Matige beeldkwaliteit en geen BBC 4 cloud opnemen sinds overstap

  • 8 June 2023
  • 10 reacties
  • 357 Bekeken

Reputatie 1

Beste T-Mobile,

 

Onlangs ben ik overgezet naar het nieuwe tv platform en heb ik een nieuwe tv box ontvangen.

De eerste indrukken waren positief. Opnemen in de cloud werkt goed, het automatisch laten opnemen van series werkt eveneens goed. De interface van het nieuwe tv platform voelt (voor mij in ieder geval) lekker aan.

 

Maar de beeldkwaliteit… Wat in de naam van alles dat goed is krijgen we hier nu voor iets?

Het is gemiddeld genomen al aanzienlijk achteruit gegaan sinds de overstap naar het nieuwe platform, echter in scenes met enigszins snel bewegende beelden of scenes waarin veel verschillende dingen te zien zijn worden alle details gereduceerd tot een hoopje pixels waar een oude VHS band zich blauw om zou lachen.

 

Er is al door meer dan genoeg mensen over geklaagd en de antwoorden waarmee men hier op het forum op de proppen komt gaan (excuseer mij) gewoon nergens over.

Reset je tv box, reset je modem, vervang je modem, stel de resolutie en verversingssnelheid van je tv box anders in en noem het maar op.

Bullenpoep.

 

De bit rate op het nieuwe tv platform is simpelweg enorm geknepen. Een blik in mijn eigen router liet een bit rate zien van krap aan 6Mbps ongeacht welke zender er aan stond. Dat is in 2023 voor een tv stream wel heel erg…. welk woord zoek ik? Nou ja vul maar iets in.

 

Ik ben sinds eind april 2015 klant (toen was het nog Vodafone) en in al die tijd heb ik niets te klagen gehad. Tv beeld was goed. Iets minder dan de oude Glashart streams als ik het mij goed herinner, maar zeker niet slecht.

 

Wat we nu op het nieuwe tv platform krijgen voorgeschoteld vind ik eerlijk gezegd onverkoopbaar in deze tijden.

Onlangs las ik nog dat dit een bewuste keuze zou zijn omdat mensen toch vaker op smartphones en tablets tv kijken. Mag ik even heel hard schateren?

Dit ruikt meer naar een kostenbesparing dan iets anders.

 

Heb je een 100Mbps tot 1Gb glas verbinding en dan mag je pixels gaan tellen op je tv...

Zie ik iets over het hoofd of loopt hier iets scheef? Het komt er bij mij niet helemaal in dat dit ‘normaal’ is.

 

Nog een kleine ergernis waar ik ongevraagd mee werd geconfronteerd is dat cloud opnemen op een aantal zenders niet meer mogelijk is. In mijn geval is dat BBC 4. Sinds ik klant ben kon dit gewoon, tot de gedwongen overstap naar het nieuwe platform. Zal vast iets met rechten te maken hebben, maar het had fijn geweest als hier enige communicatie en/of uitleg aan vooraf was geweest.

Voor wat het uitmaakt, hier een paar technische details;

 

100Mbps glas

Draytek Vigor2132 router

Amino Aria 7x tv box ingesteld op 1080P bij 50 Hz

55” LG C9 tv

 

Ik hoop van harte dat het bestuur van T-Mobile zich eens goed achter de oren krabt en deze vreemde keuze nog eens onder de loep neemt.

Voor mij zit er anders niets op dan overstappen naar een aanbieder die ongetwijfeld minder voordelig is maar wél tv streams aanbiedt waar een normaal mens geen pijn in zijn ogen van krijgt.

 

 

Met vriendelijke groet,

Tommie van Odido 10 maanden geleden

Hi @Ditismijngebruikersnaam, bedankt voor het delen van je ervaring.

Wat mij direct opvalt is dat je nog een DrayTek modem hebt, dit is een ietwat verouderd model en hier worden geen updates meer voor uitgestuurd. Deze vervang ik graag direct voor je, let er wel op dat er een monteur langs moet komen die de Media Converter moet komen installeren. Laat je mij weten of ik dit voor je in gang kan zetten? Dit zou waarschijnlijk de oplossing zijn voor de slechte stream.

 

Dat BBC 4 niet meer opneembaar is klopt, dit heeft inderdaad met de rechten te maken. In ons zenderoverzicht kun je precies zien welke zenders je kunt opnemen met Cloud Opnemen.

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ditismijngebruikersnaam, bedankt voor het delen van je ervaring.

Wat mij direct opvalt is dat je nog een DrayTek modem hebt, dit is een ietwat verouderd model en hier worden geen updates meer voor uitgestuurd. Deze vervang ik graag direct voor je, let er wel op dat er een monteur langs moet komen die de Media Converter moet komen installeren. Laat je mij weten of ik dit voor je in gang kan zetten? Dit zou waarschijnlijk de oplossing zijn voor de slechte stream.

 

Dat BBC 4 niet meer opneembaar is klopt, dit heeft inderdaad met de rechten te maken. In ons zenderoverzicht kun je precies zien welke zenders je kunt opnemen met Cloud Opnemen.

Reputatie 1

Beste T-Mobile,

 

Onlangs ben ik overgezet naar het nieuwe tv platform en heb ik een nieuwe tv box ontvangen.

De eerste indrukken waren positief. Opnemen in de cloud werkt goed, het automatisch laten opnemen van series werkt eveneens goed. De interface van het nieuwe tv platform voelt (voor mij in ieder geval) lekker aan.

 

Maar de beeldkwaliteit… Wat in de naam van alles dat goed is krijgen we hier nu voor iets?

Het is gemiddeld genomen al aanzienlijk achteruit gegaan sinds de overstap naar het nieuwe platform, echter in scenes met enigszins snel bewegende beelden of scenes waarin veel verschillende dingen te zien zijn worden alle details gereduceerd tot een hoopje pixels waar een oude VHS band zich blauw om zou lachen.

 

Er is al door meer dan genoeg mensen over geklaagd en de antwoorden waarmee men hier op het forum op de proppen komt gaan (excuseer mij) gewoon nergens over.

Reset je tv box, reset je modem, vervang je modem, stel de resolutie en verversingssnelheid van je tv box anders in en noem het maar op.

Bullenpoep.

 

De bit rate op het nieuwe tv platform is simpelweg enorm geknepen. Een blik in mijn eigen router liet een bit rate zien van krap aan 6Mbps ongeacht welke zender er aan stond. Dat is in 2023 voor een tv stream wel heel erg…. welk woord zoek ik? Nou ja vul maar iets in.

 

Ik ben sinds eind april 2015 klant (toen was het nog Vodafone) en in al die tijd heb ik niets te klagen gehad. Tv beeld was goed. Iets minder dan de oude Glashart streams als ik het mij goed herinner, maar zeker niet slecht.

 

Wat we nu op het nieuwe tv platform krijgen voorgeschoteld vind ik eerlijk gezegd onverkoopbaar in deze tijden.

Onlangs las ik nog dat dit een bewuste keuze zou zijn omdat mensen toch vaker op smartphones en tablets tv kijken. Mag ik even heel hard schateren?

Dit ruikt meer naar een kostenbesparing dan iets anders.

 

Heb je een 100Mbps tot 1Gb glas verbinding en dan mag je pixels gaan tellen op je tv...

Zie ik iets over het hoofd of loopt hier iets scheef? Het komt er bij mij niet helemaal in dat dit ‘normaal’ is.

 

Nog een kleine ergernis waar ik ongevraagd mee werd geconfronteerd is dat cloud opnemen op een aantal zenders niet meer mogelijk is. In mijn geval is dat BBC 4. Sinds ik klant ben kon dit gewoon, tot de gedwongen overstap naar het nieuwe platform. Zal vast iets met rechten te maken hebben, maar het had fijn geweest als hier enige communicatie en/of uitleg aan vooraf was geweest.

Voor wat het uitmaakt, hier een paar technische details;

 

100Mbps glas

Draytek Vigor2132 router

Amino Aria 7x tv box ingesteld op 1080P bij 50 Hz

55” LG C9 tv

 

Ik hoop van harte dat het bestuur van T-Mobile zich eens goed achter de oren krabt en deze vreemde keuze nog eens onder de loep neemt.

Voor mij zit er anders niets op dan overstappen naar een aanbieder die ongetwijfeld minder voordelig is maar wél tv streams aanbiedt waar een normaal mens geen pijn in zijn ogen van krijgt.

 

 

Met vriendelijke groet,

Hai Tommie,

 

Dank voor je suggestie. Ik betwijfel eerlijk gezegd of dit aan het wat oude Draytek router ligt, maar ik vind het prima om de boel om te wisselen hoor. 

Dat verouderde apparaat begon me toch al enigszins te storen vanwege het gebrek aan updates. 

Daar wil ik alleen nog één ding aan toevoegen. Als ik met die oude Draytek router met gemak een 100Mb lijn (zelfs een tijdje 1Gb gehad) vol trek, hoe kan dat apparaat dan moeite hebben met een tv stream die veel minder vraagt? 
Antwoordt daar maar niet op, of wel, als je wil. Het verbaast me gewoon.

 

Anyway, met mag de router omwissel in gang zetten van mij. Bedankt alvast. :-)

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Ditismijngebruikersnaam, ik heb het meteen voor je in gang gezet! Alle informatie volgt per e-mail. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Reputatie 7
Badge +1

@Ditismijngebruikersnaam Als ik het goed heb gezien is uw tv een LG Oled tv van 55” mag ik u dan vragen waarom u geen gebruik maakt van de T-Mobile tv app op uw tv, gebruik hem zelf al van af het allereerste begin, de Aria 6 box gebruik ik op de tv in de slaapkamer.

De LG in de woonkamer is rechtstreeks verbonden met de router in de meterkast, dus niet via WiFi, hoewel de app een paar bekende onvolkomenheden heeft die bekend zijn zoals b.v. het niet terug naar de app gaan als je tijdens tv kijken even naar een andere app gaat zoals Netflix of welke dan ook, zo is ook het opstarten van de app (nog) niet geweldig en is het opstarten via een quikacess toets aan te bevelen.

Reputatie 6
Badge

Beste T-Mobile,

 

Onlangs ben ik overgezet naar het nieuwe tv platform en heb ik een nieuwe tv box ontvangen.

De eerste indrukken waren positief. Opnemen in de cloud werkt goed, het automatisch laten opnemen van series werkt eveneens goed. De interface van het nieuwe tv platform voelt (voor mij in ieder geval) lekker aan.

 

Maar de beeldkwaliteit… Wat in de naam van alles dat goed is krijgen we hier nu voor iets?

Het is gemiddeld genomen al aanzienlijk achteruit gegaan sinds de overstap naar het nieuwe platform, echter in scenes met enigszins snel bewegende beelden of scenes waarin veel verschillende dingen te zien zijn worden alle details gereduceerd tot een hoopje pixels waar een oude VHS band zich blauw om zou lachen.

 

Er is al door meer dan genoeg mensen over geklaagd en de antwoorden waarmee men hier op het forum op de proppen komt gaan (excuseer mij) gewoon nergens over.

Reset je tv box, reset je modem, vervang je modem, stel de resolutie en verversingssnelheid van je tv box anders in en noem het maar op.

Bullenpoep.

 

De bit rate op het nieuwe tv platform is simpelweg enorm geknepen. Een blik in mijn eigen router liet een bit rate zien van krap aan 6Mbps ongeacht welke zender er aan stond. Dat is in 2023 voor een tv stream wel heel erg…. welk woord zoek ik? Nou ja vul maar iets in.

 

Ik ben sinds eind april 2015 klant (toen was het nog Vodafone) en in al die tijd heb ik niets te klagen gehad. Tv beeld was goed. Iets minder dan de oude Glashart streams als ik het mij goed herinner, maar zeker niet slecht.

 

Wat we nu op het nieuwe tv platform krijgen voorgeschoteld vind ik eerlijk gezegd onverkoopbaar in deze tijden.

Onlangs las ik nog dat dit een bewuste keuze zou zijn omdat mensen toch vaker op smartphones en tablets tv kijken. Mag ik even heel hard schateren?

Dit ruikt meer naar een kostenbesparing dan iets anders.

 

Heb je een 100Mbps tot 1Gb glas verbinding en dan mag je pixels gaan tellen op je tv...

Zie ik iets over het hoofd of loopt hier iets scheef? Het komt er bij mij niet helemaal in dat dit ‘normaal’ is.

 

Nog een kleine ergernis waar ik ongevraagd mee werd geconfronteerd is dat cloud opnemen op een aantal zenders niet meer mogelijk is. In mijn geval is dat BBC 4. Sinds ik klant ben kon dit gewoon, tot de gedwongen overstap naar het nieuwe platform. Zal vast iets met rechten te maken hebben, maar het had fijn geweest als hier enige communicatie en/of uitleg aan vooraf was geweest.

Voor wat het uitmaakt, hier een paar technische details;

 

100Mbps glas

Draytek Vigor2132 router

Amino Aria 7x tv box ingesteld op 1080P bij 50 Hz

55” LG C9 tv

 

Ik hoop van harte dat het bestuur van T-Mobile zich eens goed achter de oren krabt en deze vreemde keuze nog eens onder de loep neemt.

Voor mij zit er anders niets op dan overstappen naar een aanbieder die ongetwijfeld minder voordelig is maar wél tv streams aanbiedt waar een normaal mens geen pijn in zijn ogen van krijgt.

 

 

Met vriendelijke groet,

Hai Tommie,

 

Dank voor je suggestie. Ik betwijfel eerlijk gezegd of dit aan het wat oude Draytek router ligt, maar ik vind het prima om de boel om te wisselen hoor. 

Dat verouderde apparaat begon me toch al enigszins te storen vanwege het gebrek aan updates. 

Daar wil ik alleen nog één ding aan toevoegen. Als ik met die oude Draytek router met gemak een 100Mb lijn (zelfs een tijdje 1Gb gehad) vol trek, hoe kan dat apparaat dan moeite hebben met een tv stream die veel minder vraagt? 
Antwoordt daar maar niet op, of wel, als je wil. Het verbaast me gewoon.

 

Anyway, met mag de router omwissel in gang zetten van mij. Bedankt alvast. :-)

Als je al 6 Mbit meet dan zit je al aan de max van de nieuwe streams idd en gaat geen kastje of modem iets aan de beeldkwaliteit veranderen 🙄

Reputatie 1

Hoi @Ditismijngebruikersnaam, ik heb het meteen voor je in gang gezet! Alle informatie volgt per e-mail. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! 😊 Groetjes, Ishana

Hartelijk dank. Ik heb meteen een afspraak ingepland. 

Nu twijfel ik echter of de afspraak voor maandag a.s. niet wat vroeg is… Nadat ik de afspraak maakte bedacht ik mij dat de apparatuur waarschijnlijk gewoon met de pakketbezorger komt en niet met de monteur die de router wissel gaat uitvoeren. 

Hopelijk gaat dit allemaal goed en staat er maandag niet een monteur voor de deur die niets uit te voeren heeft omdat de nieuwe apparatuur er nog niet is. Daar zou ik me een beetje dom bij voelen. 😊

 

Met vriendelijke groet

Reputatie 1

@Ditismijngebruikersnaam Als ik het goed heb gezien is uw tv een LG Oled tv van 55” mag ik u dan vragen waarom u geen gebruik maakt van de T-Mobile tv app op uw tv, gebruik hem zelf al van af het allereerste begin, de Aria 6 box gebruik ik op de tv in de slaapkamer.

De LG in de woonkamer is rechtstreeks verbonden met de router in de meterkast, dus niet via WiFi, hoewel de app een paar bekende onvolkomenheden heeft die bekend zijn zoals b.v. het niet terug naar de app gaan als je tijdens tv kijken even naar een andere app gaat zoals Netflix of welke dan ook, zo is ook het opstarten van de app (nog) niet geweldig en is het opstarten via een quikacess toets aan te bevelen.

Hai, bedankt voor je reactie. Mijn tv hangt al een tijdje niet meer aan het internet, op een enkele keer na om te kijken of er nog updates zijn.

Wel heb ik een Chromecast met Google TV waarop de T-Mobile app staat. Dat werkt op zich ok, maar de bediening is wat omslachtig met zo'n Chromecast afstandsbediening. 

Noem me ouderwets, maar ik vind het sowieso wel prettig om voor het tv kijken een aparte ontvanger met zijn eigen afstandsbediening te hebben. De Aria box en nieuwe afstandsbediening vind ik zelf erg prettig werken, dus van mij mag het zo blijven. 

 

Met vriendelijke groet

Reputatie 1

De oude Draytek router is inmiddels vervangen door een Zyxel T50 en ik ga er voor nu voorzichtig vanuit dat het tv beeld inderdaad wat verbeterd is.

Ik hoop dat het geen placebo effect is. 😅

De installatie verliep snel en soepel en al mijn eigen apparatuur (switch, pfSense router etc.) die achter de T-Mobile router hangt werkte weer direct zodra de boel online was. 

 

Met de service van T-Mobile ben ik in ieder geval zeer tevreden. Dat mag ook wel even gezegd worden. 👍🏻

 

Of het tv beeld inderdaad is verbeterd moet ik de komende dagen maar even aankijken, maar voor nu ben ik weer tevreden.

 

Met vriendelijke groet,

 

Marc

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ditismijngebruikersnaam, ik ben erg blij om te horen dat alles weer goed werkt! Hopelijk zie je ook verschil in het beeldkwaliteit! Ik wens je voor nu een prettige (zonnige) dag!😎 

Reputatie 1

Hi @Ditismijngebruikersnaam, ik ben erg blij om te horen dat alles weer goed werkt! Hopelijk zie je ook verschil in het beeldkwaliteit! Ik wens je voor nu een prettige (zonnige) dag!😎 

Hai @Tommie

Het verschilt een beetje van zender tot zender. Ik ben nog niet geheel overtuigd dat dit nou het verschil maakt. Maar het is te warm om daar nu dwars over te liggen.

 

Ik wens jou en je collega's ook nog een mooie dag. Zonnig is het zeker. Ideaal weer om in de tuin wat zwaar werk te verrichten. 
(nee, niet echt. dat was een slecht idee…. ik wil bijna een duik in mijn vijver nemen.) 😂

 

Met zonnige groet,

 

Marc

Reageer