Na installatie glasvezel geen tv meer


Vandaag heeft guidion glasvezel geïnstalleerd en nu heb ik geen tv meer. Klantenservice heeft geen idee waarom. Hopelijk binnen 5 dagen geregeld. Maar dat vind ik best lang duren.  En me snelheid is ook niet hoog.

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hi @michelve, om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

 

  • Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
  • Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
  • De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
  • Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
  • Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
  • Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
  • Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

 

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Alvast bedankt voor de moeite, hoor graag van je terug.

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @michelve 

Welke snelheid heb je bij je abonnement genomen en wat haal je bekabeld?

Test je snelheid eens met een laptop/pc bekabeld aangesloten op de router via de Ookla speedtest app. Gebruik minimaal een CAT5E internetkabel en zorg dat je een directe verbinding hebt dus zonder switch oid, kan je eens een foto van de test hier delen?

De mediaconverter even van het stroom halen kan helpen.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @michelve,

Wat betreft de TV-box: zie je deze wel opstarten (netwerk starten, systeemklok gelijkzetten, enz.) en blijft dan het beeld zwart? Dan staat de registratie niet goed. Een moderator kan dit laten aanpassen. Ze reageren hier vanzelf.

Ja start gewoon op maar blijft zwart. Hoop dat het snel opgelost is.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @michelve, goed dat je hier een topic voor aanmaakt, dit is absoluut op te lossen! Zoals @TMTV terecht aangeeft is er iets mis met de registratie van je TV account. Hiervoor zal de technische dienst een aantal aanpassingen moeten doen en ik verwacht dat het uiterlijk morgen opgelost zal zijn. Zodra dit is gelukt ben je ook de eerste die op de hoogte wordt gesteld.

Wat betreft je snelheid: heb je al de tips van @Waqqas uitgeprobeerd?

Ik ben benieuwd, hoe dan ook kan je snel gaan genieten! 😃

Ja snelheid is via WiFi rond de 500 en bekabeld  rond de 90. Heb 1gb snelheid genomen.

Reputatie 7
Badge +14

Ja snelheid is via WiFi rond de 500 en bekabeld  rond de 90. Heb 1gb snelheid genomen.

Eh… Bedoel je niet. Via wifi rond de 500 Mbit en bekabeld rond de 900 Mbit?

Via kabel toch echt rond de 90 en via WiFi op telefoon rond 500 en chromebook 200

Reputatie 7
Badge +9

Hi @michelve, om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

 

  • Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
  • Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
  • De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
  • Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
  • Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
  • Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
  • Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

 

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Alvast bedankt voor de moeite, hoor graag van je terug.

Sorry hoor maar dit wordt me toch echt te ingewikkeld. Snap echt niet wat ik moet doen. Ze kunnen beter iemand langs sturen want dit is voor mij niet te doen.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @michelve, is er toevallig iemand in je omgeving die dit voor je kan doen? Ik heb namelijk de screenshots nodig om een onderzoek te starten. Hoor graag van je terug! 

Nee jammer genoeg niet. Maar me eerste prioriteit is eigenlijk tv.

Reputatie 7
Badge +14

Als je via de kabel maar 90 mbit haalt, dan klinkt dat als een slechte kabel. Als je daarover de tv decoder aansluit kan dat impact hebben op die dienst 

Als je via de kabel maar 90 mbit haalt, dan klinkt dat als een slechte kabel. Als je daarover de tv decoder aansluit kan dat impact hebben op die dienst 

De tv boxen zijn aangesloten met bijgeleverde kabels

Reputatie 7
Badge +9

Hi @michelve, ik zal het wat eenvoudiger uitleggen: Ga via een browser naar www.speedtest.net, klik vervolgens op GO, zorg wel dat je laptop of desktop bekabeld is aangesloten op het modem. Maak van de test een screenshot en voeg die toe in je bericht. Gaat dit lukken? Hoor graag van je terug.

Hoi @michelve, goed dat je hier een topic voor aanmaakt, dit is absoluut op te lossen! Zoals @TMTV terecht aangeeft is er iets mis met de registratie van je TV account. Hiervoor zal de technische dienst een aantal aanpassingen moeten doen en ik verwacht dat het uiterlijk morgen opgelost zal zijn. Zodra dit is gelukt ben je ook de eerste die op de hoogte wordt gesteld.

Wat betreft je snelheid: heb je al de tips van @Waqqas uitgeprobeerd?

Ik ben benieuwd, hoe dan ook kan je snel gaan genieten! 😃

Ik heb nog steeds geen tv. Vind het nu wel echt veel te lang duren. Als het niet snel is opgelost dan ben ik weg bij Tmobile

Reputatie 7
Badge +9

@michelve, het ticket staat nog open, hier heb ik nog geen nieuwe updates over. Ik zie dat je twee TV Boxen hebt, ervaar je dit op beide TV Boxen? In mijn vorige reactie heb ik je gevraagd om een speedtest te doen, is dit nog gelukt? 

@michelve, het ticket staat nog open, hier heb ik nog geen nieuwe updates over. Ik zie dat je twee TV Boxen hebt, ervaar je dit op beide TV Boxen? In mijn vorige reactie heb ik je gevraagd om een speedtest te doen, is dit nog gelukt? 

Klopt ik heb 2 tv boxen en allebei doen het niet. Speedtest heb ik ook gedaan

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @michelve, heel erg bedankt voor je moeite voor de metingen! Ik heb het meteen doorgezet naar onze technische afdeling. Er wordt vervolgens zo snel mogelijk contact met je opgenomen per e-mail. Als je dit in de gaten houdt, komt het helemaal goed! 😄

Reputatie 7
Badge +6

@michelve Zoals @eric al aangeeft, duidt een snelheid van tegen de 100Mbit - terwijl je 1Gbit hebt - op een kapotte kabel, of het apparaat waarmee je test kan geen snelheden van boven de 100 aan. Als je hier een typenummer vermeldt, kunnen we voor je kijken of dat laatste het geval is. Mocht dat niet zo zijn, dan is het aan te raden om de internetkabel te vervangen. Tot het modem lijkt het allemaal goed te gaan; een wifi-snelheid van 500Mbit is uitstekend.

@michelve Zoals @eric al aangeeft, duidt een snelheid van tegen de 100Mbit - terwijl je 1Gbit hebt - op een kapotte kabel, of het apparaat waarmee je test kan geen snelheden van boven de 100 aan. Als je hier een typenummer vermeldt, kunnen we voor je kijken of dat laatste het geval is. Mocht dat niet zo zijn, dan is het aan te raden om de internetkabel te vervangen. Tot het modem lijkt het allemaal goed te gaan; een wifi-snelheid van 500Mbit is uitstekend.

Ik ga wel nieuwe kabels bestellen. Wat raad je aan? Cat5 of 6. Maar dit is voor de snelheid maar hoe zit het met mijn tv boxen want ik heb nog steeds geen tv.

Reputatie 7
Badge +6

Om van de volle snelheid gebruik te kunnen maken heb je minimaal CAT5E nodig. Als medeklant kan ik de problemen met de TV-boxen niet oplossen. Dat ligt bij de moderators. Ze lezen mee en als er nieuws is, zullen ze je dat hier laten weten.

Om van de volle snelheid gebruik te kunnen maken heb je minimaal CAT5E nodig. Als medeklant kan ik de problemen met de TV-boxen niet oplossen. Dat ligt bij de moderators. Ze lezen mee en als er nieuws is, zullen ze je dat hier laten weten.

Ok bedankt. 🙂

Ik weet niet meer wat te doen. Krijg vandaag dit bericht. Maar niemand heeft me gebeld en me tv boxen doen het ook met cat5e kabel nog steeds niet.

 

Ik weet niet meer wat te doen. Krijg vandaag dit bericht. Maar niemand heeft me gebeld en me tv boxen doen het ook met cat5e kabel nog steeds niet.

 

Internet is wel sneller met de cat5e kabel. Maar tv boxen doen met cat5ekabel ook na opnieuw opstarten niets.

Reputatie 7
Badge +6

@michelve Fijn dat de snelheid met de nieuwe kabel een stuk beter is! Wat betreft de TV-box: dat is echt aan TM. Hopelijk kan @Cal of @Tommie kijken hoe het ervoor staat.

Reageer