Beantwoord

LG magic remote | tmobile mediabox


Al eerder hier aangehaald.. Ik ga verhuizen, als T-mobile mobiel klant wil ik eventueel overstappen van XS4all naar T-mobile thuis tv en internet. Maar… Ik krijg dan de T-mobile TV box mét een afstandsbediening, maar ik wil deze T-mobile afstandsbediening niet gebruiken, alleen de afstandsbediening van mijn TV (LG OLED55B9SLA met Magic Remote). Kan dat? Bij mn huidige XS4all mediabox werkt het perfect. Kan ik de T-mobile TV box afstandsbediening koppelen met mijn LG Magic Remote zodat ik alleen deze laatste kan gebruiken om tv te kijken?

icon

Beste antwoord door stefan.1997 1 July 2020, 15:30

Bekijk origineel

37 reacties

Reputatie 6
Badge

Ik heb een LG tv uit 2019 met smartremote en het werkt perfect!

Reputatie 7
Badge +4

Welke stappen heb je daarvoor doorlopen @stefan.1997 ? Is mij nog niet gelukt. :)

Aan/uit zetten en zenders kiezen werkt gewoon met de lg smart remote? Welke mediabox heb je?

Reputatie 6
Badge

Ga naar apparaat aansluitingen en selecteer de HDMI bron waar de settopbox op aangesloten is. Selecteer het type apparaat wat je gaat aansluiten, in dit geval een decoder/settopbox.  Kies dan (opnieuw) instellen. Vervolgens krijg je een lijst van settopbox aanbieders in Nederland. Kies dan voor T-Mobile, als die er niet bij staat kun je ook voor Vodafone en Caiway kiezen. 
 

tenslotte verschijnt er een scherm met een CH+ knop en rechts onderin Picture in Picture het beeld van de settopbox. Blijf op CH+ drukken tot het beeld over springt. Als dat gebeurd dan is de LG magic remote gekoppeld en kun je de instellingen opslaan. 

Ah, dank. Zo gaat het bij xs4all idd ook.

Hallo, ik heb gister een LG (55nano866na) gekocht en wilde de Magic remote koppelen op de manier hoe stefan.1997 hierboven omschrijft. Alle stappen doorlopen, maar bij CH+ gaat het mis. Ik kan blijven drukken tot ik een ons weeg, maar het beeld springt niet over. Hij koppelt niet. Wat nu te doen?

Reputatie 7

@stefan.1997 Heb jij misschien nog tips? :slight_smile:

Reputatie 6
Badge

@Estergrr,

Heb je al geprobeerd om vodafone of caiway te selecteren als provider? Zij maken/maakte namelijk gebruik van de zelfde codes. 

Reputatie 2

Werkt dit ook voor een Philips oled tv?

Reputatie 6
Badge

@Jlinders82 niet dat ik weet.

 

voorzover ik weet werkt dit alleen bij LG en Samsung. 

@Estergrr,

Heb je al geprobeerd om vodafone of caiway te selecteren als provider? Zij maken/maakte namelijk gebruik van de zelfde codes. 


Ja dat heb ik ook geprobeerd.

Reputatie 7

Hi @Estergrr

 

Als alternatief kan ik je helpen met het koppelen van onze afstandsbediening aan de LG, maar andersom heb ik geen ervaring. Wellicht dat de klantenservice van LG de gouden tip heeft? Zo ja, laat je het ons dan weten? 

Beste @Estergrr ,

Mijn LG TV laat ook fabricaten van ontvangers zien. Als je kiest voor Entone en stel wij hebben dezelfde software in de TV, dan heb je de keuze uit 2 ontvangers. Tijdens het instellen van de afstandsbediening kun je testen welke van de 2 te kiezen modellen werkt. Wanneer je kanalen kunt schakelen, dan heb je de juiste versie en werkt je Magic remote met de TV box van T-Mobile.

Gr. Johan

Hi @Estergrr

 

Als alternatief kan ik je helpen met het koppelen van onze afstandsbediening aan de LG, maar andersom heb ik geen ervaring. Wellicht dat de klantenservice van LG de gouden tip heeft? Zo ja, laat je het ons dan weten? 


zal ik doen, dank je

Beste @Estergrr ,

Mijn LG TV laat ook fabricaten van ontvangers zien. Als je kiest voor Entone en stel wij hebben dezelfde software in de TV, dan heb je de keuze uit 2 ontvangers. Tijdens het instellen van de afstandsbediening kun je testen welke van de 2 te kiezen modellen werkt. Wanneer je kanalen kunt schakelen, dan heb je de juiste versie en werkt je Magic remote met de TV box van T-Mobile.

Gr. Johan


Ik ga proberen of het werkt, dank je. Wordt vervolgd...

Beste @Estergrr ,

Mijn LG TV laat ook fabricaten van ontvangers zien. Als je kiest voor Entone en stel wij hebben dezelfde software in de TV, dan heb je de keuze uit 2 ontvangers. Tijdens het instellen van de afstandsbediening kun je testen welke van de 2 te kiezen modellen werkt. Wanneer je kanalen kunt schakelen, dan heb je de juiste versie en werkt je Magic remote met de TV box van T-Mobile.

Gr. Johan


Ik ga proberen of het werkt, dank je. Wordt vervolgd...


Nou het werkt! Bedankt voor de gouden tip ;) Allen bedankt voor het meedenken en de reacties.

Reputatie 3

Mijn LG Magic is gekoppeld met de T-Mobile settopbox, wat Ik niet voor elkaar krijg is de Gids knop, als Ik die op de Magic remote indruk dan krijg Ik een melding dat de zenders niet ingesteld zijn, dat klopt want Ik heb dus T-mobile via glasvezel en niet Coax, is er een manier om dat wel te koppelen zodat de gids knop de gids van de T-mobile Settopbox weergeeft en niet de ingebouwde gids?

 

Dank Je

Reputatie 3

Mijn LG Magic is gekoppeld met de T-Mobile settopbox, wat Ik niet voor elkaar krijg is de Gids knop, als Ik die op de Magic remote indruk dan krijg Ik een melding dat de zenders niet ingesteld zijn, dat klopt want Ik heb dus T-mobile via glasvezel en niet Coax, is er een manier om dat wel te koppelen zodat de gids knop de gids van de T-mobile Settopbox weergeeft en niet de ingebouwde gids?

 

Dank Je

Ik heb het gevonden, Moet de knop met daarop drie puntjes gebruiken met de text “AD/SAP” eronder.

Had het al werkend gekregen, nu miscik nog knopje om Tmobile settopbox aan/uit te zetten.... is daar iets voor? 

Reputatie 7

Hi @Buurman 2.nul, top dat je dit zelf al werkend hebt gekregen! Ik vermoed dat je hiervoor toch de afstandsbediening van de TV Box dient te gebruiken. Het is al even geleden, maar weet jij hier wellicht nog een truc voor in petto @stefan.1997? 😁

Reputatie 6
Badge

Zeker dat knopje zit gewoon op de magic remote.  Er zitten namelijk twee aan/uit-knoppen op de magic remote. Links is die voor de Tv, rechts is die voor de settopbox. 

Zeker dat knopje zit gewoon op de magic remote.  Er zitten namelijk twee aan/uit-knoppen op de magic remote. Links is die voor de Tv, rechts is die voor de settopbox. 

Welk tweede knopje bedoel je @stefan.1997 ?

 

Nieuwste versie van LG's Magic Remote…

 

Maar @Buurman 2.nul als je deze LG Magic Remote hebt moet je dus op de 3 puntjes naast de 0 drukken als je ontvanger aan staat. Als de T-Mobile ontvanger gekoppeld is aan de afstandsbediening, dan verschijnt het menu van de ontvanger op je scherm en kun je doormiddel van arm/hand bedienen, onder de cijfers op het scherm staat als 1e optie Aan/uit als het goed is.

 

Verschijnt ( als het goed is ) aan de rechterzijde van het TV-scherm.

 

Reputatie 6
Badge

@Gerrit078,

Ik zie het al, je hebt de nieuwst versie. Deze levert LG sinds dit jaar. Op de oude zat nog een aparte knop voor een settopbox. Bij deze zul je denk ik helaas het menu moet gebruiken. Of T-Mobile zou het HDMI CEC protocol moeten gaan ondersteunen, dan gaat de box uit als je de Tv uit zet. Maar dat zullen ze voorlopig wel verzuimen ben ik bang. Het is te hopen dat T-Mobile snel een App voor LG webOS uit brengt dan kan er weer een kastje de deur uit en hoef jij maar 1 afstandsbediening te gebruiken. 

@Gerrit078,

Ik zie het al, je hebt de nieuwst versie.

 

Klopt, heerlijk ding en een verademing de afstandsbediening van de TV te gebruiken i.p.v. alles via de T-Mobile afstandsbediening te moeten doen.

 

Deze levert LG sinds dit jaar. Op de oude zat nog een aparte knop voor een settopbox. Bij deze zul je denk ik helaas het menu moet gebruiken.

 

Ik meen van de verkoper te hebben begrepen dat dankzij voice control de set-top box ook kan worden uitgeschakeld maar goed, dan moet je wel weten welke zin dat is :joy:

Hier wordt dat menu altijd gebruikt, dus voor ons is het hier geen probleem. 

 

 


Maar dat zullen ze voorlopig wel verzuimen ben ik bang. Het is te hopen dat T-Mobile snel een App voor LG webOS uit brengt dan kan er weer een kastje de deur uit en hoef jij maar 1 afstandsbediening te gebruiken. 

In principe wordt er gewoon één afstandsbediening gebruikt, enige wat het scheelt is een kastje die je een aantal jaar niet hoeft te hebben. Probleem is natuurlijk wel, na verloop van tijd stopt men met de ondersteuning van bepaalde OS's, faseert men de app uit en zit je wederom aan een kastje.

 

Maar goed, haalde het even aan omdat het natuurlijk goed kan zijn dat Buurman 2 Nul de nieuwste afstandsbediening heeft waarop de tweede power-knop ontbreekt, niet dat hij dan plots voor verrassingen komt te staan :wink:

Heb idd een LG modelletje 2021 met de nieuwe  SmartAB.

En de nu de SetTopBox gekoppeld is via menu van de LG is het een kwestie van TV aanzetten en als se STB niet aanstaat signaleerd de LG op deze HDMI ingang geen signaal en vraagt of je de STB wilt inschakelen, Met de OK-knop gaat vervolgens de STB aan

Door op de  "3-pun...tjes" knop onder de 9 krijg ik ook het menuutje voor bediening STB en kan 'm hier dan ook uitschakelen.

Wel jammer dat de LG dit niet zelf even automatisch doet met uitschakelen van de TV..…

Ik heb ook een Logitech Harmony waarin ik nu alleen de oude LG moet vervangen in aktiviteit TV kijken, dan gaat er vanalles vanzelf aan en uit zoals ik het programmeer.

Radio uit, Surroundset aan, TV aan + SetTopBox, dit alles met één druk op de knop op Logitech AB of de App op mijn telefoon, die ook als AB te gebruiken is.

Maar de AB van de LG is toch wel het handigste en daarmee de prettigste want één tje dan nodig en met één hand te bedienen.

 

Reageer