kwaliteit TV

  • 22 August 2022
  • 3 reacties
  • 267 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb sinds 11-02-2022 een T-Mobile abonnement. Constant problemen met freeze-ups, synchroniteit van beeld en geluid. Al veel over gelezen, maar probleem wordt niet opgelost. Staat dit nog wel op het programma? Als de kwaliteit zo blijft kan 11-02-2023 niet snel genoeg komen. Het is dan wel goedkoper als KPN, maar kwalitatief aanzienlijk minder.


This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7

Hi @Ho-eve, hartstikke goed dat je via deze weg aan de bel trekt! Jij hoort geen van deze problemen te ervaren, dus ik help jou hier heel graag bij. Enkele weken geleden speelde het issue met het beeld en geluid dat niet synchroon liep, dus hier zou je geen last meer van mogen hebben. Ervaar je dit op alle zenders of specifiek bij bepaalde zenders? Ook wil ik de freeze-ups aanpakken, want jij hoort zonder problemen van jouw tv te genieten. 

Kan je aangeven of je ook gebruikmaakt van externe audio-apparatuur en of de TV Box rechtstreeks is aangesloten op het modem? Daarnaast wil ik je vragen of je de HDMI-kabel (of SCART-kabel) opnieuw aan kunt sluiten op zowel de TV Box als de tv? Als dit het probleem niet oplost, dan mag je een zogenoemde powerflip uitvoeren. Die doe je als volgt:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. 

Merk jij hierna een positief verschil met tv-kijken of blijft het euvel aanhouden? Als deze stappen het probleem niet verhelpen, dan adviseer ik om een ander LAN-poort op het modem te testen. Het handige aan het Zyxel modem is dat alle vier de LAN-poorten geschikt zijn voor tv. Kun jij hiermee uit de voeten? Ik hoor heel graag een terugkoppeling en duim dat je hierna probleemvrij bent! ☘

 

Hoi Lisa,

Helaas niet het gewenste resultaat. Wel nu een probleem erbij. Nu loopt de box bij terugkijken zodanig vast dat ik de stroom er af moet halen en vervolgens het desbetreffende programma opnieuw moet opstarten. Bij zenders waar je niet mag doorspoelen moet je dan het eerste deel opnieuw kijken om het programma af te kunnen zien.

Het is voor mij werkelijk een raadsel dat jullie nog klanten hebben. Ik wil je er nog wel even op attenderen dat er mijn euro's overigens niets mankeert. Niet zo'n geweldige deal, toch?

Groet,

Wim

Reputatie 7

Hi @Ho-eve, merci voor het aangeven! Ik had gehoopt dat de problemen minder waren geworden, dus heel goed dat je je weer meldt. Ik zie dat het modem al meer dan 70 dagen onafgebroken aan staat. Wil je eens het modem van de stroom halen? Stop vervolgens na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Merk jij hierna een verbetering?

Klopt het dat je inmiddels van het probleem af bent dat het beeld en geluid niet synchroon loopt met elkaar? Wat betreft Terug Kijken help ik je gelijk verder als mijn bovenstaande tip niet heeft geholpen. Kun je hier voorbeelden voor aanleveren van zenders en programma's waarbij je dit ervaarde? Dan ga ik een verzoek indienen bij onze technische dienst. Ik ben pas tevreden als jij probleemvrij bent!