Beantwoord

Nieuwe tv box Amino aria 610, geen beeld


Reputatie 1

Lang verhaal kort. Al zo'n 2 jaar tevreden klant bij T-Mobile. Al die tijd vlekkeloos internet en tv gehad. Omdat het altijd prima heeft gewerkt aardig getwijfeld over glasvezel. Toch besloten de overstap te maken van DSL naar glasvezel.  En sindsdien is het ellende, als ik ergens spijt van heb... Tegelijk met het aanvragen van glasvezel hebben we geen interactieve tv meer. We zitten inmiddels ruim twee weken zonder tv.

Ronde 1 was het probleem met de glasvezelaansluiting. Guidion monteur heeft het geïnstalleerd, maar geen verbinding met de wijkcentrale. KPN moest dit maken en dan zou ook tv werken. KPN heeft de boel gerepareerd en glasvezel werkt. Maar geen tv.

Stap 2 was een recente regionale storing in Apeldoorn, als die was opgelost zouden we ook tv moeten hebben. Helaas ook niet het geval.

Stap 3 was een foute tv box. Wij hadden nog een oude Entone met hard disk. Die werkt niet met glasvezel kregen we te horen. Afgelopen zaterdag de Amino Aria 610 ontvangen en geïnstalleerd. Daarmee zou tv moeten werken. Maar je raad het al, nog steeds geen tv.

Inmiddels elke mogelijke oplossing geprobeerd, Guidion monteur op bezoek gehad die niets kon, tig keer contact gehad met de klantenservice. Daar kom ik geen steek verder. Elke keer hetzelfde verhaal, elke keer een andere of geen oplossing. Het is werkelijk niet te doen. 

De tv box zit rechtstreeks op het modem, de internetkabel doet het. Internet/wifi werkt. Het is echt enkel geen tv. 

Het beeld van de Amino blijft bij het opstarten hangen met groot Amino in beeld en links onderin:
Verbinding maken met server
App: 14.8.69_build9-etv-vas--glop--as3.

Bovenstaande staat er een paar minuten en dan wordt het beeld gewoon enkel zwart. Geen error melding of iets dergelijks, niets. Gewoon zwart beeld.

De laatste contacten gingen over het MAC adres wat mogelijk niet goed geregistreerd was. Daar wordt naar gekeken. Maar ook daarvan heb ik inmiddels gehoord dat daar geen fout in lijkt te zitten.

Kortom, 2 weken geen tv, wel internet, elke mogelijk reset geprobeerd, geen beeld. 

Wat kan het nog zijn?

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 28 July 2021, 11:02

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Vlan 640 niet beschikbaar op het modem. Houd de reset knop 30sec ingedrukt van de Zyxel T50

Stb staat ingesteld op het oude tv platvorm maar zou goed moeten werken. Eventueel overzetten naar nieuw platvorm

 

 

 

Reputatie 1

Vlan 640 niet beschikbaar op het modem. Houd de reset knop 30sec ingedrukt van de Zyxel T50

Stb staat ingesteld op het oude tv platvorm maar zou goed moeten werken. Eventueel overzetten naar nieuw platvorm

 

 

 

Meteen maar even geprobeerd. Het modem resetten heeft niets uitgemaakt. Nog exact hetzelfde probleem. Ik zou ook over moeten gaan naar het nieuwe platform T-Mobile TV. Heb alleen geen idee hoe ik kan zien of dat ook het geval is. 

Reputatie 1

Vanochtend met de klantenservice gesproken. De back office heeft de migratie naar T-Mobile TV in gang gezet. Dat moet het probleem gaan oplossen is de verwachting..

Duurt alleen wel nog weer eens twee weken. zucht.

Reputatie 1

 

Vanochtend met de klantenservice gesproken. De back office heeft de migratie naar T-Mobile TV in gang gezet. Dat moet het probleem gaan oplossen is de verwachting..

Duurt alleen wel nog weer eens twee weken. zucht.

Dit is natuurlijk geen antwoord.. Mijn ticket bij de backoffice blijft open staan in de zoektocht naar een oplossing. Voor het geval de netwerkmigratie naar T-Mobile TV toch niet het gewenste effect heeft.

Mocht iemand nog mogelijk oplossingen weten dan verneem ik dat graag.  

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @TimTim91, onze technische dienst heeft alles bekeken en doorgemeten en komt tot de conclusie dat het vervangen van het modem dé gewenste oplossing met zich zal meebrengen. Hierdoor zal TV weer naar behoren werken. Je ontvangt binnen maximaal vijf dagen het vervangende modem. Je kunt dit modem zelf installeren: hierover sturen mijn collega's je nog een e-mail met uitleg.

Excuses dat jouw eerdere antwoord gekozen is als beste antwoord, ik vermoed dat dit per ongeluk gedaan is bij het categoriseren van de topics. 

Houd je ons op de hoogte met betrekking tot het vervangende modem, alsjeblieft? Bedankt voor je medewerking!

Reputatie 1

Hoi Jason,

Bedankt voor je reactie. Ik hoop van harte dat het vervangen van het modem de oplossing is. Gistermiddag heb ik de mail met uitleg ontvangen. Zal zodra hij binnen is laten weten of het werkt.

In de mail met uitleg staat dat Guidion contact opneemt om het modem te plaatsen. Dit zal een standaard bericht zijn? Ik hoef toch enkel de kabels erin te klikken, oftewel dat kan ik prima zelf.

Moet ik zodra het nieuwe modem er is nog een speciale procedure hanteren om het tv kastje werkend te krijgen? Stroom eraf, internetkabel eruit en dan nieuwe modem installeren.  Zodra internet weer werkt eerst tv kastje weer aan de stroom en dan de internetkabel erin? 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +16

@TimTim91 Graag gedaan! De mail met uitleg en potentiële Guidion installatie is inderdaad een standaard bericht - deze kun je in dit geval negeren. Tegenwoordig is het vrij eenvoudig om de kabels zelf te connecten. Mocht je hier toch nog hulp bij kunnen gebruiken, geef het dan zeker aan, dan doen wij er alles aan om je erdoorheen te begeleiden.

 

Reputatie 1

Zojuist het nieuwe modem geplaatst en we hebben weer beeld! Top. Nu hopen dat dit ook zo blijft als we straks overgaan naar T-Mobile TV.

Ander aandachtspunt is onze internetsnelheid. Ik ben helaas even niet in de gelegenheid bekabeld de snelheid te testen. Maar ook via wifi schommelt het enorm. Ene keer rond de 500 down / 400 up. paar minuten later maar de helft. En weet even later rond de 100 down / 90 up.  

Nog een dingetje. Ons mo dem staat beneden in de meterkast. Mijn werkplek thuis boven aan de andere kant van onze woning. Een internetkabel hierheen trekken is niet te doen. Ik moet het dus doen met wifi. Nu haal ik hier op mijn werkplek 30-40 mbps download en 30-40 upload. Een wifi versterker lijkt mij dus het proberen waard. Kan jij @Jason dit regelen?

 

Reputatie 1

Helaas.. wel beeld maar om de paar minuten de melding ‘error er heeft zich een fout voorgedaan tijdens het afspelen. Probeer het alstublieft later nog een keer’. Waarmee het beeld vastloopt. 

Het menu blijft werken. Als ik van zender wissel werkt het weer een paar minuten om vervolgens weer met die error te komen.

Modem is net nieuw, tv kastje is ook net nieuw, resetten van de hele handel doet niets. Kabels UTP/HDMI zijn goed. 
 

Hoor graag wat te doen. @Jason @Brian 

 

 

Welke lampjes branden op het modem (eigenlijk router) als je de storing ervaart?

Gebruik je nog iets tussen de router en de TV box, een switch of draadloze set via het stopcontact?

Valt alleen de TV weg of ook de internet connectie?

Media converter al even van de stroom af gehad zodat deze opnieuw opstart?

Is het alleen de TV, probeer even een andere UTP kabel tussen modem en TV box.

 

Reputatie 1

Alle lampjes zijn groen, WiFi en bekabeld knippert. Verandert niet bij de error.

Hebben wel een switch maar die zit er niet tussen, rechtstreekse kabel dus. Overigens ook met switch getest, zelfde error.

Alleen tv valt weg. En ook enkel het beeld stopt. Ik kan nog van zender wisselen of naar het menu. Bij wisselen van zender gaat het beeld weer verder. Internetconnectie blijft.

Media converter inderdaad van de stroom gehaald. Modem/router wat je wil, ook. 

Internet kabel even wisselen gaat niet. Modem staat in meterkast, tv andere kant huis. (Kabel van paar meter via kruipruimte). Is al jaren zo, nooit problemen. Kabel werkt ook gewoon prima rechtstreeks in tv voor YouTube/Netflix etc. 

Reputatie 1

Goed, de oplossing, aldus de klantenservice, is toch het omzetten naar de nieuwe omgeving van T-Mobile TV. Als dat over een week of twee!! toch niet de oplossing blijkt te zijn dan kan er een nieuw ticket naar de technische dienst gestuurd worden.. Eerder helaas niet mogelijk.. 

Is toch om gek van te worden. Ik heb al tig keer gehoord dat iets de oplossing zou zijn. En als dat toch niet blijkt te werken volgt er weer iets nieuw. Van regionale storing, naar glasvezel verbinding, naar tv kastje, naar modem en nu naar nieuwe T-Mobile omgeving.. Echt niet te geloven.

 

 

Reputatie 7

Hoi @TimTim91 ,

Dank je wel voor je updates! Ik begrijp je goed, ook wij hebben liever dat je kan genieten van de TV Box zonder dat daarbij problemen bij ontstaan. Dat het volgens deze route gaat, is spijtig. 

Ik ben de boeken in gedoken en zie dat via de telefonische klantenservice er al veelvuldig contact is geweest over dit onderwerp en dat de overstap de volgende stap is om voor jou de TV diensten perfect te krijgen. 

Om voortaan meer duidelijkheid te kunnen geven, neem ik deze situatie mee om de processen die zijn ingezet, te verbeteren en wil mijn excuses aanbieden voor de gang van zaken. Ik verwacht dat met de omschakeling naar het nieuwe TV platform, de puntjes op de i zijn gezet en we vooruit kunnen kijken. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, laat het dan vooral weten. Wij zitten hier op de Community voor je klaar.

Reputatie 1

Hi Boris,

Dank voor je reactie. Vanmiddag telefonisch een goed gesprek gehad met een collega van jeover de communicatie omtrent de problemen hier.

Ik hoop ook van harte dat het nieuwe tv platform het laatste probleem verhelpt. Zo niet weet ik jullie te vinden. 

Reputatie 1

Met hulp van @Brian hebben we sinds gisteren de nieuwe T-Mobile TV omgeving. Gisteravond zonder problemen tv kunnen kijken. En ook vanochtend even geprobeerd en het werkt nog steeds. Het lijkt dus opgelost! 

Wel merkte ik verschil in beeldkwaliteit. Gisteren was zowel het beeld als de menu’s, tv-gids etc. van de T-Mobile omgeving van prima kwaliteit. 

Vanochtend (rond 7 uur) was het beeld minder en de kwaliteit van de T-Mobile omgeving ronduit slecht. Amper leesbaar zelfs.  Zojuist nog een keer geprobeerd en de kwaliteit was weer prima. 

 

Ander ding wat me opviel was het zappen tussen favoriete zenders. Gisteren ging het als volgt: Startend bij NPO 1 ging ik met het pijltje omlaag naar NPO 2, 3 RTL 4 etc. Pijltje omlaag is zender omhoog.

Vanochtend was het andersom en gevoelsmatig juist. Dus startend bij NPO 1 ging met pijltje omhoog ook zonder omhoog naar NPO 2, 3 RTL 4 etc. Pijltje omhoog is zender omhoog.

Is hier een verklaring voor? Of heb ik misschien zelf in de instellingen iets aan- uitgezet?

 

 

 

Reputatie 1

@Jason zou je mijn vraag van een kleine week geleden wat betreft wifi op mijn thuiswerkplek ook nog willen beantwoorden?

‘’Nog een dingetje. Ons modem staat beneden in de meterkast. Mijn werkplek thuis boven aan de andere kant van onze woning. Een internetkabel hierheen trekken is niet te doen. Ik moet het dus doen met wifi. Nu haal ik hier op mijn werkplek 30-40 mbps download en 30-40 upload. Een wifi versterker lijkt mij dus het proberen waard. Kan jij @Jason dit regelen?’’

Is een wifi versterker de moeite? 30-40mbps wifi op een 1000/1000 verbinding is wel heel mager. 

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @TimTim91 Kan het zo zijn dat de resolutie verspringt naar bijvoorbeeld SD kwaliteit? Zorg dan dat je de resolutie op de TV-Box zet op de 50hz. Dat van de zenders met de pijltjes zou dit standaard ingesteld moeten staan op pijltje naar beneden is zender omhoog. Vreemd dat het opeens bij jou is veranderd! Kan het zo zijn dat je eventueel de afstandsbediening had gereset?

Wat betreft de wifi versterker kan je deze heel makkelijk bestellen in My T-Mobile Thuis: https://thuismy.t-mobile.nl/abonnementen/internet/wifi-punt/bestellen. De eerste maand kan je deze ook gratis uittesten!:grinning:

Reputatie 1

Top, dankje! ga ik doen. Ik kreeg overigens zojuist een mail dat we de 10e over gaan naar T-Mobile TV. Terwijl we toch echt al sinds maandag over zijn. Wederom een standaard mail die ik kan negeren?

 

 

Reputatie 7
Badge +8

@TimTim91 Deze is dan denk ik inderdaad per ongeluk naar jou gestuurd. Als je al over bent, dan ben je over!:wink: Ik heb het voor de zekerheid nog gecheckt, maar de migratie is goed afgerond. Je kan deze mail dan ook zeker negeren.

Reputatie 1

Zou een van de moderators bij klantenservice collega Cheyenne willen melden dat ze mij alsnog belt begin volgende week. Gisteren de dag afgewacht meer helaas niet zoals afgesproken door haar gebeld. Erg jammer weer...

Daarnaast ontvang ik zojuist een factuur die hoger uitvalt vanwege installatie?! Terwijl Cheyenne mij juist zou bellen om te spreken over compensatie vanwege dat gezeik van eind vorige maand.

Alvast bedankt.

Tim

Reputatie 7

Hi @TimTim91, heel goed dat jij direct weer van je laat horen! Wat rot om te lezen dat jij gisteren voor niks hebt afgewacht, mijn excuses hiervoor. Ik heb meteen Cheyenne een seintje gegeven en die heeft laten weten dat zij momenteel nog steeds kampt met een individuele storing, waardoor zij dit niet meer heeft kunnen oppakken. Ze heeft mij laten weten dat ze jou het liefste zelf verder had geholpen, dus zij baalt dat het haar niet is gelukt om dit verder met jou af te handelen.

Ik wil je heel graag verder helpen. Vanuit Webcare hebben wij alleen niet de gelegenheid om jou te bellen, je kunt contact opnemen met 0800 0092 als je graag telefonisch verder geholpen wilt worden. Via deze weg help ik je dan ook met liefde en ben ik gelijk een kijkje gaan nemen in jouw profiel. Ben jij onderhand van het T-Mobile TV aan het genieten? Ik hoop heel erg dat het bevalt.

Wat betreft de factuur, geen zorgen! Ik zie namelijk dat jij niet hebt betaald voor de installatiekosten. In jouw My T-Mobile Thuis kun jij de factuur ook downloaden en uitklappen. Hierin zul je zien dat jij de volledige korting op de installatiekosten hebt gekregen: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen. Omdat jij een behoorlijke tijd geen tv hebt kunnen kijken, heb ik zojuist de vergoeding voor jou in orde gemaakt. Ik ben heel blij om te lezen dat jij nu gelukkig weer probleemloos tv kunt kijken. Deze vergoeding kun jij trouwens ook in jouw My T-Mobile Thuis terugzien: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties.

Weet jij zo voldoende? Laat het gerust weten als je nog ergens hulp bij kunt gebruiken! 😁

Reputatie 1

Hoi Lisa,

Bedankt voor je antwoord. Bijzonder dat Cheyenne zo lang met een storing zit.. Maar maakt niet uit. Het is geregeld en we kijken weer zonder problemen tv. Dus wat mij betreft is het zo afgehandeld.

 

 

Reageer