Beantwoord

Niet synchroon beeld en geluid


Beste t-mobile,

Ik zie al veel vragen en antwoorden betreft het niet synchroon lopen van het beeld en het geluid.

Bij ons gaat het bij alle zenders die we kijken mis. We hebben de adviezen zoals beschreven bij dezelfde topics al opgevolgd zonder resultaat.

Wij hebben een Sony televisie en gebruiken de app op de TV.

Het probleem doet zich alleen voor bij de app van T-mobile. Andere app doen het wel goed.

Wij zouden ook aangemeld worden bij de technische dienst.

Groet Antoinette

 

icon

Beste antwoord door Lisa 21 June 2022, 09:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

60 reacties

Ps: de synchronisatie fout is niet alleen met de app maar ook bij onze tv box gebeurt het.

Reputatie 7

Hi @Anton17, heel goed dat je via deze weg aan de bel trekt voor meer duidelijkheid! Ik wil je graag laten weten dat dit issue onze grootste prioriteit heeft. De oplospartij heeft  de mogelijke problemen gevonden en dit wordt verder onderzocht. Echter ligt de focus in dit onderzoek op de commerciële zenders en horen niet alle zenders dit probleem te geven, dus hier ga ik graag voor je achteraan. 

Zou je naast de commerciële zenders voorbeelden kunnen doorgeven van andere zenders/programma's waarbij dit speelt inclusief datum/tijdstip? Dan zorg ik dat mijn collega's hier dieper in kunnen graven, want ik wil dit echt dat dit zo snel mogelijk bij je wordt opgelost. Maken jullie toevallig ook gebruik van externe audio-apparatuur? Ik hoor het graag, zodat ik verder aan de slag kan! 💪

Hi Lisa,

Fijn dat ze ermee bezig zijn.

Wij maken niet gebruik van externe geluidsapparatuur. Gewoon geluid van de televisie.

Gister (maandag) bij het programma van NPO1, we zijn er bijna!, was er geen synchronisatie. Het leek wel erger te zijn dan bij de commerciële zenders.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

groet Antoinette

Reputatie 7

Hi @Anton17, dit noem ik nog eens een vliegensvlugge reactie! Thanks dat je dit hebt aangevuld. Hier kan ik zeker wat mee en heb ik dan ook doorgezet naar mijn collega van de technische dienst. Zodra ik hier een terugkoppeling op krijg, dan ben je de eerste die het hoort. I'll keep you posted!

Hi Lisa

I’ll keep you also posted;)

Tussen 18.14-18.19u is iets gebeurt dat het beeld/geluid van het programma “1vandaag” niet meer synchroon is gaan lopen. Mijn man zei dat hij de dag ervoor even het beeld stil heeft zien staan.

hopelijk helpt dit ook nog in het onderzoek.

groet Antoinette

Ook bij mij hetzelfde synchroon issue qua beeld en geluid. Vooral NPO1 8uur journaal, maar ook andere zenders. Sinds gisteren.

Herstart van de modem en tvbox brachten geen oplossing. Wel gelijk een firmware upgrade van de tvbox voor de kiezen gekregen.

Bij mij bestaat het probleem van het niet synchroon lopen inmiddels ook en het wordt steeds erger. Vooral inderdaad Journaal op NPO 1, maar soms ook RTL 4 Nieuws. En ook wanneer ik nu naar CNN schakel is er vertraging. Toen ik vanmiddag een tijdje de TV-box van de elektriciteit haalde en die daarna weer aansloot verscheen NPO 1. Het beeld en geluid liepen synchroon, maar na 2 seconden zag je een bepaalde schakeling in het beeld, waardoor het gewoon weer helemaal fout ging en het geluid achter bleef bij het beeld.

Reputatie 2

Hai allen, bij ons ook problemen met beeld- en geluidsynchronisarie, het verschil wordt ook steeds groter. Zowel bij commerciële zenders als bij NPO. We gebruiken de tvbox en herstarten van de apparatuur heeft geen effect. 
grt M. 

Net nieuwbij T-mobile en dan meteen geen synchroon geluid en beeld bij tot nu toe alleen NPO1. Dat valt behoorlijk tegen.

Reputatie 2

Hier ook deze problemen sinds kort. Nu bijvoorbeeld op NPO2 bij De Hofbar. Gebruik geen soundbar en heb een tv kastje.

heel irritant dit. Snel fixen t mobile!!

Reputatie 7

Hi @Anton17, heel fijn dat je dit zo snel kon doorgeven! Dit helpt zeker en heb ik aan het onderzoek toegevoegd. Ik hoop snel iets hierover te kunnen delen.

Hi @the_menace, super dat je ook gelijk bent gaan kijken hoe je dit kon oplossen! Jouw voorbeeld heb ik ook doorgezet naar onze technische dienst. Thanks dat je dit hier kon doorzetten. 

Hi @jack070, hartstikke goed dat je hier ook aan de bel trekt! Ik kan je gelukkig laten weten dat mijn collega's ontzettend druk bezig zijn om de issues met het beeld en geluid op de commerciële zenders te verhelpen. Omdat NPO hier eerst nog niet onderviel, zet ik hier graag voorbeelden van door. Zo kan dit meegenomen worden in het onderzoek en hoop dat dit issue heel snel voor eens en altijd wordt gefixt. Zou je hier concrete voorbeelden van programma's op NPO 1 en CNN kunnen benoemen, inclusief de datum en het tijdsip? Merci!

Hi @Manon67, dankjewel dat je dit aangeeft! Ik wil er echt alles aan doen dat dit heel snel wordt gefixt. Heb jij nog concrete voorbeelden voor mij van programma's op NPO inclusief de datum en het tijdstip dat je deze hinder ervaarde? Dan ga ik dit doorzetten.

Hi @Louis51, welkom bij de T-Mobile voor thuis Community! Ik had ontzettend gehoopt dat de start van jouw abonnement vlekkeloos zou verlopen, dus ik vind het heel rot dat je deze problemen ervaart. Onze technische dienst is erg druk bezig om dit op te lossen, maar zoekt nog naar extra voorbeelden van programma's op NPO. Kan je aangeven wanneer en welk programma jij keek op NPO 1 waarbij je dit euvel opmerkte? Bedankt alvast!

Hi @R84, heel goed dat je mij gelijk van zo'n helder voorbeeld voorziet! Ik heb dit doorgezet naar onze technische dienst en hoop dat ik hier snel een update kan delen over dit algemene probleem. 

 

Hallo @Lisa, het geluid liep niet synchroon op afgelopen maandag en dinsdag op NPO1. Het gebeurde bij alle programmas, nieuws, “we zijn er bijna” nieuwsuur.

Gisteravond was het weer goed, vanavond loopt het ook goed

Louis

Reputatie 7

Hi @Louis51, echt super dat je dit zo snel kon doorzetten! Bedankt hiervoor, topper. Ik heb het doorgezet en hoop snel hier iets over te horen. Ik ben in ieder geval super blij dat het probleem bij jou al verdwenen lijkt te zijn. 

Reputatie 7

Hi allemaal, ik heb heel goed nieuws zo voor het weekend! Mijn collega's hebben aangegeven dat vannacht de eindfix is doorgevoerd voor het niet synchroon lopen van het beeld en geluid. Dit geldt voor alle zenders, dus ik hoor graag of jullie nu probleemvrij zijn. Kunnen jullie dit bij mij aangeven? 🎈

Hoi Lisa, bij mij gaat het nu ook allemaal goed. Hopelijk blijft het nu ook probleemvrij. Dankjewel!

Reputatie 7

Hi @jack070, heel fijn om dit te lezen! 😁 Thanks voor de terugkoppeling en veel kijk-plezier. Heel graag gedaan!

Toch weer een reactie. Sinds een aantal uren loopt NPO1 niet synchroon. Het scheelt een tiende van een seconde maar het is duidelijk te zien. 

Nou, gelukkig de rest van de avond geen problemen. Alleen dus een aantal uren in de namiddag/vooravond op NPO1.

Reputatie 7

Hi @jack070, heel goed dat je dit laat weten! Omdat het gelukkig weer goed werkt, kan ik voor nu niet opnieuw een verzoek bij onze technische dienst indienen. Mocht dit binnenkort toch weer voorkomen, dan ontvang ik graag concrete voorbeelden van je van programma's en tijdstippen en ga ik er gelijk weer mee aan de slag!  

Hallo Lisa

RTL4 loopt weer helemaal verkeerd.

het gaat om het nieuwe programma Renze. Zou je kunnen uitleggen wat er bij jullie gebeurt? Wat maakt het dat het nu weer helemaal mis gaat.

ik hoop dat het snel wordt opgelost want op deze manier moeten we helaas misschien toch weer kiezen voor een andere aanbieder. 

Hier nu ook op rtl4, met beeld uit is fijner luisteren dan er beeld bij hebben.

Hij loopt nu ineens weer gelijk op rtl4

Vanochtend (5.7.2022) is het weer feest bij RTL4 (Nieuws) ook NPO1 (NOS nieuws).

Reputatie 7

Hi @Anton17, @xlr72 en @the_menace, heel goed dat jullie dit gelijk aangeven! Ik baal er ontzettend van dat jullie opnieuw last hebben van dit issue. Gelukkig kan ik wel aangeven dat de final fix deze vrijdag plaatsvindt. Vorige week verdween het probleem door een tijdelijke workaround/fix en stond de definitieve voor deze week op de planning. Toch heb ik deze geluiden zojuist doorgezet naar mijn collega's met de vraag of het klopt dat een enkeling nog problemen kan ervaren tot de eindfix is uitgevoerd. Excuses voor het ongemak. Ik hoop echt dat jullie na deze week voor eens en altijd van dit probleem af zijn! 

Hoi Lisa

ik hoop het ook echt. We kijken op dit moment naar de wedstrijd van Wimbledon op de BBC en daar is het ook aan de hand. Het geluid van het slaan van de tennisbaan komt eerder dan de aktie van de tennisser. Hopelijk geldt de final fix voor alle zenders.