Beantwoord

korte haperingen in geluid tv

  • 22 September 2021
  • 5 reacties
  • 79 Bekeken

Reputatie 1

Sinds paar dagen korte geluidshaperingen. Op diverse zenders vak ned. 1 tot sport en commerciële zenders. Modem opnieuw opstarten  heeft geen zin. Tips? 
groet jessica 

icon

Beste antwoord door Brian 18 October 2021, 17:35

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jemodak, klasse dat je dit meldt op de Community, zo kunnen we er met alle expertise mee aan de slag!

Je geeft aan dat het op diverse zenders gebeurt, kan ik hieruit opmaken dat er ook zenders zijn die je bekeken hebt waarbij het geluid niet wegvalt?

Het modem opnieuw opstarten, is vaak de eerste check die we nalopen, samen met de TV Box, om uit te kunnen sluiten of het niet aan de apparatuur ligt. Omdat het modem al een tijdje achtereen online is, wil ik je graag adviseren om deze als eerste tegelijk met de TV Box te herstarten. Zo achterhalen we met zekerheid of het niet hieraan ligt, dankjewel!

 

Reputatie 1

Alles geprobeerd het is om gek van te worden. Opgenomen programma’s in cloud lopen vale na tijdje vast. Terugkijken idem en live kijken hen ik korte haperingen.  Wel loopt door maar geluid hikt. Soms heel erg en kan ik niet meer naar zender kijken.  Het is boven bij mijn slaapkamer tv die niet aangesloten is met kabel maar via aansluiting mee kastje dat ik stekker zit. Dit op advies monteur

Reputatie 7

Hi @Jemodak Ik zie inderdaad dat het TV signaal regelmatig slecht is en/of wegvalt. Onze monteurs zouden altijd moeten adviseren om de TV Box rechtstreeks bekabeld aan te sluiten op de modem. Het gebruik van een powerline adapter is mogelijk en is makkelijker als je bijvoorbeeld geen kabel wil trekken maar we kunnen niet garanderen dat dit goed werkt. Probeer de TV Box even te testen wanneer deze rechtstreeks bekabeld aan is gesloten. Als het dan wel werkt dan heb je de boosdoener gevonden. :wink:

Mocht je gebruiken maken van een Samsung, Sony of Philips Smart TV of Apple TV, dan kan je als alternatief sinds kort ook gebruik maken van de T-Mobile TV app. Je hebt dan geen TV Box meer nodig en kan rechtstreeks via de app op je TV kijken! Meer informatie vind je hier.

Reputatie 1

Monteur vond het nogal een gedoe om kabel door te trekken aangezien er dan kabel langs trap  en muren moet gaan omdat er niet een contact punt is, hij las de WiFi snelheid uit en zij dat het geen enkel probleem moest ziijn. Kan kabel niet testen want die heb ik niet. Hoe doen mensen dat dan op hun slaapkamer? Helaas niet een tv die via app kan kijken 

Reputatie 7

Hi @Jemodak, merci voor het doorgeven! Zojuist heb in ieder geval alvast een kabel jouw kant opgestuurd, zodat je deze kunt gebruiken om te checken of de adapter de boosdoener is. Mijn advies zou zijn om de adapter(s) te ontpluggen en opnieuw aan te sluiten. Dit wil soms nog wel eens helpen om de verbinding te herstellen. Anders zou tóch een kabel trekken de oplossing hiervoor zijn, of bijvoorbeeld gebruik maken van een chromecast. Kan je hiermee uit de voeten? Ik hoor het heel graag van je, want ik wil je hier graag mee helpen! 😊