Na installatie glasvezel geen tv meer


Vandaag heeft guidion glasvezel geïnstalleerd en nu heb ik geen tv meer. Klantenservice heeft geen idee waarom. Hopelijk binnen 5 dagen geregeld. Maar dat vind ik best lang duren.  En me snelheid is ook niet hoog.

Tommie van Odido 1 jaar geleden

Hi @michelve, om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

 

  • Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
  • Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
  • De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
  • Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
  • Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
  • Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
  • Maak een screenshot van de IPconfiguratie: Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

 

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Alvast bedankt voor de moeite, hoor graag van je terug.

Bekijk origineel

30 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @michelve, ik zie dat je contact hebt gehad met onze klantenservice. Er is een nieuwe TV Box voor je onderweg! Hopelijk verhlept dit het euvel. Houd je mij op de hoogte na dat je de nieuwe TV Box geïnstalleerd hebt?

Hi @michelve, ik zie dat je contact hebt gehad met onze klantenservice. Er is een nieuwe TV Box voor je onderweg! Hopelijk verhlept dit het euvel. Houd je mij op de hoogte na dat je de nieuwe TV Box geïnstalleerd hebt?

Het zal wel. Allebei de tv boxen doen het niet na installatie glasvezel door Gideon. En dan zou de tv box stuk zijn. Maar ze doen het Allebei niet. Denk toch niet dat dan de tv boxen stuk zijn maar dat het zoals in het begin van deze topic al vaker gezegd is het nog niet overgezet is naar glasvezel

Hi @michelve, ik zie dat je contact hebt gehad met onze klantenservice. Er is een nieuwe TV Box voor je onderweg! Hopelijk verhlept dit het euvel. Houd je mij op de hoogte na dat je de nieuwe TV Box geïnstalleerd hebt?

Hallo Tommie

Ik heb vandaag dus 1box binnen gekregen en ik heb op 1 tv weer tv. Maar ik heb 2 boxen dus die andere doet het nog steeds niet. En heb ook geen ESPN 2 en 3 meer terwijl ik wel geabonneerd ben

Hi @michelve, ik zie dat je contact hebt gehad met onze klantenservice. Er is een nieuwe TV Box voor je onderweg! Hopelijk verhlept dit het euvel. Houd je mij op de hoogte na dat je de nieuwe TV Box geïnstalleerd hebt?

Hallo Tommie

Ik heb vandaag dus 1box binnen gekregen en ik heb op 1 tv weer tv. Maar ik heb 2 boxen dus die andere doet het nog steeds niet. En heb ook geen ESPN 2 en 3 meer terwijl ik wel geabonneerd ben

Ik heb de box gereset en het werkt. Eindelijk. Bedankt voor de hulp.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @michelve, bedankt voor de update! Fijn om te horen dat de switch heeft gewerkt. Ik wens je nog veel kijkplezier. 

Reageer