korte onderbrekingen geluid TV-signaal

  • 20 November 2017
  • 5 reacties
  • 259 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Hallo,
Mijn geluid van mijn tv-signaal wordt met enige regelmaat (ca elke 10 min) voor een paar seconden onderbroken. Erg storend. Is dit een bekend probleem en zo ja, is er een oplossing voor?
Groet, HH

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Hi HH, hier gaan we meteen wat aan doen! Heb je de TV-Box al een keer een reset gegeven? Dit kan je doen door de TV-Box even een paar seconden van de stroom te halen en hem daarna weer aan te sluiten. Als dit het niet oplost sluit dan de kabels opnieuw aan op zowel de TV-Box en de TV. Als ook dit niet werkt laat hier dan even weten van welke opstelling je gebruik maakt (is de TV-Box bijvoorbeeld nog aangesloten op een versterker, router of powerline adapter), dan kijk ik graag met je mee!
Hallo Brian, bedankt voor je reactie. Ik heb de TV-box van de stroom gehaald, geen resultaat. Daarna de kabels opnieuw aangesloten maar ook geen resultaat.
Ik ga over 6 weken verhuizen, daarom is het misschien op dit moment niet zinvol om er dieper in te duiken. Ik zal het melden als ik de verhuizing doorgeef, misschien kan de monteur er dan naar kijken of eventueel de TV-box omwisselen.
Reputatie 7
Hey HHvK, hmm ik had gehoopt dat een restart het probleem zou verhelpen. Is het voor jou misschien mogelijk om de TV-Box op een andere TV te testen? Zo kunnen we vast uitsluiten dat de verbinding met de TV de mogelijke oorzaak is. Ik kan de TV-Box daarnaast ook op afstand een 'harde reset' geven. Is zeker het proberen waard maar hierbij worden wel alle opnames gewist. Laat mij even weten wanneer ik de reset uit kan voeren dan gaan we kijken of dit het probleem oplost!
Hi Brian, een andere tv aansluiten gaat niet lukken. Harde reset geen probleem, geen opnames.
Reputatie 7
Hi HHvK, geen probleem, het was het proberen waard 😉 Ik heb de TV-Box zojuist de reset gegeven, ik hoor graag of het heeft geholpen!