuk om na een maand te horen dat er bewust gekozen word om een lagere kwaliteit aan te bieden.

 

@Vulpes82 Wat balen dat het voor jou nog steeds niet werkt. Hoe vaak komt het voor? De TV stream zelf ziet er gelukkig goed uit op 1 of 2 momenten na de afgelopen dagen. Mocht het nog een keer gebeuren zou je dan door kunnen geven welke melding je ziet staan op het scherm of hier even een foto van willen maken? Mogelijk geeft dat een indicatie wat er gebeurt.

Reputatie 6
Badge +2

@soepkip67 Klopt men kreeg inderdaad 2 signalen binnen de 2e was DVB-C kon je gebruiken op een 2e of 3e tv ideaal, enige kleine nadeel was dat je minder zenders had.

Reputatie 6
Badge +2

@BeMu ,

Ik weet niet of het de sitecom was. Wat ik wel weet dat je nog twee verschillende signalen binnen kreeg. Dat was 1 jaar, daarna kon ik al over op het " nieuwe" platform van Vodafone en kreeg de TP Link router. Het type tv box weet ik niet meer. Ik had dezelfde bedenkingen bij het overgaan op het nieuwe platform. Had ook eerst nog de oude Draytek 2130. Door wat problemen met internet is deze toen vervangen door de zyxel. Had ook de oude box met harddisk. Heb nu de aria 6, deze is inderdaad iets trager met zappen. Moet er ook bij vermelden dat het "nieuwe" menu wel even wennen is. Na een tijdje went dit vanzelf.

De kwaliteit is verder gewoon goed. 

Reputatie 6
Badge +2

@soepkip67  Ik was dit topic een beetje aan het doorlezen en zie in een van je bijdragen dat u nog uit de Vodafone tijd komt, was dat nog in de tijd met de Sitecom N300 router en Amino 140 mediabox, of na het overgaan van Vodafone op eigen firmware.

Zelf gestart op glasvezel met als provider Lijbrandt veel providers hadden de zelfde spullen, streams waren perfect nadeel was dan wel weer dat je met die mediaboxen niet meer kon dan simpel tv kijken of opnemen als er harddisk in zat.

Ik ben heel benieuwd wanneer ik overga naar het nieuwe platform, heb nu nog de Draytek router met de Entone 510 mediabox, werkt hier perfect menu werkt snel, ook zappen gaat heel snel 1 tot 2 seconden per zenderwisseling.

Daarom ben ik zo bang dat het fout gaat als ik word overgezet

Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken dat TM niet in staat is een goedwerkend TV signaal te leveren. Hedenavond wederom ernstige storing, zelfs de afstandsbedieningen werkten niet! Ondanks nieuwe batterijen bleven de lampjes rood ipv blauw. Dit op beide Amino boxen. Uiteindelijk kreeg ik beeld maar alleen op NPO 1 wanneer ik overschakelde naar NPO 2 ging het beeld op zwart.. Er verschenen allerlei teksten op het scherm die nergens op sloegen. Zit nu twee dagen op nieuw platform en ook hier alleen maar ellende. Shame on you T-labiel.

Reputatie 3

@Brian leuk om na een maand te horen dat er bewust gekozen word om een lagere kwaliteit aan te bieden. Kon dat niet eerder gecommuniceerd worden? Want alles zou beter en mooier worden met het nieuwe platform, dat is dus ook niet waar.

Mijn doel is TV kijken, in de hoogst mogelijke kwaliteit en dat boden jullie ook. Daarnaast is het met de huidige technieken mogelijk om te schakelen tussen verschillende bitrates, wat ook gebeurd dus dat is wat mij betreft totaal geen argument.

Overigens een lagere bitrate met als gevolg slechtere beeldkwaliteit subjectief noemen... Lijkt me nogal tegenstrijdig en een behoorlijk boute uitspraak.

Maar goed, het is me duidelijk. Tmobile hecht totaal geen waarde aan zijn klanten gezien dit bericht. Tijd om over te stappen. 

Reputatie 7
Badge +8

@Vulpes82 Het klopt dat je € 5,- per maand betaalt voor Cloud opnemen maar voor de TV Box met opnamefunctie betaalde je ook € 5,- per maand extra. Deze TV Box is er nu af en in plaats daarvan kan je Cloud Opnemen activeren. Je maandbedrag blijft hierdoor dus hetzelfde maar je kan nu op alle apparaten (ook via TV Anywhere) opnemen in plaats van alleen op de TV Box met opnamefunctie. :wink:

@MetaframeNL @BeMu wat betreft de kwaliteit van de TV stream is er al genoeg gezegd in het lopende topic denk ik. De nieuwe stream is alles bij elkaar genomen beter dan het oude platform voor het doel waar het voor gebruikt kan worden. Extreme randgevallen onderzoeken we aan gaan we mee aan de slag (zoals sommige klanten waarbij de TV Box niet de juiste resolutie pakt).

Het gebruiken van een lagere bitrate ten overstaan van het oude platform is wel een bewuste keuze, omdat er steeds meer draadloze apparaten gebruikt worden bieden we het liefst een zo stabiel mogelijke verbinding die je met elk device kan gebruiken. Of je de beeldkwaliteit beter of minder vindt ten opzichte van het oude platform is subjectief. Over de hele linie genomen is het aantal klachten minimaal dus voor de meeste klanten lijkt het ruim voldoende maar we blijven het natuurlijk graag verbeteren en jullie feedback is hier erg waardevol bij!

Reputatie 6
Badge +2

@MetaframeNL ,

 

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Maar er wordt niet alleen zichtbaar aan gewerkt ( door het sturen van bijvoorbeeld een monteur). Maar achter de schermen wordt ook al het mogelijke gedaan.  Ik weet het, dit zijn woorden van klant die momenteel probleemloos van zijn diensten gebruik kan maken. Maar het is echt zo.

Reputatie 3

Nee idd, was het maar zo eenvoudig. Punt is wel dat dit probleem - gezien de vragen - keer op keer bij mij en mijn apparatuur gezocht word, terwijl dit niet het geval is. Monteur is geweest voor lijnmeting, installatie thuis en instellingen, welke dik in orde is. Het gaat het er mij om dat ik me daardoor alles behalve serieus genomen voel als klant. Ondanks de inspanningen van de crew hier, daar niets dan lof voor. 

Reputatie 6
Badge +2

@MetaframeNL ,

Ik denk dat je het niet zo eenvoudig kan stellen. Naast mij zijn er nog, ik weet niet hoeveel klanten die nergens last van hebben. Daarnaast zijn er ook een grote hoeveelheid klanten die wel problemen ervaren. Als het zo eenvoudig was om de ene klant met de andere klant te vergelijken, was waarschijnlijk het probleem al opgelost. Helaas is dat niet zo en weet dat er met man en macht gewerkt wordt om dit op te lossen. Al is dit soms moeilijk om aan te nemen.

Reputatie 3

@MetaframeNL,

Ik moet je teleurstellen ben groot sportliefhebber. Heb bijna alle wedstrijden van de EK gekeken en heb wat jullie beschrijven niet meegemaakt. Is gewoon strak en zeer duidelijk beeld. Ook bij de snelle beelden. Heb regelmatig tennis gekeken, ook de tour de france gevolgd. Helaas kan ik niet oordelen over F1 heb geen abonnement daarvoor. Ik kom ook nog vanuit de Vodafone tijden, er is volgens mij wel iets kwaliteit ingeleverd maar dat is marginaal. Ik had vooral problemen de laatste tijd met het “oude” platform, veel stilstaand beeld en geluid dat haperde of helemaal geen geluid, na de overzetting daar ook geen problemen meer mee.

@Lisa Zouden jullie kunnen kijken wat dan het verschil is tussen deze gebruiker en mij? Blijkbaar heeft deze meneer de klachten niet die ik en andere gebruikers wel hebben. 

Reputatie 6
Badge +2

@MetaframeNL ,

Ik moet je teleurstellen ben groot sportliefhebber. Heb bijna alle wedstrijden van de EK gekeken en heb wat jullie beschrijven niet meegemaakt. Is gewoon strak en zeer duidelijk beeld. Ook bij de snelle beelden. Heb regelmatig tennis gekeken, ook de tour de france gevolgd. Helaas kan ik niet oordelen over F1 heb geen abonnement daarvoor. Ik kom ook nog vanuit de Vodafone tijden, er is volgens mij wel iets kwaliteit ingeleverd maar dat is marginaal. Ik had vooral problemen de laatste tijd met het “oude” platform, veel stilstaand beeld en geluid dat haperde of helemaal geen geluid, na de overzetting daar ook geen problemen meer mee.

Reputatie 3

Ik ben benieuwd of @soepkip67  naar sport kijkt, want ik heb al een maand een topic lopen over de belabberde beeldkwaliteit bij snelle beelden. Als je van het oude naar het nieuwe tv platform gaat is er zeker sprake van een grote degradatie in beeldkwaliteit. Dat komt puur en alleen door compressie, de encoder maakt er echt een puinhoop van omdat ze een veel te lage bitrate gebruiken.

Nu kan het natuurlijk zijn dat je minder kritisch bent, maar ik vind dit alles behalve acceptabel. (bij voetbal en F1 zie je de vlakken van het veld en de baan gewoon schuiven!) 

Brian, op 6 juli schreef u mij ondermeer en ik citeer: “Zodra je omgezet bent kan je dan Cloud Opnemen activeren via My T-Mobile Thuis. Je maandbedrag blijft dan onveranderd en je kan met alle apparaten opnemen in plaats van alleen de Entone TV Box.”. Inmiddels ben ik overgezet. Als ik cloud opnemen ga activeren moet ik echter €5,00 per maand betalen. Gaarne uw uitleg. Mvg.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Vulpes82 ,

Goed om te horen dat de nieuwe tv box ontvangen is en inmiddels ook werkend. Als het goed is reageert @Jason  vanzelf op de oproep om de overzetting in gang te zetten. Ook kan ik de reacties van BeMu iets nuanceren, dit uit eigen ervaring. Ook ik ben voor een tijdje terug overgegaan naar het nieuwe tv platform. De beeldkwaliteit op een 55 inch scherm is gewoon goed, een puntje van kritiek is wel de vertraging die je kan ervaren bij live wedstrijden. Als je dan via bepaalde apps het doelpunt al krijgt en op tv moet er nog gescoord worden. Voor de rest heb ik tot nu toe geen problemen ervaren op het nieuwe platform. De negatieve beeldvorming kan ik wel een beetje begrijpen daar hier alleen maar de problemen voorbij komen en niet de positieve ervaringen.

Beste Jason, inmiddels heb ik de nieuwe Aria 610 werkend. Reden waarom ik u verzoek me naar het ander platform over te zetten. In de hoop dat hetgeen BeMu schrijft niet op waarheid berust. Mvg.

Reputatie 6
Badge +2

Dit topic begint met de tekst” Kan T-Mobile geen fatsoenlijk tv signaal leveren”  antwoord natuurlijk kunnen ze dat wel, hebben ze zelfs gedaan met het vorige platform,  zou men weer terug schakelen naar het veel betere vorige platform zou dit een enorm gezichtsverlies en slechtere imago voor T-Mobile betekenen.

T-Mobile weet donders goed dat het nieuwe platform op het gebied van streams gewoon slecht is, op andere gebieden misschien juist wel weer goed zoals opnemen in de cloud, waarbij ik me wel eens afvraag hoeveel van de opgenomen programma's daadwerkelijk worden gekeken?

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Vulpes82 ,

Het traject gaat er vanaf nuals volgt uitzien:

  • ontvangst van de Aria 610(tv kastje)
  • oude tv kastje afkoppelen
  • nieuwe Aria 610 aan sluiten
  • Dit houd ook in het weer aanmelden van de tv diensten dus klantnummer en tv pincode ingeven tijdens installatie van de nieuwe aria 610(wordt vanzelf om gevraagd)
  • De nieuwe Aria610 aangemeld? Graag weer even een seintje in dit topic, zodat Jason de daadwerkelijke omzetting in gang kan zetten.
  • Wachten op de bevestigingsmail dat je bent over gezet.
  • Eventueel de tv boxen even stroomloos maken en opnieuw opstarten
  • Genieten van TV kijken.
Reputatie 2

Je vraag was: "Kan T-Mobile geen fatsoenlijk TV signaal leveren”

 

Het antwoord is: "NEE”


Aanvulling, ze kunnen het wel maar duidelijk niet overal, ik heb met de TV nooit klachten gehad buiten dat die verouderde Entone opname box wat ouderwets was en een beetje groot en soms wat trager.

Uiteindelijk kunnen ze het nergens meer, aangezien ze overschakelen naar een slechte stream. Ze 'kunnen' het wel, maar willen het niet meer

Kreeg 6 e-mails, nogal verwarrend allemaal voor iemand die voor de tweede Wereldoorlog is geboren. Maar de recorder wordt amper gebruikt, dat is geen probleem. Ik ben me niet bewust dat ik deels heb opgezegd  Beetje  cryptisch taalgebruik. Ben benieuwd of alles correct wordt afgehandeld. Mvg

Reputatie 7
Badge +7

@Vulpes82 Ik zet de migratie en omruiling van de box in werking, maar houd er dan alsjeblieft wel rekening mee dat je gedurende die twee weken niet kunt opnemen, totdat T-Mobile TV geactiveerd is!

Je vraag was: "Kan T-Mobile geen fatsoenlijk TV signaal leveren”

 

Het antwoord is: "NEE”


Aanvulling, ze kunnen het wel maar duidelijk niet overal, ik heb met de TV nooit klachten gehad buiten dat die verouderde Entone opname box wat ouderwets was en een beetje groot en soms wat trager.

Reageer