Beantwoord

kinderslot verwijderen

  • 30 July 2021
  • 55 reacties
  • 14183 Bekeken

Ik heb bij een aantal zender een slotje in beeld en moet ik regelmatig mijn pincode invullen.

Terwijl ik geen zenders geselecteerd heb voor het kinderslot.

Dit is zeer irritant.

Moderator edit: gebruikersnaam gewijzigd - graag geen 06-nummers of andere persoonlijke info gebruiken in je gebruikersnaam.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 30 July 2021, 10:06

Bekijk origineel

55 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemorgen! 
je kan het kinderslot verwijderen door alles  te wijzigen naar '16’ of ‘18’ dan zal je bijna nooit meer de pincode in hoeven voeren.

Succes ermee!

Goedemorgen! 
je kan het kinderslot verwijderen door alles  te wijzigen naar '16’ of ‘18’ dan zal je bijna nooit meer de pincode in hoeven voeren.

Succes ermee!


Zou je ook kunnen uitleggen waar ik dit moet doen?

Ik heb nu T-mobile TV

Reputatie 7
Badge +14

Dat kan je aanpassen in je profiel volgens mij.

Waarschijnlijk heb je nu alle leeftijden gekozen. Zet dat op 18 jaar.

succes

Reputatie 7
Badge +14

Beste…   @arctbliz2021 Wil je de volgende keer geen 06 nummer kiezen als inlognaam.

Dit is een openbaar Community, iedereen kan meelezen en misbruik maken van je nummer niet alleen hier maar overal op het internet posten van je privé gegevens is nooit slim helaas.

De moderators hebben je naam aangepast 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @arctbliz2021, van harte welkom op de Community!

Moderator edit: is het account met een andere leeftijdsclassificatie wellicht nog actief? Wanneer er vaak om een pincode wordt gevraagd, is het ook altijd slim om te testen of je op het juiste profiel kijkt. Als dit niet de boosdoener is, volg dan de stappen hieronder: 

Cristien heeft je al geholpen, dus mijn toevoeging is alleen bedoeld om te verduidelijken waar je dit precies kunt aanpassen:

Druk op de menu-knop van je afstandsbediening menu.png. Ga naar de categorie 'THUIS' en klik dan links in het scherm op 'Wissel Profiel'.

wissel-profiel.png

Kies het gewenste profiel en navigeer vervolgens naar de leeftijdsgrens met de pijltjestoetsen op je afstandsbediening. Je kunt kiezen uit de leeftijdsgrenzen: AL (Alle Leeftijden), 6, 9, 12, 16. Dit zijn de leeftijden gegeven door Kijkwijzer. Kies de gewenste leeftijdsgrens en druk daarna op “Bevestigen”.

EDIT: Wil je dat geen enkel programma meer afgeschermd wordt met een pincode, stel dan de leeftijdsgrens in op 18! 😉

Ondanks dat mijn profiel op 18 staat blijf ik in de gids alles vergrendeld zien en moet ik ook steeds de pincode invoeren. Ik heb maar 1 account.

Reputatie 7
Badge +9

@MK2VH dat zou niet moeten kunnen.

Kan je proberen om een nieuw profiel aan te maken en die op 18+ instellen? Werkt het dan wel? 

@MK2VH dat zou niet moeten kunnen.

Kan je proberen om een nieuw profiel aan te maken en die op 18+ instellen? Werkt het dan wel? 

Al geprobeerd maar lost het helaas niet op! Heb ook maar 1 profiel en deze staat op 18. Heb ook geprobeerd een nieuw profiel op 18 aan te maken maar helaas werkt het hier ook niet..

 

Reputatie 7
Badge +9

@MK2VH bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb het een en ander aangepast. Zou je, als je via de Smart TV App kijkt, de app kunnen verwijderen en opnieuw kunnen installeren. Of als je via de TV Box kijkt de TV Box een powerflip kunnen geven? Dit doe je zo:

 

       Powerflip

  1. Haal het modem (en eventueel de Media Converter) en de TV Box van de stroom. 
  2. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact.
  3. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen.
  4. De TV Box gaat nu opstarten.

Kan je mij daarna een terugkoppeling geven of het nu is opgelost of niet? Thanks!

 

@Tommie Bij het zelfde probleem. Telkens moet het kinderslot bevestigen. Heel vervelend.

Ik heb maar 1 profielen gesteld. Deze staat ingesteld op 18+

Ik wil geen gebruikmaken van een kinderslot.

Hoe kan ik dit uitschakelen. Heb al van alles geprobeerd, wat er wordt beschreven.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Pootakker, goed dat je jezelf hier ook meldt! Begrijp ik het goed dat je maar één profiel gebruikt maar er wel meerdere hebt? Zou je in dat geval voor de zekerheid op alle profielen de leeftijdsgrens naar 18+ kunnen aanpassen. Kan je daarnaast testen of je wel ongestoord kan kijken via de TV Anywhere App voor mobiele apparaten? Als je wel ongeremd kan kijken via je mobiel, dan raad ik je aan om een fabrieks reset op de TV Box uit te voeren. Alles hierover lees je hier: Hoe geef ik de TV Box een fabrieksreset?

Ik verwacht dat je hiermee snel de oplossing in handen hebt! 😃

@MK2VH bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb het een en ander aangepast. Zou je, als je via de Smart TV App kijkt, de app kunnen verwijderen en opnieuw kunnen installeren. Of als je via de TV Box kijkt de TV Box een powerflip kunnen geven? Dit doe je zo:

 

       Powerflip

  1. Haal het modem (en eventueel de Media Converter) en de TV Box van de stroom. 
  2. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact.
  3. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen.
  4. De TV Box gaat nu opstarten.

Kan je mij daarna een terugkoppeling geven of het nu is opgelost of niet? Thanks!

 

Sorry voor de nu late reactie. Ik heb dit geprobeerd, echter werkt het nog niet..

Reputatie 7
Badge +9

@MK2VH dat is wel heel apart. Staan de gegevens allemaal goed van de TV Box? Dit kun je zo bekijken: 

 

  1. Menu > Account > Instellingen
  2. Over (onderaan) > Hier vind je je TV-klantnummer, komt deze overeen met je eigen klantnummer?

 

Zou je de TV Box kunnen voorzien van een harde factory reset? Dit doe je zo:

 

Amino Aria Factory Reset

Deze TV Box is ongeveer dertien centimeter breed en heeft een blauw lampje aan de voorkant als deze aanstaat. Als je met een paperclip (of haarspeld, tandenstoker, naald, cocktailprikker of oorbel) het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden indrukt, start de TV Box opnieuw op. Je voelt duidelijk dat je een knopje indrukt. De reset duurt ongeveer drie minuten. 

 

Zelfde probleem hier. Er is slechts 1 profiel en die is op 18 ingesteld, er zijn geen vergrendelde zenders en toch komt steeds het kinderslot terug.

Nieuw profiel: helpt niet.

Powerflip: helpt niet.

Harde reset: Entone box heeft geen fysiek resetknopje. Wel reset in de instellingen. Gedaan, helpt ook niet.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @RW_Cat, kan je bij de instellingen kijken van je TV Box of je TV-klantnummer goed staat? 

Ik heb nog een keer je leeftijd veranderd en een default profile aangemaakt. Kan je kijken of het nu wel werkt?

@Tommie TV-klantnummer staat goed.
Ik zie overigens geen (extra?) default profiel op de tv-box. Alleen het bestaande Admin-profiel en het test-profiel dat ik aangemaakt had (en inmiddels ook weer verwijderd heb omdat het toch niet hielp).

Het zijn overigens alleen de erotiekzenders die steeds vergrendeld zijn. Mocht dit (nieuw) standaardbeleid zijn van jullie, dan vind ik dat wel heel erg betuttelend. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @RW_Cat, bedankt voor je reactie. Dit maakt het duidelijk, we hanteren een kijkwijzer van 18 jaar. Alles vanaf 18 jaar of ouder is vergrendeld, dus ook het erotiekpakket. 

Heb dat probleem ook.

Naast geblokkeerde zenders ook geen info in de gids als het 18+ (16) is.

Onhandig en je zou ook zonder pin door alle zenders moeten kunnen!

Graag jullie oplossing T-mobile !

 

Mvg GJ

Heb last van een kinderslot op kanaal1 (NL1)

Alleen een Admin profiel (!8 jaar)

TV box factory reset, niets helpt

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Blurp99, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en ik zag het euvel direct. Je had namelijk NPO 1 vergrendeld, deze heb ik nu verwijderd bij je vergrendelde zenders.  Als je naar Odido Online TV Web gaat en op je profiel klikt, zie je links in het menu de optie vergrendelde zenders staan. Hier kun je zenders aan toevoegen en verwijderen. 

 

Ik heb bij een aantal zender een slotje in beeld en moet ik regelmatig mijn pincode invullen.

Terwijl ik geen zenders geselecteerd heb voor het kinderslot.

Dit is zeer irritant.

Moderator edit: gebruikersnaam gewijzigd - graag geen 06-nummers of andere persoonlijke info gebruiken in je gebruikersnaam.

Hier klopt dus totaal niets van. Als ik op menu druk zie ik odido optie zoeken, optv, films & series , account. Dus account kiezen.  Dan naar profielen en vervolgens leeftijd 18 ingevoerd. Daarna gecontroleerd en warempel weer het slot erop. Van alles geprobeerd,  dat kinderslot blijft erop. Wat een waardeloze installing. Deze klant gaat terug naar KPN en neemt zijn mobiele abonnement ook mee. 

Reputatie 7
Badge +6

@Mdegraauw Voordat je overstapt, kun je ook nog kijken bij Account > Mijn zenders of ze niet vergrendeld zijn. Je kunt ze daar eventueel ook ontgrendelen.

Ik kan het kinderslot niet verwijderen van erotische zenders. Ik heb al 3 keer telefonisch contact gehad met ODIDO maar alle tips en adviezen hebben niet geholpen.

HOE KRIJG IK DAT KINDERSLOT ERAF?????????????

Ik heb een Samsung QLED TV, ik heb geen TV box maar een kabel welke direct naar de router gaat.

Wie kan mij helpen?

Reputatie 7
Badge +6

@Jan06 Voor zover ik weet is het niet mogelijk om de stoute zenders permanent van het kinderslot te ontdoen. Na ontgrendelen blijft dat 2 uur zo, daarna moet je de pincode weer invoeren.

Bedankt voor je antwoord.

Wat een betutteling van ODIDO zeg deze ‘policy’. Echter………….. als ik de pincode invoer zijn die zenders maar 10 a 15 minuten ontgrendeld, zeker geen 2 uur?!?! 

Kan en mag ik dit wel aanpassen van ‘moeder’ ODIDO??

Reageer