Beantwoord

Niet synchroon beeld en geluid

  • 20 June 2022
  • 60 reacties
  • 1129 Bekeken


Toon eerste reactie

60 reacties

Reputatie 1

Hier ook deze problemen sinds kort. Nu bijvoorbeeld op NPO2 bij De Hofbar. Gebruik geen soundbar en heb een tv kastje.

heel irritant dit. Snel fixen t mobile!!

Net nieuwbij T-mobile en dan meteen geen synchroon geluid en beeld bij tot nu toe alleen NPO1. Dat valt behoorlijk tegen.

Reputatie 1

Hai allen, bij ons ook problemen met beeld- en geluidsynchronisarie, het verschil wordt ook steeds groter. Zowel bij commerciële zenders als bij NPO. We gebruiken de tvbox en herstarten van de apparatuur heeft geen effect. 
grt M. 

Bij mij bestaat het probleem van het niet synchroon lopen inmiddels ook en het wordt steeds erger. Vooral inderdaad Journaal op NPO 1, maar soms ook RTL 4 Nieuws. En ook wanneer ik nu naar CNN schakel is er vertraging. Toen ik vanmiddag een tijdje de TV-box van de elektriciteit haalde en die daarna weer aansloot verscheen NPO 1. Het beeld en geluid liepen synchroon, maar na 2 seconden zag je een bepaalde schakeling in het beeld, waardoor het gewoon weer helemaal fout ging en het geluid achter bleef bij het beeld.

Ook bij mij hetzelfde synchroon issue qua beeld en geluid. Vooral NPO1 8uur journaal, maar ook andere zenders. Sinds gisteren.

Herstart van de modem en tvbox brachten geen oplossing. Wel gelijk een firmware upgrade van de tvbox voor de kiezen gekregen.

Hi Lisa

I’ll keep you also posted;)

Tussen 18.14-18.19u is iets gebeurt dat het beeld/geluid van het programma “1vandaag” niet meer synchroon is gaan lopen. Mijn man zei dat hij de dag ervoor even het beeld stil heeft zien staan.

hopelijk helpt dit ook nog in het onderzoek.

groet Antoinette

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Anton17, dit noem ik nog eens een vliegensvlugge reactie! Thanks dat je dit hebt aangevuld. Hier kan ik zeker wat mee en heb ik dan ook doorgezet naar mijn collega van de technische dienst. Zodra ik hier een terugkoppeling op krijg, dan ben je de eerste die het hoort. I'll keep you posted!

Hi Lisa,

Fijn dat ze ermee bezig zijn.

Wij maken niet gebruik van externe geluidsapparatuur. Gewoon geluid van de televisie.

Gister (maandag) bij het programma van NPO1, we zijn er bijna!, was er geen synchronisatie. Het leek wel erger te zijn dan bij de commerciële zenders.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

groet Antoinette

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Anton17, heel goed dat je via deze weg aan de bel trekt voor meer duidelijkheid! Ik wil je graag laten weten dat dit issue onze grootste prioriteit heeft. De oplospartij heeft  de mogelijke problemen gevonden en dit wordt verder onderzocht. Echter ligt de focus in dit onderzoek op de commerciële zenders en horen niet alle zenders dit probleem te geven, dus hier ga ik graag voor je achteraan. 

Zou je naast de commerciële zenders voorbeelden kunnen doorgeven van andere zenders/programma's waarbij dit speelt inclusief datum/tijdstip? Dan zorg ik dat mijn collega's hier dieper in kunnen graven, want ik wil dit echt dat dit zo snel mogelijk bij je wordt opgelost. Maken jullie toevallig ook gebruik van externe audio-apparatuur? Ik hoor het graag, zodat ik verder aan de slag kan! 💪

Ps: de synchronisatie fout is niet alleen met de app maar ook bij onze tv box gebeurt het.

Reageer