Beantwoord

Live terugspoelen


Reputatie 2

Live terugspoelen in tvanywhere op AppleTV werkt niet… je kan wel de tijdlijn verplaatsen maar hij gaat niet naar een scène terug…

op de ipad werkt dat wel

 

wordt hier aan gewerkt?

 

met vriendelijke groet 

René 

icon

Beste antwoord door Lisa 7 September 2022, 14:19

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

13 reacties

Reputatie 7

Hi @rkatoele, heel goed dat je dit hebt opgemerkt en gelijk doorspeelt! Momenteel staat dit niet bekend als algemeen probleem, dus ik dien dan ook graag een verzoek voor je in bij onze technische dienst. Ter check: heb je de App al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd om te checken of het issue daarmee verholpen is? Mocht dit geen verschil uitmaken, dan wil ik vragen of je terug kan komen op de volgende vragen:

  • Welke Apple TV heb je? 
  • Welke tvOS versie heeft de Apple TV? 
  • Sinds wanneer ervaar je dit probleem?

Als jij dit kan laten weten, dan ga ik gelijk verder voor jou aan de slag om dit zo snel mogelijk te laten fixen! 

Reputatie 2

- Ik heb de AppleTV 4K van 2019 ofzo… de eerste generatie AppleTV 4K

 

  • gebruik nu tvOS 15.6
  • dit probleem sinds ik tv anywhere gebruik … zo’n 1,5 a2 maand

nu ff opnieuw geïnstalleerd en ge-update AppleTV en tvanywhere app

 

maar zelfde resultaat… live terugspoelen werkt niet…

 

met vriendelijke groet 

René 

Reputatie 7

Hi @rkatoele, dankjewel voor deze onwijs snelle reactie! Top dat je mijn tip hebt opgevolgd, al had ik natuurlijk gehoopt dat die zou helpen. Maar geen zorgen, omdat jij alle gegevens hebt aangevuld, heb ik zojuist een verzoek in kunnen schieten voor onze technische dienst. Zij gaan dit tot op de bodem uitzoeken. Ik ga het onderzoek goed in de gaten houden en deel het met je als er iets uitrolt. Hopelijk kan ik je snel verblijden met het nieuws dat dit is gefixt!

Reputatie 2

Jij ook bedankt voor snelle reactie 😃

Reputatie 7

Hi @rkatoele, ik wil graag wat aanvullende informatie bij jou opvragen vanuit de technische dienst! Krijg je ook een bepaalde foutmelding te zien of dat niet en kan je dus enkel de tijdlijn verplaatsen maar gaat hij niet naar een scène terug? Daarnaast gaf je aan dat het op de iPad wel werkt. Kan je aangeven welke OS versie daarop draait en welke iPad jij hebt? Als je deze informatie door kan geven, dan kan mijn collega verder gaan met het onderzoek. Merci!

 

Reputatie 2

Hallo @Lisa , ik krijg verder geen foutmelding in beeld… er gebeurd niets als ik de tijdlijn verplaatst. en ik kwam gister ook achter bij een live uitzending, dat ik niet ‘naar begin’ ging als ik die op optie klik.
iPad heb ik de laatste update binnen… daar werkt het wel … versie iPadOS 15.6.1 dacht ik

Reputatie 7

Hi @rkatoele, hartstikke fijn dat je dit zo snel kon aanvullen! Helemaal helder, top. Ik heb dit meteen weer teruggekoppeld naar mijn collega's. Zodra het onderzoek succesvol is afgerond, dan laat ik dat aan je weten. 

Reputatie 7

Hi @rkatoele, ik wil je graag laten weten dat mijn collega’s nog druk bezig zijn met het onderzoek! Om tot de oplossing te komen heeft de technische dienst toch nog wat extra informatie nodig. Ben je in de gelegenheid om de volgende informatie met mij te kunnen delen? 

  • Welke afstandsbediening heb je? 
  • Kun je een filmpje maken waarop het eveul te zien is en dit hier via een WeTransfer-link delen? 
  • Welke versie van TV Anywhere is er geïnstalleerd? 
  • Doet dit probleem zich ook voor op andere apparaten?

Heel erg bedankt alvast! 

Reputatie 2

Hallo @Lisa 

  • de afstandbediening die ik gebruik is de Siri-Remote van AppleTV 4K
  • Ik heb een WeTransfer naar jullie gemaild. met mijn filmpje erin
  • de link is ook: https://we.tl/t-DDlXTCII21
  • ik heb de laatste versie van TV Anywhere geinstalleer
  • probleem heb ik niet op andere apparaten

tijdens het filmen kwam ik het probleem tegen: 

het heeft te maken met het geluid.. 

het gaat goed met vooruit en terugspoelen tijden LiveTV als ik geluid via de tvspeakers afspeel. Zodra ik de Apple TV geluid uitgang verander naar mijn Versterker (HDMI), dan kan ik niet meer terugspoelen. 
Zet ik vervolgens weer op tv-speakers, dan kan ik weer live vooruit- en terugspoelen. 
Dat is dus het probleem.

dus: 
zo werkt het goed:
 


zo werkt het niet goed: 


via snelmenu:

 



ik hoop dat jullie alsnog dit probleem kunnen oplossen, zodat ik via mijn Versterker (surround) kan afspelen

met vriendelijke groet,

René Katoele

Reputatie 7

Hi @rkatoele, echt heel erg bedankt voor deze uitgebreide toelichting - topper! Super dat je dit zelf hebt uitgepluisd. De technische dienst gaat er opnieuw naar kijken en ik laat het weten als zij dit mysterie hebben ontrafeld. Ik ben in ieder geval al blij dat je geen probleem ervaart zonder jouw versterker, maar ik hoop dat wij ervoor kunnen zorgen dat het ook probleemloos werkt via jouw versterker. Ik houd je op de hoogte! 

Reputatie 7

Hi @rkatoele, het onderzoek is zojuist afgerond! Mijn collega heeft aangegeven dat wij hier geen ondersteuning in bieden en dat het aan de externe audio-apparatuur ligt. Sorry hiervoor, want ik had graag een oplossing aan jou meegegeven. Gelukkig werkt het wel zonder problemen via het geluid van de tv. Als je nog andere vragen hebt, stel ze dan vooral en dan ga ik daar graag mee aan de slag. 

 

Reputatie 2

Bedankt in ieder geval… ik nu tenminste waar het aan ligt… 

 

met vriendelijke groet

rene

Reputatie 7

Hi @rkatoele, merci voor jouw begrip! Heel graag gedaan. En nogmaals top dat jij dit verband zelf hebt ontdekt.