Netflix op TV-app

  • 11 January 2022
  • 65 reacties
  • 803 Bekeken

Reputatie 2

Hallo, 

Regelmatig krijg ik deze melding als ik bijvoorbeeld Netflix heb gekeken.  Nadat ik dan de app. heb herstart laad hij de tv gids / menu niet meer. Na 24 of 48 uur is het soms opgelost. Vaak moet ik de app. verwijderen en dan opnieuw installeren. 

 

Wie heeft hier ook last van en weet eventueel een oplossing


This topic has been closed for comments

65 reacties

Reputatie 2

Hi Lisa,

 

Zie foto's hieronder.

Ik moet wel zeggen als ik mijn tv op de app zet dat ik dan niet bij de software update kan. Dus de app blokkeert dit dan. 

 

Reputatie 7

Hi @Opa hansje ,

Thanks voor je terugkoppeling en balen dat het probleem nog niet is opgelost. Omdat de situatie nu al voor zo'n lange tijd door ettert, ga ik daarom ook mee in het verzoek om kosteloos te kunnen opzeggen. Ik kan daarmee, met een maand opzegtermijn wat jouw de tijd geeft om een andere provider te vinden, het abonnement annuleren. Daarbij worden de kosten die worden gerekend voor de opzegging, direct door ons vergoedt. Om dit te kunnen doen, heb ik alleen nog jouw toestemming nodig. Nogmaals excuses voor de ongemakken en dat dit zo heeft kunnen sudderen. Ik denk dat met bovenstaande oplossing beide partijen het beste zijn gemoeid. 

Reputatie 2

Beste Brussel,

 

Graag verneem ik van jou of het verzoek wordt gehonoreerd.

Reputatie 2

Sorry bedoel Boris 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Opa hansje 

Is de tv via de WiFi verbonden? Zou je eens kunnen testen of het bekabeld beter gaat?

Reputatie 2

Alles verbonden. Speciaal kabels aangelegd ipv draadloos.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Opa hansje, hartelijk welkom op de Community!

Kun je het modem eens herstarten door deze gedurende 20 seconden van de stroom te houden? Vaak werkt dit en haalt het alle kleine obstakels uit de verbinding. Wat gebeurt er wanneer je de tv op een andere LAN-poort achterop het Zyxel modem aansluit, krijg je dan dezelfde foutmelding?

Je kunt jouw tv-account opnieuw registreren op de tv door de tv van een factory reset te voorzien. Gebruik daarvoor de tv-inloginformatie die je in het dashboard van My T-Mobile Thuis kunt vinden: My T-Mobile Thuis.

Reputatie 2

Beste Jason,

 

Nog een keer proberen om een reactie te geven. 

De modem , zyxel, 1 minuut van de netspanning gehaald. App verwijderd en de tv kabel in een andere lan gestopt. 

 

Alles opnieuw opgestart. Krijg geen melding van herstart maar heb ook nog niet op Netflix gezeten.  De tv gids laad hij niet,  zie voorbeeld. Dus kan dan ook niet bij mijn account komen.

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, graag wil ik het volgende aan je vragen! Mijn collega's zijn nog steeds erg druk bezig om jouw probleem in de Smart TV App te reproduceren. De IT-afdeling heeft gevraagd of jij een video kan delen waarop de foutmelding te zien is die jij in beeld krijgt inclusief de handelingen die jij verricht om tot deze melding uit te komen. Zou je die hier kunnen delen? Dat zou het onderzoek ontzettend helpen, omdat het probleem tot nu toe nog niet gevonden is aan onze kant. Dankjewel! 

Daarnaast wil ik jou verwijzen naar het onderstaande topic om het zwarte beeld dat jij onlangs aangaf, aan te pakken:

Zou jij eens willen wisselen tussen deze verschillende modussen? Je kunt dit vinden bij ‘account’, dan ‘instellingen’, dan ‘TV Box’ en dan staat het onder ‘resolution’. Ik hoor heel graag van je of één van deze modussen het zwarte beeld heeft verholpen!

Reputatie 2

Beste Jason, 

 

Deze morgen (12-1-2022) nog steeds het zelfde beeld bij het laden van de tv gids.

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, naast dat ik onlangs heb aangegeven aan de technische dienst om met een andere oplossing te komen voor de mindere beeldkwaliteit die jij ervaart, is één van mijn collega's ook nog druk bezig met het issue dat jij ondervindt in de T-Mobile TV App. Mijn collega is hier druk mee bezig en heeft nog een extra vraag voor jou. Jij gaf aan dat je eerst naar de TV-gids dient te gaan om vervolgens weer live tv te kunnen kijken. Graag wil hij weten of jij daarnaast ook de hele tv dient uit te zetten en dan weer aan te zetten om dit tegen te gaan of is dit niet nodig. Zou je dit nog kunnen laten weten? Merci! 

Reputatie 2

Hi Lisa, het probleem bij de app is dat hij blijft hangen als ik naar een andere app ga. Bijvoorbeeld Netflix, videoland of een muziek. Als ik dan terug ga naar de app dan zie ik het beeld wat ik als laatse heb gezien. Heel kort daarna geeft hij de melding aan dat ik een herstart moet uivoeren. Na deze herstart laad hij geen tv gids. Soms doe ik dan opnieuw installeren en dat is alles oke maar vaak ook niet. Ook doe ik soms de app verwijderen en dan opnieuw installeren.  Ook hier soms is alles weer goed maar soms ook niet. 

 

Ik hoop jullie hiermee genoeg te hebben geïnformeerd.  Zo niet zou ik willen vragen aan je collega van de technische dienst om fan telefonisch contact met mij op te nemen. 

Reputatie 2

Beste Jason,

 

Wederom na het kijken van Netflix kreeg ik weer deze melding. Ook de tv gids krijg ik niet te zien. Zie melding hierboven. Zoals ik het kan zien is er toch iets niet helemaal goed met de software van de app.

Reputatie 2

Beste Lisa,

Als eerste wil ik zeggen dat ik alle opties al heb gedaan. Dus ook verschillende instellingen bij de box. NIKS WERKT KENNELIJK.

 

Met betrekking tot alles op film te zetten? Ik denk dat ik het probleem goed genoeg en met voorbeelden heb aangeleverd. En zoals je weet speel dit al vanaf begin december 2021 toen ik overstapte.

 

Ook heb ik al voorgesteld om je collega's van ict bij mij langs te laten komen. Ze krijgen dan ook een een heerlijk Brabants bakkie koffie. Dus ik zie ze graag langskomen. 

Als ze niet langskomen zie ik maar een oplossing om het abonnement van tv en internet te beëindigen.  Ook gaan wij we dan over nadenken om ook onze telefoonabonnement te beëindigen bij tmobile.

Met vriendelijke groet. 

Reputatie 7
Badge +16

@Opa hansje Bedankt voor je updates! Wat voor smart tv gebruik je, dit kan ik niet helemaal opmaken uit de foto's (ik heb wel een vermoeden, maar dat kan ik mis hebben: Samsung)? 

Je gaf in eerste instantie aan dat dit gebeurt wanneer je bijvoorbeeld Netflix hebt gekeken en nu gebeurt het enkel na Netflix, klopt dat? Indien je dit bij geen andere app of ander platform ervaart, dan ben ik al vrij rap geneigd om het probleem te linken aan Netflix. Dat zal dan iets softwarematigs zijn, vermoed ik.

Heb je de tv van een factory reset voorzien? 

Reputatie 2

Beste Jason,

 

Netflix is voorbeeld.

Inderdaad ik heb een samsung. 

Misschien kan je mij bellen?

 

Reputatie 2

Hallo Lisa,

Sinds kort heb ik een deco5 systeem. Dit ook op advies van diverse monteurs en kennissen van mijn. Wat mij opvalt is jet verschil van uploaden en downloaden.  De zwarte afbeelding is van de modem van T-Mobile en de wit afbeelding is van de deco5. Vind het nog al een groot verschil.  Zou je mij eens kunnen uitleggen hoe dit kan? Ik hoor het wel.

 

Met vriendelijke groet Hans.

 

 

Reputatie 2

Beste Jason,

 

Ik kom er zojuist achter dat het niet alleen bij een andere app. Als je tv heb gekeken via de tv app en je zet je tv uit om dan vervolgens, na een tijdje weer aan te doen geeft hij het ook aan  "herstart" en dat hij blijft hangen bij de tv gids.

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, hele goede vraag van je! Zoals je weet heb ik ook een oogje in het zeil gehouden en zag ik dat Guidion onlangs bij jou is aangestuurd. Merk jij nu met de Deco5 een verbetering of ervaar jij nog dezelfde issues als voorheen? Wat betreft jouw vraag, het Deco systeem is waarschijnlijk per wifi aangesloten en kent daarbij verschillende factoren die effect kunnen hebben op de snelheid. De manier van testen is dan ook niet helemaal geheel volgens onze voorwaarden. Er dient altijd getest te worden via speedtest.net en bekabeld. Zou je via deze weg ook nog eens een test willen uitvoeren? Merci! 😊

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Opa hansje, bellen behoort niet per se tot de mogelijkheden wanneer je digitaal contact zoekt, maar uitzonderingen maken we graag indien het een betere uitkomst biedt - uiteraard staat het je geheel vrij om ons te contacten via de Klantenservice, als dat makkelijker is! 😊👍

Wat betreft de tv: ik heb zo het idee dat het tv-platform niet goed geregistreerd is op de tv, of in de tv-app, en dat dit na het gebruik van bepaalde apps zoals Netflix voor obstructies zorgt. Kun je de tv eens volledig resetten alsjeblieft? Ik vermoed dat het hierna weer werkt/

Reputatie 7
Badge +16

P.s. welk type Samsung is het?

Reputatie 2

Beste Jason,

 

Model: QE55Q77AATXXN

 

Reputatie 2

Beste Lisa,

De test heb ik bekabeld uitgevoerd. De test, die ik eerder ook had gehad heb ik aan de monteur laten zien. Deze vond het nog al een verschil. 

 

M.b.t. tot hoe het nu gaat kan ik je het volgende mededelen.  De box is nog gewoon slecht. Dus wazig beeld en de tv gids is zeer onduidelijk.  Afgelopen week na het bezoek van de monteur heb ik reeds weer contact opgenomen en is er opnieuw een melding of ticket aangemaakt. 

 

Over de app kan ik het volgende zeggen. Als ik de tv aanzet heb ik soms dat de tv gids niet geladen kan worden. Maar als ik dan naar de app ga en deze dan opnieuw installeert doet alles het weer. Ik verwijderd de app dus niet, dit even voor de duidelijkheid. 

Wel blijft de app hangen als ik naar een andere app(Netflix) ga. Als ik dan van zender wisselt is hij weer bij de tijd. Soms moet ik een herstart geven. Hiervan heb ik je eerder een foto van doorgestuurd. Dus het gaat een heel klein beetje beter maar nog niet helemaal zoals het zou moeten gaan.

Nu ik de deco heb, heb ik wel in heel het huis internet en dat  was eerst niet het geval.

 

Groetjes Hans

Reputatie 7

Hi @Opa hansje, wat betreft het issue in de Smart TV App wil ik je laten weten dat mijn collega's hier nog druk mee bezig zijn! Onze IT-afdeling is hiervoor ingeschakeld om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen. Ik hoop dat ik je hier binnenkort een concrete update over kan geven. Ontzettend bedankt voor jouw geduld tot nu toe! 

Reputatie 2

Hallo Lisa,

 

Afgelopen week nog niks vernomen van tmobile. 

Ik ben zeer benieuwd hoe het met mijn melding cq storing ga?