Beantwoord

Locatie Infrarood sensor entone 515b

  • 26 August 2017
  • 7 reacties
  • 1928 Bekeken

Hoi,
Ik wil mijn tv box in een kast zetten en het infrarood signaal verlengen. Ik weet alleen helaas niet waar de infrarood op de entone 515b zit. Deze heb ik nodig zodat ik het plakkertje op de juiste plek kan plakken.
Kan iemand mij dit vertellen?

Alvast bedankt,
Aaron
icon

Beste antwoord door Sander 29 August 2017, 12:57

Bekijk origineel

7 reacties

Weet niemand dit?

groeten,
Aaron
Reputatie 7
Hoi Aaron,

Dat vind ik een hele goede vraag. Ik ken die verlengstukjes erg goed! Dat plak je inderdaad precies op de sensor. Ik heb het hier even getest met een Entone 515 (die met opnamefunctie en tijdsaanduiding). Hierbij zit de sensor net rechts van de tijdsaanduiding bij twee icoontjes.



Bij een Entone 510 weet ik het even niet. Je kunt dit testen door een spiegeltje of glas voor de TV Box te houden. Terwijl je zapt, schuif je langzaam het spiegeltje aan de kant. Als de TV verspringt dan is de sensor vrijgekomen.

Succes! Houd je ons op de hoogte?
Super, bedankt. Ik ga dit testen en laat het dan weten.
Helaas werkt het niet. Als ik met een spiegel test dan begint hij al als ik de hoek (maakt niet uit welke) bloot leg. Hij reageert dus heel goed op ir maar niet van mijn verlenger. Deze verlenger doet het wel op mijn stereo.....
Reputatie 7
Ok, we hebben dus de locatie van de sensor wel gevonden, maar de verlenger werkt dus niet goed op onze TV Box. Tja, ik ken die verlenger natuurlijk niet. Wellicht is het even testen op welke afstand, hoek of plekje deze het beste werkt. Ik ben heel benieuwd of het gaat werken en zo ja, hoe!
Nou... locatie.... Hij pakt bij mij de hele voorkant. Maakt niet uit waar ik met de spiegel begin. Maar het zou idd aan de verlenger kunnen liggen want die pakt hij nergens. Op mijn versterker reageert hij direct. IR heeft toch ook bepaalde frequenties? Misschien zijn die van de verlenger en de box verschillend.
Ik heb er een die op deze lijkt (ben nu niet thuis).

Reputatie 7
Het ene apparaat zet je dus voor de TV Box en de andere zet je bovenop de kast? Tja, ik vermoed dat deze verlenger niet goed werkt op onze TV Box. Ik ben niet bekend met die infrarood frequenties. Is het mogelijk om dit in een winkel te testen? Het zou zonde zijn als je speciaal een apparaat koopt dat niet blijkt te werken. Houd je ons op de hoogte?

Reageer