Beantwoord

nieuwe tv box werkt niet goed


Reputatie 2

Ik heb een nieuwe tv box gekregen, de amino. De installatie gaat goed, dan heb ik beeld en geluid. Zodra je de tv echter uitzet, en later weer aandoet, krijg ik zwart beeld en de melding ‘geen video signaal’. De HDMI en Utp zitten goed en pas door de tv box te resetten, krijgen we weer beeld. Dit kan niet de bedoeling zijn. Wat is er mis? Dank

icon

Beste antwoord door TMTV 13 March 2023, 17:21

Bekijk origineel

57 reacties

Reputatie 7
Badge +6

@dianakriegroo Ik ging er ten onrechte van uit dat je al was overgezet naar het nieuwe tv-platform, maar zo te zien is dat nog niet het geval. Op het oude platform zit deze instelling niet. Een moderator zou je kunnen overzetten zodat je deze instelling wel hebt, al kan de omzetting zelf het probleem wellicht ook oplossen. Ze lezen mee en zullen hier vanzelf reageren.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dianakriegroo, zoals @TMTV ook al zegt ben je nog niet overgezet naar ons nieuwe platform. Ik kan dit meteen voor je aanvragen, dit duurt ongeveer een week of twee voordat je overgezet bent, dit is een indicatie en kan dus sneller gaan. Kan ik dit voor je in gang zetten? In de tussentijd kan je gebruik maken van onze TV Anywhere App! Hier lees je meer over in dit topic:  

 

 

Hoor graag van je terug.

Reputatie 2

Ik heb nog niets gehoord en zou graag normaal tv kunnen kijken. Kan er urgentie aan gegeven worden? Dit speelt nu al ruim een week. Bedankt

Reputatie 2

Ja, graag! Ik heb gisteren avond met Tmobile klantenservice gebeld en die gaan de backoffice inschakelen, ik zou graag zien dat dit zsm gewoon tv kan kijken. De app is voor mij geen oplossing. Dank.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dianakriegroo ik heb de aanvraag meteen voor je ingedient! Je ontvangt een e-mail voordat ze je gaan overzetten naar het nieuwe platform. Je dient dan ook opnieuw in te loggen met je inloggevens. Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust.

Reputatie 2

Ik stuur dus meerdere boxen terug op 1 QR code, ik ga ervan uit dat jullie daarmee alle open retouren in 1 sluiten. 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @dianakriegroo, ik heb het meteen dubbel gecheckt voor je! De aanvraag is uitgezet en de verwerkingstijd is aangegeven in het berichtje van Tommie. Je zal echt zo snel mogelijk gecontacteerd worden. Mocht je nog vragen hebben, dan sta ik natuurlijk voor je klaar! 😊 Groetjes, Ishana

Reputatie 2

Twee weken? Dan zou ik deze ellende 3 weken hebben. Ik ga maar eens naar alternatieven kijken.

Reputatie 2

Kan iemand misschien naar mijn issue kijken? Anders bel ik vanochtend maar de klantenservice.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @dianakriegroo , welkom bij de community.

Het klinkt toch meer als een probleem met jouw TV. De TVbox blijft gewoon HDMI signaal sturen, maar blijkbaar triggert jouw TV daar niet op. Probeer eens nadat je jouw TV weer hebt aangezet te schakelen naar een ander HDMI poort en dan weer naar de HDMI poort waar de TV box op is aangesloten?

Reputatie 2

Dank. Bedoel je dat ik via source bijv HDMI2 moet kiezen ipv standaard HDMI1 of moet ik de HDMI kabel fysiek wisselen?

Reputatie 2

Het lijkt mij trouwens stug dat het aan mijn tv ligt want bij de net vervangen entone box werkte het wel. 

Reputatie 7
Badge +14

Tijdens de paasdagen is er alleen wat bezetting van de klantenservice.  De backoffices zijn gesloten. Maar als het 'alleen'  een kastje sturen is dan is de oplossing nabij!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dianakriegroo, @eric bedoelt inderdaar dat je van source wisselt. Mag ik je vragen om ook een andere HDMI kabel te proberen? Dit kan soms ook de oorzaak zijn. Ik hoor graag van je terug. 

Reputatie 2

Dank je. Heb het geprobeerd, en ook met andere HDMI kabel maar geen succes. Ik denk dat het in de nieuwe media box zit, gezien het aantal vergelijkbare issues? Wat kan ik nu doen, klantenservice / monteur bellen? 

Reputatie 7
Badge +6

@dianakriegroo Kun je op de TV-box in het menu naar Account > Instellingen gaan? Als je door de lijst scrolt, zie je ergens ‘HDMI-modus’ staan. Kies daar voor HDMI-modus 1 en sla de instelling op. Werkt het nu wel goed?

Reputatie 2

Ik zie geen HDMI in deze lijst staan? Zie foto. 

 

@Tommie @Ishana ik heb hetzelfde probleem als Diana.. Animo box vandaag ontvangen, alle mogelijke resets gedaan, modem eraf blabla. Nog steeds enkel en alleen npo 1 tot en met 3. Geen opname niks.. source knop op de afstandbediening doet ook niks..

Moet ik hiervoor een aparte topic starten? Of is het hier ook oke? 

Groet Kim

 

@Tommie @Ishana ik heb hetzelfde probleem als Diana.. Animo box vandaag ontvangen, alle mogelijke resets gedaan, modem eraf blabla. Nog steeds enkel en alleen npo 1 tot en met 3. Geen opname niks.. source knop op de afstandbediening doet ook niks..

Moet ik hiervoor een aparte topic starten? Of is het hier ook oke? 

Groet Kim

 

Is het een optie om mijn oude box weer aan te sluiten totdat ik 'aangemeld' ben?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Budje1975, goed dat je dit aankaart! Ik ben meteen voor je gaan kijken in mijn systeem. Ik zie dat we nog confirmatie moeten ontvangen dat de TV Box is geleverd. Dan wordt hij automatisch in ons systeem geactiveerd, dan zal alles het moeten doen! Ook zie ik dat je nog op het oude platform zit. Dit heb ik ook direct voor je aangevraagd! Je ontvangt een e-mail hierover wanneer je wordt overgezet naar ons nieuwe TV Platform.  

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @dianakriegroo, geen zorgen! Je kunt de apparatuur gemakkelijk retourneren. Laat de DHL medewerker weten dat je het pakket wilt terugsturen naar T-Mobile voor thuis. De DHL medewerker zoekt het adres op en zal een eigen barcode maken. Check deze link voor een DHL Parcel ServicePoint: https://www.dhlparcel.nl/nl/consument/vind-dhl-punt Natuurlijk hoef je voor de zending niets te betalen. Dankzij de QR code/label is de retourzending via een DHL servicepunt helemaal gratis. Vergeet niet het verzendbewijs goed te bewaren totdat je een e-mail hebt ontvangen met een ontvangstbevestiging! We hebben ook een handige video gemaakt met uitleg over het retourneren van de apparatuur. Je vindt de video op onze Community: https://community.t-mobile.nl/algemeen-538/info-hoe-stuur-je-jouw-apparatuur-terug-298117. Stuur me gerust een berichtje als je nog vragen hebt of er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je een fijn weekend! Groetjes, Ishana

Reputatie 2

Het is nu dinsdag avond, nog niets gehoord. Zelf maar weer de klanten service gebeld. Geen enkele update maar wederom vage beloftes dat het ticket ‘wordt doorgezet’. Ongelofelijk dat dit bedrijf nog bestaat en je je klanten zo in de kou laat staan.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @dianakriegroo, onze techneuten hebben de TV Box uitgelezen, zij krijgen een perfecte stream. Alles zou moeten werken vanuit onze kant. Wellicht is er toch iets mis met de HDMI-ingang op de tv. Zou je de TV Box op een andere tv kunnen proberen? Dan kunnen we de TV Box uitsluiten. 

Reputatie 2

Tommie, dit alles is gecontroleerd door de Guidion monteur. Dit staat ook in hun rapport. Het issue is het kastje. Dat is de conclusie van 2 monteurs. De modern is nieuw, de lijnen zijn getest, de HDMI is getest en andere tv’s ook. Het ligt aan jullie media box. Issue is dus NIET opgelost. 

Reputatie 2

Dank je, de video heeft het over een retour nummer en QR code die jullie moeten verstrekken, graag ontvang ik deze. Dank je 

Reageer