Beantwoord

LG magic remote | tmobile mediabox


Al eerder hier aangehaald.. Ik ga verhuizen, als T-mobile mobiel klant wil ik eventueel overstappen van XS4all naar T-mobile thuis tv en internet. Maar… Ik krijg dan de T-mobile TV box mét een afstandsbediening, maar ik wil deze T-mobile afstandsbediening niet gebruiken, alleen de afstandsbediening van mijn TV (LG OLED55B9SLA met Magic Remote). Kan dat? Bij mn huidige XS4all mediabox werkt het perfect. Kan ik de T-mobile TV box afstandsbediening koppelen met mijn LG Magic Remote zodat ik alleen deze laatste kan gebruiken om tv te kijken?

icon

Beste antwoord door stefan.1997 1 July 2020, 15:30

Bekijk origineel

37 reacties

Een simpele app zou dit allemaal kunnen verhelpen

Reputatie 2

Hoop dat ik een oud topic nieuw leven in mag blazen.

Ik heb sinds een paar dagen de Amino x7. Deze kan ik nu bedienen via de Magic Remote (oude versie). Ik keek voorheen via de app. Maar deze is volgens mij nog in beta. Regelmatig kanalen op zwart en haperingen.

Wat ik via de app wel had en wat ik nu wel mis is de lijst met kanalen rechts favorieten en links alle andere zenders. Dit krijg ik niet voor elkaar op de Amino. In de app krijg je dit te zien door “pijltje naar boven” (op een nvidia shield).

Zit deze functie op de settopbox? En zo ja hoe kan ik deze te zien krijgen met de LG Magic Remote?

Reputatie 2

Ik heb sinds een paar dagen T-Mobile TV via een settopbox. Hiervoor keek ik via de app.

 

De ervaring met de app is zeer belabberd. Haperingen, stilstaand beeld, zenders die ineens op zwart springen. Waardeloos. Dit was op een nvidia shield dus met de Android TV app. De verbinding is 400/400 glasvezel. Dus dit zou ruim voldoende moeten zijn om tv te kijken maar het was niet te doen.

Via de TV box heb ik tot nu toe geen problemen. Het beeld is acceptabel. Niet denderend maar ik herken de problemen niet die hier genoemd zijn.

 

Het is wel zo dat ik geen gebruik maak van de apparatuur van T-Mobile. Noch de mediaconverter noch het modem/router gedrocht wat ze leveren

Alle apparatuur (op de Amino 7X na uiteraard) heb ik zelf aangeschaft en in eigen beheer. Misschien maakt dat een verschil?

Ik heb jaren geleden gewerkt voor een dochter provider van KPN. Ook op dat TV platform waren meer dan genoeg problemen. Het lijkt er sterk op dat TV bij alle providers een ondergeschoven kindje is.

@Lisa Gaat dit topic uitsluitend over kijken via een settopbox of geldt de compensatie regeling ook voor de app? Ik heb de problemen gemeld in een ander topic maar hier nooit echt een zinnig antwoord op gehad. Er waren dagelijks meerdere keren wegvallende zenders en haperingen.

Reputatie 7

Hi @Kknaack, hartstikke goed dat je hier aan de bel trekt! Ik help je via deze weg heel graag verder. Ik heb jouw tweede bericht verplaatst naar dit topic, omdat het andere topic echt enkel over de bitrate gaat. Zou je voor jouw eerste punt een screenshot kunnen delen van hoe het er nu bij jou uitziet? Kun je daarnaast nog iets meer context geven? Dan weet ik helemaal zeker wat je bedoelt. Lukt het nu dus niet om de favorietenlijst in te stellen? Ik hoor het graag, want dan ga ik op zoek naar een oplossing. 

Ook wil ik er graag voor zorgen dat de problemen die je nu in de App ervaart, gaan verdwijnen. Ervaar je deze problemen op specifieke zenders of echt op elke zender? Heb je de App al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ook hoor ik graag of je naast de haperingen in het beeld ook haperingen in het geluid ervaart. Zou je daarnaast eens het modem van T-Mobile kunnen aansluiten en kunnen testen of de problemen in de App hierdoor verdwijnen? Zo kunnen we uitsluiten of jouw eigen apparatuur deze problemen wellicht zelf veroorzaakt. Merci alvast! 😊

 

Reputatie 2

@Lisa 
 

ik kijk op een andere tv nog via de app en daar zijn de problemen nog precies hetzelfde. Het beeld bevriest regelmatig, zenders gaan op zwart en komen niet meer terug tot de volgende dag. Beeld en geluid lopen soms niet synchroon en vlak na het zappen van zender lijkt er een versnelling in het geluid te zitten. Een beetje als knabbel en babbel. 
 

kortom de app is troep. Is niet te gebruiken. Hierdoor min of meer gedwongen om te kijken via een settopbox (wat ik juist expliciet niet wilde toen ik T-Mobile nam) voor 2,50 extra per maand. 
 

De app is opnieuw geinstalleerd al een paar keer en de nvidia shield word gereboot elke keer dat zenders op zwart gaan. Meestal is dat bij de commerciele zenders en komen de publieke zenders uiteindelijk wel terug. 
 

apparatuur wisselen ga ik niet doen. Ivm thuis werken heeft dit teveel impact. 

Reputatie 7

Hi @Kknaack, heel erg bedankt voor deze heldere aanvulling! Dit kijkt zeker niet prettig, dus ik wil dan ook een verzoek in gaan dienen voor onze technische dienst. Kun je mij hiervoor van de volgende informatie voorzien? 

  • Ervaar je ook problemen met andere streamingapps?
  • Werkt het tv-menu verder zonder problemen? 
  • Zie je ook een foutmelding op de zenders die zwart beeld geven? Zo ja, welke? 
  • Kun je een filmpje via een WeTransfer-link hier delen waarop de problemen zichtbaar zijn? 
  • Welke afstandsbediening heb je? 
  • Welke tv heb je? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv? 
  • Wat is de software versie?
  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd? 

Het zijn nogal wat vragen, maar dit helpt de technische dienst ontzettend om hier een oplossing voor te vinden! 

Reputatie 2

Hoi @Lisa 
Ik kan al die vragen beantwoorden geen probleem. Maar is het niet beter dit af te splitsen in een eigen topic? 

Mijn initiele post hier ging over het gebruik van de Magic remote van LG met een Amino settopbox. 

Reputatie 7

Hi @Kknaack, super dat je hierop terug kunt komen! Yes, helemaal perfect. Ik wil je vragen om deze gegevens in het onderstaande topic te delen. Hierin wordt alles rondom de Smart TV App besproken:

Dan help ik je daar graag verder! 💪

Ik heb een LG OLED die is gekoppeld via de tv aan de entone box. De magic remote ondersteunt nu ook alle Entone functies alleen nu gaat de Entone box niet automatisch aan en uit bij het in en uitschakelen van de tv. Ik heb iets gelezen over HDMI cec. Hoe kan ik dit werkend krijgen? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Geko79, mooi om te lezen dat de magic remote nu ook alle Entone functies ondersteunt; dat maakt het bedienen van alle apparatuur een stuk toengankelijker. Ik weet niet precies hoe je de HDMI cec configureert, maar ik weet zeker dat er genoeg deskundigen in dit topic actief zijn die jou van dienst kunnen zijn! 😄

@Waqqas Heb jij hier toevallig verstand van? 📺

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Geko79 ,

Heb even vlug via Google gekeken. Daar is dit onder andere een antwoord:

Heeft mijn TV CEC?
 
 
CEC is in de meeste gevallen standaard uitgeschakeld. U kunt CEC doorgaans inschakelen via de instellingen van de tv. De locatie van de CEC-instellingen verschilt per tv. Als u niet zeker weet of de tv ondersteuning biedt voor CEC of hoe u CEC inschakelt, neem dan contact op met de fabrikant van de tv.
 
Of dit is ook een tip.
Waar vind ik HDMI CEC?
 
 
 
Afbeeldingsresultaat
 
Je moet namelijk ook de HDMI-CEC functie op de gekoppelde apparaten activeren. Dit doe je door naar de HDMI-instellingen van bijvoorbeeld je televisie of receiver te gaan. Bij de meeste apparaten vind je deze onder de algemene instellingen. Zorg dat je HDMI-CEC hier activeert, zowel bij de bron als bij de ontvanger.
Reputatie 7
Badge +16

Kijk zo springt nog één van onze experts te hulp: super! Thanks voor het delen @soepkip67! 😁👍

Reageer