Beantwoord

Netflix foutmelding op philips smarttv

  • 31 July 2019
  • 48 reacties
  • 14097 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Sinds 2 weken kan ik ineens niet/nauwelijks meer in de netflix app op mijn philips smarttv. Het heeft altijd gewoon gefunctioneerd. Als ik nu netflix start kom ik soms in het scherm, maar laad hij de series en films niet in(dus geen plaatjes, kan nergens op klikken) en anders krijg ik de foutmelding Netflix Error Code NW-2-5 en blijft hij proberen opnieuw te starten. Inmiddels geeft hij ook de foutcodes: Netflix-fout tvq-st-103, tvq-st-142 en tvq-st-145. Een leuk rijtje, maar word hier natuurlijk niet blij van. Tv is opnieuw geïnstalleerd, netflixapp is opnieuw geïnstalleerd, inmiddels contact gehad met netflix klantenservice en alle stappen doorlopen zij verwezen me door naar T-mobile-thuis omdat het een serverprobleem moet zijn, dus ook contact gehad met T-mobile thuis, zij hebben de router nagekeken en er is niets mis en weten het ook niet..... Wat nu te doen? Wie heeft deze foutmelding ook en weet wat te doen???
icon

Beste antwoord door Brian 21 February 2020, 09:41

Bekijk origineel

48 reacties

Reputatie 7
Hey @gerie76,

Vreemd dat je Netflix app niet meer naar behoren werkt! Mogelijk moet je je Smart TV van een nieuwe driver update voorzien. Heb je dit ook al geprobeerd? Welk type model TV heb je? Je kunt altijd contact opnemen met de klantenservice van Philips in plaats van Netflix. Wellicht dat zij je verder kunnen helpen. Jammer genoeg bieden wij geen Netflix aan via je T-Mobile Thuis abonnement dus ik kan je hierbij niet ondersteunen.

Ik ervaar ook precies de zelfde problemen. Ik heb eerst contact gehad met philips zelf. Deze hebben ervoor gezorgd dat ik de nieuwste sofware heb. De log files zeggen dan ook dat Netflix gewoon moet kunnen afspelen. Het gekke is dan ook dat Netflix wel speelt op een Ziggo netwerk. Ik stap liever niet over, maar als het niet anders kan is dat de enigste oplossing.

Reputatie 6

Misschien hebben jullie hier wat aan?

 

Wat je ook eens kan proberen is om de stroom van het modem een 30 seconden eraf te halen.

Heej Glassertje,

 

Alles wat met het internet te maken heeft heb ik opnieuw opgestart. De tv rechtstreeks aangesloten zonder switch ertussen. Via WiFi gebruikt. Via een smartfone rechtstreeks naar de tv streamen wel via WiFi. Niks hielp. Naar philips gegaan en die geeft aan dat ik volgens  hun gewoon Netflix moet kunnen kijken. Als ik hem op Ziggo aansluit kan ik wel Netflix kijken. Het enigste wat verschild is de provider.

Reputatie 6

Heb je al eens een speedtest gedaan? Dan kunnen we eens kijken of er iets met je snelheid is. Liefst bekabeld.

 

Edit: Heb je de stappen al uitgevoerd zoals in dit artikel staat?

Ik heb alles gedaan wat er in dat artikel stond. Ook heb ik een speed test gedaan via de tv. De download is gewoon het gene ik afneem. Alleen wat opviel dat ik geen upload test kon doen. Wellicht dat hij geblockd word door een firewall. Dat geeft het programma althans door.

Reputatie 6

Kun je de speedtest zoals in mijn vorige bericht beschreven, vanaf je pc doen en de resultaten hier plaatsen?

Hier exact hetzelfde. Problemen zijn begonnen na Philips smart tv ( model 49PUS7502/12) update, ca 2 weken geleden.  Meestal doet netflix het nu niet meer, heel soms nog wel. Speedtest gedaan en alles wat eerder is genoemd ook (alles resetten, opnieuw opstarten etc.). Alle andere apps doen het wel. Netflix werkt tevens op een andere tv met een apple tv en alle ipads. Kunnen jullie ons helpen? 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bemmel123,

 

We gaan samen naar een oplossingen zoeken! Heb je al geprobeerd om de meest recente software updates uit te voeren? Het is al eerder als tip meegegeven in dit topic, maar wat je ook kunt doen is jouw Smart TV zelf resetten door de volgende stappen uit te voeren:

 

  1. Trek de stekker van de tv uit het stopcontact en wacht minstens een minuut.

  2. Houd de aan-uitknop 5 seconden ingedrukt terwijl de stekker nog uit het stopcontact is om de tv te ontladen.

    • Als je geen toegang hebt tot de aan-uitknop, of als je tv er geen heeft, laat je de stekker van de tv minstens drie minuten uit het stopcontact.

  3. Steek de stekker van je tv weer in het stopcontact.

  4. Schakel de tv in.

  5. Probeer Netflix opnieuw.

Probeer ook eens alle tips op: https://help.netflix.com/nl/node/100242. Het gaat je vast lukken!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Bemmel123,

 

Wat ook kan werken (krijg het net als tip mee van een techneut op de afdeling) is jouw TV een factory reset te geven. Met andere woorden: alles terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Hoe dit in zijn werking gaat is per Smart TV anders, maar doorgaans via het TV menu (systeemmenu). Voor het gemak kun je via de volgende link de handleiding bekijken: https://www.download.p4c.philips.com/files/6/65pus7502_12/65pus7502_12_dfu_eng.pdf. Heel veel succes!

Alles wat hiervoor omschreven is heb ik gedaan. Er komt een monteur deze kant op. Mocht dat geen uitkomst bieden ben ik helaas genoodzaakt zijn om naar de concurrent uit te wijken.

Reputatie 4
Badge

Hoi @klaas111,

 

Fijn dat er een monteur langskomt, ik zie inderdaad dat de afspraak staat ingepland. Ik ga ervan uit dat alles helemaal goed komt, weet in ieder geval dat we er alles aan gaan doen om dit voor je op te lossen. Laat je ons even weten hoe de afspraak met de monteur is gegaan? Als we in de tussentijd nog iets voor je kunnen doen dan hoor ik het graag! 

Reputatie 2

@klaas111 

Ik heb inmiddels hetzelfde probleem met een Nvidia Shield. Als ik daarbij een Netflix update verwijder dan werkt het weer (totdat de Playstore diezelfde update weer pushed). Wat je kan proberen (heb het zelf nog niet gedaan maar zal het vanavond proberen) is de MTU aanpassen naar 1400 in de router (als dat kan hopelijk). 

Inmiddels heb ik de monteur gehad en deze heeft een WiFi repeater geplaatst. Daarna heb ik Netflix kunnen kijken. 

Maar jullie raden het al, vandaag weer geen Netflix kunnen kijken! Ik heb weer gebeld en t mobile laat me nu helemaal in de kou staan door ditmaal geen monteur te sturen op hun kosten. Inmiddels ben ik furieus. Ik doe er zelf helemaal niks meer aan, aangezien de fout bij t mobile ligt. Ik dien al me contracten uit en stap over na Ziggo. 

Met me telefoon heb ik al t mobile vanaf Orange en geen probleem ergens mee. Dit valt me enorm tegen dat men me in de kou laat staan!!!

Reputatie 2

@klaas111 Ik heb zelf ook contact gehad en de technische dienst bij Tmobile is er heillig van overtuigd dat het aan mijn Nvidia Shield ligt en/of Netflix en wilt er verder niks mee doen.

Met dat gezegd de WAN instellingen zijn afgeschermd dus ik heb daar geen aanpassing kunnen doen. Wanneer ik lokaal troubleshoot dan valt op dat een MTU van 1500 problemen geeft en dat een max van 1472 mogelijk is. Maar goed ik vermoed dat het heeft te maken met een WAN instelling welke niet netjes om kan gaan met de Netflix servers (en vermoedelijk hebben ze fix daarvoor weggehaald bij Netflix voor bepaalde builds die ze aanbieden).

@Gioia Kunnen jullie hierin ondersteunen? Ik heb namelijk geen mogelijkheid om deze aanpassing te doen in mijn Vigor router

Reputatie 7

Hey @EduardA,

Ik zou je graag verder willen helpen, maar jammer genoeg kunnen wij op afstand niet dergelijke aanpassingen in je modem doen. Mocht je er niet uitkomen dan kun je altijd als oplossing een Chromecast aanschaffen waarmee je in ieder geval probleemloos Netflix kunt kijken. Het is dan misschien wel een kleine investering waar je wél veel plezier aan hebt. :relaxed:

Reputatie 2

Hey @EduardA,

Ik zou je graag verder willen helpen, maar jammer genoeg kunnen wij op afstand niet dergelijke aanpassingen in je modem doen. Mocht je er niet uitkomen dan kun je altijd als oplossing een Chromecast aanschaffen waarmee je in ieder geval probleemloos Netflix kunt kijken. Het is dan misschien wel een kleine investering waar je wél veel plezier aan hebt. :relaxed:

Ik heb al een Nvidia Shield die casts kan accepteren, waarom zou ik nog iets erbij kopen? Dat is verspilling.

 

Kunnen jullie misschien toelichten hoe ik zelf die aanpassing kan doen in de router?

Reputatie 7

Hi @EduardA Het modem dat wij leveren biedt geen Admin toegang dus i vermoed dat je deze instellingen niet aan kan passen. We hebben overigens geen andere meldingen over problemen met Netflix ontvangen dus ik vermoed dat het specifiek een probleem is met de combinatie Philips TV en Netflix. Als jouw vermoeden juist is dan zou je eventueel wel een eigen modem aan kunnen sluiten om de instellingen aan te passen.

Reputatie 2

Hi @EduardA Het modem dat wij leveren biedt geen Admin toegang dus i vermoed dat je deze instellingen niet aan kan passen. We hebben overigens geen andere meldingen over problemen met Netflix ontvangen dus ik vermoed dat het specifiek een probleem is met de combinatie Philips TV en Netflix. Als jouw vermoeden juist is dan zou je eventueel wel een eigen modem aan kunnen sluiten om de instellingen aan te passen.

Ik heb een Nvidia Shield geen Philips TV. Maar gezien onze problemen rond dezelfde tijd plaats hebben gevonden klinkt het dat een update voor Netflix op Android TV (9?) in combinatie met bepaalde WAN instellingen op de Vigor die dit probleem veroorzaken. Ik vraag me ook af of de nieuwere modems van Tmobile dit zelfde probleem zou hebben (misschien na 5 jaar klant is het sowieso tijd om de modem te laten vervangen). 

Ik ben in ieder geval niet heel happig om te investeren om dit op te lossen, dus ik ben aan het kijken naar alternatieven (of wachten op Netflix totdat die hopelijk met een fix komen).

Hoi @Bemmel123,

 

Wat ook kan werken (krijg het net als tip mee van een techneut op de afdeling) is jouw TV een factory reset te geven. Met andere woorden: alles terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Hoe dit in zijn werking gaat is per Smart TV anders, maar doorgaans via het TV menu (systeemmenu). Voor het gemak kun je via de volgende link de handleiding bekijken: https://www.download.p4c.philips.com/files/6/65pus7502_12/65pus7502_12_dfu_eng.pdf. Heel veel succes!

Hi @Jason ,

dit heeft gewerkt! Hartelijk dank! 

 

Ook ik heb zelfde probleem tussen T-mobile / Netflix en Philips.. Enige dat werkt is alle stekkers er uit halen, 5 minuten een borrel pakken en dan weer aansluiten. Primitief, maar wel lekker. Wacht op spoedige update T-mobile, m.i. ligt daar toch echt de bottleneck.

Ok, de tip van de techneut over de factor reset werkt nu ook bij onze TV, thanks!! 👌😅

Vandaag dus weer geen Netflix.. Alle ellende is begonnen na installatie Disney+ Wij vermoeden nu een Micky Mouse bug.. Help!!! 

Reputatie 2

Dag Ik heb het zelfde probleem,

  • Oplossing maak een hotspot met je mobiele telefoon, log je smart tv in op  je hotspot, login op Netfix as usual op je Smart TV, lekker Netflixxen
  • Bedenk wel dit gaat ten koste van je databundel
  •  
  • oplossing not done maar werkt wel
  • Zoek een Ziggo buur/gebruiker in de buurt en vraag om de Wi-Fi code, login as usual op je Smart TV, lekker Netflixxen,
  •  

Als je naar een van de helpdesken van T-Mobile of Netflix om hulp vraagt krijg je standaard een protocol voorgeschoteld dat je moet doorlopen val je daarbuiten is er geen hulp meer mogelijk, als zalf wordt er wellicht een monteur langs gestuurd, bedenk echter dat  de toegepaste techniek niet door iedereen is te begrijpen (zelfs voor Tech bedrijven zijn er onbegrijpelijke kanten aan hun product) maar dat weerhoudt hun niet het product te aan jouw te verkopen.

 

een structurele oplossing voor ons probleem van  die Tech bedrijven is wellicht niet te krijgen, ik heb zelf heb de hoop opgegeven dat die Tech bedrijven nog iets hierin kunnen betekenen. ik denk dat we een te kleine groep vertegenwoordigen die dit probleem hebben

Wat ook vervelend is te ervaren dat indien je smart tv via een hotspot met notabene met een Tmobile mobiel abonnement laat streamen de helpdesk van Tmobile dit niet kan beantwoorden waarom je mobiel kunt streamen maar ophet vaste net niet( 100MB glasvezel)

Voor mij is het duidelijk Het Tmobile vaste net is mogelijk niet toekomst vast en geschikt te noemen voor als er een upgrade van Netflix plaats vindt 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Netfixxer Goedemorgen, hopelijk heb je een prachtige jaarwisseling gehad! Het is natuurlijk niet fijn wanneer je pas via allerlei omwegen van Netflix kunt genieten. Het antwoord is al eerder gegeven, maar nog even ter verduidelijking: onze TV Boxen ondersteunen momenteel geen Netflix. Wanneer en of dit gaat wijzigen, weten we nu niet. Er is een topic met wat handige tips waarmee je toch relaxed naar Netflix kunt kijken: Netflix net mogelijk?

 

We zijn op de achtergrond bezig om samen met Netflix naar oplossingen te zoeken. Dit hangt ook deels samen met licenties en updates op onze Boxen. Tot die tijd kun je het best gebruik maken van bovenstaande tips. Sorry voor het ongemak!

Reageer