Netflix op TV-app

  • 11 January 2022
  • 65 reacties
  • 803 Bekeken

Reputatie 2

Hallo, 

Regelmatig krijg ik deze melding als ik bijvoorbeeld Netflix heb gekeken.  Nadat ik dan de app. heb herstart laad hij de tv gids / menu niet meer. Na 24 of 48 uur is het soms opgelost. Vaak moet ik de app. verwijderen en dan opnieuw installeren. 

 

Wie heeft hier ook last van en weet eventueel een oplossing


This topic has been closed for comments

65 reacties

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, weet dat ik mij jouw gevoel zeker kan voorstellen! Ik heb dan ook gevraagd bij mijn collega of dit zonder filmpje verder kan doorzetten, maar er werd echt aangegeven dat dit nodig is om jou verder te kunnen helpen. De video is nodig zodat dit met verschillende mensen (intern en de ontwikkelaar van de software) gedeeld kan worden, zodat er gezocht kan worden naar hoe ze het probleem kunnen reproduceren. Ik hoop dat jij hier begrip voor hebt en mij toch kan voorzien van dit beeldmateriaal. Ontzettend bedankt! 

Reputatie 2

Beste Lisa,

 

Heb je voor mij een email waar ik de films naar toe kan sturen? De filmpjes kan ik namelijk niet via de community sturen.

 

Hoor z.s.m van je

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Opa hansje, je kunt de video's sturen naar klantenservice@t-mobilethuis.nl onder vermelding van je klantnummer en graag vanuit het e-mailadres dat bij T-Mobile geregistreerd is. Onze administratie-afdeling zal jouw e-mial dan koppelen aan je klantprofiel zodat Lisa de video's kan oppakken en doorzetten. Hartelijk dank voor je uitgebreide medewerking en voor nu nog een prachtige zondagmiddag en -avond toegewenst!

Reputatie 2

 

Beste Lisa

 

Hierbij het ticket nummer.

[Ticket#2022040411024836] 

En ook een link van een filmpje. 

Ik hoop dat je heb kan openen 

https://photos.app.goo.gl/axa3LdYhooV36r2B7

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, echt heel erg bedankt! Ik zie dat één van mijn collega's mij al voor is geweest en gisteravond opnieuw een verzoek heeft ingediend inclusief het filmpje. Hiermee kan de technische dienst verder aan de slag en hoop ik dat de oplossing heel snel aan het licht gaat komen. Omdat mijn collega dit heeft ingediend, houdt zij dit goed in de gaten. Maar ik wil zelf ook graag in de gaten houden wat er uit het onderzoek rolt, dus ik houd zelf ook een oogje in het zeil. De technische dienst gaat er weer volop mee aan de slag en ik hoop dat wij je snel kunnen verblijden met de uitkomst! 

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Sinds kort heb ik een deco5 systeem. Dit ook op advies van diverse monteurs en kennissen van mijn. Wat mij opvalt is jet verschil van uploaden en downloaden.  De zwarte afbeelding is van de modem van T-Mobile en de wit afbeelding is van de deco5. Vind het nog al een groot verschil.  Zou je mij eens kunnen uitleggen hoe dit kan? Ik hoor het wel.

 

Met vriendelijke groet Hans.

 

 

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, hele goede vraag van je! Zoals je weet heb ik ook een oogje in het zeil gehouden en zag ik dat Guidion onlangs bij jou is aangestuurd. Merk jij nu met de Deco5 een verbetering of ervaar jij nog dezelfde issues als voorheen? Wat betreft jouw vraag, het Deco systeem is waarschijnlijk per wifi aangesloten en kent daarbij verschillende factoren die effect kunnen hebben op de snelheid. De manier van testen is dan ook niet helemaal geheel volgens onze voorwaarden. Er dient altijd getest te worden via speedtest.net en bekabeld. Zou je via deze weg ook nog eens een test willen uitvoeren? Merci! 😊

 

Reputatie 2

Beste Lisa,

De test heb ik bekabeld uitgevoerd. De test, die ik eerder ook had gehad heb ik aan de monteur laten zien. Deze vond het nog al een verschil. 

 

M.b.t. tot hoe het nu gaat kan ik je het volgende mededelen.  De box is nog gewoon slecht. Dus wazig beeld en de tv gids is zeer onduidelijk.  Afgelopen week na het bezoek van de monteur heb ik reeds weer contact opgenomen en is er opnieuw een melding of ticket aangemaakt. 

 

Over de app kan ik het volgende zeggen. Als ik de tv aanzet heb ik soms dat de tv gids niet geladen kan worden. Maar als ik dan naar de app ga en deze dan opnieuw installeert doet alles het weer. Ik verwijderd de app dus niet, dit even voor de duidelijkheid. 

Wel blijft de app hangen als ik naar een andere app(Netflix) ga. Als ik dan van zender wisselt is hij weer bij de tijd. Soms moet ik een herstart geven. Hiervan heb ik je eerder een foto van doorgestuurd. Dus het gaat een heel klein beetje beter maar nog niet helemaal zoals het zou moeten gaan.

Nu ik de deco heb, heb ik wel in heel het huis internet en dat  was eerst niet het geval.

 

Groetjes Hans

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, goed om te weten hoe het er nu precies bij jou aan toe gaat! Wat betreft de verschillen tussen het modem en de Deco5 zou ik toch willen vragen om op de volgende manier een speedtest uit te voeren. 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.
- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren.
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen.
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken.
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is).
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS): In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster.
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter.
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?

Ik zie inderdaad dat mijn collega deze week meteen een nieuw verzoek heeft ingediend betreffende de mindere beeldkwaliteit op de TV Box. Zodra hier wat uitkomt, dan zal mijn collega dat met je delen.

Zoals je weet hield ik nauwlettend het onderzoek in de gaten van de issues die jij ervaart met de Smart TV App. Mijn collega's hebben laten weten dat ze aan de hand van het filmpje het probleem niet hebben kunnen reproduceren. Gelukkig heb jij hier zelf een workaround voor gevonden. Wellicht wordt er op het filmpje iets over het hoofd gezien, dus zou je wellicht een ander filmpje kunnen maken waar duidelijk dit issue op te zien is? Dan kan de technische dienst er verder mee aan de slag.

Ik ben in ieder geval super blij om te lezen dat het al iets beter gaat, al wil ik natuurlijk dat jij voor de volle 100% tevreden bent! 💪

Reputatie 2

Beste Lisa,

 

Ik vind dat er veeel maar dan ook heel veel aan mij wordt gevraagd terwijl ik niet eens voor tmobile werk. Je moet bijna een ict-er zijn met wat ik allemaal moet uitvoeren. Ik heb ook het gevoel dat ik veel moet doen maar dat er vanuit tmobile nagenoeg niks wordt gedaan!  

 

Dus nu verwacht ik iets van tmobile en dat is dat jullie gewoon bij mij langs komen en alles is gaan bijkijken zoals je aangeeft in je bericht hierboven.  

 

Met vriendelijke groet Hans Schepers 

Reputatie 7
Badge +8

@Opa hansje Helemaal begrijpelijk dat je er zo over denkt. Op afstand kunnen we dit niet meten, vandaar dat we graag de screenshots ontvangen zodat dit goed verder onderzocht kan worden. Ik heb ook voor de zekerheid een lijnmeting gedaan en daar komt niks geks naar voren wat de snelheid zou kunnen beïnvloeden. Ik zie op jouw foto's ook dat de testen op wifi gedaan zijn (ook deze snelheid op wifi is in orde en boven de norm). Mocht je in de gelegenheid zijn om een bekabelde speedtest te doen, dan wordt het hopelijk een stuk duidelijker voor het onderzoek. Alvast heel erg bedankt voor de moeite!

Reputatie 2

Beste Lisa,

Gisteren, 28 april is er een monteur geweest. Hij heeft het een en ander vernieuwd waaronder het modem, tv box in de woonkamer en het glasvezelkabeltje. De app ging gelijk in storing, de tv gids jon hij niet laden. De tv box heeft het nog geen 24 uur goed gedaan. 

 

Met betrekking tot de app ging de monteur een melding van maken. 

Bij deze wil ik een bezoek indienen om kosteloos over te stappen naar een andere provider. 

 

Ik hoor zsm van je. 

Reputatie 7

Hi @Opa hansje ,

Thanks voor je terugkoppeling en balen dat het probleem nog niet is opgelost. Omdat de situatie nu al voor zo'n lange tijd door ettert, ga ik daarom ook mee in het verzoek om kosteloos te kunnen opzeggen. Ik kan daarmee, met een maand opzegtermijn wat jouw de tijd geeft om een andere provider te vinden, het abonnement annuleren. Daarbij worden de kosten die worden gerekend voor de opzegging, direct door ons vergoedt. Om dit te kunnen doen, heb ik alleen nog jouw toestemming nodig. Nogmaals excuses voor de ongemakken en dat dit zo heeft kunnen sudderen. Ik denk dat met bovenstaande oplossing beide partijen het beste zijn gemoeid. 

Reputatie 2

Beste Brussel,

 

Graag verneem ik van jou of het verzoek wordt gehonoreerd.

Reputatie 2

Sorry bedoel Boris