Nieuw! Terug Kijken op RTL zenders

  • 12 December 2019
  • 36 reacties
  • 8051 Bekeken
Nieuw! Terug Kijken op RTL zenders
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 6076 reacties

Goed nieuws! Vanaf 16 december kan je tot 7 dagen terug kijken op de RTL zenders!


Wat biedt Terug Kijken op de RTL zenders?

  • 7 dagen gratis Terug Kijken via je TV-Gids
  • Beschikbaar op RTL4, RTL5, RTL7, RTL8 en RTLZ
  • Programma’s waar ‘Terug Kijken’ beschikbaar is, kan je herkennen aan het magenta icoontje in de TV-Gids


Hoe kijk ik een programma of uitzending terug?

  1. Klik "Menu" op je afstandsbediening. Ga vervolgens naar "On demand" en selecteer "Gemist".

  2. Kies de zendergroep waarop het programma te zien was. Nu kun je zoeken op dag, genre of letter.

  3. Heb je het programma gevonden, dan krijg je een overzicht van het aantal beschikbare afleveringen en informatie over het programma.

  4. Druk op "Play" of "OK" om de gemiste uitzending af te spelen. Pauzeren, vooruit- en terugspoelen is gewoon mogelijk!


Op welke zenders is Terug Kijken nog meer beschikbaar?

Het complete aanbod voor terug kijken vind je hier.


36 reacties

Reputatie 7

Hey @Lonnes ,

Ook SBS-programma's kun je terug kijken via je TV Box. :smile: Wist je dat je hiervoor ook heel gemakkelijk de rode knop op je afstandsbediening voor kunt gebruiken? Het klopt wel dat nog niet alle programma's terug te kijken zijn. Wie weet gaat dat nog wel veranderen. :wink:

Reputatie 1

Ik merk nog wel een bug op mijn Amulet 515: als ik de uitzending van RTL pauzeer en lang genoeg wacht (tot na het einde van een programma dus wanneer het replay icoon magenta is geworden) krijg ik, in plaats van gewoon verder gaan als ik weer op play druk, de vraag “of ik naar Live TV wil” i.p.v. af te spelen. Ik moet nu eerst annuleren zodat de programmagids balk weg is en kan dan wél op play drukken om verder te gaan. Hetzelfde gebeurd met doorspoelen wat nog vervelender is, want hij blijft dan op doorspoelsnelheid doorgaan. Zolang het icoontje nog blauw is (begin gemist) reageert het wel zoals verwacht.

(Nog niet geprobeerd te reproduceren op de box zónder HDD)

Reputatie 7

Hey @HuubH,

Heel vreemd, die heb ik nog niet eerder gehoord! Heb je ook al geprobeerd om je TV Box met opnamefunctie te herstarten? Mocht dit niet hebben geholpen dan voer ik graag een fabrieksreset op je TV Box uit. Let wel op dat hiermee de opgenomen programma's komen te verdwijnen. 

Reputatie 1

@Piotr : gereset, er bleek wel een update klaar te staan (die is dan niet goed binnengekomen), het probleem is er echter nog wel. Ben wel even verder gegaan, hetzelfde gebeurd ook bij de Aria, zolang ik maar wacht tot het programma afgelopen is (ook deze een reboot gegeven). De amulet heb ik liever niet gereset (om die opnames), de Aria maakt me minder uit. Maar aangezien beide apparaten het hebben zou het apparaatonafhankelijk moeten zijn?

Reputatie 7

Hey @HuubH,

Bedankt voor het testen. Ik heb hier ook een test uitgevoerd bij onze testomgeving en de pop-up “Wil je terug naar Live TV” komt ook hier tevoorschijn. Dit betreft dus een melding die bij al onze TV Boxen wordt weergegeven.

Het volgende probleem dat je aankaart moeten we wel aanpakken: “Hetzelfde gebeurd met doorspoelen wat nog vervelender is, want hij blijft dan op doorspoelsnelheid doorgaan”. Ervaar je dit probleem ook op de Aria? De Aria kun je wel zonder problemen van een fabrieksreset voorzien. Blijft de doorspoelsnelheid dan nog steeds doorgaan?

Reputatie 1

Hallo @Piotr, ik heb het even geprobeerd (voor en na resetten), maar bedacht me al snel dat ik natuurlijk alleen NPO 1 t/m 3 mag doorspoelen op de Aria en RTL alleen pauzeren//terugkijken via TV-gids. Zolang er geen overlap van de twee functies is gaat het natuurlijk nog goed daar.

Ik loop op de Aria nu tegen vreemder gedrag aan: als ik nu voor “ok” kies bij terugkeren naar live TV (als het replay icoon magenta is) keert hij terug naar Live TV, alleen reageert de afstandsbediening hierna volledig niet meer. Het lampje voorop de Aria knippert als teken dat hij iets ontvangen heeft, er volgt alleen geen verdere reactie. Van de stroom af en er weer op verhielp dit, bij herhaling trad het weer op. Edit: idem op de Amulet, ik merk overigens dat stop/ok en nog wat andere knoppen me uiteindelijk de vraag geven of ik wil ‘stoppen met terugkijken van [..]’. HIj reageert dus nog wel maar zeker niet zoals moet.

En bedoel je dat de popup normaal gedrag zal zijn? Momenteel krijg ik de pop-up bij alle andere zenders (en zo verwacht ik hem ook) alleen bij indrukken van de stop-knop of bij zappen. Als ik vertraagd een programma aan het kijken ben en ik druk weer op play wil ik natuurlijk gewoon doorkijken en niet pop-ups weg moeten klikken.

Reputatie 1

Ben op dat laatste probleem nog iets meer ingedoken op de Amulet waar ik nu iets beter oplet wat ik deed:

Ik druk eerst op play op moment dat het replay icoontje magenta is. Ik krijg de popup m.b.t. live TV, ik kies OK, kastje gaat de mist in en begint met de replay van het programma dat net onderin stond en geëindigd is, ipv live tv. Hierna werkt bijna niks meer, alleen met “stop” krijg ik “wil je stoppen met...” en kom ik bij... een zwart scherm. Ik kan nu wel weer zappen en krijg dan eindelijk live TV. Goed, tot zover het programma Bughunters op RTL voor vandaag :wink: . Moeten we deze discussie overigens elders voortzetten ipv in dit topic?

Reputatie 7

Hi @HuubH, bedankt voor de informatie, dat klinkt als een specifiek issue waar we naar moeten kijken. Is het voor jou mogelijk om misschien screenshots toe te voegen van wat je ziet? Dan heb ik de informatie compleet en zet ik het door naar onze developers.

Ik vind het zeker een verbetering dat je nu alle RTL zenders terug kunt kijken op tv gids had dat graag met de SBS zenders ook gehad willen hebben want bij on demand kan ik niet alles terug kijken bevoordeeld films of ik doe iets niet goed maar ik betaal er wel voor om programma's terug te kijken wist niet dat  er bepaald wordt wat wel of niet 

Dit topic en deze reactie trok mijn aandacht. Mooie ontwikkeling, echter ga ik er vanuit dat het wegens licenties en dergelijke beperkt zal zijn en blijven tot de producties gemaakt in opdracht van de RTL kanalen. Dus per definitie geen ingekochte films zoals op rtl 7, bij andere  providers  zijn deze ook niet zijn terug te kijken.

Reputatie 3

Mooie uitbreiding en kwaliteit is ook goed ! 

Reputatie 7
Badge +16

@Galdor68 en @el flaco Wij zijn inderdaad gebonden aan licenties en de daarbij behorende voorwaarden. Dat betekent niet dat deze licenties niet uitgebreid kunnen worden natuurlijk! Voor nu veel plezier met het TV aanbod en Terug Kijken. Als er iets verandert of geüpdatet wordt, laten we weten direct weten! :grin:

Reageer