Netflix op TV-app

  • 11 January 2022
  • 65 reacties
  • 803 Bekeken

Reputatie 2

Hallo, 

Regelmatig krijg ik deze melding als ik bijvoorbeeld Netflix heb gekeken.  Nadat ik dan de app. heb herstart laad hij de tv gids / menu niet meer. Na 24 of 48 uur is het soms opgelost. Vaak moet ik de app. verwijderen en dan opnieuw installeren. 

 

Wie heeft hier ook last van en weet eventueel een oplossing


This topic has been closed for comments

65 reacties

Reputatie 2

Beste Jason,

Zojuist de tv aangezet. Kreeg geen beeld bij de tv gids vervolgens de melding van herstart. Zie afbeelding. Sonos is niet aangesloten. Je zal wel begrijpen dat ik het een beetje zat wordt. Sinds mijn overstap begin december 2021 alleen nog maar problemen gehad. Heb van jullie diverse tips gehad wat IK moest doen maar niks hielp. Wanneer gaan jullie nu eens kijken naar de app. Ik blijf erbij dat er iets NIET goed is met de app!!!!

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Opa hansje Bedankt voor je terugkoppeling en sorry dat het nog niet gefixt is! Voor een laatste check: gebeurt dit enkel op de aangegeven Samsung smart tv of ook op je andere tv met de TV Box? 

Reputatie 2

Beste Jason,

Op de slaapkamer heb ik een tv box. Daar zit namelijk de tv app niet op. Vanmorgen deed ik de tv aan en weer gaf hij aan dat de app te lang in stand-by heeft gestaan en dat ik een herstart moest doen. Welke app. ik ook beruik op mijn tv maakt niet uit. Als ik dan weer terugga naar de tv app begin hij weer bij waar ik was gebleven. Dus met andere woorden NIET live. Ik Moet vervolgens naar de tv gids, als deze het doet om weer over te kunnen gaan naar live. 

Beneden heb ik ook een tv box zolang daar ik VEEL problemen heb met de tv app. Het is zelf zo, als ik via de box heb gekeken en wil dan naar de tv app dat, als ik eerder op de tv app heb gekeken deze niet automatisch over ga op live. 

07 februari 202 2 komt er een monteur van jullie langs om te kijken naar de tv-box daar ik daar ook problemen mee heb. Zie hiervoor een andere melding onder mijn gebruikersnaam. Misschien kan deze monteur dan eventueel ook  gelijk hierna kijken. Als jullie dan vanuit jullie kant kijken daar de tv app dan moet het volgens mij helemaal goed komen.

Maar ik blijf erbij dat er nog iets niet goed is aan de app.

Ik hoor graag van jullie wat de oplossing kan zijn.

Reputatie 7
Badge +16

@Opa hansje Ik denk dat je hier een belangrijk punt aansnijdt: het maakt dus niet uit welke app je gebruikt, zolang de tv te lang op standby heeft gestaan, schakel je automatisch terug naar waar je gebleven was - begrijp ik het zo helemaal goed? Ik moet eerlijk bekennen dat ik van dit probleem nog niet eerder gehoord heb, maar we gaan op onderzoek uit!

Het lastige aan dit onderzoek is dat het moeilijk op afstand te controleren is waar het dan wel aan zou kunnen liggen. Dat gezegd hebbende, er is nog één mogelijkheid en dat is het uitvoeren van een reprovisie op de TV Boxen; dat doe ik meteen. 

Een paar vragen nog: als ik alles helemaal 100 procent goed geïnterpreteerd heb, ervaar je dit dus niet alleen wanneer je de Netflix app gebruikt hebt maar met alle apps op jouw televisie? Een logische conclusie zou kunnen zijn dat het dan een issue in de tv of de TV Box is.

Wat bedoel je precies met “begint ie weer waar ik was gebleven”? Bedoel je dat je dan verder gaat in het programma dat je gekeken hebt? Refereer je aan een opgenomen programma of maak je dan gebruik van de functie Terug Kijken bijvoorbeeld?

 

 

Reputatie 7
Badge +16

Deze stap heb je ook al genomen toch? 

 

Reputatie 2

Beste Jason,

 

Ja deze ook al, wel nog niet 😔🤔

Reputatie 2

Misschien is het best Jason dat je telefonisch contact met mij ga opnemen zodat we dan alles goed kunnen bespreken. Wanneer zou dit kunnen?

Reputatie 7

Hi @Opa hansje ,

Thanks voor je terugkoppeling! We helpen je graag, dat zeker, maar mocht je liever bellend om hulp vragen, dan wil ik je graag verwijzen naar onze telefonische collega's! 😊 Het blijk lastig te zijn om via dit contact de onderste steen boven te halen, maar graag wil ik samen met jou het bezoek van de monteur afwachten. Ik vermoed dat we daarmee de duidelijkheid krijgen die we verwachten en dat we daarmee eventueel verder kunnen. Wil je ons laten weten hoe het bezoek verloopt? We horen het graag van je! 

Reputatie 2

Hallo,

 

Gisteren is de monteur langs geweest ivm de tv box en de app.

De tv box wordt vervangen deze is vermoedelijk niet goed. Ik hoop dat dit het probleem ook is wat betreft de tv box.

 

Over de app het volgende. De kabels en de tv zijn in orde. Het probleem blijkt de app te staan. Zoals ik al eerder heb aangegeven is de app het probleem, zie eerdere berichten van mij hiervoor.  Hoe gaan jullie dit oplossen en ik zou graag op de hoogte willen worden gehouden mbt de oplossing van de app. Probleem speelt namelijk al bijna 3 maanden af. Ik hoor graag van jullie. 

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, super dat je deze terugkoppeling hier deelt! Wat fijn dat de monteur langs is geweest en gaat zorgen dat jij een nieuwe TV Box krijgt. Zodra deze nieuwe TV Box up and running is, hoor ik graag van je of jij hier een verbetering mee merkt.

Wat beteft de T-Mobile TV App, daar wil ik een verzoek voor indienen bij onze technische dienst! Ik wil namelijk dat hier een structurele oplossing voor komt, dus daar gaan we voor zorgen. Top dat jij eerder al hebt gedeeld welke smart tv jij in huis hebt. Zou je daarnaast nog kunnen aangeven welke afstandsbediening jij in gebruik hebt en wat de software versie is van jouw smart tv? Dan heb ik voldoende informatie om dit te laten onderzoeken door de technische dienst! 💪

Reputatie 2

Hi Lisa,

 

Zie foto's hieronder.

Ik moet wel zeggen als ik mijn tv op de app zet dat ik dan niet bij de software update kan. Dus de app blokkeert dit dan. 

 

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, merci voor de snelle aanvulling! Ik wil je graag laten weten dat ik een verzoek voor je heb ingediend bij de technische dienst. Ik ga dit de komende tijd in de gaten houden, zodat ik de updates uit het onderzoek met je kan delen. Houd er rekening mee dat dit enkele dagen kan duren. Ik hoop dat ik binnenkort de permanente oplossing voor dit probleem met je kan delen! 😊

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, naast dat ik onlangs heb aangegeven aan de technische dienst om met een andere oplossing te komen voor de mindere beeldkwaliteit die jij ervaart, is één van mijn collega's ook nog druk bezig met het issue dat jij ondervindt in de T-Mobile TV App. Mijn collega is hier druk mee bezig en heeft nog een extra vraag voor jou. Jij gaf aan dat je eerst naar de TV-gids dient te gaan om vervolgens weer live tv te kunnen kijken. Graag wil hij weten of jij daarnaast ook de hele tv dient uit te zetten en dan weer aan te zetten om dit tegen te gaan of is dit niet nodig. Zou je dit nog kunnen laten weten? Merci! 

Reputatie 2

Hi Lisa, het probleem bij de app is dat hij blijft hangen als ik naar een andere app ga. Bijvoorbeeld Netflix, videoland of een muziek. Als ik dan terug ga naar de app dan zie ik het beeld wat ik als laatse heb gezien. Heel kort daarna geeft hij de melding aan dat ik een herstart moet uivoeren. Na deze herstart laad hij geen tv gids. Soms doe ik dan opnieuw installeren en dat is alles oke maar vaak ook niet. Ook doe ik soms de app verwijderen en dan opnieuw installeren.  Ook hier soms is alles weer goed maar soms ook niet. 

 

Ik hoop jullie hiermee genoeg te hebben geïnformeerd.  Zo niet zou ik willen vragen aan je collega van de technische dienst om fan telefonisch contact met mij op te nemen. 

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, heel fijn dat je dit zo helder hebt kunnen doorgeven! Dit issue is doorgezet naar onze IT-afdeling voor verder onderzoek. Zodra hier wat uitrolt, dan laat ik jou dat gelijk weten. Ook heb ik gevraagd of er telefonisch contact met jou kan worden opgenomen als er meer informatie nodig is. Omdat het probleem is doorgezet naar onze IT-afdeling zal het iets langer duren voordat ik een update met jou kan delen, maar weet dat ik dit goed in de gaten houd voor je en het gelijk laat weten als er nieuws is! 

Reputatie 2

Hoi Lisa,

 

Zo het probleem eventueel aan de snelheid van internet kunnen liggen. Zowel voor de box als voor de app. Anders wil ik voorstellen dan ik voor 2 maanden, gratis natuurlijk dat mijn internet snel wordt verhoogd. 

Reputatie 6
Badge

Hoi Lisa,

 

Zo het probleem eventueel aan de snelheid van internet kunnen liggen. Zowel voor de box als voor de app. Anders wil ik voorstellen dan ik voor 2 maanden, gratis natuurlijk dat mijn internet snel wordt verhoogd. 

Zelfs de langzaamste snelheid die aangeboden wordt is méér dan ruim voldoende. Met 50Mb/s kan men bijv. drie Netflix stream tegelijk in 4K kijken, of één Netflix 4K stream en 5 tv kastjes ...

Reputatie 2

Hallo Lisa,

 

Afgelopen week nog niks vernomen van tmobile. 

Ik ben zeer benieuwd hoe het met mijn melding cq storing ga?

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, ik heb goed nieuws voor je! Mijn collega's hebben opnieuw Guidion aangestuurd om bij jou te komen kijken. Wij willen namelijk echt dat jouw tv perfect gaat werken. Ik hoop dat er snel een plekje vrij is in hun agenda en hoor na afloop heel graag van je of jij direct een verbetering hebt gemerkt in jouw beeld. Wat betreft jouw andere issue, daar is mijn collega nog druk mee bezig. Zodra hier een concrete update uitrolt, dan laat ik dat direct aan jou weten! ☘

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, wat betreft het issue in de Smart TV App wil ik je laten weten dat mijn collega's hier nog druk mee bezig zijn! Onze IT-afdeling is hiervoor ingeschakeld om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen. Ik hoop dat ik je hier binnenkort een concrete update over kan geven. Ontzettend bedankt voor jouw geduld tot nu toe! 

Reputatie 2

Na een weekje vakantie en dus geen stress van ....... gisteren alles weer, na alles vernieuwd te hebben ( box, hdmi en internetkabel) alles opgestart en wat denk je.......🤨 gewoon slecht beeld ook de app doet niet wat hij moet doen. De tv gids wip hij niet laten ook niet na opnieuw installeren.  Ik weet het niet meer.

 

 

Reputatie 2

 

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, graag verwijs ik je naar het onderstaande topic waar ik jou gisteren van een reactie heb voorzien: 

Ik heb jouw opmerking toegevoegd aan het lopende onderzoek en laat het direct weten als ik hier wat nieuws over kan delen met je! 🎈

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, graag wil ik het volgende aan je vragen! Mijn collega's zijn nog steeds erg druk bezig om jouw probleem in de Smart TV App te reproduceren. De IT-afdeling heeft gevraagd of jij een video kan delen waarop de foutmelding te zien is die jij in beeld krijgt inclusief de handelingen die jij verricht om tot deze melding uit te komen. Zou je die hier kunnen delen? Dat zou het onderzoek ontzettend helpen, omdat het probleem tot nu toe nog niet gevonden is aan onze kant. Dankjewel! 

Daarnaast wil ik jou verwijzen naar het onderstaande topic om het zwarte beeld dat jij onlangs aangaf, aan te pakken:

Zou jij eens willen wisselen tussen deze verschillende modussen? Je kunt dit vinden bij ‘account’, dan ‘instellingen’, dan ‘TV Box’ en dan staat het onder ‘resolution’. Ik hoor heel graag van je of één van deze modussen het zwarte beeld heeft verholpen!

Reputatie 2

Beste Lisa,

Als eerste wil ik zeggen dat ik alle opties al heb gedaan. Dus ook verschillende instellingen bij de box. NIKS WERKT KENNELIJK.

 

Met betrekking tot alles op film te zetten? Ik denk dat ik het probleem goed genoeg en met voorbeelden heb aangeleverd. En zoals je weet speel dit al vanaf begin december 2021 toen ik overstapte.

 

Ook heb ik al voorgesteld om je collega's van ict bij mij langs te laten komen. Ze krijgen dan ook een een heerlijk Brabants bakkie koffie. Dus ik zie ze graag langskomen. 

Als ze niet langskomen zie ik maar een oplossing om het abonnement van tv en internet te beëindigen.  Ook gaan wij we dan over nadenken om ook onze telefoonabonnement te beëindigen bij tmobile.

Met vriendelijke groet.