Beantwoord

Na update van Sony smart tv geen internet meer via wifl

  • 17 August 2020
  • 5 reacties
  • 6614 Bekeken

Onze Sony smart tv heeft een update gehad, waarna deze geen verbinding meer heeft met wifi. Hierdoor kunnen de meeste apps  niet meer worden gebruikt. De tv is ook via een ethernet kabel verbonden met de router. Daardoor werkt Netflix nog wel. Onduidelijk is waarom de andere apps per sé wifi nodig hebben om verbinding met internet te maken en waarom de tv geen verbinding met het internet heeft via wifi. De TV is wel via wel ook via wifi verbonden met het modem.

Andere apparatuur in huis heeft wel gewoon via wifi verbinding met internet.

icon

Beste antwoord door Brian 18 August 2020, 16:13

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7

Hi @Arnoortje, ik denk graag met je mee! Het wil wel eens gebeuren dat een apparaat niet meer ‘ herkend’ wordt op het Wifi netwerk. Vaak werkt het dan om het bestaande Wifi netwerk te “vergeten” op het apparaat dat je wil verbinden en helemaal opnieuw de Wifi in te stellen op in dit geval de TV. Mocht dit niet werken herhaal het vergeten dan nog een keer, geef de modem een reset en stel daarna opnieuw het Wifi netwerk op de TV in. Ik hoor graag wat het resultaat is!

Hier hetzelfde probleem met sony KD-43XF8599. 

TV zegt verbonden te zijn met de wifi, maar wifi netwerk heeft geen internet toegang.

Modem al gereset, tv al gereset naar default instellingen en alles opnieuw geconfigureerd.

Helaas geen verbinding meer mogelijk

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Krotwijk,

Fijn dat je al zo veel geprobeerd hebt! Via mijn goeie vriend Google ben ik erachter gekomen dat het TV model dat jij gebruikt, namelijk KD-43XF8599, na een update problemen kan hebben met de Wifi door verkeerde tijdsinstellingen. Raar maar schijnbaar waar is mijn eerste gedachte dan. :stuck_out_tongue_winking_eye: Zou je kunnen proberen om de stappen te volgen in het volgende topic: tijdsinstellingen Sony Community. Ik hoor graag of dit is gelukt, want ik ben zelf ook erg benieuwd of dit de boosdoener is. Succes met knutselen!

Hoi @Cal ,

Dit was dus het probleem. 

Echter kan je zelf de tijd niet aanpassen. Gelukkig had de buurman nog een digitenne antenne en synchroniseerde weer de tijd. 

Hierna doet de wifi en casting naar TV het weer.

Top en super bedankt. Had zelf al gezocht, maar niks gevonden.

Reputatie 7
Badge +4

Graag gedaan @Krotwijk! Hmmm…. niet echt gebruiksvriendelijk van Sony dat dit niet zelf aangepast kan worden. Super leuk dat je zo een behulpzame buurman hebt! Een waar voorbeeld van ‘liever een goede buur dan een verre vriend.’ :wink: Tof dat het hiermee is opgelost, klop zeker aan als ik je nog ergens anders mee kan helpen. Heel veel kijkplezier nog gewenst!

Reageer