Beantwoord

Niet synchroon beeld en geluid


Beste t-mobile,

Ik zie al veel vragen en antwoorden betreft het niet synchroon lopen van het beeld en het geluid.

Bij ons gaat het bij alle zenders die we kijken mis. We hebben de adviezen zoals beschreven bij dezelfde topics al opgevolgd zonder resultaat.

Wij hebben een Sony televisie en gebruiken de app op de TV.

Het probleem doet zich alleen voor bij de app van T-mobile. Andere app doen het wel goed.

Wij zouden ook aangemeld worden bij de technische dienst.

Groet Antoinette

 

icon

Beste antwoord door Lisa 21 June 2022, 09:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

60 reacties

Reputatie 7

Hi @Anton17, wat fijn om te lezen! 😊

Super dat je hier alsnog op jouw vakantie op terug kon komen, daar zijn onze tv-specialisten ontzettend blij mee. Dankjewel topper! Ik heb gelijk een andere vraag doorgekregen voor als je weer thuis bent. We willen vragen of je de HDMI-instelling aan kunt passen door middel van de instellingen in het tv-menu. Dit doe je als volgt:

Je mag dit wijzigen van Standaard naar HDMI 1 of 2, afhankelijk van welke HDMI-poort je op jullie tv gebruikt. Wil je controleren of het probleem hierna verdwenen is? Voor het gemak heb ik er een afbeelding bijgevoegd.

 

Hi lisa

dank je, we genieten echt van onze vakantie.

ik kan je nu al vertellen dat we geen gebruik maken van externe geluidsapparatuur en de tv box en tv zijn nooit tegelijk aan. De tv box gebruiken we in de slaapkamer op een oudere tv.

groet Antoinette

Reputatie 7

Hi @Anton17, wat heerlijk dat jullie op vakantie zijn - geniet ervan! 😁

Graag wil ik wat extra informatie uitvragen voor als jullie weer in de gelegenheid zijn om te antwoorden. De leverancier is ontzettend druk bezig om het issue dat je ervaart te verhelpen. Eerder heb ik al eens gevraagd of jullie ook gebruikmaken van externe audio-apparatuur en toen gaf je aan van niet. Is dat in de tussentijd wellicht veranderd? Staat er mogelijk iets van apparatuur tussen, zoals een speaker? Zo willen we graag weten wat er gebeurt als je alleen de speakers van de tv gebruikt. Merk je dan ook dat het beeld en geluid niet synchroon loopt? Ook heb ik doorgekregen om te achterhalen of de TV Box op dezelfde tv gebruikt wordt als waar de Smart TV App op staat. Kun je dit ook aangeven? Dankjewel voor de moeite. 

Hi lisa

het moet ff onhold want we zijn op vakantie 

als we thuis zijn zal ik de foto delen.

Reputatie 7

Hi @Anton17, heel fijn dat je de informatie hebt aangevuld! Dit is alleen niet de software versie, maar dit zijn echt de instellingen van de Smart TV App. Zou je deze stappen kunnen volgen en de foto hiervan kunnen delen: https://www.sony.nl/electronics/support/televisions-projectors-oled-tvs-android-/ke-48a9/articles/00115311? Ze verwijzen hier naar een scherm waar ook de software versie tussen zit en dan heeft de technische dienst echt alle informatie die er nodig is. 

Ook wil ik nog een extra tip delen. Via deze stappen kun je de tv ook nog updaten: https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00028577. Mocht je dat nog niet gedaan hebben, zou je dit dan willen doen en willen checken of je hierna een positieve verbetering opmerkt? 

 

Reputatie 7

Hi @Anton17, helemaal super - dankjewel! Kun je enkel nog de software versie doorzetten? Ik heb het verzoek ingeschoten voor de technische dienst en ga dit de komende dagen goed in de gaten houden. Zodra het tot op de bodem is uitgezocht, voorzie ik je direct van een update en hopelijk ook van de permanente oplossing. 

Nog een voorbeeld

22.03u NPO nieuwsuur.

Vandaag bij Veronica offside gaat het bijvoorbeeld flink mis. Het is nu 21.19u.

wij hebben een Sony Bravia 4K vh2

versie 1.3.1567

firmware Android (10)

 

ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Reputatie 7

Hi @Anton17, merci voor de aanvulling! Allereerst wil ik graag nog de terugkoppeling van mijn collega met je delen. Hij heeft aangegeven dat de synchronisatie issues zo goed als opgelost zouden moeten zijn. Omdat het zich bij jou nog wel voordoet, is het lastig om details te geven over de boosdoener. Ik heb nog een laatste tip in petto, waarmee ik hoop dat we dit euvel definitief de das om kunnen doen. 

In de App kun je per zender de gebruikte bitrate aanpassen. Zou je dit willen proberen? 

  1. Bij Opties (tandwieltje) kies je Kwaliteit/Quality in het verschenen menu.
  2. Selecteer vervolgens de hoogste kwaliteit voor het beste beeld/geluid.
  3. Als vervolgens het beeld op de hoogste kwaliteit afspeelt zonder probleem, zou het opgelost moeten zijn. 

Mocht dit niet helpen, dan gaat de technische dienst dit tot op de bodem verder uitzoeken. Omdat jullie de Smart TV App gebruiken, wil ik de volgende informatie bij je opvragen zodat de technische dienst verder aan de slag kan:

  • Welke Sony televisie hebben jullie? 
  • Welke afstandsbediening gebruiken jullie? 
  • Wat is het besturingssysteem van de tv (dit is te vinden bij de instellingen van de tv)? 
  • Welke versie van de Smart TV App is er geïnstalleerd (ga in de App naar ‘account', ‘instellingen’ en dan naar ‘over’)? 
  • Als je nog terug kunt komen op de tijdstippen en programma's van NPO 1, 2, 3 en de commerciële zenders dan zou dat top zijn. De technische dienst moet echt specifiek een voorbeeld hebben, zodat ze deze erbij kunnen pakken. Wanneer we zeggen dat het zich op alle zenders voordoet, kunnen ze dit niet reproduceren.

Ik wil dit echt voor je fixen! 💪

Hallo Lisa,

ik kan je niet opnoemen waar het allemaal misgaat. Bij npo1,2 en3 en de commerciële zenders. Het klopt overal gewoon niet.

Waarom hebben ze een tijdstip en zender nodig? Alle zenders moeten nagekeken worden.

het kan toch niet zijn dat iedereen een ander signaal doorgegeven krijgt?

ik hoop dat er snel een permanente oplossing komt anders zijn we voor het eind van het jaar over.

is goedkoop toch duurkoop??

Reputatie 7

Hi @Anton17, dankjewel dat je dit meteen adresseert! Jeetje, wat rot dat het zich opnieuw voordoet. Ik kan me jouw opmerking volledig voorstellen. Jouw vraag heb ik dan ook uitgezet bij onze technische dienst. Eerder is er nog niet met mij gedeeld wat deze problemen precies veroorzaakt, dus ik geef je graag meer duidelijkheid. Voor nu wil ik ook vooral het probleem verhelpen. Heb je er na vrijdag ook nog steeds last van gehad of speelde het enkel vrijdagavond? 

Vandaag op 26-9 om 22.36u wil ik weer melden dat de synchronisatie weer helemaal mis is. Als we rond sappen is het bij RTL4 Jinek live, eerder op de avond Veronica offside ook en sbs6 vandaag inside weer geen synchronisatie.

We zijn er echt zo klaar mee. Zou je ons alsjeblieft kunnen uitleggen waar het aan ligt? Je zegt iedere keer het vervelend te vinden etc. maar geen uitleg wat de oorzaak is. Waarom is het voor t-mobile zo moeilijk om dit te verhelpen.

Ik wacht je antwoord af

groet Antoinette

Reputatie 7

Hi @VincedP, heel goed dat je in dit topic aanklopt! Ik ben het helemaal met je eens dat je niet op dagelijkse basis een workaround moet uitvoeren om problemen te bestrijden. Het issue zou inmiddels moeten zijn opgelost door een aanpassing die is verricht, maar bij jou is dit niet het geval zo te lezen. Hier ga ik dan ook graag iets aan doen. Maak je ook gebruik van externe audio-apparatuur toevallig? Kun je daarnaast nog enkele andere voorbeelden doorzetten van programma’s en zenders waarop je dit probleem ervaarde? Als je hierbij de datum en het tijdstip kan vermelden van de issues, dan kan de technische dienst hier verder mee aan de slag. Ik wil dit namelijk zo snel mogelijk bij jou verhelpen!

Hi @Anton17, merci voor het aangeven! Helemaal super dat het weer goed lijkt te gaan. Mijn collega heeft ook aangegeven in het onderzoek dat de problemen verholpen zijn met een aanpassing, dus ik ben blij dat je dit ook zo ervaart. Klop vooral weer aan als we ergens bij kunnen helpen, maar voor dit issue lijkt het nu in ieder geval gefixt. 

Het lijkt nu goed te gaan, ik neem niet zo vaak op of kijk terug maar ik hoop dat dat ook zonder problemen gaat.

ik deel wel helaas de zorgen van

@VincedPwanneer wordt het een en ander voor altijd opgelost, want eerlijk gezegd ben ik bang dat ik niet voor de laatste keer contact heb gezocht.

ik ga duimen van wel.

Ik zie veel topics over het niet synchroon lopen van beeld en geluid. Daarom heb ik maar gewoon de bovenste aangeklikt. Bij mij komt het ook al vele maanden voor dat ik de boel opstart en een en ander niet gesynchroniseerd blijkt te zijn. De enige remedie tot nu toe is de stekker eruit en na een paar minuten weer opnieuw starten. (soms moet dit zelfs twee of drie keer) Voor de goed orde, dat is dan de stekker van de STB. Als dit een enkele keer moet gebeuren is dat niet zo heel erg (ik ben een heel geduldig mens), maar zo'n drie tot vier keer per week vind ik wel ergerlijk. Ik heb in die afgelopen maanden al vaker deze topics bekeken en heb toen gedacht “och, ze zijn er mee bezig, dus het zal wel opgelost worden”. Dit blijkt echter tot op heden geenszins het geval. Nu heb ik zojuist een en ander weer ingeschakeld en wilde het programma ‘Binnenste Buiten’ op NPO 2 gaan bekijken. Helaas, ook vandaag loopt het beeld weer voor op het geluid. Terwijl ik dit zit te typen is inmiddels ‘per seconde wijzer begonnen’ (ik ben niet zo snel) en het probleem blijft bestaan. Wanneer wordt een en ander nu eindelijk eens afdoende opgelost?

Reputatie 7

Hi @Anton17, ik wil heel graag bij je checken of jij nog steeds problemen ervaart met het live tv-kijken van programma’s op SBS6? Er is achter de schermen een aanpassing verricht wat het probleem zou moeten hebben verholpen. Ervaar jij dit ook? Heb je toevallig ook gisteren een opname gemaakt en kun je die nu zonder problemen terugkijken? Ik hoor het graag! 💪

Reputatie 7

Hi @Anton17, super - dit is zeker voldoende informatie! Zodra de technische dienst een terugkoppeling heeft gegeven, dan laat ik je dat weten. Hopelijk kunnen wij dit heel snel bij jou verhelpen, daar gaan we in ieder geval alles aan doen. Mocht jij nog meer voorbeelden hebben, dan mag je die vooral doorzetten. Ik zeg altijd maar: hoe meer informatie, hoe beter.

Hi @soepkip67, top dat je dit aangeeft en hartstikke fijn dat jullie weer probleemvrij zijn! Mocht dit toch weer komen opspelen, trek hier dan vooral weer aan de bel. Dan ga ik ook voor jou een onderzoek indienen. 

Reputatie 7
Badge +7

Hi @soepkip67, hartstikke bedankt voor het melden! Yes, helemaal super dat je die gisteren al uit kon voeren. Heel fijn dat je het gaat aankijken. Ik hoop dat je het niet meer tegenkomt, maar als dit wel het geval is dan ga ik een verzoek indienen bij onze technische dienst. Ik heb voor de zekerheid ook alvast aan mijn collega’s gemeld dat dit probleem mogelijk weer is komen opspelen. 

Hoi @Lisa , bij ons is het probleem van niet synchroon lopen van beeld en geluid sinds vandaag niet meer terug gekomen.

Hallo Lisa,

dat programma heb ik niet opgenomen. Doe ik heeeel zelden.

dus gekeken op de gewone uitzendtijd in de avond.

ik hoop dat je hiermee voldoende hebt.

groet Antoinette

Reputatie 7

Hi @Anton17, heel fijn dat je dit hier doorgeeft! Ik heb dan ook meteen een verzoek voor je ingediend bij onze technische dienst. Zou je enkel nog kunnen laten weten of je Steenrijk Straatarm had opgenomen en op welk tijdstip en welke datum jij dit keek? Dan is alle informatie rond. Ik ga dit onderzoek goed in de gaten houden en meld het gelijk als er een update beschikbaar is. 

Hallo Modem is opnieuw opgestart en tv app opnieuw geïnstalleerd 

Zender audio codec, dat hebben we niet op de tv. Ook geen externe apparatuur.

SBS is nog niet goed en niet alleen bij live uitzendingen. Ook bij het programma straatarm/steenrijk was het niet goed.

Reputatie 7

Hi @soepkip67, hartstikke bedankt voor het melden! Yes, helemaal super dat je die gisteren al uit kon voeren. Heel fijn dat je het gaat aankijken. Ik hoop dat je het niet meer tegenkomt, maar als dit wel het geval is dan ga ik een verzoek indienen bij onze technische dienst. Ik heb voor de zekerheid ook alvast aan mijn collega’s gemeld dat dit probleem mogelijk weer is komen opspelen. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Lisa ,

Heb gisteren geen tv meer gekeken. Dat met de powerflip had ik al meerdere keren gedaan.

Heb nu net weer een powerflip gedaan en ook de utp kabel er uit gehaald. Ik laat het na een poosje wel weten hoe het gegaan is

Reputatie 7

Hi @Anton17, dankjewel voor deze snelle reactie! Goed om te weten dat het bij jou om de Smart TV App gaat. Dan geldt de stap van de powerflip niet, dus dat stukje mag je overslaan. De instelling 'Dolby' voor geluid wordt niet (goed) ondersteund in de App. Ik wil je dan ook vragen om uit te zetten onder Instellingen op deze manier: 

Druk op de OK knop op de afstandsbediening, dan Menu, Account, Instellingen, Audio, Zender audio codec. Lost dit het probleem op? Maak je trouwens ook gebruik van externe audio-apparatuur? Ik wil je ook vragen om de App te verwijderen opnieuw te installeren. Als je daarnaast ook alvast kan aangeven welke tv jij precies hebt en of dit zich voordoet bij live tv-kijken of opnemen, dan kan ik verder voor je aan de slag.