Beantwoord

Na netwerkmigratie geen tv meer

  • 25 September 2021
  • 35 reacties
  • 406 Bekeken

  • is net lid geworden
  • 0 reacties

Nadat min HD recorder de geest had gegeven via de klantenservice een nieuwe tv box ( Amino 610x) ontvangen. Aangesloten: geen tv wel de tv gids. Wederom kl.ser. gebeld. Ik moest over naar nieuw platvorm. Netjes doos in huis met 2 Amino's en een Zyxel modem. Gebeld dat ik er 1 tekort kwam. Zou nagestuurd worden. Kwam vlak voor de monteur kwam. Na aansluiten geen internet. Monteur laten komen: mediaconverter door hem aangesloten. Twee Amino's werken, 2 niet. De 2 boxen die met het modem werden geleverd werkten wel. Gelukkig werkten de oude entone kastjes nog. Probleem gemeld bij kl.ser. Ondertussen zijn we 2 maand verder. Zag op de site van Tmobile dat ik voor het zelfde geld mijn download snelheid kon ophogen. Aanvraag gedaan, doos ontvangen met nieuwe apparatuur. Moest door monteur woeden aangesloten. Vrijdag j.l. gebeurd. Werkte eerst niet. Via andere monteur in de patchkast( lokaal) aansluiting aan laten passen. Daarna: GEEN TV. U begrijpt het. Hele weekend zonder tv! WEL TV GIDS!. Probleem zit bij tmobile. Volgens de monteur in de VLAN aansluiting in het systeem. Ben bereid nog 2 weken af te wachten maar geduld is eindig. Vaak gehoord via de kl.ser. dat er een ticket is aangemaakt maar er gebeurd niets. HELP!!!

icon

Beste antwoord door RvL46 14 October 2021, 13:22

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

35 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @RvL46,

Ik wil zeggen: goed dat de rust is wedergekeerd, alleen ben ik blij om te horen dat jouw dochter haarzelf ook zonder TV goed vermaakt. :wink:

In ieder geval wens ik jou nog veel kijkplezier toe! 

Goedemorgen @RvL46, kan het kloppen dat jij inmiddels weer tv kunt kijken? Zo niet, laat het weten, dan pak ik het meteen op met onze specialist en zal het vandaag nog hersteld zijn!

Hoi @Jason, dank voor je service en aandacht. Gisterenmiddag/avond sprong de box aan en met een nieuwe inlog kon ik weer mijn zenderpakket samenstellen en TV kijken. Zo ook op de 2e box op de 3e nog niet gecheckt maar verwacht dat het daar ook werkt. Staat nl bij mijn dochter en heeft niet de prioriteit voor TV ;-)

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @RvL46, kan het kloppen dat jij inmiddels weer tv kunt kijken? Zo niet, laat het weten, dan pak ik het meteen op met onze specialist en zal het vandaag nog hersteld zijn!

Hi @RvL46 , ik heb even voor je gekeken hoe het zit met de migratie. Zo te zien is de migratie nog niet helemaal systematisch afgerond. Hier zit een vertraging op van ongeveer een dag. De TV Boxen worden automatisch omgezet. Mocht het morgen nog niet werken? Laat het mij dan weten dan ga ik er voor je achteraan!

@Demi 

Dank voor je reactie we zullen het zien. Volgens de monteur wordt in het geautomatiseerde proces na afmelding van hem de boxen automatisch opgepakt en omgezet op MAC adres naar de nieuwe omgeving. Dat zou max ongeveer 2 u kunnen duren… Laten we het afwachten

Reputatie 7
Badge +8

Hi @RvL46 , ik heb even voor je gekeken hoe het zit met de migratie. Zo te zien is de migratie nog niet helemaal systematisch afgerond. Hier zit een vertraging op van ongeveer een dag. De TV Boxen worden automatisch omgezet. Mocht het morgen nog niet werken? Laat het mij dan weten dan ga ik er voor je achteraan!

@Demi 

Vanmorgen voor de overgang van mijn abo naar de 1 Gbit functioneerde de Boxen nog. In de loop van de ochtend ben ik overgezet en he nu de internet snelheid van 1 Gbit inmiddels de monteur langs geweest van guidion. en heeft de setting met het nieuwe modem en de mediaconverter gecontroleerd alles conform aangesloten. Van wat de monteur mij aangaf moeten de tv boxen bij mij thuis nu nog via het mac adres worden overgezet. Dit zou automatisch moeten gebeuren dus ik hoop dat dit aan het eind van de middag is gelukt. We zullen zien...

Hoi @Demi Demi, ik heb sinds vandaag 13/10 de 1 GB omgeving actief. Dat heb ik getest en de snelheden kloppen ook, zowel down als upload gaat naar 985. Maar heb nu het probleem dat de box een error geeft en dus heb ik geen TV meer….. ?? Moet ik daar nieuwe mediaboxen voor krijgen ?? of de juiste firmware ?

De problemen die ik had met zwarte schermen waren vorige week al opgelost. En zoals jij al aangaf stond dit los van de netwerkmigratie naar 1 gb.

In principe wil ik de boxen nog aanhouden, de tv in de huiskamer is te oud voor de APP dus ben ik afhankelijk van de box.

 

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Ste16211 , de technische dienst heeft het verder onderzocht en het lijkt erop dat je meer/alle zenders ontvangt dan aangegeven in dit topic. Er is getest op een aantal zenders, o.a. ook op RTL 4 die je zou missen. Deze is echter wel zichtbaar. Klopt het dat alles zichtbaar is? Ik hoor het graag!

Reputatie 7
Badge +8

@Ste16211 @RvL46 Ik wil toch nog even duidelijkheid scheppen. Het probleem met alleen Ned 1, 2, 3 staat los van de netwerkmigratie. Het probleem met de netwerkmigratie en TV is dat na overzetting de order bleef hangen waardoor de TV dienst niet werkte en nog ingesteld stond op het oude netwerk. Dit probleem is gelukkig al verholpen en kan er eventueel alleen nog een paar uur vertraging zitten in de afronding van de order. Over dat alleen Ned 1, 2, 3 beschikbaar is, is inderdaad een nog lopend probleem. Het odnerzoek hiernaar loopt bij ons TV Team. Uiteraard kan je wel gebruik maken van de smart tv app of TV Anywhere, hier lijken de problemen niet te spelen. Mocht je de TV Boxen op willen zeggen en alleen de smart tv app gebruiken? Dan kan je de TV Boxen opzeggen in My T-Mobile Thuis. We doen er in ieder geval alles aan om het probleem met missende zenders zo snel mogelijk op te lossen!

Als dat een feit is, en daar lijkt het zeker op, dan zou een overstap eigenlijk niet geboden moeten/mogen worden door T-Mobile. Ik zou dus zeggen ik trek mijn upgrade terug en wil terug naar de oude werkende 100 Mbit omgeving. Het zou fijn zijn als T-Mobile mij daar in faciliteert. Zorg daarnaast voor een betere stabiele 1Gbit omgeving voordat je deze aanbied. 

Ik ben in afwachting 

Mooi verhaal BeMu. Als je dus je klanten wil houden zorg je dat de migratie naar 1G ongedaan wordt gemaakt waardoor de problemen met de tvboxen in ieder geval opgelost worden. Dit is een verhaal zonder einde. Ik merk dat mijn smart tvs  met de app wel gewoon alle zenders toont. Ik ga de huur van de 2 tv boxen dan.ook per direct opzeggen

Reputatie 7
Badge +1

Momenteel heeft T-Mobile veel last van de wet van Murphy bij de migratie van klanten naar ODF en overzetten naar nieuwe tv platform, neem daarbij de vele klachten over het slechte beeld van het nieuwe platform, dan gaar dit zeker op.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Murphy#:~:text=De%20wet%20van%20Murphy%2C%20toegeschreven,gaan%2C%20zal%20fout%20gaan).

Daarom is een migratie naar het nieuwe platform en overgaan van WBA naar ODF naar mijn mening voorlopig af te raden zeker als de huidige propositie goed werkt, pas als men nergens meer klachten leest is het aan te raden.

 

@Demi , @Jason 

Ook ik heb al een week problemen dat alleen ned. 1, 2 en 3 beeld geven alle andere zenders geven zwart beeld. Aanleiding is dat ik een upgrade naar 1 Gbit heb gemaakt en aansluitend deze problemen heb gekregen. Contact gehad na veel moeite met jullie serv. lijn en natuurlijk de resets gedaan maar bieden geen oplossing. Alle mogelijke combi van resets modem en box geprobeerd maar geen oplossing. Zou een lopende bekende storing zijn…. ik moet wachten voor de oplossing…...

We hebben 3 boxen en bij alle hetzelfde probleem ! Het lijkt er op als ik alle signalen lees dat er ergens iets mis gaat bij het omzetten naar de nieuwe omgeving (1Gbit). Internet werkt gewoon maar heb nog niet de snelheid dus daar is nog niets gebeurt. De 13e komt guidion monteur langs om het nieuwe modem en de media converter aansluiten, ik neem aan dat ik dan de snelheid ook kan meten naar de 1Gbit. 

Mag ik jullie vragen om naar mijn TV probleem te kijken en het zou fantastisch zijn als het kan worden opgelost.

Gr. René

Dan ga ik dat nu doen!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Ste16211, het onderzoek is weer opnieuw geopend en onze specialisten proberen het nu via een andere weg op te lossen, sorry dat dit aanhoudt! Zou je nog eens willen proberen om zowel het modem als de Media Converter te herstarten door de stroom te onderbreken gedurende 20 seconden (stekkers eruit halen graag)? Dan testen wij verder aan deze kant.

Hoi.  Ik sluit elke avond de oude boxen weer aan anders kunnen de kids niet kijken op hun kamer. Vanmorgen niet omgezet, nu wel.  Hoop dat er op korte termijn een oplossing is.

Reputatie 7
Badge +8

@Ste16211 Bedankt voor de terugkoppeling! Ik heb zojuist ook een nieuwe lijnmeting uitgevoerd, maar ik zie de TV Boxen niet meer terug aangesloten staan op het modem. Kan dit kloppen? Ik ga er in ieder geval weer voor je achteraan!

Helaas niets veranderd t.o.v. gister!!

Reputatie 7
Badge +8

@Ste16211 Dank je wel voor het doorgeven. Ik heb het nog even nagevraagd en dit zou handmatig opgelost zijn gisteren. Zou je de TV Box voor minimaal 20 seconden van de stroom willen halen en dan weer aan willen zetten? Deze reset is nodig om de aanpassingen door te voeren waardoor alle zenders zichtbaar moeten worden. Volgens de lijnmeting is dit nog niet gebeurd. Houd je me op de hoogte of het hierna werkt? 

Voor de zekerheid. Alle andere kanalen zijn zwart!

Dag Demi. Er zijn er een paar bijgekomen:

1,2 en 3 had ik al.

Nrs 18. 25. 29. 65.91.101. 102. 103. 110. 111. 112. 242. 260.261.

278. 296. 391. 392. 393. 421 en de regionale zenders. Die zie ik nu

 

Groet Jan

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Ste16211 Zojuist weer een terugkoppeling van de technische dienst. Er zou momenteel iets handmatig voor jou gesynced zijn waardoor alle zenders weer beschikbaar zijn. Zou je willen checken of inderdaad alles weer voor jou werkt? Ik hoor het graag!:grinning:

Reputatie 7

Dankjewel voor de terugkoppeling! Zodra er een update komt rollen uit het onderzoek dat door Demi is uitgezet, dan hoor je die in dit topic. Mocht jij tot die tijd nog andere vragen hebben, stel die dan gerust! 

Klopt Demi. Probleem met tv zenders is van voor migratie. 

Reputatie 7
Badge +8

@Ste16211 Dank je wel voor de foto's! Ik zie nu inderdaad eerdere logs over de missende zenders. Zo te zien speelde dit al voordat de netwerkmigratie was gedaan. Klopt dit? Omdat dit waarschijnlijk los staat van dit probleem door de netwerkmigratie gezien de andere twee boxen wel werken nadat dit is rechtgezet, ga ik dit opnieuw aankaarten. Nogmaals ik houd je op de hoogte!:muscle: