Beantwoord

Lokale omroep van gemeente Weert & Nederweert ontbreekt in zenderaanbod

  • 6 October 2022
  • 3 reacties
  • 143 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

 

Voor mijn grootouders overweeg ik om over te stappen van Ziggo naar T-Mobile thuis (internet en televisie via glasvezel). In het zenderaanbod zie ik een hele hoop lokale omroepen staan. Helaas staat daar de lokale omroep van de gemeente Weert en gemeente Nederweert niet bij (de lokale omroep heet WeertFM / WeertFM TV).

Voor mijn grootouders is het belangrijk om de lokale omroep te ontvangen. Ze hebben geen smart-tv en gebruiken een settopbox. Alternatieven zoals een Chromecast o.i.d. zullen door de leeftijd helaas ook niet werken.

Bij deze de vraag als het mogelijk is om WeertFM / WeertFM TV op te nemen als lokale omroep in het televisieaanbod van T-Mobile. De lokale omroep wordt in de regio vrij goed bekeken, dus ik denk dat hier meer T-Mobile klanten van zullen profiteren.

Ik heb ook al contact gehad met de lokale omroep zelf. Zij laten weten dat hun radio- en televisiesignaal aan alle kabelmaatschappijen beschikbaar wordt gesteld om op te nemen in het zenderaanbod.

Ik heb deze vraag reeds gesteld aan de klantenservice. Die hebben mij naar deze community doorverwezen.

Op internet lees trouwens ook iets over de ‘must-carry’ verplichting uit de Mediawet. Daar in zou staan dat de lokale omroep verplicht moet worden doorgegeven in het gebied waar de omroep zich op richt. Weet iemand hoe dat zit?

 

Vriendelijke groet,
Maren

icon

Beste antwoord door TMTV 29 October 2022, 15:58

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge

Beste @Maren321,

Bedankt voor je bericht. Momenteel hebben wij nog geen bronsignaal van Weert FM / TV beschikbaar. In het verleden is hier al eens navraag over gedaan. Ik heb deze omroep nog een keer gevraagd waar het bronsignaal te verkrijgen is. Hopelijk kunnen wij de Weert FM / TV dan alsnog toevoegen aan het zenderaanbod.

Groet,

Hans-Juriën

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Maren321,

Misschien had je het al gezien, maar beide zenders zijn inmiddels beschikbaar. Weert TV zit op kanaal 764, Weert FM op 2187.

Veel kijk- en luisterplezier!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Maren321, onze tv-topper @TMTV is me voor geweest, maar ik wilde exact hetzelfde mededelen! Bij deze nogmaals: heel veel kijk- en luisterplezier toegewenst! 😄🙋‍♂️

Reageer