Beantwoord

Nickelodeon missende zenders

  • 27 November 2021
  • 11 reacties
  • 105 Bekeken

Al een aantal dagen zijn de kanalen van Nickelodeon niet te zien zoals Nick Toons. Modem opnieuw opgestart en ook de media box een herstart gegeven maar zonder resultaat. 
Wat is hier aan de hand?

icon

Beste antwoord door Lisa 1 December 2021, 10:35

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

11 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Als u gebruik maakt van het themapakket Kids en Music zou het gewoon moeten werken, hier ook een aantal thema pakketten werken allemaal zoals je mag verwachten.

Het kan zijn dat u op het nieuwe tv platform zit, daarmee zijn ongelooflijk veel problemen op allerlei gebied.

Thema pakket hebben we al jaren anders had ik niet aangegeven dat ze het niet meer doen. 

Reputatie 6

Hoi @MalouB, welkom op de Community! Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Deze reset lost veel voorkomende problemen op, ik zou dan ook graag kijken of deze specifieke manier van herstarten bij jou helpt. Ondertussen heb ik ook de abonnementsgegevens opnieuw in het modem ingeladen, wat ook problemen kan voorkomen. Het wel of niet overgaan naar het nieuwe TV platform hoeft absoluut niet voor problemen te zorgen @BeMu. Gelukkig hebben we intussen een groot deel van onze klanten overgezet en is men over het algemeen enorm tevreden over de nieuwe opties!

Goedenavond,

Deze re-start heeft ook niet gewerkt. Het zijn echt alleen de zenders voor de kinderen. 
Ik hoor het graag!

Reputatie 7

Hi @MalouB, dankjewel voor de snelle terugkoppeling! Wat balen om te lezen dat het probleem nog steeds niet is verdwenen. Ik ga je gelijk weer verder helpen om de zenders zo snel mogelijk weer werkend te krijgen. Graag wil ik het volgende nog bij je checken voordat ik de hulptroepen in ga schakelen.

Zojuist heb ik een privébericht gestuurd met daarin het tv-klantnummer dat ik aan onze kant terugzie. Zou jij hier kunnen bevestigen of dit overeenkomt met het tv-klantnummer dat jij in kan zien? Soms staat een Interactieve TV Box verkeerd geregistreerd met een ander klantnummer. Dit kan problemen veroorzaken, dus controleer ik graag of de TV Box wel goed geregistreerd staat. Jij kunt dit als volgt checken:

  1. Ga naar het menu van de TV Box > Instellingen 
  2. Systeeminformatie > Klantnummer

Daarnaast hoor ik graag van je of deze zenders zijn gemarkeerd als favoriet. Het kan zijn dat je alleen zenders ziet die als favoriet gemarkeerd zijn. Zou je willen kijken of deze functie aan of uit staat? 

  1. Menu-knop
  2. Ga naar Instellingen > Favorieten 
  • Wanneer je de knop: "Activeer alle zenders" ziet staan, dan staat de favorieten functie aan. Je kunt deze hier ook meteen uitschakelen zodat jij weer alle zenders heeft.
  • Zie jij de knop: "Activeer favorieten"? Dan staat de functie uit.

Kun jij hiermee uit de voeten? Als je hier bij mij op terug kan komen, dan ga ik verder voor jou aan de slag. Ik wil namelijk dat jullie thuis heel snel weer van deze zenders kunnen genieten! ❤️

Reputatie 7

Hi @MalouB, merci voor jouw privébericht! Goed om te weten dat het tv-klantnummer overeenkomt en dat jij de favorieten hebt gecheckt. Aangezien de herstart die Ginny noemde ook niet heeft geholpen, wil ik graag de hulptroepen voor je inschakelen. Ik wil een verzoek indienen voor onze technische dienst om dit zo snel mogelijk op te lossen. Zou jij kunnen aangeven om welke kanalen het naast Nick Toons nog meer gaat? Dan heb ik alles om het onderzoek te kunnen laten starten! 😊

Hoi Lisa,

Dat is Nick Toons, Nick Junior, Nick Music en Pebble tv. 

 

Reputatie 7

Thanks voor de aanvulling @MalouB! Ik heb het verzoek ingediend en blijf dit de komende dagen voor je in de gaten houden. Zodra hier iets uitkomt, dan laat ik het direct aan je weten! 💪

Reputatie 7

Hi @MalouB, ik kan al sneller een update met je delen dan ik dacht! Er zijn vannacht wijzigingen uitgevoerd die ervoor gezorgd zouden hebben dat deze zenders het weer doen. Kan jij aangeven of jij deze zenders vanochtend weer hebt kunnen bekijken? Wellicht is het nodig om eerst even een zogenoemde powerflip uit te voeren:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Kan je laten weten of jij weer van de zenders kunt genieten? Ik hoor het heel graag! 

De zenders werken weer gelukkig!

Reputatie 7

Yay, super fijn om te lezen @MalouB! Mocht je nog eens issues hebben - wat ik uiteraard niet hoop - weet dan dat je hier altijd aan de bel kan trekken. Veel kijk-plezier! 🎈