nieuwe instelling van T moblie

  • 14 May 2023
  • 8 reacties
  • 129 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

goedemiddag, ik heb recent een nieuwe tv instelling, geinitieerd door T-mobile. Ik dacht dat ik nu 8 programma's tegelijk kon opnemen, maar dat blijkt er maar 1 te zijn, en de helft daarvan mislukt zonder opgave van reden….?

Cal van Odido 10 maanden geleden

Hoi @Meyem, dat klopt helemaal wat je zegt, je hebt het aan het rechte eind! Met Cloud Opnemen is dat absoluut mogelijk. Op dit moment heb je alleen nog niet je TV Box met harddiskrecorder omgezet naar Cloud Opnemen. Dat kan je heel snel en eenvoudig regelen via jouw My T-Mobile Thuis account, namelijk op deze pagina: Cloud Opnemen aanzetten. Vervolgens verwacht ik dat het ook een heel stuk beter gaat met het opnemen.

Ik wens je alvast heel veel kijkplezier toe! 😃

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Meyem, dat klopt helemaal wat je zegt, je hebt het aan het rechte eind! Met Cloud Opnemen is dat absoluut mogelijk. Op dit moment heb je alleen nog niet je TV Box met harddiskrecorder omgezet naar Cloud Opnemen. Dat kan je heel snel en eenvoudig regelen via jouw My T-Mobile Thuis account, namelijk op deze pagina: Cloud Opnemen aanzetten. Vervolgens verwacht ik dat het ook een heel stuk beter gaat met het opnemen.

Ik wens je alvast heel veel kijkplezier toe! 😃

ik ga het proberen. ik zou trouwens graag een nieuwe afstandsbediening hebben (met grijze knop), waar kan ik die vinden? dank

D

oh, nou had ik cloud opnemen aangevraagd, maar heb me bedacht omdat ik meen te weten dat opslag op een cloud veel energie kost en ik dat eigenlijk niet nodig vind…. maar nu kan ik het ouderwetse opnemen op de harde schijf niet terugvinden om weer aan te zetten…. zucht….

Reputatie 7
Badge +5

oh, nou had ik cloud opnemen aangevraagd, maar heb me bedacht omdat ik meen te weten dat opslag op een cloud veel energie kost en ik dat eigenlijk niet nodig vind…. maar nu kan ik het ouderwetse opnemen op de harde schijf niet terugvinden om weer aan te zetten…. zucht….

Een harddisk in “jouw” TV kastje kost aanzienlijk meer energie op jouw kosten.

Cloud opnemen kun je vergelijken met die ene harddisk waar jouw opname op gedaan is maar waar vele anderen ook op die opname geregistreerd hebben, Per definitie is dit vele malen energie zuiniger dan duizenden “eigen” harddisks.

oh, nou had ik cloud opnemen aangevraagd, maar heb me bedacht omdat ik meen te weten dat opslag op een cloud veel energie kost en ik dat eigenlijk niet nodig vind…. maar nu kan ik het ouderwetse opnemen op de harde schijf niet terugvinden om weer aan te zetten…. zucht….

Een harddisk in “jouw” TV kastje kost aanzienlijk meer energie op jouw kosten.

Cloud opnemen kun je vergelijken met die ene harddisk waar jouw opname op gedaan is maar waar vele anderen ook op die opname geregistreerd hebben, Per definitie is dit vele malen energie zuiniger dan duizenden “eigen” harddisks.

hoe weet je dat? Ik dacht: het kastje staat er sowieso…. 

Reputatie 7
Badge +5

oh, nou had ik cloud opnemen aangevraagd, maar heb me bedacht omdat ik meen te weten dat opslag op een cloud veel energie kost en ik dat eigenlijk niet nodig vind…. maar nu kan ik het ouderwetse opnemen op de harde schijf niet terugvinden om weer aan te zetten…. zucht….

Een harddisk in “jouw” TV kastje kost aanzienlijk meer energie op jouw kosten.

Cloud opnemen kun je vergelijken met die ene harddisk waar jouw opname op gedaan is maar waar vele anderen ook op die opname geregistreerd hebben, Per definitie is dit vele malen energie zuiniger dan duizenden “eigen” harddisks.

hoe weet je dat? Ik dacht: het kastje staat er sowieso…. 

Zeker kost het kastje dat nu bij je staat energie.

Een nieuwere uitvoering van dat “TV kastje” kan sowieso minder stroom gebruiken door de modernere chips die erin in gebruikt worden en het totaal ontbreken van een harddisk.

 

Goedemorgen Cal, kun jij bevestigen wat hieronder staat, namelijk dat opnemen op de cloud minder energie gebruikt? (zoals ik het begrijp zou ik dan een andere TV box moeten nemen??)

Dank alvast

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Meyem, dit klopt inderdaad. Deze TV Box zonder harddisk verbruikt 7 Watt bij vol gebruik, tegenover 18 Watt voor de TV Box met harddisk die je nu hebt. Met het gebruik van Cloud Opnemen zal het trouwens niet veel schelen!

Reageer