Beantwoord

live tv loopt regelmatig vast

  • 16 August 2021
  • 2 reacties
  • 590 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb de afgelopen tijd dat tv opeens vastloopt (meestal na een paar minuten) met de melding “er heeft zich een fout voor gedaan bij het afspelen”. Als ik dan heen en weer zap dan doet de live tv het weer. 

TV gaat via mijn bekabelde Unifi setup (  (router → switch → switch → box) over vlan 640 (IGMP off).
Geen USG.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

 

icon

Beste antwoord door Lisa 18 August 2021, 10:58

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7

Hi @tomls, heel goed dat je dit hier deelt en merci voor de duidelijke beschrijving! Ik ga je hier gelijk mee helpen, want jouw tv hoort niet telkens vast te lopen. Zojuist heb ik jouw verbinding onder de loep genomen en ik zie dat de kwaliteit van de TV Box niet helemaal is zoals het hoort. Ook zie ik dat de lease-tijd van de TV Box niet goed is, dus hier gaan we wat aan doen. De lease tijd houdt in dat het modem tegen een apparaat zegt dat hij voor een bepaalde tijd dit IP-adres kan gebruiken om verbinding te maken.

Ik wil dan ook vragen of jij een factory reset van de TV Box zou willen uitvoeren. Dit doe jij door met een paperclip het reset knopje aan de achterkant voor tien seconden in te drukken. De TV Box start dan opnieuw op en de reset duurt ongeveer drie minuten. Ik hoor heel graag van je of jij na deze reset verschil merkt. Wanneer dit niet helpt, dan wil ik graag checken of jij dit probleem ook hebt wanneer de TV Box rechtstreeks op het modem is aangesloten. Ik hoor het graag van je, want ik wil dat jij zo snel mogelijk weer ongestoord tv kunt kijken! 💪

In de tussentijd ben ik gemigreerd naar T-mobile TV en daarmee zijn deze problemen verholpen.

 

Reageer