Beantwoord

Nieuwe TV Box Amino Aria 7X heeft geen optische aansluiting om mijn soundbar op aan te sluiten, hoe doe ik dat?


  • is een Top Poster
  • 22 reacties

Ik ben net nieuwe klant bij T-mobile en heb de Nieuwe Amino Aria 7X TVBox. Mijn oude Sounbar Sony HT-SF150 was met een optische kabel op mijn oude TV box aangesloten en alles werkte prima. Deze nieuwe TV box heeft GEEN optische aansluiting. Hoe sluit ik nu mijn Soundbar op de TV box aan?

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 17 July 2022, 20:19

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

57 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De 3.5mm audio is bedoeld voor op een stereo installatie voor als je alleen radio geluid wilt horen.  Op een TV kun je naast een TV decoder ook een Xbox, mediaplayer of chromecast  op aansluiten. Die gaan ook niet allemaal los een optical audio source naar een soundbar sturen. Versterking van TV geluid komt als source uit de TV, zeker als je een soundbar gebruikt die alleen maar optische signalen ondersteund.

Mijn soundbar werkte prima met de optische aansluiting alleen op de tv box. Nu die optische aansluiting niet meer op de TV box zit, kan ik niet meer mijn sound bar rechtstreeks op de TV box aansluiten (ik kon o.a. radio luisteren zonder de tv aan te zetten ) er zijn hier mensen die mij geprobeerd hebben te helpen, maar helaas werkte die oplossing niet. Ik weet niet waarom jij alleen maar excuses probeert te vinden om mij niet te helpen. 

T-mobile zegt alleen maar dat het niet hun probleem is, terwijl ik voorheen met de Telfort/KPN box nooit problemen had en gewoon mn soundbar kon gebruiken 

@Yveje 

Ik denk dat je een defect exemplaar hebt gekregen.

Deze omzetters moeten normaal werken.

Heb je in de ontvanger al (Zender Audio Codec) op Dolby geprobeerd. ? (Ik verwacht geen invloed)

Je kunt ook nog deze proberen. https://www.onlinekabelshop.nl/analoog-naar-digitaal-audio-converter-adc

Of helemaal anders doen en voor een Nokia 8000 box gaan. zie deze link van Mediamarkt als je verder zoekt kun je hem misschien goedkoper vinden.

Deze box kun je de T-mobile TV app op zetten. en werken zonder tv ontvanger.

en heeft een optische uitgang die je naar je soundbar verbind.

Voordeel is met die box dat die op Android tv draait dan is je tv gelijk smart.

Je hebt ook nog een Chromecast functie op die Nokia box.

Enige nadeel wat ik heb ondervonden is dat de zapknop niet werkt up/down.

En volgens mij werken de erotiek zenders niet i.v.m. rechten. (niet getest)

MAAR nogmaals zo,n omzetter hoort normaal te werken waar ze voor ontworpen zijn.

 

Ik heb mijn 2e ontvanger retour gedaan scheelt weer maandelijkse kosten.

mijn 1e ontvanger gaat ook retour heb ik nu nog gratis en gebruik ik voor test doeleinden.

Voor de rest gebruik ik Android tv met T-mobile TV app. (en zoveel andere apps) Netflix, Videoland,  Discovery plus, F1 tv enz.

Dat kan allemaal draaien op zo,n Android TV box.

Na mijn inziens had er beter een optische uitgang op de tv ontvanger moeten zitten i.p.v. 3,5 jack analoog.

Wat ook nog een punt is wat ik hier even wil noemen. dat kpn met hun vip5202 alleen een optische uitgang hebben.

Klanten die dan een oude stereo toren analoog willen aansluiten kan dan niet.

Maar kpn heeft wel een passende omzetter op hun website tekoop die het omzet.

Zie deze link dit is dus net het omgekeerde dan T-mobile.

Ik vindt jammer dat T-mobile niet zoiets tekoop aanbied die 100% werkt (analoog naar digitaal optisch)

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +1

https://www.audiokabelshop.nl/optische-verloopstekker-toslink-naar-3-5mm?gclid=Cj0KCQjworiXBhDJARIsAMuzAuxQff_tg5a3KD_m0-cQZEAOccp406eIfAlaFaaMDqUYxu_8jlk26IMaAscgEALw_wcB

 

Ik durf zo niet te zeggen of deze optie zou kunnen werken maar volgens mij wel, en wellicht is deze ook wel te koop bij de plaatselijke winkel, wat me wel opvalt is dat de Sony bar weinig aansluitingen heeft heb zelf al eens een heel goedkope soundbar besteld bij Koopje Deal zelfs daar op zitten al veel meer aansluitingen.

https://www.audiokabelshop.nl/optische-verloopstekker-toslink-naar-3-5mm?gclid=Cj0KCQjworiXBhDJARIsAMuzAuxQff_tg5a3KD_m0-cQZEAOccp406eIfAlaFaaMDqUYxu_8jlk26IMaAscgEALw_wcB

 

Ik durf zo niet te zeggen of deze optie zou kunnen werken maar volgens mij wel, en wellicht is deze ook wel te koop bij de plaatselijke winkel, wat me wel opvalt is dat de Sony bar weinig aansluitingen heeft heb zelf al eens een heel goedkope soundbar besteld bij Koopje Deal zelfs daar op zitten al veel meer aansluitingen.

Gaat niet werken omdat de tv ontvanger van T-mobile geen licht geeft uit de 3,5mm jack poort. (Optische uitgang)

 

 

INLOGGEN

 

BEANTWOORD

Nieuwe TV Box Amino Aria 7X heeft geen optische aansluiting om mijn soundbar op aan te sluiten, hoe doe ik dat?

Toon eerste reactie

55 reacties

Oudste eerst

Bladzijde 3 / 3

eric

De 3.5mm audio is bedoeld voor op een stereo installatie voor als je alleen radio geluid wilt horen.  Op een TV kun je naast een TV decoder ook een Xbox, mediaplayer of chromecast  op aansluiten. Die gaan ook niet allemaal los een optical audio source naar een soundbar sturen. Versterking van TV geluid komt als source uit de TV, zeker als je een soundbar gebruikt die alleen maar optische signalen ondersteund.

 

Vraag: 

Is er dan een manier dat ik de soundbar met optische aansluiting, met iets als een "tussen-kastje" op mijn "oude TV" kan aansluiten, die maar 1x HDMI heeft die naar de TV box loopt, maar ook een hoofd telefoon aansluiting heeft (jack plug) ?

@Yveje 

Ja deze https://www.onlinekabelshop.nl/analoog-naar-digitaal-audio-converter-adc 

Ik denk dat U pech heeft gehad met dat 1e kastje. Dat die niet werkt.

Je kunt ook voor de Nokia 8000 box gaan.

Zoals ik eerder hier al zij.

Dat laatste niet de oplossing maar een tip.

En dan is Uw (oude) tv gelijk smart.