Beantwoord

Niet synchroon beeld en geluid


Beste t-mobile,

Ik zie al veel vragen en antwoorden betreft het niet synchroon lopen van het beeld en het geluid.

Bij ons gaat het bij alle zenders die we kijken mis. We hebben de adviezen zoals beschreven bij dezelfde topics al opgevolgd zonder resultaat.

Wij hebben een Sony televisie en gebruiken de app op de TV.

Het probleem doet zich alleen voor bij de app van T-mobile. Andere app doen het wel goed.

Wij zouden ook aangemeld worden bij de technische dienst.

Groet Antoinette

 

icon

Beste antwoord door Lisa 21 June 2022, 09:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

60 reacties

Hier precies hetzelfde wat een drama, kijkt niet lekker.

hier ook. Gisteravond en nu ook problemen bij RTL 4, verschil tussen beeld en geluid is wel erg groot. Kijk via de app op smart TV. Niet te doen op deze manier.

Reputatie 7

Hi @Anton17, merci voor deze aanvulling! Ik heb dit concrete voorbeeld en de andere voorbeelden die zijn genoemd, doorgezet naar mijn collega's zodat ze hier voor de zekerheid in kunnen duiken. Ook al vindt de definitieve fix vrijdag plaats, het is toch opvallend dat er nu weer meerdere problemen worden gemeld. Weet dat we hier druk mee bezig zijn! 💪

Hi @J0grO en @jvz1984, jullie ook bedankt voor de meldingen! Hebben jullie nog specifiek een programma van gisteren op RTL 4 of een andere zender? Dan zet ik dit ook door als concreet voorbeeld voor mijn collega's. Nogmaals excuses dat jullie dit weer ervaren. 

Hi @Anton17, merci voor deze aanvulling! Ik heb dit concrete voorbeeld en de andere voorbeelden die zijn genoemd, doorgezet naar mijn collega's zodat ze hier voor de zekerheid in kunnen duiken. Ook al vindt de definitieve fix vrijdag plaats, het is toch opvallend dat er nu weer meerdere problemen worden gemeld. Weet dat we hier druk mee bezig zijn! 💪

Hi @J0grO en @jvz1984, jullie ook bedankt voor de meldingen! Hebben jullie nog specifiek een programma van gisteren op RTL 4? Dan zet ik dit ook door als concreet voorbeeld voor mijn collega's. Nogmaals excuses dat jullie dit weer ervaren. 

Ja hoor, eigenlijk bij alles.

Maandag bij RTL Nieuws en Kijken zonder Kopen.

Dinsdag bij de herhaling van Kijken zonder Kopen, Bij RTL Nieuws, Bij Renze. Continue in mijn beleving.  Ook als je het terug wil kijken. Gisteren viel me verder op dat zodra je zapt het beeld een halve seconde (of minder nog) gelijk loopt met geluid en daarna het probleem optreedt.

Reputatie 7

Hi @jvz1984, thanks voor deze vliegensvlugge reactie! Helemaal helder, perfect. Ik heb het doorgezet en laat het jullie weten, zodra ik hier een update over binnenkrijg. 

Reputatie 7

Hi allemaal, ik wil heel graag aan jullie vragen of jullie inmiddels van het synchronisatie probleem af zijn? Het zou inmiddels namelijk helemaal verholpen moeten zijn, dus ik wil zeker weten of alles weer werkt zoals het hoort. Kunnen jullie dit aan mij laten weten? 💪

Helaas is het weer mis nadat het een tijd goed is gegaan. Het beeld/geluid weer niet synchroon  bij SBS6 Veronica inside. Tijdstip 22.42u

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Anton17 ,

Wij ervaren precies  hetzelfde, dit is bij ons gaande vanaf dinsdag en lostte in de loop van de  avond op en vanaf woensdag is het weer constant. Het begint met een klein beetje out of sync en het word steeds erger. Ook een powerflip heeft niet geholpen. Het was bij ons een keertje tijden shownieuws net voor half negen en ook bij vandaag inside

Reputatie 7

Hi @Anton17 en @soepkip67, heel goed dat jullie dit gelijk melden! Ik ga jullie hier dan ook graag verder bij helpen. Ervaren jullie dit probleem allebei nog steeds consistent? Mocht het zich inderdaad nog voordoen, ervaren jullie dit dan enkel bij live tv of ook bij het terugkijken van opnames? Zou jij @Anton17 net als @soepkip67 een powerflip kunnen uitvoeren? Dit doe je als volgt:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten.

Het zou super zijn als jullie meer voorbeelden (de zender en het programma inclusief datum en tijdstip) kunnen aanleveren als dit nog steeds speelt, zodat ik hiervoor kan aankloppen bij onze technische dienst. Jullie horen namelijk zonder problemen tv te kijken! 💪

Hallo lisa

Wij hebben geen tv box bij deze televisie.

Deze staat bij een tv die wat ouder is en niet met de WiFi verbonden kon worden.

Moet deze dan alsnog van het stroom?

En anders alleen de modem herstarten?

 

Reputatie 7

Hi @Anton17, dankjewel voor deze snelle reactie! Goed om te weten dat het bij jou om de Smart TV App gaat. Dan geldt de stap van de powerflip niet, dus dat stukje mag je overslaan. De instelling 'Dolby' voor geluid wordt niet (goed) ondersteund in de App. Ik wil je dan ook vragen om uit te zetten onder Instellingen op deze manier: 

Druk op de OK knop op de afstandsbediening, dan Menu, Account, Instellingen, Audio, Zender audio codec. Lost dit het probleem op? Maak je trouwens ook gebruik van externe audio-apparatuur? Ik wil je ook vragen om de App te verwijderen opnieuw te installeren. Als je daarnaast ook alvast kan aangeven welke tv jij precies hebt en of dit zich voordoet bij live tv-kijken of opnemen, dan kan ik verder voor je aan de slag. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Lisa ,

Heb gisteren geen tv meer gekeken. Dat met de powerflip had ik al meerdere keren gedaan.

Heb nu net weer een powerflip gedaan en ook de utp kabel er uit gehaald. Ik laat het na een poosje wel weten hoe het gegaan is

Reputatie 7

Hi @soepkip67, hartstikke bedankt voor het melden! Yes, helemaal super dat je die gisteren al uit kon voeren. Heel fijn dat je het gaat aankijken. Ik hoop dat je het niet meer tegenkomt, maar als dit wel het geval is dan ga ik een verzoek indienen bij onze technische dienst. Ik heb voor de zekerheid ook alvast aan mijn collega’s gemeld dat dit probleem mogelijk weer is komen opspelen. 

Hallo Modem is opnieuw opgestart en tv app opnieuw geïnstalleerd 

Zender audio codec, dat hebben we niet op de tv. Ook geen externe apparatuur.

SBS is nog niet goed en niet alleen bij live uitzendingen. Ook bij het programma straatarm/steenrijk was het niet goed.

Reputatie 7

Hi @Anton17, heel fijn dat je dit hier doorgeeft! Ik heb dan ook meteen een verzoek voor je ingediend bij onze technische dienst. Zou je enkel nog kunnen laten weten of je Steenrijk Straatarm had opgenomen en op welk tijdstip en welke datum jij dit keek? Dan is alle informatie rond. Ik ga dit onderzoek goed in de gaten houden en meld het gelijk als er een update beschikbaar is. 

Hallo Lisa,

dat programma heb ik niet opgenomen. Doe ik heeeel zelden.

dus gekeken op de gewone uitzendtijd in de avond.

ik hoop dat je hiermee voldoende hebt.

groet Antoinette

Reputatie 7
Badge +7

Hi @soepkip67, hartstikke bedankt voor het melden! Yes, helemaal super dat je die gisteren al uit kon voeren. Heel fijn dat je het gaat aankijken. Ik hoop dat je het niet meer tegenkomt, maar als dit wel het geval is dan ga ik een verzoek indienen bij onze technische dienst. Ik heb voor de zekerheid ook alvast aan mijn collega’s gemeld dat dit probleem mogelijk weer is komen opspelen. 

Hoi @Lisa , bij ons is het probleem van niet synchroon lopen van beeld en geluid sinds vandaag niet meer terug gekomen.

Reputatie 7

Hi @Anton17, super - dit is zeker voldoende informatie! Zodra de technische dienst een terugkoppeling heeft gegeven, dan laat ik je dat weten. Hopelijk kunnen wij dit heel snel bij jou verhelpen, daar gaan we in ieder geval alles aan doen. Mocht jij nog meer voorbeelden hebben, dan mag je die vooral doorzetten. Ik zeg altijd maar: hoe meer informatie, hoe beter.

Hi @soepkip67, top dat je dit aangeeft en hartstikke fijn dat jullie weer probleemvrij zijn! Mocht dit toch weer komen opspelen, trek hier dan vooral weer aan de bel. Dan ga ik ook voor jou een onderzoek indienen. 

Reputatie 7

Hi @Anton17, ik wil heel graag bij je checken of jij nog steeds problemen ervaart met het live tv-kijken van programma’s op SBS6? Er is achter de schermen een aanpassing verricht wat het probleem zou moeten hebben verholpen. Ervaar jij dit ook? Heb je toevallig ook gisteren een opname gemaakt en kun je die nu zonder problemen terugkijken? Ik hoor het graag! 💪

Ik zie veel topics over het niet synchroon lopen van beeld en geluid. Daarom heb ik maar gewoon de bovenste aangeklikt. Bij mij komt het ook al vele maanden voor dat ik de boel opstart en een en ander niet gesynchroniseerd blijkt te zijn. De enige remedie tot nu toe is de stekker eruit en na een paar minuten weer opnieuw starten. (soms moet dit zelfs twee of drie keer) Voor de goed orde, dat is dan de stekker van de STB. Als dit een enkele keer moet gebeuren is dat niet zo heel erg (ik ben een heel geduldig mens), maar zo'n drie tot vier keer per week vind ik wel ergerlijk. Ik heb in die afgelopen maanden al vaker deze topics bekeken en heb toen gedacht “och, ze zijn er mee bezig, dus het zal wel opgelost worden”. Dit blijkt echter tot op heden geenszins het geval. Nu heb ik zojuist een en ander weer ingeschakeld en wilde het programma ‘Binnenste Buiten’ op NPO 2 gaan bekijken. Helaas, ook vandaag loopt het beeld weer voor op het geluid. Terwijl ik dit zit te typen is inmiddels ‘per seconde wijzer begonnen’ (ik ben niet zo snel) en het probleem blijft bestaan. Wanneer wordt een en ander nu eindelijk eens afdoende opgelost?

Het lijkt nu goed te gaan, ik neem niet zo vaak op of kijk terug maar ik hoop dat dat ook zonder problemen gaat.

ik deel wel helaas de zorgen van

@VincedPwanneer wordt het een en ander voor altijd opgelost, want eerlijk gezegd ben ik bang dat ik niet voor de laatste keer contact heb gezocht.

ik ga duimen van wel.

Reputatie 7

Hi @VincedP, heel goed dat je in dit topic aanklopt! Ik ben het helemaal met je eens dat je niet op dagelijkse basis een workaround moet uitvoeren om problemen te bestrijden. Het issue zou inmiddels moeten zijn opgelost door een aanpassing die is verricht, maar bij jou is dit niet het geval zo te lezen. Hier ga ik dan ook graag iets aan doen. Maak je ook gebruik van externe audio-apparatuur toevallig? Kun je daarnaast nog enkele andere voorbeelden doorzetten van programma’s en zenders waarop je dit probleem ervaarde? Als je hierbij de datum en het tijdstip kan vermelden van de issues, dan kan de technische dienst hier verder mee aan de slag. Ik wil dit namelijk zo snel mogelijk bij jou verhelpen!

Hi @Anton17, merci voor het aangeven! Helemaal super dat het weer goed lijkt te gaan. Mijn collega heeft ook aangegeven in het onderzoek dat de problemen verholpen zijn met een aanpassing, dus ik ben blij dat je dit ook zo ervaart. Klop vooral weer aan als we ergens bij kunnen helpen, maar voor dit issue lijkt het nu in ieder geval gefixt. 

Vandaag op 26-9 om 22.36u wil ik weer melden dat de synchronisatie weer helemaal mis is. Als we rond sappen is het bij RTL4 Jinek live, eerder op de avond Veronica offside ook en sbs6 vandaag inside weer geen synchronisatie.

We zijn er echt zo klaar mee. Zou je ons alsjeblieft kunnen uitleggen waar het aan ligt? Je zegt iedere keer het vervelend te vinden etc. maar geen uitleg wat de oorzaak is. Waarom is het voor t-mobile zo moeilijk om dit te verhelpen.

Ik wacht je antwoord af

groet Antoinette

Reputatie 7

Hi @Anton17, dankjewel dat je dit meteen adresseert! Jeetje, wat rot dat het zich opnieuw voordoet. Ik kan me jouw opmerking volledig voorstellen. Jouw vraag heb ik dan ook uitgezet bij onze technische dienst. Eerder is er nog niet met mij gedeeld wat deze problemen precies veroorzaakt, dus ik geef je graag meer duidelijkheid. Voor nu wil ik ook vooral het probleem verhelpen. Heb je er na vrijdag ook nog steeds last van gehad of speelde het enkel vrijdagavond? 

Hallo Lisa,

ik kan je niet opnoemen waar het allemaal misgaat. Bij npo1,2 en3 en de commerciële zenders. Het klopt overal gewoon niet.

Waarom hebben ze een tijdstip en zender nodig? Alle zenders moeten nagekeken worden.

het kan toch niet zijn dat iedereen een ander signaal doorgegeven krijgt?

ik hoop dat er snel een permanente oplossing komt anders zijn we voor het eind van het jaar over.

is goedkoop toch duurkoop??