Beantwoord

Menu optie Opnames blijft zwart scherm tonen

  • 12 September 2022
  • 7 reacties
  • 158 Bekeken

Ik heb van het weekend een aantal programma’s opgenomen maar ik kan deze niet terug zien. Wanneer ik naar de opnames ga in het menu, blijft het scherm zwart.

Dit probleem heeft zich in het verleden al meer voorgedaan maar was op te lossen door een reset uit te voeren. Nu ik heb al meerdere keren gereset maar blijft het probleem zich voordoen.

Hoe kan dit opgelost worden? Ik hoor het graag.

icon

Beste antwoord door Lisa 14 September 2022, 09:18

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7

Hi @sasjavelders, top dat je via deze weg aanklopt! Ik ga je hier gelijk bij helpen. Heel goed dat je zelf al een reset hebt uitgevoerd, al had ik gehoopt dat dit het probleem had verholpen. Ter dubbelcheck heb je op de onderstaande manier de reset uitgevoerd? Zo niet, dan wil ik je vragen om deze stappen bij langs te gaan:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Kun je laten weten of het hierna is opgelost? 

Ook heb ik jouw verbinding gecheckt om te zien of de opnames misschien vol zijn, maar ik zie enkel één van de twee TV Boxen terug in de verbinding. Ervaar je dit probleem op beide TV Boxen of enkel op eentje? De TV Box die ik terugzie die heeft in ieder geval nog voldoende opname capaciteit. 

Mocht het hierna nog niet werken, dan wil ik voorstellen om een factory reset van de TV Box uit te voeren. Dit wil ik wel eerst met je overleggen, aangezien alle opnames hiermee verloren zullen gaan. Mocht je hiermee akkoord gaan, dan kan ik deze rest op afstand voor jou uitvoeren. Ik hoor het graag van je, want ik wil dat je weer zo snel mogelijk van alle opnames kunt genieten! 💪

@Lisa Ik heb de box inderdaad van de stroom afgehaald maar zonder effect. Het gaat alleen om de box waar de opnames op staan. Het is niet erg als de opnames verloren gaan dus graag een reset. Alvast bedankt!

 

Reputatie 7

Hi @sasjavelders, merci voor de aanvulling! Kun je via een privébericht een foto sturen van de TV Box waarop het MAC-adres en het serienummer te zien zijn van de TV Box die een factory reset nodig heeft? Dan weet ik zeker dat ik de juiste heb en ga ik dit voor je uitvoeren. 

@Lisa Één van de kastjes gebruikte ik niet dus ik heb ze omgewisseld zodat ik daarop kon opnemen. Maar helaas is daar nu hetzelfde probleem opgetreden. Dus graag een reset voor beide kastjes.

Ik hoop alleen niet dat dit regelmatig gaat voorkomen. Want steeds een reset uitvoeren en de opnames kwijtraken, lijkt me geen werkbare oplossing.

Reputatie 7

Hi @sasjavelders, thanks voor dit seintje! Zojuist heb ik voor allebei de TV Boxen de factory reset uitgevoerd. Het is zeker niet de bedoeling dat je telkens resets dient uit te voeren, dus als het blijft aanhouden dan ga ik op zoek naar een structurele oplossing. Kun je aangeven of je een positief verschil opmerkt na de factory reset? Ik hoor het graag. Voor nu alvast een heel mooi weekend! 😊

@Lisa Na de reset is het scherm weer zichtbaar dus ik kan de opnames weer bekijken. Bedankt voor je hulp!

Reputatie 7

Yay, super fijn om te lezen @sasjavelders! Heel graag gedaan en veel kijk-plezier. 

Reageer