Beantwoord

Niet synchroon beeld en geluid

  • 20 June 2022
  • 60 reacties
  • 1138 Bekeken

Beste t-mobile,

Ik zie al veel vragen en antwoorden betreft het niet synchroon lopen van het beeld en het geluid.

Bij ons gaat het bij alle zenders die we kijken mis. We hebben de adviezen zoals beschreven bij dezelfde topics al opgevolgd zonder resultaat.

Wij hebben een Sony televisie en gebruiken de app op de TV.

Het probleem doet zich alleen voor bij de app van T-mobile. Andere app doen het wel goed.

Wij zouden ook aangemeld worden bij de technische dienst.

Groet Antoinette

 

icon

Beste antwoord door Lisa 21 June 2022, 09:12

Bekijk origineel

60 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Anton17, merci voor de aanvulling! Allereerst wil ik graag nog de terugkoppeling van mijn collega met je delen. Hij heeft aangegeven dat de synchronisatie issues zo goed als opgelost zouden moeten zijn. Omdat het zich bij jou nog wel voordoet, is het lastig om details te geven over de boosdoener. Ik heb nog een laatste tip in petto, waarmee ik hoop dat we dit euvel definitief de das om kunnen doen. 

In de App kun je per zender de gebruikte bitrate aanpassen. Zou je dit willen proberen? 

  1. Bij Opties (tandwieltje) kies je Kwaliteit/Quality in het verschenen menu.
  2. Selecteer vervolgens de hoogste kwaliteit voor het beste beeld/geluid.
  3. Als vervolgens het beeld op de hoogste kwaliteit afspeelt zonder probleem, zou het opgelost moeten zijn. 

Mocht dit niet helpen, dan gaat de technische dienst dit tot op de bodem verder uitzoeken. Omdat jullie de Smart TV App gebruiken, wil ik de volgende informatie bij je opvragen zodat de technische dienst verder aan de slag kan:

  • Welke Sony televisie hebben jullie? 
  • Welke afstandsbediening gebruiken jullie? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? 
  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd (ga in de App naar ‘account', ‘instellingen’ en dan naar ‘over’)? 
  • Als je nog terug kunt komen op de tijdstippen en programma's van NPO 1, 2, 3 en de commerciële zenders dan zou dat top zijn. De technische dienst moet echt specifiek een voorbeeld hebben, zodat ze deze erbij kunnen pakken. Wanneer we zeggen dat het zich op alle zenders voordoet, kunnen ze dit niet reproduceren.

Ik wil dit echt voor je fixen! 💪

Vandaag bij Veronica offside gaat het bijvoorbeeld flink mis. Het is nu 21.19u.

wij hebben een Sony Bravia 4K vh2

versie 1.3.1567

firmware Android (10)

 

ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Nog een voorbeeld

22.03u NPO nieuwsuur.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Anton17, helemaal super - dankjewel! Kun je enkel nog de software versie doorzetten? Ik heb het verzoek ingeschoten voor de technische dienst en ga dit de komende dagen goed in de gaten houden. Zodra het tot op de bodem is uitgezocht, voorzie ik je direct van een update en hopelijk ook van de permanente oplossing. 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Anton17, heel fijn dat je de informatie hebt aangevuld! Dit is alleen niet de software versie, maar dit zijn echt de instellingen van de Smart TV App. Zou je deze stappen kunnen volgen en de foto hiervan kunnen delen: https://www.sony.nl/electronics/support/televisions-projectors-oled-tvs-android-/ke-48a9/articles/00115311? Ze verwijzen hier naar een scherm waar ook de software versie tussen zit en dan heeft de technische dienst echt alle informatie die er nodig is. 

Ook wil ik nog een extra tip delen. Via deze stappen kun je de tv ook nog updaten: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00028577. Mocht je dat nog niet gedaan hebben, zou je dit dan willen doen en willen checken of je hierna een positieve verbetering opmerkt? 

Hi lisa

het moet ff onhold want we zijn op vakantie 

als we thuis zijn zal ik de foto delen.

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Anton17, wat heerlijk dat jullie op vakantie zijn - geniet ervan! 😁

Graag wil ik wat extra informatie uitvragen voor als jullie weer in de gelegenheid zijn om te antwoorden. De leverancier is ontzettend druk bezig om het issue dat je ervaart te verhelpen. Eerder heb ik al eens gevraagd of jullie ook gebruikmaken van externe audio-apparatuur en toen gaf je aan van niet. Is dat in de tussentijd wellicht veranderd? Staat er mogelijk iets van apparatuur tussen, zoals een speaker? Zo willen we graag weten wat er gebeurt als je alleen de speakers van de tv gebruikt. Merk je dan ook dat het beeld en geluid niet synchroon loopt? Ook heb ik doorgekregen om te achterhalen of de TV Box op dezelfde tv gebruikt wordt als waar de Smart TV App op staat. Kun je dit ook aangeven? Dankjewel voor de moeite. 

Hi lisa

dank je, we genieten echt van onze vakantie.

ik kan je nu al vertellen dat we geen gebruik maken van externe geluidsapparatuur en de tv box en tv zijn nooit tegelijk aan. De tv box gebruiken we in de slaapkamer op een oudere tv.

groet Antoinette

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Anton17, wat fijn om te lezen! 😊

Super dat je hier alsnog op jouw vakantie op terug kon komen, daar zijn onze tv-specialisten ontzettend blij mee. Dankjewel topper! Ik heb gelijk een andere vraag doorgekregen voor als je weer thuis bent. We willen vragen of je de HDMI-instelling aan kunt passen door middel van de instellingen in het tv-menu. Dit doe je als volgt:

Je mag dit wijzigen van Standaard naar HDMI 1 of 2, afhankelijk van welke HDMI-poort je op jullie tv gebruikt. Wil je controleren of het probleem hierna verdwenen is? Voor het gemak heb ik er een afbeelding bijgevoegd.

 

Reageer