Beantwoord

na de laatste update veel aanpassingen

  • 18 May 2023
  • 22 reacties
  • 361 Bekeken

Reputatie 2
  • is een Top Poster
  • 19 reacties

Hoi,

na de laatste update merken we dat er veel veranderingen zijn bij T-mobile TV.

  1. We moeten nu telkens de media-box code ingeven bij diverse programma’s en dit is niet of moeilijk uit te zetten.
  2. We kunnen niet meer twee programma’s tegelijk opnemen. wat voorheen wel kon.
  3. We kunnen niet tijdens een opname alvast beginnen te kijken van deze opname. Dit kon voorheen wel.
  4. als de media-box uit gaat dan doet ook de klok het niet meer. 
  5. alle al gemaakte opnames worden gewist. Hier heb ik gisteren al contact gehad met de klanten service en dit blijkt normaal te zijn? Dit i. 2023 lijkt mij erg ouderwets.

Ik weet niet of er nog meer verandert is wat wij nog niet tegen gekomen zijn maar deze opdat is voor ons geen verbetering op dit moment. Is er een manier om diverse  opties weer aan te zetten? 
 

grtn,

Edwin

icon

Beste antwoord door TMTV 19 May 2023, 13:06

Bekijk origineel

22 reacties

Bij ons precies dezelfde problemen. Ook krijgen wij de box niet meer aan als deze is uit gezet. Dan moet de stekker eruit en er weer in en dan moet hij weer helemaal opnieuw opstarten. 

Wij willen weer graag terug naar het oude, voor ons is dit absoluut geen verbetering. Als dit niet veranderd dan stappen we over naar een ander.

Reputatie 1

Bij ons ook iedere keer verbinden en tv gaat stil staan meerdere keren per dag heel vervelend

Dit is na de update gekomen.

En bij alle 2 de kastjes helaas.

 

Reputatie 7
Badge +6

@Mared 1. Dat komt door de leeftijdrestricties. Als je in het menu naar Account > Profielen gaat en daar je profiel aanklikt, kun je de leeftijd aanpassen van AL naar bijvoorbeeld 18. Dan hoef je de pincode bijna niet meer in te voeren.
2 en 3. Dat heb ik ook gemerkt. Ik vermoed dat dit bugs zijn. Hopelijk kan een moderator daar uitsluitsel over geven.
4. Dit is bij T-Mobile bekend en er wordt aan gewerkt.
5. Opnames die vóór de update gemaakt zijn, kunnen niet overgezet worden, maar alle opnames die je vanaf nu maakt, blijven bewaard.

De problemen met vastlopende TV-boxen staan ook op de radar en ze zijn ermee bezig.

Reputatie 2

@TMTV  Ik heb zojuist bij profielen gekeken en deze staat op AL. Toch blijf ik veel de code ingeven. Dit is erg vervelend en ik zou ook dit graag snel opgelost zien.

Grtn,

Edwin

 

Reputatie 6
Badge

@TMTV  Ik heb zojuist bij profielen gekeken en deze staat op AL. Toch blijf ik veel de code ingeven. Dit is erg vervelend en ik zou ook dit graag snel opgelost zien.

Grtn,

Edwin

 

He moet dan ook niet op AL staan, programma's voor 16+ in de kijkwijzer vragen daarom om een code. Leeftijd op minstens 16 zetten ...

Reputatie 2

Ach dat klopt😅 Dat werkt inderdaad wel.

ik zat in een ander denk patroon!

Reputatie 2

We hebben nu een ander probleem, we kijken een programma met beging gemist en na een half uur loopt alles vast. Geen enkele zender werkt meer. Is er misschien een storing?

 

grtn,

Edwin

Reputatie 1

Voor hier ook al 3 weken box niet meer uit na de update. Alles gedaan. Stroom eraf kabels eruit opnieuw opgestart. En tot op heden niks.  Kijk maar via de app zegt men .  Wij gaan verhuizen en wilde alles meenemen naar het nieuwe adres. Maar ga nu sterk erover nadenken om over te stappen. Als je 3 weken erover moet doen om een probleem te vinden. Hoor je wat mij betreft thuis in de categorie prutsers 

Reputatie 2

Het zelfde programma op Nederland 1 op terug kijken geprobeerd vooruit te spoelen maar dan gebeuren er ook vreemde dingen. Eerst poelt hij langzaam voor uit dan snel ( alles op 64x ) vervolgens springt hij zelf terug naar het begin en begint opnieuw te vooruit te spoelen. Als ik dan weer verder ga met afspelen staat het beeld vast voor een aantal minuten en springt dan terug naar het hoofd menu. Na de tweede keer proberen ging het wel maar met schokkerig beeld in het begin. Ik hoop dat dit helpt om deze problemen te verhelpen wang het is echt niet prettig. Zeker wetende hoe goed het altijd gewerkt heeft.

 

Grtn,

Edwin

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mared, ik ben meteen naar je verbinding gaan kijken en zie dat de TV Box al een aantal dagen aan staat. Zou je een powerflip kunnen uitvoeren? Dit doe je zo:

 

      Powerflip

  1. Haal het modem (en eventueel de Media Converter) en de TV Box van de stroom. 
  2. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact.
  3. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen.
  4. De TV Box gaat nu opstarten.

 Kun je mij laten weten of dit het heeft verholpen of niet? Talk soon.

Reputatie 2

Hoi Tommie,

De modem is afgelopen zondag nog uit geweest. De tv box heb ik vandaag opnieuw gestart. Als dit nu nog vaker moet dan slaan we de plank echt mis voor mijn gevoel. Nu weer een opname met 0 minuten. RTL 4 op terug kijken, kan ik eerst vooruit spoelen en bij de eerste reclame niet meer. Ik snap er echt geen bal meer van en raak inmiddels best geïrriteerd. Kan de box niet terug gezet worden naar de vorige firmware versie en dan deze update eeest goed testen?

 

Reputatie 7
Badge +9

@Mared het is niet mogelijk om de vorige firmware versie terug te zetten. We zijn bekend met een aantal bugs in de nieuwe update, hier zijn we druk mee bezig!

Het kan kloppen dat je bij reclames of sommige zenders niet kan doorspoelen, dit heeft te maken met de rechten van de zender. Daar kunnen wij jammer genoeg niks mee doen. Wat ik eventueel nog voor je kan proberen is om de TV Box een harde reset te geven, hierdoor zullen wel alle opnames verloren gaan. 

Reputatie 2

Doe dat maar. We kunnen nu toch niet fatsoenlijk opnemen. Maar wat als dit ook niet werkt?

 

grtn,

Edwin

Reputatie 7
Badge +9

@Mared ik heb je TV Box zojuist een harde reset gegeven. Dit duurt even voordat hij weer opstart. Zou je het hierna kunnen testen met een nieuwe opname? Erg benieuwd of dit het euvel zal verhelpen. 

Reputatie 2

@Tommie We hebben nu wel wat op kunnen nemen maar het vooruit spoelen werkt niet lekker 64X gaat net zo snel als 8X. Ik hou je op de hoogte maar goed is het niet. 

Opmerkingen van Mared gelden ook voor ons. Verder kon je vroeger een gepauzeerd programma vooruitspoelen. Dat kan nu ook niet meer. En bij aanzetten box moet er steeds opnieuw connectie worden gemaakt.

Al met al geen verbetering helaas. Hopelijk worden sommige problemen opgelost.

Jelle

Reputatie 2

@Tommie Il meld gewoon maar alles hoop dat we daar verder mee komen. Nu deze melding net gekregen. We kunnen bevestigen en door kijken maar wel sinds de update!

 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @MaredMet het probleem wat je ervaart kan ik dit zeker oplossen, door de TV Box om te wisselen. Heb ik toestemming om de TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor nieuwer model, dit is een TV Box zonder harddisk. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Laat het mij weten! Groetjes, Ishana

Reputatie 2

@Ishana Dat zou betekenen dat ik €5,- meer moet betalen om een probleem van T-mobile op te lossen. Lief dat je mee denkt maar voelt toch raar. Dan kan ik beter naar een andere provider kijken als dit de enige oplossing is.

 

grtn,

Mared

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Mared, ik denk inderdaad graag met je mee! 😊 Je zult geen € 5 per maand extra betalen, maar € 2,50. De TV Box is namelijk € 5 per maand en je krijgt bij de eerste een korting van € 2,50 per maand. Daarnaast kun je met het Cloud Opnemen veel meer, hier kun je alle informatie terugvinden erover. Laat je me weten of je het zou willen? Groetjes, Ishana

Reputatie 2

Hoi @Ishana, Bedsnkt voor het mee denken. Ik ga mijn pakket eerst even herzien en vergelijken. Ik kom hier op terug. Ik blijf een raar gevoel hebben waarom T-mobile niks van zich laat horen behalve op vragen en opmerkingen op dit forum. Dat vind ik niet echt klant vriendelijk. 
 

Grtn,

Mared

Reputatie 7
Badge +6

@Mared Sinds dinsdag heet T-Mobile Odido. Daarbij hoort een nieuwe look, ook op de TV-boxen. Deze update is niet alleen cosmetisch, maar heeft ook het probleem opgelost dat sommige zenders niet op te nemen waren. De update wordt gefaseerd uitgerold, maar je kunt 'm mogelijk ook forceren door de TV-box even van de stroom te halen. Dan zul je zien dat de klok nu ook aan blijft in stand-by. Aan de overige problemen (helderheid display, maar één zender tegelijk kunnen opnemen en een opname niet kunnen kijken als deze nog bezig is) wordt nog gewerkt, in afwachting van een grote update.

Reageer