Beantwoord

Niet synchroon beeld en geluid


Beste t-mobile,

Ik zie al veel vragen en antwoorden betreft het niet synchroon lopen van het beeld en het geluid.

Bij ons gaat het bij alle zenders die we kijken mis. We hebben de adviezen zoals beschreven bij dezelfde topics al opgevolgd zonder resultaat.

Wij hebben een Sony televisie en gebruiken de app op de TV.

Het probleem doet zich alleen voor bij de app van T-mobile. Andere app doen het wel goed.

Wij zouden ook aangemeld worden bij de technische dienst.

Groet Antoinette

 

icon

Beste antwoord door Lisa 21 June 2022, 09:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

60 reacties

Reputatie 7

Hi @Anton17, super - dit is zeker voldoende informatie! Zodra de technische dienst een terugkoppeling heeft gegeven, dan laat ik je dat weten. Hopelijk kunnen wij dit heel snel bij jou verhelpen, daar gaan we in ieder geval alles aan doen. Mocht jij nog meer voorbeelden hebben, dan mag je die vooral doorzetten. Ik zeg altijd maar: hoe meer informatie, hoe beter.

Hi @soepkip67, top dat je dit aangeeft en hartstikke fijn dat jullie weer probleemvrij zijn! Mocht dit toch weer komen opspelen, trek hier dan vooral weer aan de bel. Dan ga ik ook voor jou een onderzoek indienen. 

Hi lisa

het moet ff onhold want we zijn op vakantie 

als we thuis zijn zal ik de foto delen.

Reputatie 7

Hi @soepkip67, hartstikke bedankt voor het melden! Yes, helemaal super dat je die gisteren al uit kon voeren. Heel fijn dat je het gaat aankijken. Ik hoop dat je het niet meer tegenkomt, maar als dit wel het geval is dan ga ik een verzoek indienen bij onze technische dienst. Ik heb voor de zekerheid ook alvast aan mijn collega’s gemeld dat dit probleem mogelijk weer is komen opspelen. 

Reputatie 7

Hi @Anton17, merci voor deze aanvulling! Ik heb dit concrete voorbeeld en de andere voorbeelden die zijn genoemd, doorgezet naar mijn collega's zodat ze hier voor de zekerheid in kunnen duiken. Ook al vindt de definitieve fix vrijdag plaats, het is toch opvallend dat er nu weer meerdere problemen worden gemeld. Weet dat we hier druk mee bezig zijn! 💪

Hi @J0grO en @jvz1984, jullie ook bedankt voor de meldingen! Hebben jullie nog specifiek een programma van gisteren op RTL 4 of een andere zender? Dan zet ik dit ook door als concreet voorbeeld voor mijn collega's. Nogmaals excuses dat jullie dit weer ervaren. 

Hi @Anton17, merci voor deze aanvulling! Ik heb dit concrete voorbeeld en de andere voorbeelden die zijn genoemd, doorgezet naar mijn collega's zodat ze hier voor de zekerheid in kunnen duiken. Ook al vindt de definitieve fix vrijdag plaats, het is toch opvallend dat er nu weer meerdere problemen worden gemeld. Weet dat we hier druk mee bezig zijn! 💪

Hi @J0grO en @jvz1984, jullie ook bedankt voor de meldingen! Hebben jullie nog specifiek een programma van gisteren op RTL 4? Dan zet ik dit ook door als concreet voorbeeld voor mijn collega's. Nogmaals excuses dat jullie dit weer ervaren. 

Ja hoor, eigenlijk bij alles.

Maandag bij RTL Nieuws en Kijken zonder Kopen.

Dinsdag bij de herhaling van Kijken zonder Kopen, Bij RTL Nieuws, Bij Renze. Continue in mijn beleving.  Ook als je het terug wil kijken. Gisteren viel me verder op dat zodra je zapt het beeld een halve seconde (of minder nog) gelijk loopt met geluid en daarna het probleem optreedt.

Ps: de synchronisatie fout is niet alleen met de app maar ook bij onze tv box gebeurt het.

Reputatie 7

Hi @Anton17, heel fijn dat je de informatie hebt aangevuld! Dit is alleen niet de software versie, maar dit zijn echt de instellingen van de Smart TV App. Zou je deze stappen kunnen volgen en de foto hiervan kunnen delen: https://www.sony.nl/electronics/support/televisions-projectors-oled-tvs-android-/ke-48a9/articles/00115311? Ze verwijzen hier naar een scherm waar ook de software versie tussen zit en dan heeft de technische dienst echt alle informatie die er nodig is. 

Ook wil ik nog een extra tip delen. Via deze stappen kun je de tv ook nog updaten: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00028577. Mocht je dat nog niet gedaan hebben, zou je dit dan willen doen en willen checken of je hierna een positieve verbetering opmerkt? 

Reputatie 7

Hi @Anton17, heel goed dat je via deze weg aan de bel trekt voor meer duidelijkheid! Ik wil je graag laten weten dat dit issue onze grootste prioriteit heeft. De oplospartij heeft  de mogelijke problemen gevonden en dit wordt verder onderzocht. Echter ligt de focus in dit onderzoek op de commerciële zenders en horen niet alle zenders dit probleem te geven, dus hier ga ik graag voor je achteraan. 

Zou je naast de commerciële zenders voorbeelden kunnen doorgeven van andere zenders/programma's waarbij dit speelt inclusief datum/tijdstip? Dan zorg ik dat mijn collega's hier dieper in kunnen graven, want ik wil dit echt dat dit zo snel mogelijk bij je wordt opgelost. Maken jullie toevallig ook gebruik van externe audio-apparatuur? Ik hoor het graag, zodat ik verder aan de slag kan! 💪

Reputatie 7

Hi @jvz1984, thanks voor deze vliegensvlugge reactie! Helemaal helder, perfect. Ik heb het doorgezet en laat het jullie weten, zodra ik hier een update over binnenkrijg. 

Hallo Lisa,

dat programma heb ik niet opgenomen. Doe ik heeeel zelden.

dus gekeken op de gewone uitzendtijd in de avond.

ik hoop dat je hiermee voldoende hebt.

groet Antoinette

Helaas is het weer mis nadat het een tijd goed is gegaan. Het beeld/geluid weer niet synchroon  bij SBS6 Veronica inside. Tijdstip 22.42u

Reputatie 7

Hi allemaal, ik wil heel graag aan jullie vragen of jullie inmiddels van het synchronisatie probleem af zijn? Het zou inmiddels namelijk helemaal verholpen moeten zijn, dus ik wil zeker weten of alles weer werkt zoals het hoort. Kunnen jullie dit aan mij laten weten? 💪

Reputatie 7
Badge +7

Hi @soepkip67, hartstikke bedankt voor het melden! Yes, helemaal super dat je die gisteren al uit kon voeren. Heel fijn dat je het gaat aankijken. Ik hoop dat je het niet meer tegenkomt, maar als dit wel het geval is dan ga ik een verzoek indienen bij onze technische dienst. Ik heb voor de zekerheid ook alvast aan mijn collega’s gemeld dat dit probleem mogelijk weer is komen opspelen. 

Hoi @Lisa , bij ons is het probleem van niet synchroon lopen van beeld en geluid sinds vandaag niet meer terug gekomen.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Anton17 ,

Wij ervaren precies  hetzelfde, dit is bij ons gaande vanaf dinsdag en lostte in de loop van de  avond op en vanaf woensdag is het weer constant. Het begint met een klein beetje out of sync en het word steeds erger. Ook een powerflip heeft niet geholpen. Het was bij ons een keertje tijden shownieuws net voor half negen en ook bij vandaag inside

Reputatie 7

Hi @Louis51, echt super dat je dit zo snel kon doorzetten! Bedankt hiervoor, topper. Ik heb het doorgezet en hoop snel hier iets over te horen. Ik ben in ieder geval super blij dat het probleem bij jou al verdwenen lijkt te zijn. 

Hi Lisa,

Fijn dat ze ermee bezig zijn.

Wij maken niet gebruik van externe geluidsapparatuur. Gewoon geluid van de televisie.

Gister (maandag) bij het programma van NPO1, we zijn er bijna!, was er geen synchronisatie. Het leek wel erger te zijn dan bij de commerciële zenders.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

groet Antoinette

Reputatie 7

Hi @Anton17, ik wil heel graag bij je checken of jij nog steeds problemen ervaart met het live tv-kijken van programma’s op SBS6? Er is achter de schermen een aanpassing verricht wat het probleem zou moeten hebben verholpen. Ervaar jij dit ook? Heb je toevallig ook gisteren een opname gemaakt en kun je die nu zonder problemen terugkijken? Ik hoor het graag! 💪

Reputatie 7

Hi @Anton17, dit noem ik nog eens een vliegensvlugge reactie! Thanks dat je dit hebt aangevuld. Hier kan ik zeker wat mee en heb ik dan ook doorgezet naar mijn collega van de technische dienst. Zodra ik hier een terugkoppeling op krijg, dan ben je de eerste die het hoort. I'll keep you posted!

Reputatie 7

Hi allemaal, ik heb heel goed nieuws zo voor het weekend! Mijn collega's hebben aangegeven dat vannacht de eindfix is doorgevoerd voor het niet synchroon lopen van het beeld en geluid. Dit geldt voor alle zenders, dus ik hoor graag of jullie nu probleemvrij zijn. Kunnen jullie dit bij mij aangeven? 🎈

Vandaag op 26-9 om 22.36u wil ik weer melden dat de synchronisatie weer helemaal mis is. Als we rond sappen is het bij RTL4 Jinek live, eerder op de avond Veronica offside ook en sbs6 vandaag inside weer geen synchronisatie.

We zijn er echt zo klaar mee. Zou je ons alsjeblieft kunnen uitleggen waar het aan ligt? Je zegt iedere keer het vervelend te vinden etc. maar geen uitleg wat de oorzaak is. Waarom is het voor t-mobile zo moeilijk om dit te verhelpen.

Ik wacht je antwoord af

groet Antoinette

Hallo Modem is opnieuw opgestart en tv app opnieuw geïnstalleerd 

Zender audio codec, dat hebben we niet op de tv. Ook geen externe apparatuur.

SBS is nog niet goed en niet alleen bij live uitzendingen. Ook bij het programma straatarm/steenrijk was het niet goed.

Toch weer een reactie. Sinds een aantal uren loopt NPO1 niet synchroon. Het scheelt een tiende van een seconde maar het is duidelijk te zien. 

Reputatie 7

Hi @Anton17, heel fijn dat je dit hier doorgeeft! Ik heb dan ook meteen een verzoek voor je ingediend bij onze technische dienst. Zou je enkel nog kunnen laten weten of je Steenrijk Straatarm had opgenomen en op welk tijdstip en welke datum jij dit keek? Dan is alle informatie rond. Ik ga dit onderzoek goed in de gaten houden en meld het gelijk als er een update beschikbaar is. 

Hi Lisa

I’ll keep you also posted;)

Tussen 18.14-18.19u is iets gebeurt dat het beeld/geluid van het programma “1vandaag” niet meer synchroon is gaan lopen. Mijn man zei dat hij de dag ervoor even het beeld stil heeft zien staan.

hopelijk helpt dit ook nog in het onderzoek.

groet Antoinette

Ook bij mij hetzelfde synchroon issue qua beeld en geluid. Vooral NPO1 8uur journaal, maar ook andere zenders. Sinds gisteren.

Herstart van de modem en tvbox brachten geen oplossing. Wel gelijk een firmware upgrade van de tvbox voor de kiezen gekregen.